Vodafone Info
Community Developer
Community Developer
  • 298Reacties
  • 25Oplossingen
  • 210Likes

Problemen met bereikbaarheid

De storing van donderdag is opgelost. Heb je op dit moment nog problemen met bereikbaarheid? Dan kan een reboot van je telefoon de oplossing zijn. Dit doe je door het toestel te herstarten of even de vliegtuigstand aan en uit te zetten.

Werkt het dan nog steeds niet? Voer dan een netwerkwissel uit: 

  • Kies in je telefoon handmatig een ander netwerk en klik hierop, het maakt niet uit welk netwerk als het maar niet Vodafone is.
  • Wacht even tot je de melding krijgt dat verbinden met dit netwerk niet mogelijk is en switch dan weer terug naar het Vodafone netwerk.
  • Zet voor de zekerheid hierna ook je toestel weer even uit en aan.

Heb je hierna nog steeds problemen met bellen, gebeld worden of sms'en? Laat het ons dan weten

55 Reacties
Vodafone Info
Community Developer
Community Developer
  • 298Reacties
  • 25Oplossingen
  • 210Likes

Update 12 oktober 10:45 uur: 
Op dit moment werken mogelijk mobiel bellen en mobiel internet niet zoals het hoort. De situatie is ongewijzigd.
We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Mobiel bellen en internetten via 2G werkt in zo'n situatie wel.
Dit gebeurt echter niet automatisch en klanten moeten dit zelf handmatig doen.

 

Update 12 oktober 09:25 uur: 

Op dit moment werken mogelijk mobiel bellen en mobiel internet niet zoals het hoort. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen Mobiel bellen en internetten via 2G werkt in zo'n situatie wel. Wel dien je zelf het 2G netwerk te selecteren. 

 

Update 12 oktober 08:45 uur: 
Onze support teams zijn met het onderzoek bezig. . We hebben nog geen technische update, maar we houden jullie op de hoogte. Er is nog geen oplossing bekend

Marsha1
Nieuwkomer
  • 3Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dit is niet de eerste keer, vorige week ook een hoop ellende...wat is er bij jullie aan de hand?!?

KB1
Nieuwkomer
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ook Vodafone App is niet beschikbaar. Deze geeft foutmelding "Er is iets stuk! Daarom werkt de app even niet....".

 

mrieks
Nieuwkomer
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

2G werkt ook niet (tenzij de E in mijn scherm 2G aangeeft). Maar internet werkt niet op deze manier. Vodafone app ook niet beschikbaar. Geef aan 'fout. Er is iets stuk..'.

Vodafone Info
Community Developer
Community Developer
  • 298Reacties
  • 25Oplossingen
  • 210Likes

Update 12 oktober 10:45 uur: 
Op dit moment werken mogelijk mobiel bellen en mobiel internet niet zoals het hoort. De situatie is ongewijzigd.
We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Mobiel bellen en internetten via 2G werkt in zo'n situatie wel.
Dit gebeurt echter niet automatisch en klanten moeten dit zelf handmatig doen.

Dave-
Raadgever
  • 123Reacties
  • 8Oplossingen
  • 36Likes

2G instellen op een iPhone12  gaat niet want wij hebben 4G en 5G en 5G auto,  en hier in Langedijk hebben wij geen last van de storing.

Hack
Nieuwkomer
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Prima dat 2G werkt, maar mijn telefoon ondersteunt 2G niet eens meer. Kan helaas alleen maar kiezen tss 3G en 4G.

Vodafone Info
Community Developer
Community Developer
  • 298Reacties
  • 25Oplossingen
  • 210Likes

Update 12 oktober 11:00 uur

De storing op ons mobiele netwerk waardoor mobiel bellen en mobiel internet voor een deel van onze klanten niet mogelijk was, is gedeeltelijk verholpen.
We werken hard aan een oplossing om het voor alle klanten op te lossen.

Energieboy
Super Expert
Super Expert
  • 9151Reacties
  • 2918Oplossingen
  • 1989Likes

Storingen zijn altijd lastig en vervelend.
Zo zie je hoe afhankelijk je bent van je mobiele telefoon, of hoe verslaafd je bent 😉 (grapje hoor, dat laatste). Hier ook geen nummers die ik kan bellen, ook niet gebeld kunnen worden, dus ik wacht maar geduldig af. Wel grappig, ik hoef nooit te bellen en vandaag moet ik bellen, kan ik niet bellen. Ga ik maar even aan de koffie, rust nemen en dan zal het straks wel weer zijn opgelost. 

In ieder geval bedankt voor deze meldingen Vodafone. We wachten rustig af 😴

Lezzielez
Nieuwkomer
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

 

Duurt lang.

fijn als je zakelijk je telefoon ook gebruikt met pinbetalingen etc. 

