Bij een 2 jarig abonnement moet je 20 maanden wachten tot je een nieuwe telefoon kunt kiezen. Maar wat als jouw mobiele telefoon eerder kapot is? Of je wilt al eerder pronken met een nieuw toestel? Dan snappen we dat je niet langer wilt wachten, daarom is er nu Vodafone NEXT.
Wat is Vodafone NEXT?
Met Vodafone NEXT kun je 4 maanden na de start van je contract al kiezen voor een nieuwe smartphone. Het maakt niet uit wat de reden hiervoor is. Je hoeft dus nooit meer lang te wachten tot je weer mag verlengen. Vodafone NEXT is tevens een gratis service, dat maakt het extra aantrekkelijk om eerder te verlengen.
Heb je een Sim Only? Dan mag je al na 2 maanden gebruik maken van Vodafone NEXT.
Hoe werkt Vodafone NEXT?
Als je al een abonnement hebt betaal je eerst alleen je eventuele huidige toestel af. Vervolgens kun je kiezen voor een nieuwe telefoon met abonnement. Je kunt het huidige toestel eventueel inruilen bij Vodafone voor een bedrag in euro's of je verkoopt het bijvoorbeeld zelf op Marktplaats. Bij een Sim Only is het afbetalen van het toestel uiteraard niet van toepassing.
In dit filmpje leggen we nog eens duidelijk uit hoe NEXT werkt. En in deze video bekijk je een rekenvoorbeeld.
Zodra je gebruik wilt maken van Vodafone NEXT bel je gratis met onze verkoopafdeling via 1201. Kies in het keuzemenu voor de optie bestellingen en vervolgens voor Vodafone NEXT. Ben je nog geen klant? Neem dan gratis contact op via 0800-0560. Meer informatie, de voorwaarden en een rekenvoorbeeld vind je terug op onze website. Het is sinds november 2016 ook mogelijk om NEXT in een van onze winkels aan te vragen.
Veel gestelde vragen
- Moet ik mijn toestel verplicht inruilen? Nee, het is niet verplicht om je toestel in te ruilen. Je mag het oude toestel ook houden, zodat je het bijvoorbeeld aan een vriend of familielid kan geven of je het zelf kan verkopen op Marktplaats.
- Moet ik al mijn abonnementskosten afbetalen?Nee, bij gebruik van NEXT betaal je alleen je toestel af. Je betaalt niet de overige abonnementskosten van je oude contract en abonnement.
- Waarom moet ik mijn huidige toestel afbetalen? Heb je bij het afsluiten van je abonnement gekozen om het toestel niet in één keer te betalen? Dan is het toestel tijdens je gebruik van NEXT nog niet afbetaald.
- Kan ik met NEXT ook in de winkel een nieuw toestel direct aanschaffen? Ja, sinds november 2016 is NEXT ook mogelijk via een van onze winkels.
- Kan ik met NEXT ook online een nieuw toestel bestellen? Nee, het is niet mogelijk om online een nieuwe toestel te kiezen bij gebruik van NEXT
- Hoe wordt de inruilwaarde van mijn huidige toestel berekend? Hiervoor wordt de inruilwaarde aangehouden van Vodafone Inruildeals, je kunt dit altijd opvragen en meteen regelen via deze site.
- Waarom moet ik opnieuw een abonnement van 24 maanden aanschaffen? We maken het kiezen van een nieuwe telefoon tijdens je contract al heel flexibel. Het enige wat wij er van jou voor terug vragen is dat je je weer 24 maanden bij ons klant blijft. Je kunt 4 maanden na je verlenging met NEXT wel weer opnieuw gebruik maken van NEXT.