Sharon
Community Developer
Community Developer
  • 3522Posts
  • 213Oplossingen
  • 434Likes

VodafoneZiggo, KPN en T-Mobile verwijderen waardevolle smartphones uit Nederlandse winkels

De afgelopen weken zijn onze winkels in Amsterdam en omgeving meerdere keren overvallen. Medewerkers werden met geweld gedwongen tot het afgeven van dure smartphones. De veiligheid en het welzijn van onze medewerkers en klanten is voor ons ontzettend belangrijk. Daarom hebben we besloten om in alle onze Nederlandse winkels geen dure toestellen meer voorradig te houden.


Achtergrond
In eerste instantie wilden we alleen in risicovolle gebieden de voorraad smartphones uit onze winkels verwijderen. Maar, vrijdagavond 29 oktober dwongen criminelen een medewerker van VodafoneZiggo, die op weg naar huis was, de sleutels van de winkel en de code van de kluis af te geven. Ook dit willen we in de toekomst voorkomen. 
We verwijderen dus per direct de voorraad dure smartphones in al onze Nederlandse winkels.
Om te voorkomen dat overvallers uitwijken naar andere telecomwinkels heeft VodafoneZiggo om overleg gevraagd met KPN en T-Mobile. Zaterdag 30 oktober is besloten door KPN en T-Mobile dat ook zij overal in Nederland de waardevolle smartphones uit de winkelvoorraad verwijderen. Zo bevorderen we de veiligheid van medewerkers en klanten. Er valt immers niks meer te halen in onze winkels. 

 

Hoe kan ik nu nog een telefoon kopen?

Je kan nog wel de winkels bezoeken om daar beveiligde demonstratieversies van smartphones te proberen. Ook zijn onze winkels nog als vanouds beschikbaar voor al je servicevragen. Wil je een dure telefoon bestellen? Dat kan nog steeds in onze winkels. Maar, we bezorgen de waardevolle smartphones dan thuis. Je kan deze dus niet meteen meenemen. Uiteraard kan je ook nog steeds een nieuwe telefoon bestellen via onze andere kanalen: telefonisch of online

 

Meer informatie? 
Heb je behoefte aan meer informatie? Of is er iets niet duidelijk? Dan lezen we graag jouw reactie. 

2 Reacties
Energieboy
Super Expert
Super Expert
  • 9274Posts
  • 2938Oplossingen
  • 2047Likes

Dit bericht is natuurlijk geen duimpje waard, maar wel voor de aandacht!

Schandalig dat jullie deze stap hebben moeten nemen maar zeer begrijpelijk om jullie personeel, en klanten, te beschermen. Ik hoop dan ook dat het goed gaat met de medewerkers die met deze overval te maken hebben gehad. Sterkte aan deze mensen!

Steven
Community Moderator
Community Moderator
  • 11181Posts
  • 1686Oplossingen
  • 2089Likes

Het is inderdaad heel erg jammer dat dit nodig is @Energieboy, De veiligheid van onze collega's en klanten gaat voor op alles! 

Uitgelicht topic