Sander
Community Developer
Community Developer
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Vers van de pers: de iPhone 14

Het is zover, Apple heeft de iPhone 14 aangekondigd. Er liggen 4 types van de iPhone in de spreekwoordelijke schappen, de iPhone 14, de iPhone14 Pro, de iPhone 14 Pro Max en de iPhone 14 Plus. Praat mee over de specs, de nieuwe features en deel je ervaring op de Vodafone Community.

Wat was jouw eerste iPhone?

Het is inmiddels al 15 jaar geleden dat Steve Jobs de eerste iPhone presenteerde. Sindsdien is de iPhone niet meer weg te denken. Terwijl de nieuwe iPhone 14 onderweg is, halen we graag wat herinneringen op en mijmeren we nog even over vroeger. Wat was jouw eerste iPhone en vanaf wanneer ben jij 'hooked' ?

Zoek de verschillen

Twijfel jij tussen de iPhone 14 (Plus) en de iPhone 14 Pro (Max)? We hebben de verschillen voor jou op een rijtje gezet.

< Vergelijk > 

De specificaties van de iPhone 14

💡Vernieuwd design zonder notch

💡 Dynamic Island

💡De Pro-modellen met ProMotion scherm

💡 A15 en A16 Bionox chips

💡 iOS 16

💡 Betere foto's in het donker met Night Mode

61 Reacties
Energieboy
Super Expert
Super Expert
  • 10757Posts
  • 3331Oplossingen
  • 2616Likes

Mijn eerste iPhone was de tweede iPhone dit uit kwam. Had de eerste gezien en dacht, die moet ik hebben. Het koste mij wel even om alles bij elkaar te sparen, maar toen had ik hem. Ik weet nog wel, gekocht bij T-Mobile en daar ook een lange tijd gehad. Maar daarna overgestapt naar Vodafone en het toestel los gekocht, dat leek mij toch beter en makkelijk. 

Dus al lange tijd een iPhone in mijn bezit en deze schuift elke keer op naar partner, ouders en/of familie. Je kent het wel, elk jaar vraagt er wel iemand of ik nu niet weer een nieuwe moet hebben. Maar dit jaar even niet, mij teveel geld en niet zoveel nieuws met de vorige versie. Misschien volgend jaar, we wachten af. 

Wil jij ook nog wat leuks kwijt over de nieuwe iPhone? Bekijk dan deze topic

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 222Posts
  • 37Oplossingen
  • 90Likes

Hahaha, heel herkenbaar @Energieboy! Vooral het constant doorgeven van de oudere modellen aan familie/vrienden/kennissen. De 2e iPhone was de 3G-versie denk ik?

Hoe zit het met jullie, @Pup, @Sander-80, @Arjennn@flieger, @Ruud001 - Gaat jullie iPhone-historie net zo lang terug?

flieger

Stamgast
  • 187Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes

@AlexZolang als @Energieboy niet. Ik ben aangehaakt bij de iPhone 4 (volgens mij vanaf toen ook voor het eerst via Vodafone leverbaar). Toen vond ik het design echt prachtig. Dus ook weer blij dat dit weer terug is sinds enige tijd. Sinds die iPhone 4 altijd in de cyclus van elke 2 jaar vernieuwen bij Vodafone meegedraaid. Dit jaar sla ik de 14 Pro dus over, hoewel die wel erg gaaf is!

Arjennn

Stamgast
  • 96Posts
  • 0Oplossingen
  • 63Likes

@Alex  ik geloof dat ik ben aangehaakt sinds de iPhone 4S. Toen een aantal keer jaarlijks het nieuwste toestel gehaald. Tegenwoordig vernieuw ik om de twee jaar. En gelukkig is het dit jaar weer tijd! 

Ruud001

Stamgast
  • 727Posts
  • 0Oplossingen
  • 759Likes

Tja, wat moet ik zeggen... Loop al een tijdje mee op dit forum en ben bang dat ik ook dit jaar weer voor het nieuwe model ga. Vanaf de iPhone 4 (en ervoor de iPod) is er voor mij maar een systeem en dat is Apple. Niets tegen Android, maar dit ligt  me gewoon beter. Na de iPhone 4 toen de 4S, 5S, 6 Plus, 6S,  7 Plus, X, XS Max, 11 Pro Max, 12 Pro Max, 13 Pro Max en waarschijnlijk straks de 14 Pro Max. 

Hopelijk wordt dan ook een keer de Apple Watch ondersteund door Vodafone, maar dat is meer een droom....

