Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

Vodafone Wallet gaat stoppen

We nemen afscheid van Vodafone Wallet. Vanaf 28 juni 2018 is het niet meer mogelijk om met de Wallet-app op je smartphone contactloos te betalen. Ook andere diensten in de Wallet, zoals klantenkaarten, zullen vanaf 28 juni niet meer beschikbaar zijn.

 

Er is afgelopen jaren hard gewerkt aan Vodafone Wallet, maar helaas wordt de dienst door een te klein aantal Vodafone-klanten gebruikt; mede door vergelijkbare diensten in de markt. Daarom hebben we besloten om te stoppen met Vodafone Wallet. Hieronder vind je meer informatie.

Kan ik Wallet gewoon blijven gebruiken tot 28 juni?
Je kunt geregistreerde betaalkaarten en klantenkaarten tot 28 juni 2018 blijven gebruiken zoals je dat gewend bent. Alleen het toevoegen van nieuwe tickets is niet meer mogelijk. Reizen met OV-chip mobiel kan overigens tot 15 juni, dan stopt de proef met OV-chip mobiel.

Ik heb een nieuwe simkaart of telefoon. Kan ik Vodafone Wallet blijven gebruiken?
Maakte je al gebruik van Vodafone Wallet? Dan kun je na een sim- of toestelwissel, eerder geactiveerde diensten blijven gebruiken totdat Vodafone Wallet wordt stopgezet. Alléén OV-chip mobiel is na een simwissel niet meer te gebruiken. Maakte je nog geen gebruik van Vodafone Wallet? Dan is het helaas niet meer mogelijk om je te registreren.

Heb ik nog toegang tot Vodafone Wallet na 28 juni?
Nee, op 28 juni 2018 wordt Vodafone Wallet volledig stopgezet. Mocht je de app nog nodig hebben, bijvoorbeeld om je transactieoverzicht te checken? Zorg er dan voor dat je dit vóór 28 juni doet. Je kunt hiervoor ook kijken naar het transactieoverzicht van je gekoppelde kaart of PayPal-account.

Kan ik de Vodafone Wallet app verwijderen?
Ja, je kunt de app gewoon verwijderen als Wallet is gestopt op 28 juni 2018. Gekoppelde kaarten worden na 28 juni automatisch verwijderd uit je Wallet.

Waarom kan ik geen nieuwe betaalkaart of PayPal-account toevoegen aan Vodafone Wallet?
Omdat Vodafone Wallet gaat stoppen, is het helaas niet meer mogelijk om je als nieuwe gebruiker te registreren en een betaalkaart of een PayPal-account toe te voegen in de Wallet.

Ik gebruikte mijn PayPal account voor contactloos betalen. Kan ik dit account nog steeds gebruiken?
Je kunt je PayPal account na 28 juni 2018 gewoon blijven gebruiken, alleen niet met Vodafone Wallet.

Moet ik zelf iets doen om mijn betaalkaarten te verwijderen?
Nee, op 28 juni 2018 zullen wij alle gekoppelde betaalkaarten en PayPal-accounts verwijderen uit Vodafone Wallet en van je simkaart. Je hoeft zelf dus helemaal niets te doen.

Wat gebeurt er met mijn OV-chip mobiel?
Als je OV-chip mobiel hebt geactiveerd in Vodafone Wallet, dan kun je hier tot 15 juni 2018 mee blijven reizen. Dan eindigt de proef OV-chip mobiel en wordt het automatisch voor je stopgezet en verwijderd uit je Wallet. Het is dan niet meer mogelijk om met OV-chip mobiel te reizen. Overgebleven reistegoed wordt automatisch teruggestort op je geregistreerde rekeningnummer. Wil je meer weten over het stoppen van OV-Chip mobiel of het aanvragen van een nieuwe plastic OV-Chipkaart? Ga dan naar www.ov-chipmobiel.nl

Wat gebeurt er met mijn klantenkaarten in de Wallet?
Omdat klantenkaarten in de Wallet een digitale kopie zijn van je plastic kaarten, blijven de originele plastic kaarten gewoon geldig. Indien je de plastic kaart kwijt bent, neem dan contact op met de desbetreffende winkel om een nieuwe kaart aan te vragen.

