Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 440Likes

Simkaart activeren

Wil je zelf een (nieuwe) simkaart  activeren? Dan zit je hier goed. In dit topic leggen we je uit hoe je dit doet.


Heb je een nieuw abonnement bij ons? Dan is je simkaart meestal gewoon actief. Werkt de sim van je abonnement toch nog niet? Activeer 'm dan zelf in een paar stappen in My Vodafone. Je oude sim stopt pas met werken als je nieuwe actief is.

< Activeer mijn simkaart >

Gaat het om een prepaid simkaart? Dan hoef je niks te doen. Deze is namelijk sowieso al geactiveerd. Plaats de simkaart in je telefoon en je kunt meteen bellen!

Activeren lukt niet

Controleer dan eerst even goed of het simkaartnummer in My Vodafone overeen komt met het simkaartnummer op je simkaartje. 

Blijkt nu dat jouw nieuwe simkaart niet in het overzicht staat? Neem dan even contact met ons op. Houd het simnummer, je klantnummer, het mobiele nummer en je IBAN bij de hand. Dan helpen we je meteen verder.

Uiteraard kun je ook je simkaart direct laten activeren bij een Vodafone Winkel. Neem een identiteitsbewijs en je bankpas mee. 

Ik weet niet of mijn simkaart al actief is

Je simkaart is al actief in de volgende gevallen:

  • Als je naar ons overstapt met nummerbehoud wordt je nieuwe simkaart vanzelf actief op de eerste dag van je abonnement bij ons.
  • Als je een nieuw abonnement bij ons afsluit (met een nieuw nummer). 

Je simkaart moet nog geactiveerd worden als: 

  • Jouw telefoon kwijt of gestolen is, en je een nieuwe simkaart besteld hebt.
  • Je simkaart niet in je nieuwe telefoon past en je een ander formaat nodig hebt. Dit geldt ook als je een 2G simkaart wilt inruilen tegen een 4G of 5G simkaart. 

eSIM activeren

Bij een eSIM werkt dit proces anders dan bij de reguliere simkaart. Als je een eSIM bestelt, ontvang je een voucher met daarop alle gegevens over je eSIM. Daarna volg je deze stappen: 

  • Open de eSIM applicatie op je toestel
  • Scan de QR-code op de voucher
  • Voer de ePIN in (bevestigingscode)
  • Download en installeer het eSIM-profiel.

Deze stappen staan uitgebreid uitgelegd in dit topic. Lukt het niet? Bekijk dan de specifieke handleiding voor het installeren van eSIM op jouw toestel of neem contact met ons op. We helpen je graag verder!

Heb je nog aanvullingen of opmerkingen over dit topic? Of is er een andere reden waarom het activeren van je simkaart niet lukt? Laat het ons weten in de reacties of open je eigen topic

13 Reacties
Energieboy
Expert
Expert
  • 11820Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Charles Webber wrote:

http://Als simkaart niet geactiveerd is , kan je uiteraard ook geen code op je mobieltje ontvangen

Beste @Charles Webber 
Je kan hier beter een topic over openen en daar verder ingaan, wat je al hebt gedaan via: https://forum.vodafone.nl/stel-je-vraag-116/simkaare-activeren-302187

Uiteraard zijn er altijd medewerkers die je kunnen helpen om je simkaart te activeren. Neem contact op met de klantenservice door te bellen of via een chat op de website!

AE-Service

Nieuwkomer
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Sharon heel erg jammer dat online activeren niet te vinden is in my Vodafone en ik moet bellen voor activeren waar na ik ook een uur moet wachten tot mijn simkaart werkt nu mis ik als ondernemer alle gesprekken in die tijd en kan ik dus mijn werk niet goed doen

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dat klinkt niet goed @AE-Service. Is inmiddels de simkaart geactiveerd en ben je inmiddels bereikbaar? Via de link in het topic kun je de Simkaart activeren (als het om een vervangende simkaart gaat). Mocht het niet werken, dan hoor ik het graag! 

AE-Service

Nieuwkomer
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ja inmiddels wel heb uit eindelijk na 4 uur iemand aan de lijn gehad die het gelijk voor elkaar kreeg @Louis 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Fijn om te horen dat het gelukt is @AE-Service

GratjeD

Meekijker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

2 weken geleden eSim thuisgekregen. Activatiecode niet gelukt. eSim niet bij actief in myVod. Gebeld met Klantserv: na weoensdag (1,5 week gelden) zou hij doorgezet worden. Er gebeurt niets. Vorige week nog maar weer eens gebeld. Na n uur hulp: er wordt onderzoek gestart! Nu 3 dagen later nog steeds “radiostilte”. 
Ook oude (actieve) Sim werkt niet fatsoenlijk. Ik kan geen klantenservice meer bellen, geen voicemail, en meer! Wanhopig wordt ik ervan. Weet iemand raad?

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3025Posts
  • 875Oplossingen
  • 1030Likes

Hi @GratjeD

Wat een gekke situatie! Ik kan mij zeker voorstellen dat de wanhoop nabij is. De gegevens van je eSim zijn op bijzondere wijze niet gekoppeld aan je account en dit moet opgelost worden middels een case. Hier is geen jammer genoeg geen andere oplossing voor. De case (casenummer 11239280) is inmiddels aangemaakt. Hopelijk is dit spoedig opgelost 

GratjeD

Meekijker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Na wéér een medewerker van de service dienst aan de lijn gehad te hebben, die het op zou gaan lossen is er nu zondag, twee dagen later, nog steeds niks veranderd!

GratjeD

Meekijker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Inmiddels dinsdagavond. 
weer 2 dagen verder en niks gehoord!!!! 
😡

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3025Posts
  • 875Oplossingen
  • 1030Likes

@GratjeD De case staat nog steeds open inderdaad. Ik hoop dat dit spoedig wordt opgepakt. Helaas moet dit echt via een case naar een speciale afdeling verlopen, doordat de eSim niet is gekoppeld aan je account. Ik kan dit proces jammer genoeg niet voor je op een andere wijze versnellen. 

Haggfffjjj

Nieuwkomer
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Duo sim activeren lukt niet..via de chat kunnen ze me niet helpen. heb gebeld zouden hem activeren maar na een paar uur nog niks? Hoelang duurt dit? Heb geen telefoon nu kan niet bellen niks. Handig als je een bedrijf heb. Niemand kan me helpen online omdat ik geen sms kan ontvangen. Naar de winkel gaan heb ik geen tijd voor. Als dit te lang duurt ben ik wel klaar mee.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3025Posts
  • 875Oplossingen
  • 1030Likes

Hi @Haggfffjjj, welkom hier!

Jeetje! Ik kan mij voorstellen dat je flink baalt van deze situatie. Helaas hebben we via de Community niet de volledige inzage en rechten om te ondersteunen bij een zakelijke aansluiting. Ik kan je hier dus niet verder mee helpen, hoe graag ik ook zou willen. Ik wil je daarom aanraden om nogmaals contact op te nemen met Vodafone Business of om toch een bezoek aan de winkel te brengen. Sorry.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties op dit artikel.

Uitgelicht topic