Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 442Likes

eSIM beschikbaar bij Vodafone

Geen gedoe meer met een lastige simkaartwissel. Activeer simpel je abonnement en mobiele nummer met de eSIM! Dit is de digitale vervanger van de fysieke simkaart en is al in je mobiele telefoon ingebouwd.

Hoe werkt het?
Bekijk dit filmpje voor een korte uitleg:

De eSIM chip zit dus ingebouwd in de nieuwere mobiele telefoons. Na aankoop of verlenging van een abonnement ontvang je je eSIM gegevens op een eSIM voucher: een papieren voucher met daarop een QR-code en ePIN (bevestigingscode) om het Vodafone sim-profiel te kunnen downloaden en installeren.
Let op: als het toestel dus vraagt om de bevestigingscode is dat de ePIN en niet je "gewone" pincode.

Daarnaast ontvang je ook de reguliere pincode, pukcode en het simnummer.

Hoe bestel ik een eSIM?

Alle particuliere en zakelijke mobiele abonnementen ondersteunen de eSIM. Voor prepaid en hollandsnieuwe is eSIM nog niet mogelijk. Verder heb je nodig:

• Een eSIM ondersteunend toestel (kijk onderaan dit topic voor een lijstje)
  • Een eSIM voucher
  • Voor bestaande klanten: toegang tot My Vodafone (Zakelijk)

< Check! Ik wil een eSIM bestellen >

Reguliere simkaart omruilen voor eSIM
Heb je op dit moment een geschikte telefoon met een fysieke simkaart? Ook dan kan je nu al overstappen naar eSIM. Je hoeft niet te wachten op het verlengen van je abonnement. Ga hiervoor naar onze speciale pagina: Wissel je simkaart

Hoe installeer ik de eSIM? 

De installatie van eSIM is gelukkig heel eenvoudig, zowel voor IOS als Android besturingssystemen.

Stap 1: zorg ervoor dat je een goede Internet/WiFi verbinding hebt voor je begint met de installatie.
Stap 2: ga naar de instellingen van je toestel.

Voor iOS: Ga naar: Instellingen/Mobiel Netwerk/Voeg mobile abonnement toe
Voor Android: Ga naar: Instellingen/Verbindingen/SIM-kaartbeheer/Mobiel abonnement toevoegen

Stap 3: scan de QR-code op de eSIM voucher
Stap 4: voer de ePIN in als er om de bevestigingscode wordt gevraagd. Dit is dus niet je "gewone" pincode! 
Stap 5: download en installeer het Vodafone eSIM profiel

In sommige gevallen dient de eSIM ook nog geactiveerd te worden via My Vodafone. Dit wordt dan uiteraard vermeld.

Voordelen eSIM

Het gebruik van eSIM biedt veel nieuwe kansen. We hebben alle voordelen op een rijtje gezet: 

• Geen plastic, dus een schoner milieu. 
  • Bespaart ruimte in je telefoon, omdat batterijen steeds groter worden. 
  • De eSIM is minder fraudegevoelig. 
  • Het wisselen tussen telefoons is simpeler. 
  • Eén toestel voor twee nummers: je kunt zowel je privénummer als je zakelijk nummer op één apparaat gebruiken in combinatie met de Dual SIM .Let op: ze zijn niet gelijktijdig te gebruiken. Als het ene nummer in gebruik is, is het andere “bezet". 
  • Roamingkosten beperk je buiten de EU, door een extra lokaal SIM-profiel aan te schaffen. Dit is bruikbaar in combinatie met de ‘gewone’ SIM voor thuis.

Steeds meer fabrikanten stappen over naar eSIM. Op de lange termijn zullen fysieke simkaarten dus verdwijnen. 

