Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes

Vodafone abonnementen vernieuwd per 1 februari 2021


Vanaf 1 februari veranderen de prijzen, voorwaarden en bundels van onze Red - én Start- abonnementen. Deze wijzigingen gelden voor abonnementen die verlengd, óf nieuw aangesloten worden, vanaf 1 februari 2021. Lees snel verder als jij zo'n abonnement gebruikt. 


We zetten eerst de belangrijkste wijzigingen op een rijtje.

Start

  • We verhogen de databundels van Start M en Start L naar respectievelijk 1.5GB (was 1 GB) en 4 GB (was 2 GB).
  • We verhogen de prijs van het Start M en L abonnement naar respectievelijk €13,50 (was € 12,50) en € 17,50 (was € 15,50).
  • Het Start XL abonnement vervalt.

Red

  • We verlagen de databundel van Red naar 12.5 GB (was 20 GB). Heb je ook Ziggo? Dan wordt dit dus 25 GB.
  • We verlagen de prijs van Red naar € 27,50 (was € 31). Heb je ook Ziggo? Dan kost het maar € 22,50. 
  • De factuurkorting voor Red vervalt.
  • We verhogen de factuurkorting van Red Unlimited en Red Together naar € 2,50 (was € 2).
  • We verlagen de prijs van Red Unlimited naar € 35 (was € 38). Heb je ook Ziggo? Dan kost het maar € 30.
  • We verlagen de prijs van Red Together naar € 32,50 (was € 35). Heb je ook Ziggo? Dan kost het maar € 27,50.
  • Het Red Essential abonnement vervalt.

Ik heb nu een Red abonnement
Dan verandert er voor jou dus niks. Deze wijzigingen gelden alleen voor nieuwe aansluitingen en verlengingen. 

  • Red Super
    Heb jij een Red Super abonnement? Dan krijg je van ons een aanbod per e-mail om kosteloos over te stappen naar Red Unlimited.

    Red Essential
  • Heb je op dit moment een Red Essential abonnement? Dan verandert er voor jou niets. Je kan alleen bij een verlenging niet meer kiezen voor dit abonnement. 


Ik heb nu een Start abonnement

Dan krijg je automatisch een upgrade van je databundel zoals hierboven beschreven. Dit geldt voor de Start abonnementen die aangesloten zijn na maart 2019. De abonnementsprijs en contractdatum blijft hetzelfde. Bekijk je nieuwe bundel in My Vodafone.
Alle Start abonnementen die na vandaag (1 feb) aangesloten of verlengd worden krijgen de nieuwe voorwaarden. 

 

5G
Alle Vodafone Red abonnementen hebben automatisch toegang tot 5G. Heb jij een Start abonnement? Dan kan je de 5G Add-on aansluiten voor toegang tot 5G (€ 2 p/m). Dit doe je eenvoudig zelf via My Vodafone

Extra informatie
Heb je nog een vraag? Of wil je precies weten wat dit voor jou betekent? Dat snappen we. Laat een reactie achter onder dit topic of open je eigen topic. De Community helpt je graag! Vul daarom ook vooral je profiel zover mogelijk in. Dan kunnen we meteen met je meekijken. 

21 Reacties
MatthiasL

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

De link "open je eigen topic" werkt niet, is denk ik verouderd en moet zijn:

https://community.vodafone.nl/t5/forums/postpage/choose-node/true/interaction-style/forum/override-s...

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Thanks @MatthiasL! Je hebt helemaal gelijk! We gaan de link aanpassen. 
Dankjewel voor het doorgeven! 

HarrijM

Nieuwkomer
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dus ook lopende contracten waarbij ik nu Red heb met 25Gb data gaan naar 12,5 Gb data? Dan neem ik aan, dat ik dus ook mag overstappen naar een andere provider omdat de voorwaarden eenzijdig en in mijn nadeel worden gewijzigd.

spoxywoxy

Nieuwkomer
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goedemorgen,

Ik heb onlangs mijn abonnement verlengd per 1feb naar Red Essentials. Wordt dit nu omgezet naar een Red abonnement?