Arsance

Stamgast
  • 286Posts
  • 0Oplossingen
  • 153Likes

Ik ben er ook weer bij dit jaar. Mijn lijstje: iPhone 3GS de 4s, 5, 6 Plus, 6S Plus, 7 Plus, X, XS Max, iPhone 12 Pro, iPhone 13 Pro Max en vanaf (hopelijk) volgende week de iPhone 14 Pro Max. 

Welke kleur gaan jullie nemen? Als ik op de site kijk vind ik de paarse kleur niet heel mooi, maar naar wat video's gekeken te hebben ben ik overtuigd! 

Ruud001

Stamgast
  • 727Posts
  • 0Oplossingen
  • 759Likes

@Arsance Waarschijnlijk wordt het de paarse. Ben nog aan het twijfelen...

Ik heb nog even 😂

Arjennn

Stamgast
  • 96Posts
  • 0Oplossingen
  • 63Likes

Hij stond er al vrij ver voor 14.00 op, dus de bestelling is al geplaatst! 😄

Is hier weer iemand - net als voorgaande jaren - die de bestelling kan controleren?

Sander-80

Stamgast
  • 106Posts
  • 0Oplossingen
  • 115Likes

Geen doorkomen aan op de bestelpagina's grrrrr

Ruud001

Stamgast
  • 727Posts
  • 0Oplossingen
  • 759Likes

Geen doorkomen aan... 😏

Robinhensgens

Stamgast
  • 200Posts
  • 0Oplossingen
  • 110Likes

In de winkel de iPhone 14 pro Max 128 GB Deep Purple besteld. 14:12 bestelling afgerond, 14:20 sms met “je aanvraag is ontvangen” en een mail met “besteloverzicht”. 

Nu dus afwachten of we bij de eerste batch zitten 

Arjennn

Stamgast
  • 96Posts
  • 0Oplossingen
  • 63Likes

Wat gek dat er zoveel problemen zijn. Dat heb ik voorgaande jaren nog nooit meegemaakt..

Robinhensgens

Stamgast
  • 200Posts
  • 0Oplossingen
  • 110Likes

Ik neem aan dat er ook weer een forum pagina komt met bestel en levertijden?

Sander-80

Stamgast
  • 106Posts
  • 0Oplossingen
  • 115Likes

Ik ook niet, meestal was het 2 uur online en 5 over 2 besteld, nu nog steeds niks besteld, alleen maar laden....ladden...laden...

Arjennn

Stamgast
  • 96Posts
  • 0Oplossingen
  • 63Likes

Dit jaar stond hij er vrij ver voor 14.00 op, ik geloof 13:54 al 😮 

Sander-80

Stamgast
  • 106Posts
  • 0Oplossingen
  • 115Likes

Hier helaas niet zo vroeg. 

Sander-80

Stamgast
  • 106Posts
  • 0Oplossingen
  • 115Likes

Nou, de bestelling staat, alleen zonder ordernummer (??)

Iphone 14 pro max 256gb zilver. Nu maar afwachten op meer informatie. 

Arsance

Stamgast
  • 286Posts
  • 0Oplossingen
  • 153Likes

@Sander-80 ordernummer al binnen? Ik heb 2 mails gehad dus zal vast goed doorgekomen zijn. Bestelling staat nog op status onbekend. 

iPhone 14 Pro Max 128gb Deep Purple

Sander-80

Stamgast
  • 106Posts
  • 0Oplossingen
  • 115Likes

@Arsance Ja, ik heb 14:45 besteld en inmiddels ook de sms bevestiging en mail met ordernummer binnen. Nu maar afwachten.

Robinhensgens

Stamgast
  • 200Posts
  • 0Oplossingen
  • 110Likes

@Arsance de mijne staat op “ontvangen”. Is de jouwe inmiddels gewijzigd?

Nassira

Gedreven Meekijker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Mijn allereerste was een 3GS zwart in 2010-2012

Iphone 4 (zwart) 2012-2014

Iphone 5S (wit) 2014-2017

IPhone 8 (gold)  2017-2019

IPhone XR (zwart) 2019-2021

nu IPhone 12 Pro gold 2021 tot nu

volgende maand Iphone 14 Pro (kleur ben ik nog niet uit)

Nassira

Gedreven Meekijker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Komt Vodafone met een kortingscode (korting 80,-) voor de AirPods Pro als je de nieuwste Iphone besteld zoals de afgelopen 2 jaar?