Geschikte smartphones

Voor iOS:

• iPhones vanaf 2018 en later: XS, XS Max, XR,  11, 11 Pro, 11 Pro Max,  SE 2020, de 12 (+ Mini, Pro, Pro Max)
  • iPads Pro vanaf 2018 en later:  11" (1e en 2e generatie),  12,9" (3e en 4e generatie)

Voor Android: 

• Alle Google Pixel smartphones vanaf Google Pixel 2
  • Samsung Galaxy Z Fold, Z Flip
  • Samsung Galaxy S20, S21
  • Xiaomi Mi 11

Zodra meer toestellen geschikt zijn, updaten we deze lijst. Volg dus het topic om op de hoogte te blijven. Heb jij al een account op onze Community? Klik dan als je ingelogd bent op 'Topic volgen' en je ontvangt automatisch een e-mail bij een update in dit topic. Ben je nog geen lid van het forum? Maak dan nu een account aan.

eSIM + Smartwatches
Vodafone ondersteunt alle smartwatches die een eSIM hebben en voldoen aan het GSMA Consumer Model. De eSIM-implementatie van Apple Watch vereist aanvullende functionaliteit op het GSMA Consumer Model. Wij blijven ontwikkelingen in de markt volgen en kijken daarbij ook naar de wensen van de klant. Als wij ons aanbod hierop aanpassen, gaan we onze klanten hierover informeren.

Uiteraard horen we ook graag wat jouw indruk en ervaring is met de eSIM. Laat het ons weten in een reactie onder het topic! 

47 Reacties
Energieboy
Super Expert
Super Expert
  • 10729Posts
  • 3324Oplossingen
  • 2610Likes

Yes, eindelijk, de eSIM is er 
Ik heb hem gelijk aangevraagd en het is wel heel veilig dat je deze per PostNL binnen krijgt. Al hoewel, als ik heel eerlijk moet zijn, is het wel een beetje ouderwets om deze op te sturen. Waarom niet gewoon een e-mail met daarin een QR-code en dan met een extra beveiliging via een sms bericht met een code? Is gewoon een vraag hoor 

Maar hoe dan ook, super dat het nu aangevraagd kan worden, ben reuze benieuwd wanneer we deze post binnen krijgen. Aangezien ze hier met PostNL niet zo vlot zijn ben ik bang dat het nog wel een paar dagen gaat duren. Hou jullie op de hoogte hoe het verder afloopt. 

En fijn dat het 0,00 euro kost  (dus geen kosten)

Frank van Rijt

Nieuwkomer
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Wordt de Apple Watch Esim ook (nu of binnenkort) ondersteund?

Lukkie

Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

In de bestelbevestiging van m’n eSIM wissel staat (onderaan);

Heb je nog vragen?
Op groeimeernaar4g.vodafone.nl/simwissel vind je meer informatie.

Nu bestaat die URL allang niet meer natuurlijk. Voor de rest is het raar dat de eSIM per post moet komen, dit is tegenstrijdig met het 1st voordeel van de eSIM namelijk een ‘schoner milieu’.

Marcellodg

Nieuwkomer
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Jammer dat je de nieuwe eSim niet als duo Sim naast een bestaande simkaart kunt gebruiken.

MichelF

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 21Likes

Top de esim, nu wachten dat deze ook beschikbaar wordt voor de Apple Watch 

bvandenberg

Nieuwkomer
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

hi, ik probeer net een simwissel van tradioneel naar esim aan te vragen maar in het bestelformulier zie ik geen optie voor esim. Moet ik kiezen door de enige beschikbare optie of mis ik er een?

Dank!

Niek

Stamgast
  • 75Posts
  • 0Oplossingen
  • 29Likes
bvandenberg wrote:

hi, ik probeer net een simwissel van tradioneel naar esim aan te vragen maar in het bestelformulier zie ik geen optie voor esim. Moet ik kiezen door de enige beschikbare optie of mis ik er een?

Dank!

Dit krijg ik dus ook, lijkt mij niet oké..

F1WilliamsJeff

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Eindelijk. Dankjewel alleen mis nog de Apple Watch 4G echt met smart zitten we daarop te wachten. 10 stuks ?. Aub Vodafone en Apple. 

Energieboy
Super Expert
Super Expert
  • 10729Posts
  • 3324Oplossingen
  • 2610Likes

@Niek & @bvandenberg 
Wat vreemd want daar kreeg ik de optie tussen het kiezen van een traditionele SIM kaart en de eSim. Gekke vraag, maar jullie hebben toch wel de mogelijkheid voor een eSim? Ja, ik vraag het maar gewoon even hoor 

Of misschien heeft Vodafone nu al zoveel aanvragen gekregen dat het een beetje vast loopt? Ik denk dat @Sharon Vodafone daar wel meer over kan vertellen, hoop ik. 