Ik heb tickets in de Wallet opgeslagen voor een evenement na 28 juni. Kan ik deze tickets nog steeds gebruiken?
De tickets zijn nog steeds geldig, maar zorg er wel voor dat je op een andere manier toegang hebt tot de tickets. Vodafone Wallet is namelijk niet meer beschikbaar na 28 juni 2018. Kijk bijvoorbeeld in je email inbox of bij je downloads voor de originele tickets.

Heb je nog vragen? Neem dan contact op met een van de onderstaande supportkanalen.

Vodafone Wallet of je NFC simkaart:
Neem contact op met de Vodafone klantenservice. Bel 1201.
Betalen met Vodafone Wallet:
Neem contact op met de klantenservice. Bel 0800 022 1148.
Reizen met OV-chip mobiel:
Neem contact op met de OV-chipkaart klantenservice. Bel 0900-0981 Of kijk op www.ov-chipmobiel.nl

8 Reacties
Visitor1967

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Wat ontzettend jammer dat de Wallet gaat stoppen! Ik gebruik 'm al vanaf het begin en los van wat technische probleempjes heb ik er altijd veel gemak van gehad.
Er zijn weliswaar vergelijkbare apps (bij de meeste banken kun je inmiddels met je smartphone betalen), maar met de Wallet gaat dat toch net wat gemakkelijker, doordat je je toestel niet eerst hoeft te ontgrendelen, of je scherm moet aanzetten.
Jammer dat niet meer klanten er gebruik van hebben gemaakt.

Zijn er plannen om in de toekomst iets vergelijkbaars aan te bieden?
tkteun

Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Wat een onzin, te duur, te moeilijk...

Dit was de enige veilige optie voor contactloos betalen, met hardware, offline en uitschakelbaar... Laffe bedoening, loze beloften en een hele hoop weggegooid geld. Een hele herhaling van Chipknip wat dat betreft.
HWL

Nieuwkomer
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Erg jammer! Ik ben een van die weinige gebruikers en erg tevreden.
Maar dat telt blijkbaar dan niet meer mee en gaat de stekker er uit zonder enige vorm van vervanging.
V-wallet werkt sneller en beter dan de nfc opties van de traditionele banken, die niet alleen lastiger zijn, maar ook je eerst lekker proberen te maken en er vervolgens geld voor gaan vragen.
WVANWIJK

Nieuwkomer
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Vodafone Wallet is echt een unieke dienst en ik denk dat deze (relatief nieuwe dienst) juist baat zou hebben bij een hoop meer promotie. Sinds ik het heb ontdekt, is deze dienst waarvoor ik bij Vodafone ben gebleven. Een van de unieke aspecten ervan is dat dit de enige optie in het hele land is om via Paypal je contactloze betalingen te doen! Dit houdt in dat ik mijn boodschappen in iedere winkel kan afrekenen met welke creditcard, of bankpas ik maar wil en ik maandelijks 1 betaling heb op mijn bankrekening.

Ontzettend jammer en ik hoop dat er een alternatief komt voor het contactloos betalen met Paypal.
WVANWIJK

Nieuwkomer
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Helemaal mee eens, hoop dat er een alternatief komt met vergelijkbare toegankelijkheid.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Jammer, denk ik 🙂
Maar aan alle leuke dingen komt eens een eind, zeker als het niet aanslaat bij de mensen.
Laten we hopen dat het in de toekomst beter gaat en dat meer mensen gebruik kunnen maken van zo'n dienst.

Zelf hoop ik nog eens op een systeem dat gewoon overal bij werkt, welke provider of welk toestel je ook hebt.
Ozzie52

Nieuwkomer
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Jammer dat Vodafone stoipt, dit is een echt heel makkelijke en simpele manier van betalen met je Smartphone. En de toekomst, in China hebben ze deze systemen al lang. Vodafone loopt hiermee voorop en dan stopt het weer. Erg jammer, hoop op een snel alternatief.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Topic gesloten. Wallet is uitgefaseerd
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties op dit artikel.

Uitgelicht topic