Sharon
Community Developer
Community Developer
  • 3521Reacties
  • 212Oplossingen
  • 430Likes

Simkaart activeren

Wil je zelf een (nieuwe) simkaart  activeren? Dan zit je hier goed. In dit topic leggen we je uit hoe je dit doet.


Heb je een nieuw abonnement bij ons? Dan is je simkaart meestal gewoon actief. Werkt de sim van je abonnement toch nog niet? Activeer 'm dan zelf in een paar stappen in My Vodafone. Je oude sim stopt pas met werken als je nieuwe actief is.

< Activeer mijn simkaart >

Gaat het om een prepaid simkaart? Dan hoef je niks te doen. Deze is namelijk sowieso al geactiveerd. Plaats de simkaart in je telefoon en je kunt meteen bellen!

Activeren lukt niet

Controleer dan eerst even goed of het simkaartnummer in My Vodafone overeen komt met het simkaartnummer op je simkaartje. 

Blijkt nu dat jouw nieuwe simkaart niet in het overzicht staat? Neem dan even contact met ons op. Houd het simnummer, je klantnummer, het mobiele nummer en je IBAN bij de hand. Dan helpen we je meteen verder.

Uiteraard kun je ook je simkaart direct laten activeren bij een Vodafone Winkel. Neem een identiteitsbewijs en je bankpas mee. 

Ik weet niet of mijn simkaart al actief is

Je simkaart is al actief in de volgende gevallen:

  • Als je naar ons overstapt met nummerbehoud wordt je nieuwe simkaart vanzelf actief op de eerste dag van je abonnement bij ons.
  • Als je een nieuw abonnement bij ons afsluit (met een nieuw nummer). 

Je simkaart moet nog geactiveerd worden als: 

  • Jouw telefoon kwijt of gestolen is, en je een nieuwe simkaart besteld hebt.
  • Je simkaart niet in je nieuwe telefoon past en je een ander formaat nodig hebt. Dit geldt ook als je een 2G simkaart wilt inruilen tegen een 4G of 5G simkaart. 

eSIM activeren

Bij een eSIM werkt dit proces anders dan bij de reguliere simkaart. Als je een eSIM bestelt, ontvang je een voucher met daarop alle gegevens over je eSIM. Daarna volg je deze stappen: 

  • Open de eSIM applicatie op je toestel
  • Scan de QR-code op de voucher
  • Voer de ePIN in (bevestigingscode)
  • Download en installeer het eSIM-profiel.

Deze stappen staan uitgebreid uitgelegd in dit topic. Lukt het niet? Bekijk dan de specifieke handleiding voor het installeren van eSIM op jouw toestel of neem contact met ons op. We helpen je graag verder!

Heb je nog aanvullingen of opmerkingen over dit topic? Of is er een andere reden waarom het activeren van je simkaart niet lukt? Laat het ons weten in de reacties of open je eigen topic

2 Reacties
Charles Webber
Ontdekker
  • 3Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Energieboy
Super Expert
Super Expert
  • 9020Reacties
  • 2893Oplossingen
  • 1941Likes
Charles Webber wrote:

http://Als simkaart niet geactiveerd is , kan je uiteraard ook geen code op je mobieltje ontvangen

Beste @Charles Webber 
Je kan hier beter een topic over openen en daar verder ingaan, wat je al hebt gedaan via: https://forum.vodafone.nl/stel-je-vraag-116/simkaare-activeren-302187

Uiteraard zijn er altijd medewerkers die je kunnen helpen om je simkaart te activeren. Neem contact op met de klantenservice door te bellen of via een chat op de website!

Uitgelicht topic

iPhone 13

Apple heeft de iPhone 13 gelanceerd. Net als de 12-serie zijn het weer vier verschillende modellen: de iPhone 13, de iPhone 13 Pro, de iPhone 13 Pro Max en de iPhone 13 Mini. Praat hier mee over de ni...

Geplaatst in Tips van Vodafone