Florida

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Jammer, bestellen lukt niet. Geen optie to esim

Je krijgt bij je bestelling een 3-in-1 simkaart. Deze bevat een normale, een micro en een nano simkaart in één

Energieboy
Super Expert
Super Expert
  • 10729Posts
  • 3324Oplossingen
  • 2610Likes
Florida wrote:

Jammer, bestellen lukt niet. Geen optie to esim

Je krijgt bij je bestelling een 3-in-1 simkaart. Deze bevat een normale, een micro en een nano simkaart in één

Hmm, dan is er toch iets mis bij Vodafone want vanmorgen stond het er nog wel. Heb toch echt een eSim kunnen bestellen. Maar alleen iemand van Vodafone kan hier antwoord op geven. 

Niek

Stamgast
  • 75Posts
  • 0Oplossingen
  • 29Likes
Energieboy wrote:

@Niek & @bvandenberg 
Wat vreemd want daar kreeg ik de optie tussen het kiezen van een traditionele SIM kaart en de eSim. Gekke vraag, maar jullie hebben toch wel de mogelijkheid voor een eSim? Ja, ik vraag het maar gewoon even hoor 

Of misschien heeft Vodafone nu al zoveel aanvragen gekregen dat het een beetje vast loopt? Ik denk dat @Sharon Vodafone daar wel meer over kan vertellen, hoop ik. 

Ja, een nieuwere iPhone dan de 11 pro Max is er op dit moment niet haha  Dus denk het dat het probleem bij Vodafone ligt.

MrFuryian

Nieuwkomer
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Zojuist de eSim aangevraagd 😄

Ruud001

Stamgast
  • 727Posts
  • 0Oplossingen
  • 759Likes

Gefeliciteerd Vodafone. Het heeft even geduurd, maar hij is er. Ik hoop dat ik hem snel kan gebruiken voor mijn Apple Watch…

Top!! Ben er blij mee.

Amerks

Nieuwkomer
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Klinkt goed !! Maar niet echt een optie begrijp ik als je de volgende producten hebt:

• DUO sim (Kan je een eSIM in 2 telefoons gebruiken??)
  • Multi data sim (2x)
  • Apple watch ??
bvandenberg

Nieuwkomer
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Energieboy wrote:

@Niek & @bvandenberg 

Ja, ik heb een Google Pixel3a, maar dat kan het form niet weten 🙂

Energieboy
Super Expert
Super Expert
  • 10729Posts
  • 3324Oplossingen
  • 2610Likes

Ik heb vernomen dat ze er mee bezig zijn, dus probeer het later gewoon nog een keer.

Ruud001

Stamgast
  • 727Posts
  • 0Oplossingen
  • 759Likes

En ik ook alvast de eSim besteld. Nu maar pushen dat ze snel de Apple Watch te ondersteunen.   

hrj

Gedreven Meedenker
  • 71Posts
  • 6Oplossingen
  • 17Likes

De keuze mogelijkheid tussen gewone sim en esim is weer aanwezig. Klantenservice gebeld hoe te handelen indien er besteld is zonder keuze mogelijkheid en dus gewone sim cards worden verstuurd: gewoon weggooien was het antwoord en nogmaals esim bestellen.

Energieboy
Super Expert
Super Expert
  • 10729Posts
  • 3324Oplossingen
  • 2610Likes
hrj wrote:

De keuze mogelijkheid tussen gewone sim en esim is weer aanwezig. Klantenservice gebeld hoe te handelen indien er besteld is zonder keuze mogelijkheid en dus gewone sim cards worden verstuurd: gewoon weggooien was het antwoord en nogmaals esim bestellen.

Dan zou ik maar gelijk een eSIM aanvragen. 
Want die QR-code moeten ze ook opsturen ?

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1088Posts
  • 198Oplossingen
  • 328Likes

Er gingen wat dingen mis, maar als het goed is kan je nu de eSIM simwissel weer aanvragen!