 

Frank L
Meedenker
  • 17Reacties
  • 3Oplossingen
  • 11Likes

Inmiddels kan ik wel weer bellen maar een gesprek is niet mogelijk.

Er is nu wel weer een ringtoon maar met elkaar spreken gaat nog niet.

In mijn situatie als (wijk)verpleegkundige een lastige (riskante) situatie.

Bellen via WhatsApp is mogelijk mits mijn cliënten deze mogelijkheid hebben/begrijpen.

Helaas duurt deze storing wel (te) lang.

Hopelijk wordt hier met spoed aan gewerkt.

Tobis
Nieuwkomer
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Boel mensen in regio Utrecht inclusief mijzelf kan nog steeds niet bellen of gebeld worden.

 

Ontzettend vervelend, hierdoor een belangrijk telefoontje gemist en ook een hoop tijd en frustratie voordat we erachter kwamen dat het niet aan ons lag 😠

MarioAFCA
Meekijker
  • 3Reacties
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hier het zelfde probleem als bij Frank M. Als iemand mij belt gaat hij gewoon over, maar we horen elkaar niet. Echt heel vervelend, want ook ik krijg continu belangrijke gesprekken en men weet niet waarom ik niet antwoord aan de andere kant van de lijn. Hopen dat dit snel opgelost wordt.  

MichelAalders
Nieuwkomer
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Wanneer geven jullie weer een status update? We zijn ondertussen weer een uur verder.

HB2
Nieuwkomer
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi, 

Hier ook al sinds 10:40 dezelfde issues. Heel vervelend, ik werk voor VodafoneZiggo en heb al tientallen klanten niet kunnen spreken door deze storing. Hoop dat het gauw verholpen is.

Excuses aan al mijn klanten.

 

Hayat 

Customer Service Specialist

Aalloo
Meekijker
  • 3Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Goedendag,

Weet iemand hoe je 2g instelt op iphone 12?

dank, Aalloo

Frank L
Meedenker
  • 17Reacties
  • 3Oplossingen
  • 11Likes

Super vervelend deze lange storing.

Nu echt wel paniek in mijn werk.

Hoop zo dat een Community Developer nog een keer langs komt om een update en raad te geven.

Ik werk met kwetsbare cliënten......

MarioAFCA
Meekijker
  • 3Reacties
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Beste Alloo,

 

Op de iPhone 12 kan je geen 2G instellen zoals ik weet. Gaat enkel vanaf 3G t/m 5G. Staat in ieder geval wel zo beschreven bij de specificaties van de iPhone 12 en 13 (Pro). 

Energieboy
Super Expert
Super Expert
  • 9151Reacties
  • 2918Oplossingen
  • 1989Likes

Mensen, ik begrijp dat veel mensen er last van hebben. Zeker als je ook nog eens zakelijk afhankelijk bent, of omdat je verzorgende bent. Maar geloof me, ook Vodafone is niet blij met deze storing en doet er alles aan om deze zo snel mogelijk op te losse.  

Het is vervelend voor iedereen die hier last van heeft, ik zelf ook, maar ze zijn er mee bezig. Geloof me, ze zouden het liever binnen 10 minuten hebben opgelost, als het kon. 

Energieboy
Super Expert
Super Expert
  • 9151Reacties
  • 2918Oplossingen
  • 1989Likes

Sommige klanten, die nu nog geen bereik hebben, probeer je toestel even uit te zetten, en dan weer aan. Dit kan soms wel eens helpen om weer actief te zijn op het netwerk. Lukt het niet, dan zit je nog tussen de mensen die nog in de storing zitten. 

Valentino
Meekijker
  • 6Reacties
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hoi iedereen.

Voor zulke gevallen heb ik een extra prepaid aangeschaft van een concurrent van Vodafone.

Heb daarnet in My vodafone ingesteld dat al mijn gesprekken doorgeschakeld worden naar mijn prepaid nummer.

Dit getest met een collega en dit werkt.

Zo kun je toch nog gebeld worden op je Vodafone nummer, maar dan wel via een omweg dus.

Niet vergeten natuurlijk na de storing deze doorschakeling weer te annuleren in My Vodafone 😉

 

Valentino
Meekijker
  • 6Reacties
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

-perongeluk dubbel geplaatst, deze mag weg-

Aalloo
Meekijker
  • 3Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@EnergieboyWeet jij wat er aan de hand is?

blikseminslag? of erger ransomeware?

Energieboy
Super Expert
Super Expert
  • 9151Reacties
  • 2918Oplossingen
  • 1989Likes

Hi @Aalloo 
Nee, ik zou niet weten wat er aan de hand is, ik werk niet bij Vodafone.
Als ze dit willen melden dan zal dit wel hier op de community komen. Maar ik denk niet dat ze het zullen vertellen.

