Sander
Community Developer
Community Developer
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 26Likes

Vers van de pers: Apple kondigt de iPhone 15 aan

Het is zover, Apple heeft de iPhone 15 aangekondigd. Apple brengt binnenkort vier verschillende types op de markt; de iPhone 15, de iPhone 15 Pro, de iPhone 15 Pro Max en de iPhone 15 plus. Praat mee over de aangekondigde specs, de nieuwe features en deel je ervaring op de Vodafone Community.

Wanneer start de pre-order?
De pre-order van de iPhone 15 telefoons start vrijdag 15 september vanaf 14:00 uur bij Vodafone. Wil je op de hoogte blijven van alles rondom de nieuwe iPhone 15? Laat dan hier je gegevens achter.

 

Ben je een zakelijke klant van Vodafone en wil je op de hoogte worden gehouden rondom de iPhone 15? Neem dan snel hier een kijkje.


De modellen op een rij:

iPhone 15

iPhone 15 plus

iPhone 15 Pro

iPhone 15 Pro Max


Welke iPhone ging bij jou het langste mee?

De iPhone staat onder andere bekend om zijn lange levensduur . Dat ligt er natuurlijk ook aan hoe voorzichtig je er zelf mee om gaat. Wat is jouw ervaring met de levensduur van de iPhone? Kortom, met welk model iPhone heb jij het het langste uitgehouden? Laat het weten in de comments! 

 

Even je geheugen opfrissen? Deze video neemt je mee langs memory lane.


Heb je vragen of opmerkingen? Laat dan gerust een berichtje achter!

27 Reacties
Energieboy
Expert
Expert
  • 11949Posts
  • 3498Oplossingen
  • 3125Likes

Heb er gisteren naar gekeken en vond het één grote show. Vertellen hoe goed het nu gaat met zieke mensen die een iPhone of Apple Watch bij zich hadden. Beetje inspelen op de gevoelens van de kijker. Begrijp me niet verkeerd, het is natuurlijk super mooi dat deze mensen ermee zijn geholpen.

Daarnaast was het een grote poppenkast erom heen om maar niet te hoeven melden dat er niet zoveel vernieuwingen zijn. Alleen de camera gaat er op vooruit en een beetje snellere iPhone/Apple Watch. De Pro Max is dan misschien een mooi toestel geworden maar die prijzen, dat is toch niet meer te doen. Los toestel kost, volgens de website van Apple, 1479,- euro. En dan de iPhone 15 Plus, die kost 1249,- euro. Ik ben daarom ook wel heel benieuwd naar de prijzen die Vodafone gaat aanbieden per maand. 

Sorry, maar dit jaar laat Apple me aardig in de steek. Mijn iPhone 13 Pro Max doet het nog prima en daar kan ik zeker nog wel een jaartje mee door. Dan nog even de Apple Watch GPS + Cellular voor 599,- euro per stuk is ook best aan de prijzige kant. Ik kan het mis hebben maar hij is nu niet echt zoveel beter dan Serie 8. Jammer genoeg nog geen melding dat ook Vodafone dit horloge kan aanbieden. 

Veel mensen hebben dan nog altijd de vraag, hoe lang moeten we nog wachten voordat Vodafone smartwatches gaat ondersteunen?

Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 872Likes

Tja, daar ben ik het gedeeltelijk mee eens. Weinig vernieuwingen dit jaar. Ieder jaar iets sneller. Maar dat is het ook wel zo’n beetje. 
Grootste verschil is eigenlijk de prijs. Ze zijn goedkoper geworden. Nog altijd mega duur, maar dit jaar een prijsdaling. 