Swetsenegger

Nieuwkomer
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Support voor Apple Watch? En kan je een esim en gewone sim naast elkaar gebruiken?

Energieboy
Super Expert
Super Expert
  • 10729Posts
  • 3324Oplossingen
  • 2610Likes
Swetsenegger wrote:

Support voor Apple Watch? En kan je een esim en gewone sim naast elkaar gebruiken?

Nee, deze support geen Apple Watch en je dan en abonnement als eSim gebruiken en daarnaast ook nog een andere “echte” simkaart erin steken en dan heb je dus 2 nummers op 1 toestel. 

BvanWijk

Stamgast
  • 75Posts
  • 0Oplossingen
  • 29Likes

Ik heb gister de eSIM aangevraagd vandaag en vandaag geactiveerd!

NoudK

Nieuwkomer
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Vodafone helpdesk is niet consistent in hun antwoorden.

Maandag gebeld: Ja, je kunt proberen de esim te gebruiken in je Apple Watch. Ja, de gewone simkaart in je telefoon blijft gewoon werken. Geen risico dus.

Woensdag: eSim ontvangen, moet geactiveerd worden. Toch nog maar even de helpdesk gebeld. Als ik activeer dan is de oude simkaart niet meer bruikbaar. Apple Watch nog niet ondersteund, heb je later waarschijnlijk weer een nieuwe esim voor nodig. Deze eSim kan ik in de kast laten liggen mocht ik een toestel met eSim ondersteunen krijgen (Nu iPhone 7 en Apple Watch series 5 GPS + Cellular). Maar zoals ik nu begrijp gaat deze combinatie dus nooit werken met een eSim.

Dat wordt dus een nieuwe iPhone SE als Apple Watch esim komt.

Energieboy
Super Expert
Super Expert
  • 10729Posts
  • 3324Oplossingen
  • 2610Likes

Even een tip voor mensen die niet direct hun eSim actief krijgen en een E in beeld zien ipv 4G. Ga naar, als je een iPhone hebt, je instellingen en dan naar Mobiel Netwerk. Daar zie je dan de VFNL aan staan, schakel deze even uit (groen vinkje uitzetten) en schakel hem daarna weer in. Dan vraagt die om je pincode (wel die van je eSim gebruiken, als je deze nog niet hebt aangepast) en dan zal hij wel goed terug komen en 4G aangeven.

En voor de duidelijkheid, een Apple Watch is NIET te gebruiken met deze eSim !!

Hier werkt het prima en ziet er goed uit. Straks even proberen om mijn tweede simkaart erin te stoppen en dan kijken of die het ook prima doet. Maar voor nu, TOP!

eSIMpathisant

Gedreven Ontdekker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes

Geen enkele telco provider ondersteunt momenteel (juni 2020) in Nederland de cellulaire Apple Watch, ook niet als je er een bij bv. de oosterburen hebt gekocht.

T-Mobile is ermee bezig en ik vermoed de andere grote twee ook.

Zie dit artikel om te zien wat er voor de cellulaire Apple Watch bij een telco nodig is:

T-Mobile’s eSIM voor iPhone vanaf nu beschikbaar: dit heb je eraan [interview]

en lees onder: Nog geen 4G Apple Watch, maar wel in aantocht.

(En bedenk ook dat wanneer het er wel is, Apple nog steeds geen roaming ondersteunt op de watch. Dus lekker joggen in Spanje met je Vodafone EU bundel en alleen je watch en toch bereikbaar zijn, nope:  https://support.apple.com/nl-nl/HT207578).

Zelf hoop ik en verwacht ook dat eind 2020, als de Apple Watch 6 uitkomt, ze wel alle 3 eSIM voor de Apple Watch voor elkaar hebben en je dan dus ook in Nederland de cellulaire Apple Watch, zoals bv. die prachtige witte keramische, maar ook de stalen en titanium, kunt kopen.

Ik weet al welke ik aan de Kerstman (vrouw in mijn geval!) ga vragen 😉

bruijnesteijn

Gedreven Meedenker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 47Likes

Maak nou ook eens de laatste stap en ondersteun nu ook de Apple Watch, met de Apple developer conference onderweg en allemaal nieuwe aankondiging voor Apple Watch is het een steeds groter gemis.

