Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

Vodafone neemt afscheid van mms

Steeds minder mensen maken gebruik van mms sinds de introductie van gratis diensten als WhatsApp en Facebook Messenger. Logisch, want je kunt bijvoorbeeld veel grotere bestanden versturen met die diensten. Mede daarom is besloten dat we per 3 januari 2019 het versturen en ontvangen van mms niet langer zullen ondersteunen.


Sms blijft

Verder blijft alles bij het oude. Je kunt dus nog steeds gewoon sms'jes versturen en ontvangen. Of even appen natuurlijk.

Na 3 januari 2019
Als je na deze datum een mms probeert te versturen, krijg je een melding dat dit niet meer kan. Ook het ontvangen van een mms zal niet meer werken.

Veel gestelde vragen

Wat gebeurt er als ik na 3 januari 2020 een mms verstuur?
Het mms-bericht wordt niet verstuurd én je ontvangt een error melding dat het bericht niet is verstuurd.

Kan ik een mms ontvangen na 3 januari 2019?
De mms kan niet meer door jou ontvangen worden.

Waar op de factuur staat mms vermeldt?
Op je factuur kun je dit zien onder de notificatie “mms”

Heb ik een smartphone nodig voor het gebruik van WhatsApp?
Dat klopt. Tegenwoordig ondersteunen bijna alle nieuwe toestellen WhatsApp.

Wat kan ik dan nu het beste gaan gebruiken om foto’s te versturen?
Als je een smartphone hebt, kun je het beste diensten gebruiken zoals WhatsApp. Als je geen smartphone hebt is het raadzaam om je e-mail te gebruiken voor het versturen van foto’s of video’s.

Waarom heeft VodafoneZiggo besloten om hiermee te stoppen?
Het aantal gebruikers daalt voortdurend omdat klanten andere diensten zijn gaan gebruiken om foto’s/video’s en plaatjes te versturen. Het versturen via deze diensten zorgt er ook voor dat er een betere resolutie wordt gebruikt. Door deze veranderingen in de markt hebben providers zoals KPN (juli 2017) & T-Mobile (1 januari) reeds besloten om te stoppen met de mms-dienst.

Versturen mms kost nu niks, een WhatsApp gaat uit mijn bundel.
Dat is waar, maar de data die wordt verbruikt is erg laag, voor een foto wordt 100-200Kb gebruikt en voor een video van 30 sec. ongeveer 10MB.

13 Reacties
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties op dit artikel.

Uitgelicht topic