Succes met kiezen, mocht je een nieuwe iPhone gaan kopen. 😉

Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 872Likes

En om bij dit topic te blijven... Mijn eerste iPhone was de 4S. En dat vind ik nog steeds de mooiste ooit door Apple gemaakt. Twee jaar mee gedaan en toen kwam de 5S. Iets groter en ook een fijn toestel. Eén jaar daarna de zilver 6 Plus gekocht, voor het lekkere grote scherm en grotere accu. Tenminste dat dacht ik. Ik vond hem toch te groot en ben dat jaar erna voor de zilver 6S gegaan. De 6Plus voor een goede prijs verkocht. Apple zijn toestellen blijven hun waarde goed vasthouden als je er een beetje zuinig en niet te lang mee doet.
Ik zie het als rijden in een nieuwe auto (heb ik niet hoor) die je na een paar jaar inruilt en er een goede prijs ervoor krijgt. Zodat je voor betrekkelijk weinig geld nieuw blijft rijden. Ieder zijn hobby.
Omdat ik toch twijfelde ben ik september 2016 wederom weer voor de Plus gegaan. Dit maal de 7 Plus gitzwart. Een supermooi toestel in de glanskleur zwart. Wel krasgevoelig...
Tja en toen, "one more thing" De iPhone X, een fraaie vernieuwing in 2017. Moesten er even op wachten, maar ook een mooi compact toestel.
2018, de gouden XS Max. Ook weer een groot scherm. (de X ging naar mijn dochter...)
2019, de iPhone 11 Pro Max. In goud wederom. 2020, de iPhone 12 Pro Max in graphite. Daarna in 2022 de iPhone 13 Pro Max in Sierra Blue. Als laatste in september 2022 mijn huidige iPhone 14 Pro Max in Deep Purple (goede rockband!). Deze blijft in de familie. Hopelijk vanaf volgende week de nieuwe iPhone 15 Pro Max in Natural Titanium. En deze misschien voor langere tijd. You never know...

En jullie? 

 

 

Niek

Stamgast
  • 93Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes

Het jaarlijks updaten is weer begonnen idd. Bestelling er al doorheen geduwd bij Vodafone en nu in afwachting van.

 

Gekozen voor iPhone 15 Pro Max Blauw 512GB.

 

En dan nog stukje toekomst muziek, voor de Watch.😃 

 

Mijn Apple Watch Ultra staat nog even op on hold om te upgraden. Daar zijn de updates nog minimaler dat ik nog even afwacht en wil ook graag weten of Vodafone ze gaat leveren.

Assendeel

Stamgast
  • 40Posts
  • 0Oplossingen
  • 24Likes

De 4 had ik 1 jaar, de 5 ook, de 6 plus 2 jaar, de 8 plus ook, de X 1 jaar, de 11 pro 2 jaar, de 13pro 2 jaar en dan nu de 15 pro max!

Geen van de toestellen die het gewonnen heeft in  "de periode in bezit!"

 

De bestelprocedure voor de 15 overigens (weer) lekker chaotisch. Ondanks de keurige wachtrij (ik verwachtte er veel van en dacht dat de problemen bij het bestelproces zouden zijn opgelost) kwam ik in de mallemolen van wegvallende website en niet vooruit te branden invulsessies. Gelukkig uiteindelijk gelukt en zelfs in My Vodafone staat de bevestiging van de bestelling. Maar het laat nog even op zich wachten wat daarvan de inhoud is.............

 

Ben erg benieuwd hoe het aanvoelt van de 13 pro naar de 15pro max. (de camera gaf de doorslag)

 

 

Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 872Likes

@Assendeel De bestel procedure bij release van een nieuwe iPhone is altijd een chaos. En echt niet alleen bij Vodafone. Dit is overal. Zelfs bij Apple loopt de site geregeld vast. En laten bestel bevestigingen op zich wachten. Dat is al jaren zo. Er blijken toch altijd weer een hoop mensen een nieuw model iPhone op de release dag te willen hebben.  Dit jaar niets anders. En dan hopen dat je bij de eerste batch zit… Succes. 

Snuitje74

Nieuwkomer
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ligt het aan mij of is het hier rustig dit jaar? Heb de 15 Pro Max in Natural Titanium besteld rond 14:20 op vrijdag maar de status in My Vodafone blijft bij mij op onbekend staan en de bestelling is niet te openen.. Is dit bij jullie ook het geval?

Ilsjaa

Stamgast
  • 104Posts
  • 0Oplossingen
  • 100Likes

Ja ik heb dat ook. Denk omdat ze nog niet weten hoeveel ze van elk toestel krijgen, en dus nog niet weten of we bij de eerste lading zitten! Zullen eind deze week wel meer horen denk ik. 

Assendeel

Stamgast
  • 40Posts
  • 0Oplossingen
  • 24Likes

@Snuitje74  en @Ilsjaa Het is hier i.d.d. rustig. Dacht dat er misschien een andere thread was. En ja, de status is niet te openen én het was ouderwetse chaos bij de pre-order.  Vooral op de website.  Ik kreeg een bevestigingsmail, maar Vodafone kreeg niets binnen! Dus die bestelling was er domweg 'niet'...... Gelukkig had ik ook de telefoonlijn open en ben ik daar goed geholpen. De telefonische bestelling is door mij bevestigd. Voor de online bestelling is nooit een bevestigingsvraag binnen gekomen. Nu gewoon afwachten wanneer de telefoon bezorgd wordt. Dat zal gewoon wel een keer gebeuren.