Apple laat developers nu Watch only apps bouwen en dan wil/kan je dus geen afhankelijkheid hebben van de iPhone.

Kom op Vodafoon wat in omringende landen al lang kan moeten jullie hier ook bieden in het meest Internet dichte land

Rob4b4

Nieuwkomer
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ondersteunt E-SIM twee verschillende providers? Of is dit afhankelijk van de hardware?

Energieboy
Super Expert
Super Expert
  • 10729Posts
  • 3324Oplossingen
  • 2610Likes
Rob4b4 wrote:

Ondersteunt E-SIM twee verschillende providers? Of is dit afhankelijk van de hardware?

eSIM ondersteunt verschillende providers, dat is geen probleem. Je kan een TM provider in je eSIM hebben en daarnaast Vodafone als normale Simkaart, dit is mogelijk. Uiteraard moet je dan wel een provider nemen die nu de eSIM ondersteuning geeft! 

Ze lopen een beetje achter, maar hier kan je er meer over lezen: https://www.esim.nl
Waarom lopen ze achter, Vodafone staat nog niet op hun website 🙂

eSIMpathisant

Gedreven Ontdekker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes
Energieboy wrote:
Rob4b4 wrote:

eSIM ondersteunt verschillende providers, dat is geen probleem. Je kan een TM provider in je eSIM hebben en daarnaast Vodafone als normale Simkaart, dit is mogelijk. Uiteraard moet je dan wel een provider nemen die nu de eSIM ondersteuning geeft! 

Ze lopen een beetje achter, maar hier kan je er meer over lezen: https://www.esim.nl

Voor wat betreft eSIM op de iPhone, vind ik persoonlijk dit de beste FAQ:

eSIM FAQ: veelgestelde vragen over de eSIM op de iPhone

Energieboy
Super Expert
Super Expert
  • 10729Posts
  • 3324Oplossingen
  • 2610Likes

Kijk eens aan, dat is nog een goede uitleg!

Rob4b4

Nieuwkomer
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Energieboy wrote:
Rob4b4 wrote:

Bedankt!   Ben 99% overtuigt….

Voor de 100% wil ik het zeker weten. Dus KPN (zakelijk) op de vaste sim en Vodafone op E-sim (prive) werken tegelijkertijd op een esim geschikt toestel, bijvoorbeeld Iphone SE 2020.

Beide nummers zijn bereikbaar dus?

Mvgr, Rob

Energieboy
Super Expert
Super Expert
  • 10729Posts
  • 3324Oplossingen
  • 2610Likes

Hoi @Rob4b4 
Ik zou dan deze informatie even doorlezen:
https://support.apple.com/nl-nl/HT209044

Misschien niet onbelangrijk:
Als u gebruik wilt maken van twee verschillende aanbieders, moet uw iPhone ontgrendeld zijn. Anders moeten beide abonnementen van dezelfde aanbieder zijn. Als een CDMA-aanbieder uw eerste simkaart aan u heeft verstrekt, ondersteunt uw tweede simkaart CDMA niet. Neem contact op met uw aanbieder voor meer informatie. 

Als u een zakelijk mobiel serviceabonnement hebt, controleert u bij de beheerder van uw bedrijf of deze functie wordt ondersteund.

Ik heb zojuist een test gedaan met mijn eigen Vodafone abonnement en een Vodafone Prepaid kaartje erin en het werkt prima. Echter, bij het invoeren van de Prepaid kaart was het bereik van Vodafone eSIM (mijn abonnement) nog maar 1 streepje. Haal ik die Prepaid kaart er weer uit, dus dan hou ik alleen eSIM over, heb ik opeens volop streepjes met bereik. Beetje vreemd dat dit elkaar in de weg zit. Weet niet hoe het bij andere mensen zit?!?