Ik mag volgende maand mijn abonnement verlengen

Arsance

Stamgast
  • 286Posts
  • 0Oplossingen
  • 153Likes

@Robinhensgens van mij nog steeds op onbekend. Contact gehad met Vodafone. Bestelling is wel goed doorgekomen!

Niek

Stamgast
  • 75Posts
  • 0Oplossingen
  • 29Likes

@Alex @Sander  is er hier iemand van jullie die de diverse vragen die hier al gesteld zijn zou kunnen beantwoorden?  Dat zou namelijk een hoop extra vragen en onzekerheden wegnemen.

Arsance

Stamgast
  • 286Posts
  • 0Oplossingen
  • 153Likes

Ik kan ook nog steeds mijn abonnement verlengen in de app… is dat bij jullie ook zo?

Arjennn

Stamgast
  • 96Posts
  • 0Oplossingen
  • 63Likes

@Arsance ik heb hetzelfde. Ervaring van eerdere jaren duurt dat altijd wel even. 

Arsance

Stamgast
  • 286Posts
  • 0Oplossingen
  • 153Likes

@Arjennn ja normaal heb ik wel geduld, maar omdat het vanmiddag zo slecht ging met bestellen (2x over hetzelfde besteld en 1 is er blijkbaar gelukt) ben ik wat onzeker 😛

Robinhensgens

Stamgast
  • 200Posts
  • 0Oplossingen
  • 110Likes

Het is wel qua berichten hier stukken rustiger dan afgelopen jaren. Als dit een weerspiegeling is van het aantal verkopen, dan zouden we dit jaar snel aan de beurt moeten zijn 😉

Sander-80

Stamgast
  • 106Posts
  • 0Oplossingen
  • 115Likes

@Robinhensgens de afgelopen jaren hadden we ook het grote bestellen en leveren topic. 
maar vooralsnog is het inderdaad rustig, dus hopelijk vrijdag iedereen z’n nieuwe iPhone binnen. 

Niek

Stamgast
  • 75Posts
  • 0Oplossingen
  • 29Likes

Status van mij mijn bestelling staat nog steeds op onbekend. Nog meer mensen last van?

Joshoon

Gedreven Liefhebber
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

@Niek Jep hier ook.
Eerste keer dat ik bij Vodafone bestel. Moet zeggen dat ik ze erg vaag vind doen m.b.t. de levertijden. 

Niek

Stamgast
  • 75Posts
  • 0Oplossingen
  • 29Likes

@Joshoon nornaal komt er nog een bericht hier op te staan omtrent levertijden.

Ik bestel al jaren bij Vodafone maar nog nooit heeft mijn status zo lang op onbekend gestaan. Kreeg wel al een (standaard) e-mail met excuses voor de vertraging dus ik ga er maar vanuit dat alles goed staat en komt.

Uit het verleden weet ik dat bij veel klanten de status op donderdag verspringt  en er een T&T zichtbaar komt en vrijdag de uitlevering plaats vind.

Joshoon

Gedreven Liefhebber
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

@Niek Op Tweakers zag ik ook mensen praten over zo'n excuses mail, deze heb ik echter niet gehad.

Arjennn

Stamgast
  • 96Posts
  • 0Oplossingen
  • 63Likes

@Joshoon die mail krijg je inderdaad jaarlijks. Ik heb hem vandaag ook ontvangen. Is gewoon standaard, omdat het product nog niet op voorraad is en er dus vertraging oploopt.

Joshoon

Gedreven Liefhebber
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

@Arjennn Tja, alleen ik heb die niet gehad.
Status van mijn bestelling betreft: We hebben je bestelling in goede orde ontvangen. Per email of sms houden we je op de hoogte van je bestelling.

Tabeeee

Liefhebber
  • 57Posts
  • 0Oplossingen
  • 22Likes

@Niek dat klopt idd. Komende donderdag gaat spannend worden 😉 hopen dat ik erbij zit!

ik had ordernummer en bevestiging om 14:30 binnen 

iPhone 14 pro 128 black 

Ruud001

Stamgast
  • 727Posts
  • 0Oplossingen
  • 759Likes

@Sander Weet jij misschien wanneer er een levertijden lijstje van de nieuwe iPhones online komt? 😁

Tabeeee

Liefhebber
  • 57Posts
  • 0Oplossingen
  • 22Likes

@Ruud001 dat zal donderdag of vrijdag pas komen denk ik als het überhaupt al komt 😉

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 1613Posts
  • 468Oplossingen
  • 593Likes

@Ruud001 Hele goede vraag! Net zoals vorig jaar komt er ook dit jaar weer een dergelijke pagina waarop de levertijden zichtbaar zijn. Deze pagina zal eind volgende week ongeveer live staan en bevat vooral informatie over de levering voor klanten die nog moeten bestellen. Zo krijg je een indicatie van wanneer je het toestel dan kan verwachten. Van belang is altijd wel dat het SMS bericht met informatie over de levering wat je ontvangt leidend is. 