 

Po Max Zwart 256

Fabyelle

Gedreven Ontdekker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Nig meer mensen die mail met track en trace hebben gekregen? Dikke blij, pro naturel besteld 14:45 bevestigd. En vanmorgen t&t in de mail!

sQuarecoW

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hij staat op "verstuurd", maat nog geen T&T helaas..

Ilsjaa

Stamgast
  • 104Posts
  • 0Oplossingen
  • 100Likes

@sQuarecoW waar zie je die status? 😃 T&T kan je natuurlijk nog tot in de avond krijgen. Hoop dat je hem snel hebt!!

Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 872Likes

Hoi allen,

 

Hier ook ng niets binnen... Blijven hopen en wachten. (oh ja en werken)

sQuarecoW

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Ilsjaa Bij Mijn Vodafone > Service > Mijn bestellingen

 

Screenshot 2023-09-21 at 13.11.56.png

Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 872Likes

Proficiat... Wij wachten in stilte af.😄

Ilsjaa

Stamgast
  • 104Posts
  • 0Oplossingen
  • 100Likes

@sQuarecoW aaah thanks voor het screenshot. Helaas staat er bij mij ‘word verwerkt’. Geduld…. 🙃 

Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 872Likes

Wachten nog steeds….

Ilsjaa

Stamgast
  • 104Posts
  • 0Oplossingen
  • 100Likes

@Ruud001 dislike! 🥹

sQuarecoW

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik vanmiddag een T&T gehad, morgen geleverd!

Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 872Likes

@Ilsjaa Ik geef de hoop op. 

Ilsjaa

Stamgast
  • 104Posts
  • 0Oplossingen
  • 100Likes

@Ruud001 ik ook… krijg op geen enkele manier iets van een status. 

Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 872Likes

Ben bang dat we (hopelijk) volgende week bericht krijgen. Zie links en rechts wel dat de toestellen overal binnen no time zijn uitverkocht. (Bol Coolblue etc.)

Ben ook benieuwd wanneer dat levertijden lijstje on-line komt...

Ilsjaa

Stamgast
  • 104Posts
  • 0Oplossingen
  • 100Likes

Commutatie vanuit Vodafone is gestart..  Ik krijg zojuist een SMS van Vodafone! 

“iPhone 15-bericht! Wat leuk dat je een iPhone 15 hebt besteld bij ons. We bezorgen 'm zo snel mogelijk bij je. Uiterlijk 27 september ontvang je een sms met informatie over de leverdatum. Groet, Vodafone”

Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 872Likes

Ja, maar dan weten we nog niets. Ik heb zo het gevoel dat er te weinig toestellen zijn geleverd...

Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 872Likes

Zie elders levertijden 4-6 weken en bij Apple zelf, november en verder...😁

Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 872Likes

Toch een goed weekend gewenst allen. Waarschijnlijk spreken we elkaar rond de 27ste. Ben erg benieuwd wat de levertijd wordt…

Energieboy
Expert
Expert
  • 11949Posts
  • 3498Oplossingen
  • 3125Likes

Wel jammer dat dit elk jaar zo slordig verloopt. Aangezien de vaste mensen, die elke keer een Pre-order maken, weten dat het soms lang kan duren, is het ook slordig dat Vodafone hier niet van leert. Nu zouden er ook mailtjes de deur uit zijn gegaan met meldingen dat het 1 a 2 dagen duurt voor je je toestel binnen hebt. Dat kan natuurlijk met de levering van een nieuwe iPhone al helemaal niet want het is een Pre-order. 

Het blijft mij elk jaar weer verbazen dat het fout gaat en dat er geen goede communicatie is. Waarschijnlijk hebben alle providers dit, en verkopers van iPhone's, want ook Apple zelf heeft nu al een flinke levertijd. Afwachten maar, dat is alles wat je kan doen en hopen dat Vodafone z'n levertijden pagina goed kan aanpassen en melden duidelijk informeren dat het best nog wel even kan duren voor het toestel binnen komt.

En ja, ik hoop voor iedereen dat die hem zo snel mogelijk binnen krijgt. Of nu al binnen heeft gekregen 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties op dit artikel.

Uitgelicht topic