Rob4b4

Nieuwkomer
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Energieboy wrote:

Hoi @Rob4b4 
Ik zou dan deze informatie even doorlezen:
https://support.apple.com/nl-nl/HT209044

Misschien niet onbelangrijk:
Als u gebruik wilt maken van twee verschillende aanbieders, moet uw iPhone ontgrendeld zijn. Anders moeten beide abonnementen van dezelfde aanbieder zijn. Als een CDMA-aanbieder uw eerste simkaart aan u heeft verstrekt, ondersteunt uw tweede simkaart CDMA niet. Neem contact op met uw aanbieder voor meer informatie. 

Als u een zakelijk mobiel serviceabonnement hebt, controleert u bij de beheerder van uw bedrijf of deze functie wordt ondersteund.

Ik heb zojuist een test gedaan met mijn eigen Vodafone abonnement en een Vodafone Prepaid kaartje erin en het werkt prima. Echter, bij het invoeren van de Prepaid kaart was het bereik van Vodafone eSIM (mijn abonnement) nog maar 1 streepje. Haal ik die Prepaid kaart er weer uit, dus dan hou ik alleen eSIM over, heb ik opeens volop streepjes met bereik. Beetje vreemd dat dit elkaar in de weg zit. Weet niet hoe het bij andere mensen zit?!?

Bedankt. Weer een stapje verder, of...

Het ontgrendelen is het probleem niet. Ik zou dan een SE2020 aanschaffen en mijn bestaande abonnementen erin stoppen. Echter het citaat in jouw aangegeven link (https://support.apple.com/nl-nl/HT209044) doet mij weer twijfelen. Jouw test is immers ook nog steeds beiden bij 1 provider.

[Met iOS 13 kunt u met beide telefoonnummers mensen bellen en gebeld worden, ook via FaceTime, en sms-, mms- en iMessage-berichten versturen en ontvangen.2 U kunt met uw iPhone één mobieledatanetwerk tegelijkertijd gebruiken.]

Er staat hier wat wel kan maar niet wat niet kan. Wat is tegelijkertijd? Het effectieve moment dat ik bel of een app gebruik of is dat gewoon bereikbaar zijn de hele dag op 2 nummers met verschillende provider.

Energieboy
Super Expert
Super Expert
  • 10729Posts
  • 3324Oplossingen
  • 2610Likes

Hele goede vraag Rob.
Hoe langer ik dingen lees en hoe meer ik er over te weten kom, hoe ingewikkelder het me maakt en ik denk, klopt dit nu of klopt dat nu en wat moet ik er mee. Apple zegt elke keer dat als je bv in Nederland bent dan hou je je eSIM met je Nederlandse provider en kom je dan in het buitenland, waar je bv goedkoper wil internetten, dan stop je er een ander kaartje bij in en die kan je daar dan voor gebruiken.

Ja, of je dan op beide nog altijd bereikbaar bent, ik verwacht toch wel. Maar je kan volgens mij dan niet op beide internetten. Wel op de ene bellen en de andere internetten maar niet tegelijk op beide met internet. Zou ook niet eens weten waarom je dat wil en of het kan. Maar goed, wat kan nu wel en wat kan nu niet 🙂

Misschien is het het beste om daarover Apple eens te bellen?
Die moeten het toch zeker weten en dan kan je het ons allemaal uitleggen en ook vertellen 

Dlisious

Nieuwkomer
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Meteen net besteld… nu afwachten! Hopelijk gaat het met zo makkelijk als het bestellen 😉

eSIMpathisant

Gedreven Ontdekker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes
jsdwww

Nieuwkomer
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Vodafone sites van bv. Duitsland en VK noemen OneNumber als optie om de eSim op extra devices, waaronder Apple Watch, te kunnen gebruiken:  https://www.vodafone.de/privat/handys-tablets-tarife/onenumber.html,   https://www.vodafone.co.uk/mobile/OneNumber.

Het wachten is dus vermoed ik op OneNumber faciliteit in Nederland.

LaleY

Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

Dag allen, enig idee wanneer we in Nederland via onze smartwatch kunnen bellen terwijl onze telefoon uitstaat?

- Welke smartwatches deze functie op dit moment of binnenkort gaan ondersteunen?

- Welke providers deze functionaliteit (e-sim op wearables) gepland hebben staan?