Anonymous
Niet van toepassing

Zijn de dag limieten van de "unlimited" bundel ook aangepast? Is (hopelijk was?) 5gb en daarna moet je om de 1gb refreshen. Maar dit is heel irritant als je bijvoorbeeld een serie aan het kijken bent. 5gb haal je inderdaad een aflevering mee. Maar als je op de 1gb zit knalt de stream er elke 10 minuten uit wat zeer irritant is.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @HarrijM en @spoxywoxy

Vanaf 1 februari 2021 bieden we nieuwe mobiele abonnementen aan. Deze nieuwe abonnementen gelden voor alle bestellingen die vanaf 1 februari worden geplaatst. Dit geldt niet voor abonnementen die al lopen. 
Wil je alsnog het abonnement wijzigen naar de nieuwe variant, dat kan! 
Je mag hiervoor contact opnemen met mijn collega's van de afdeling Migratie. Zij kunnen je helpen met het omzetten van je abonnement. 

Is je abonnement nog niet in gegaan, maar heb je wel al verlengt. Dan mag je hiervoor bellen met 0800-0560. Je komt dan uit bij mijn collega's van de afdeling status order.
Mijn collega's daar kunnen je aanvraag wijzigen en omzetten naar de nieuwe variant. 

@spoxywoxy is je nieuwe abonnement al actief? 

Mochten jullie nog vragen hebben, dan hoor ik het graag!



 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Anonymous,
Er is gewijzigd aan het Red Unlimited abonnement. 
De bundels blijven voor het Unlimited abonnement hetzelfde als voorheen. 

HarrijM

Nieuwkomer
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Louis 

Dank voor je antwoord. Lopende abonnementen blijven dus zoals ze zijn. Da's goed nieuws, maar mag de berichtgeving wel duidelijker gemaakt worden. Er wordt daarin niets vermeld over lopende abo's, maar een algemeen kreet " de Red  bla bla gaan wijzigen" en geen differentiatie tussen lopende en nieuwe abonnementen. Verwarring dus......

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dankjewel @HarrijM voor je feedback!
Ik zal de feedback doorgeven aan mijn collega.

HarrijM

Nieuwkomer
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Louis 

Lees op Tweakers website: Abonnees worden automatisch omgezet naar de nieuwe versies, meldt Vodafone.

Hieruit lees ik ' bestaande klanten' anders kan je geen abonnee zijn!! Nergens wordt melding gemaakt van NIEUWE abonnees.
-

Op Tweakers website niet en op de Vodafone website ook niet. Slechts een algemene term " Abonnementen en Abonnees" das een ruim begrip en maakt geen onderscheid tussen abonnees "nieuw dan wel bestaand' . Vooralsnog staat er overal, dat voor iedereen de voorwaarden veranderen. zonder verdere duiding.  Wettelijk maakt dat elke bestaande klant !

Rooieduvel

Nieuwkomer
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goedemorgen,

 

dus als ik het goed begrijp bestaat mijn oude Red Essential met 3GB data (6 met Ziggo) niet meer maar deze loopt gewoon door tegen hetzelfde bedrag? Dan wordt het voor mij wel heel interessant om eens over te stappen, te verlengen of aan te passen.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

HarrijM en Tweakers heeft het aan het juiste eind, denk je?
Als een Vodafone moderator (medewerker) aangeeft dat het alleen voor nieuwe klanten betreft, dan mag je dat toch aannemen en heeft Tweakers z'n informatie niet goed. (tenminste, dat denk ik, maar misschien heeft Vodafone het toch wel mis... Oei, wat zal het zijn?) 

Steven schreef:
Vanaf 1 februari 2021 bieden we nieuwe mobiele abonnementen aan. Deze nieuwe abonnementen gelden voor alle bestellingen die vanaf 1 februari worden geplaatst. Dit geldt niet voor abonnementen die al lopen. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik ben hierover ook even navraag gaan doen omdat het een en ander niet duidelijk is. Mijn excuses hiervoor @HarrijM

* Klanten met een Start abonnement (afgesloten na maart 2019) gaan een sms of e-mail ontvangen over de gratis upgrade.
* Klanten met een Red Super krijgen de mogelijkheid om over te stappen naar. Zij worden hierover ook over geïnformeerd per SMS of e-mail  (indien communicatie via e-mail of sms op mogelijk staat in My Vodafone). 
 (indien communicatie via e-mail of sms op mogelijk staat in My Vodafone).