Vodafone Info
Community Developer
Community Developer
  • 298Reacties
  • 25Oplossingen
  • 210Likes

Update 12 oktober 13:00 uur 

De situatie is ongewijzigd.
Op dit moment werken mogelijk mobiel bellen en mobiel internet niet zoals het hoort.
Een gedeelte van onze klanten kan gebruik maken van onze services.

 

We werken hard aan een oplossing om het voor alle klanten op te lossen.

Frank L
Meedenker
  • 17Reacties
  • 3Oplossingen
  • 11Likes

@Valentino,

Goede tip!

Prepaid KPN geleend en doorgeschakeld.

Het werkt!!

Dobbel
Gedreven Ontdekker
  • 9Reacties
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Hoera,

 

ze zijn esim voor applewatch aan het testen…..

 

maar het lukt niet helemaal

Arnold1310
Stamgast
  • 58Reacties
  • 3Oplossingen
  • 17Likes

Rond uur of 12 even mn telefoon opnieuw opgestart en 4G werkt weer

Vodafone Info
Community Developer
Community Developer
  • 298Reacties
  • 25Oplossingen
  • 210Likes

Update 12 oktober 14:00 uur
De storing is opgelost! Onze klanten kunnen weer gebruik maken van mobiel bellen en internet.
Ervaar je nog steeds problemen? Zet dan je telefoon uit en weer aan. Nogmaals onze excuses voor het ongemak! 

fonadone
Nieuwkomer
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ik vind het wel bedroevend dat een storing zo lang duurt. Vanochtend kon ik én niet bellen én niet internetten en nu (14.10) kan ik nog steeds niet bellen of gebeld worden...

 

echt schandalig en ik verwacht hier zeker compensatie voor

 

 

Valentino
Meekijker
  • 6Reacties
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@fonadone: heb je je telefoon al opnieuw opgestart, zo als hierboven beschreven wordt in de update van Vodafone? Zo nee, dan zou ik dat eerst even proberen.

Zo ja, dan misschien even de klantenservice bellen van Vodafone via een ander toestel, die hopelijk ook weer bereikbaar zijn?

MarioAFCA
Meekijker
  • 3Reacties
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@Aalloo, ik reageerde vanmorgen al op jouw vraag wat betreft 2G op jouw iPhone 12, maar ik zie nu pas dat ik je naam verkeerd schreef en jou daardoor niet kon taggen (kon daardoor je naam niet aanklikken). 

Alles lijkt weer goed te werken bij Vodafoon, dus ik neem aan dat het niet belangrijk meer is voor jou, maar ik zeg het toch maar even: Ik heb zelf ook een iPhone 12 Pro Max en daar is ook geen 2G op in te stellen. In de specificaties van de iPhone 12 én de nieuwe 13 die er nu aan komt, staat dat enkel 3G, 4G en 5G is in te stellen. 

Maar goed, is vast niet belangrijk meer, dus wens jou verder nog een hele fijne dag toe. Groetjes! 

Karric
Nieuwkomer
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Storing nog niet opgelost. Kan nog niet bellen of gebeld worden.Telefoon al opnieuw opgestart.

Aalloo
Meekijker
  • 3Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@MarioAFCAdank voor je reactie...Ik had de hoop al opgegeven vanmiddag betreft 2g. Gelukkig werkt alles weer. fijne avond!groetjes Aalloo

 

ajlicup
Nieuwkomer
  • 2Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

De storing is toch nog niet opgelost. Ik kan geen SMS ontvangen nog steeds.

Ik werk thuis maar helaas kan ik geen one-time-passwords ontvangen om ons systeem in te loggen.

 

Energieboy
Super Expert
Super Expert
  • 9151Reacties
  • 2918Oplossingen
  • 1989Likes

@fonadone 
Wat jammer dat je zo reageert. Alsof Vodafone hierop zit te wachten en het leuk zal vinden om de storing langer te laten duren dan ze zouden willen. Denk je echt dat ze iedereen zitten te pesten en denken eens een dagje op zwart te gaan? Als Vodafone een glazenbol had gehad dan hadden ze dit probleem wel opgelost voor dat het probleem er was. Maar ja, ze werken ook met computers en het zijn ook maar mensen.

Compensatie kan je op je buik schrijven, daar zijn regels voor en deze storing heeft niet lang genoeg geduurd. Bij een storing van meer dan 12 uur op je woon- of vestigingsadres kun je recht hebben op een compensatie voor de overlast. 

ajlicup
Nieuwkomer
  • 2Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Net contact gehad via chat. Nu kan ik ook SMS'jes ontvangen. De oplossing was ff de SIM kaart uithalen, wacht ongeveer 1 minuut en daarna weer SIM kaart in de toestel. Opnieuw starten, kies een andere mobiele netwerk en terug naar Vodafone, en dan weer restart.