Energieboy
Super Expert
Super Expert
  • 10729Posts
  • 3324Oplossingen
  • 2610Likes

Beste @LaleY 
Als we dat toch eens wisten, dan was ik waarzegger geworden ??. Daar is nog helemaal niets van bekend bij Vodafone en al zou de top dit al wel weten dan weet verder niemand anders het. Vodafone zal dit altijd tot het laatste moment geheim houden (ook voor de concurrentie). 

LaleY

Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes
Energieboy wrote:

Beste @LaleY 
Als we dat toch eens wisten, dan was ik waarzegger geworden . Daar is nog helemaal niets van bekend bij Vodafone en al zou de top dit al wel weten dan weet verder niemand anders het. Vodafone zal dit altijd tot het laatste moment geheim houden (ook voor de concurrentie). 

Het is een super handige functionaliteit voor heel veel mensen maar vooral ook voor lichamelijk beperkte personen die soms niet aan hun telefoon kunnen komen omdat die gevallen is en uitstaat. Dan is het gewoon super fijn als je een horloge hebt die zonder bluetooth via e-sim kan bellen. Ik heb een minder valide moeder die hiermee enorm veel geholpen zal worden en zo zullen er meer doelgroepen zijn. Hoop dat Vodafone en andere providers deze functionaliteit niet als een luxe dienst zien maar gewoon een nood voor een, ik noem het maar, een maatschappelijk probleem.

gspadini

Nieuwkomer
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

..."Apple Watch's eSIM implementation requires additional functionality to the GSMA Consumer Model. We continue to monitor developments in the market and we also look at the wishes of the customer."...

Really?! While reading news from competitors, such as T-Mobile and KPN, standing out and stepping ahead to announce their support for this technology in the Netherlands, we see this retrograde and delusional announcement from Vodafone. 

More than looking at the wishes of the customer, as a technology company, you should look for disruptive and cutting-edge solutions in the market to always offer your customers the best-in-class technology. You should be eager to create and drive demand, not to be reactive.

I'm very disappointed and frustrated to read such a thing and I truly hope that you come up as an optional carrier for Apple Watch, otherwise, I will not think twice to go for another carrier.

Steven
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1742Oplossingen
  • 2205Likes

Thank you for your feedback and thank you for pointing this out @gspadini. I can imagine that you want to use 4G on your Apple Watch as soon as possible. Unfortunately, at the moment I can't say anything other than: Vodafone supports all smartwatches that have an eSIM and comply with the GSMA Consumer Model. Apple Watch's eSIM implementation requires additional functionality to the GSMA Consumer Model. We continue to monitor developments in the market and also look at the wishes of the customer. If we adjust our offer accordingly, we will inform our customers about this.
I will indicate internally that there is a demand for this.

Jan-Vugts

Nieuwkomer
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik verneem zojuist via de servicedesk dat Vodafone geen esim kan leveren voor gebruik in de Apple Watch 4G. Het is toch niet te geloven dat je met je hele bedrijf kiest voor de grootste provider van Nederland en dat die niet eens deze esim blijkt te kunnen leveren. Dit terwijl andere providers dit zonder problemen wel blijken te kunnen.

Ik zou het niet meer dan normaal vinden als Vodafone minimaal aan geeft of men dit nooit zal gaan verzorgen of dat men minimaal aangeeft per wanneer dit wel beschikbaar komt zodat je als jarenlange klant weet waar je aan toe bent

Steven
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1742Oplossingen
  • 2205Likes

Ik begrijp je reactie @Jan-Vugts. Ik had graag meer informatie gegeven maar helaas is hier verder nog geen informatie over dan hetgeen wat al eerder is medegedeeld. Zodra ik meer weet, zijn jullie de eerste die van mijn collega's en mijn horen. 

Willem C

Meekijker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Vodafone ligt er vast niet wakker van, maar ik ben er klaar mee.. zelfs KPN ondersteund nu Apple Watch. Ik heb meerdere abonnementen bij Vodafone, deze nu allemaal omgezet naar andere providers.  maar ik kan in ieder geval vanaf eind december mijn Apple Watch met 4g gebruiken. Ik hoop voor jullie dat Vodafone toch eens een keer naar de wensen van de klanten gaat luisteren...Succes 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties op dit artikel.

Uitgelicht topic