De klanten die als allereerste hun bestelling hebben geplaatst zullen vanaf 16 september hun toestel gaan ontvangen (met uitzondering van de klanten die gekozen hebben voor iPhone 14 Plus). Iedereen ontvangt een SMS met daarin een update over de levering. Zit je helaas niet bij de allereerste batch? Dan volgt de levering zo snel mogelijk en houden we je per SMS op de hoogte van de levering. 

Joshoon

Gedreven Liefhebber
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

@Cecilia En walt onder de allereersten? 
En wanneer kunnen we die SMS verwachten?

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 1613Posts
  • 468Oplossingen
  • 593Likes

@Joshoon De klanten die in de allereerste batch vallen zullen deze week een SMS krijgen over de levering. Zij zullen hun toestel (met uitzondering van de iPhone 14 Plus) vanaf 16 september ontvangen. De klanten die helaas niet in de eerste batch vallen zullen rond 20 september een SMS krijgen met daarin een update over de levering van hun toestel. 

Joshoon

Gedreven Liefhebber
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

@Cecilia Oké! Is er ook bekend welke bestel tijd onder welke batch valt? Of valt daar nog niets over te zeggen 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 1613Posts
  • 468Oplossingen
  • 593Likes

@Joshoon Daar valt helaas nog niets over te zeggen! Hopelijk kun je de spanning nog even aan ^^

Andr3

Gedreven Liefhebber
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 20Likes

Hallo allemaal, eerder was ik die-hard Samsung, vanaf de S1. Totdat ik vanuit mijn familie een gebruikte Iphone 6+ kreeg. In een recordtijd was ik helemaal om. Daarna de Xr, 11 en 12 pro max. Deze toestellen minstens 1 jaar na introductie. Nu is mijn wens uitgekomen door de 14 pro max nieuw vanaf de lancering te bestellen. Hopelijk ben ik 1 van de mazzelaars die op 16 september het toestel krijgen.

Nassira

Gedreven Meekijker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Cecilia 

Komt Vodafone met een kortingscode (korting 80,-) voor de AirPods Pro of de AirPods als je de nieuwste Iphone besteld zoals de afgelopen 2 jaar?

Ik mag volgende maand mijn abonnement verlengen

Joshoon

Gedreven Liefhebber
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Nog iets meer dan een dag en nog steeds niets vernomen. Geen status update, geen indicatie levertijd... Ben blij dat ik nog bedenktijd heb 🙄
Gaat inmiddels bij andere providers toch een stuk beter. 

Misschien toch niet zo'n juiste keuze geweest om weer terug te gaan naar Vodafone.

Niek

Stamgast
  • 75Posts
  • 0Oplossingen
  • 29Likes

@Joshoon bij iedere provider loopt het niet vlot. Dat is een jaarlijks terugkerend iets. Status updates zijn altijd pas donderdag/vrijdag dus nog even afwachten. 🙂

Joshoon

Gedreven Liefhebber
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

@Niek Bij T-Mobile krijgen klanten al melding dat hij is overgedragen aan de koerier.... en ze kunnen al een bezorgafspraak inplannen. Dus hoezo loopt het niet vlot? 
Ik wacht morgen nog af, en anders de boel maar annuleren 🙂 
Zal niet de eerste keer zijn dat ik bij Vodafone annuleer omdat ze zo nalatig zijn. Heb het zelfde meegemaakt destijds met de iPhone 7. Toen ook geannuleerd en de zelfde dag kon ik hem in de winkel van een andere provider gewoon direct mee krijgen.

Niek

Stamgast
  • 75Posts
  • 0Oplossingen
  • 29Likes

@Joshoon ook daar hoor ik mensen over klagen, orders niet doorgekomen, nog niks gehoord. Dus niet alles is perfect bij andere providers.

Neemt niet weg dat de informatievoorziening uit Vodafone beter mag en wellicht ook moet.

Andr3

Gedreven Liefhebber
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 20Likes

BC19741D-E723-41C0-9E3E-DA2243F7D97D.jpegDit lijkt mij duidelijk op iphoned.nl Gewoon afwachten, vanaf vrijdag zien we het vanzelf.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties op dit artikel.

Uitgelicht topic