Vodafone Info
Community Developer
Community Developer
  • 298Reacties
  • 25Oplossingen
  • 210Likes

Update 13 oktober 11:00 uur

Heb je na de storing van gisteren nog steeds problemen met bereikbaarheid? Dan is het belangrijk dat je je telefoon reboot. Dit doe je door het toestel te herstarten of even de vliegtuigstand aan en uit te zetten.

Werkt het dan nog steeds niet? Voer dan een netwerkwissel uit: 

  • Kies in je telefoon handmatig een ander netwerk en klik hierop, het maakt niet uit welk netwerk als het maar niet Vodafone is.
  • Wacht even tot je de melding krijgt dat verbinden met dit netwerk niet mogelijk is en switch dan weer terug naar het Vodafone netwerk.
  • Zet voor de zekerheid hierna ook je toestel weer even uit en aan.
Energieboy
Super Expert
Super Expert
  • 9151Reacties
  • 2918Oplossingen
  • 1989Likes

Super bedankt dat je je ervaring met ons deelt @ajlicup 

En mochten mensen daarna toch nog problemen hebben, dan kan je het best even bellen met de klantenservice, of een chat starten. Dan zit het probleem net iets te diep in het systeem en moet je nummer een reset krijgen en dat kunnen ze alleen bij de klantenservice regelen. 

Natuurlijk hoop ik dat iedereen weer normaal bereikbaar is, want daar hebben we tenslotte een mobiel voor 😉

Marsha1
Nieuwkomer
  • 3Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Alweer storing?!? Wat is er toch aan de hand bij jullie Vodafone? De 3e keer in een week tijd?!

Arnold1310
Stamgast
  • 58Reacties
  • 3Oplossingen
  • 17Likes

Hier in 0181 ligt 4G er weer uit

Arnold1310
Stamgast
  • 58Reacties
  • 3Oplossingen
  • 17Likes

Hier in 0181 ligt 4G er uit

Remzter23
Nieuwkomer
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

weer gezeik met de bereikbaarheid van Vodafone.

Toch eens tijd om over te stappen..

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 656Reacties
  • 170Oplossingen
  • 319Likes

Hi allen, 

Er zijn inderdaad opnieuw problemen met de bereikbaarheid. Houdt deze pagina in de gaten voor updates. We leiden het mobiele verkeer om en we zien nu geleidelijk dat diensten zich herstellen.

Frank L
Meedenker
  • 17Reacties
  • 3Oplossingen
  • 11Likes

Wat een bedroevende situatie.

Belangrijke telefoontjes gemist.

In Breda ligt vodafone er weer uit.

Kan niet bellen of gebeld worden.

Ringtoon werkt wel maar we kunnen niet met elkaar spreken.

Nu al 2 dagen storing 😥

 

Valentino
Meekijker
  • 6Reacties
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ja, sinds ik vertrok met de trein van Utrecht naar 's-Hertogenbosch om 16:05 ook geen verbinding meer. Bij mij lijkt nog niets hersteld. Krijg soms even 4G, maar die klapt er na een paar minuten weer uit. Ook ik vraag me af, wat is er aan de hand Vodafone. Geef ons klanten eens wat meer eerlijke informatie. Hebben jullie ook last van een hackersaanval met ransomware???

Valentino
Meekijker
  • 6Reacties
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Frank Ldan zou ik maar weer gebruik maken van dat trucje wat ik eerder poste in deze groep. Je telefoon doorverbinden naar een ander mobiel nummer van een concurrent van Vodafone.

En misschien krijg jij wel compensatie als je een Vodafone zakelijk nummer hebt???

Frank L
Meedenker
  • 17Reacties
  • 3Oplossingen
  • 11Likes

@Valentino 

idd maar weer gebruik gemaakt van jou truc 😊

Als deze storing maandag nog niet opgelost is dan gaan wij idd actie ondernemen richting Vodafone.

Ik geef ze nog even de tijd 😉

Valentino
Meekijker
  • 6Reacties
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Frank L  ik hoop dat ze de particuliere klanten ook niet in de kou laten staan, een klein gebaar als alles is opgelost zou Vodafone sieren (en de klant tevredenheid erg ten goede komen).

Erg vervelend als je ook Ziggo hebt en thuis je modem ook problemen heeft en je dat eerst ook nog moet oplossen door een reset 😞

RoWi6870
Gedreven Ontdekker
  • 14Reacties
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Het is dat ik twee collega's zag, die hadden pech en konden niemand bereiken door dit grapje. In eerste instantie was er nog wel data verbinding helaas viel die ook weg. Ook  vreemd de telefoon ging over maar de spraakverbinding werd niet opgezet.

Uitgelicht topic