* Klanten met een Red Essential abonnement krijgen geen sms of e-mail. Zij kunnen dit abonnement blijven gebruiken tot dat het abonnement door hun gewijzigd wordt door een tussentijdse aanpassing of verlenging. Er veranderd dus ook niets aan de databundel of prijs van reeds bestaande Red (Essential) klanten



 

HarrijM

Nieuwkomer
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Energieboy  Feit blijft dat uw tekst juridisch gewoon niet juist is. Als het vorig jaar ook al zo ging, maakt dit nog niet dat uw teksten juist en volledig zijn. Vind het voor de rest allemaal best, maar u moet mij niet gaan vertellen wat juridisch wel of niet correct is. Dat kan ik persoonlijk heel erg goed zonder hulp van u. Waarvan akte per heden.

 

met vriendelijke groet,

Mr. HarrijM

"Lees snel verder als jij zo'n abonnement gebruikt"  ( dat kan alleen een bestaande gebruiker zijn)

CJM

Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

@Louis @Sharon ;

Goedenavond. Wat een verhaal. Wat is in jullie ogen een bestaand abonnement ?

Ik heb vorig jaar begin december een Red abonnement afgesloten. Het betreft een Red abonnement met onbeperkt bellen en 40 GB Data. (Met Ziggo) Dit heb ik ook heel fijn zwart op wit, uiteraard. Omdat ik echter van KPN af kom, gaat het nieuwe abonnement pas 6 februari in. De nummer migratie is echter vorig jaar al goedgekeurd.

Nu is 25 GB bij lange na geen 40 GB. Dus wat gaat er nu precies gebeuren ?

 

Vriendelijke groet,

Cees

Gemini030

Meedenker
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Ik heb op 2 december 2020, dus minder dan twee manden geleden, een nieuw twee-jarig Red Together abonnement afgesloten. (Dit na jarenlang een heritage-Ziggo Mobiel abonnement te hebben gehad, uiteraard i.c.m. met een Ziggo-aansluiting thuis.) Begrijp ik nu goed dat ik gedurende mijn contract, dus tot 2 december 2022, €60 meer betaal dan iemand die twee maanden later in stapt? En dat terwijl bestaande abonnementen wel degelijk met "inflatiecorrectie" te maken krijgen: dat is ook niet de prijs die is afgesproken. Als dit echt zo is, vind ik dit schofterig. Please correct me if I am wrong, maar vooralsnog heb ik het er warm van. 

Gemini030

Meedenker
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Aanvulling op mijn bericht van gisteren: vanochtend heb ik gebeld met de klantenservice. Daar werd vrij snel duidelijk dat deze prijsaanpassing per saldo voor Red Together klanten neutraal is. Een nieuw Red Together abonnement gaat weliswaar €2,50 per maan minder kosten, maar een Red Together Extra abonnement gaat €2,50 meer kosten. 

 

Dat maakt het voor mij nu neutraal, maar dat maakt het uiteraard veel minder interessant voor >1 Red Together Extra abonnementen. En voor de toekomst was dat wel een overweging (gezien de kinderen die ook ooit een abonnement nodig gaan hebben). Kortom: echt blij word ik er niet van. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Het klopt inderdaad dat voor de lopende Red Together abonnementen niks veranderd. 
De tarieven blijven hetzelfde @Gemini030.

@CJM je hebt een abonnement aangevraagd met de oude voorwaarden en bundels. Deze zal gewoon geactiveerd worden op je nummer. 
Mocht je liever de nieuwe variant willen, dan mag je hiervoor contact opnemen met 0800-0560. 

RoWi6870

Liefhebber
  • 34Posts
  • 5Oplossingen
  • 14Likes

Screenshot_20210202-154627.png

 start L was helemaal geen 15,50 zie afbeelding, dat was € 21,55 met de korting kom ik op 13,85. Ik snap niks van de genoemde bedragen op basis van mijn abonnement.

CJM

Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

@Louis ; thanx voor de update. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Heel graag gedaan @CJM

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties op dit artikel.

Uitgelicht topic