Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

Prepaid tegoed langer houdbaar


Goed nieuws!
Sinds 19 maart 2018 verbeteren we de voorwaarden m.b.t. de houdbaarheid van je Prepaid tegoed en nummer. Op dit moment is het tegoed onbeperkt geldig, mits je één keer per jaar opwaardeert. Sinds 19 maart 2018 blijft je tegoed onbeperkt houdbaar, zolang je minimaal 1x per half jaar je tegoed gebruikt. Eén belletje of sms’je, één keer internetten, een betaalde bundel activeren en gebruiken óf gewoon opwaarderen en het tegoed wordt weer met 6 maanden verlengd. Het is dus niet meer nodig om je tegoed 1x per jaar opnieuw op te waarderen als je nog genoeg tegoed hebt. Deze wijziging geldt voor al onze Prepaid klanten.

Heb je hierover nog vragen? Stel ze gerust in dit topic of neem een kijkje op Vodafone.nl/opwaarderen.

15 Reacties
WimXL

Nieuwkomer
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
goed nieuws wordt slecht nieuws!

Door de opwaardeerverplichting had ik een een tegoed van ca 32 euro opgebouwd.
Fijn dus dit bericht dat ik per email ontving.
Helaas weer zo’n bedriegkijk addertje onder het gras waarmee telecomproviders het patent
op lijken te hebben. Twee zelfs in mijn geval.

op 8 december j.l. kun ik mijn nummer nieer gebruiken want ik had NIET opgewaardeerd
mijn tegoed was meteen ook nul maar ik kon nog wel gebeld worden en ik kon
weer opwaarderen.

ik heb telefonisch kontakt opgenomen en wat blijkt?

IN VOLLEDIGE TEGENSTELLING MET DE MAIL had ik dus wel moeten opwaarderen
want mijn tegoed had ik al voor 17 maart. Wat een ongelofelijke flauwekul.
Voorts tegoed vervalt tegoed niet maar wordt het bevroren maar in mijn geval NIET.
Als coulance kreeg ik 1 euro op mijn account waardoor het weer geldig is.
Naar mijn 30 euro plus kan ik fluiten.

Dit verhaal is prima geschikt voor een TV-consumentenprogramma. Het lijkt
wel of daar om gevraagd want slechte reclame is ook reclame. Prima dus.

Waarom zo’n hoog tegoed? Dat tegoed had ik opgebouwd omdat ik dit nummer voor verifikatie gebruikte
maar het werd te lastig toen de dekkingsgraad omlaag viel en binnenshuis geen bereik meer was.
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Hoi @WimXL,

Hier klopt inderdaad iets niet. Je tegoed zou gewoon "bevroren" moeten zijn. Stuur ons even een berichtje via Facebook of Twitter dan kijken we even met je mee. Via de Community is dit helaas geen optie.
WimXL

Nieuwkomer
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Beste Sharon, Niet alleen had het tegoed niet “bevroren” moeten zijn, ik had helemaal niet afgesloten moeten worden. Het bericht over de verandering van 17 maart is duidelijk genoeg. Tweemaal heb ik reeds contact gehad via de helpdesk en ook daar kreeg ik te horen dat tegoed niet vervalt maar dat ondanks het duidelijk bericht over de wijziging ik toch afgesloten ben en geen tegoed meer heb. Als compensatie is er uiteindelijk 1 euro aan mijn tegoed toegevoegd waardoor het nummer weer geactiveerd is en ik weer mag opwaarderen(!)
Nogmaals: de brief was toch heel duidelijk over her vervallen van de periodieke opwaardeerverplichting? Kort voor de deactivatie van mijn nummer heb ik kort gebeld juist vanwege het actief houden van mijn tegoed en toen had ik een tegoed van meer dan 30 euro. Mobiele data heb ik niet gebruikt en is altijd uitgeschakeld geweest. En mededeling van komende deactivatie heb ik niet ontvangen.
Heeft het dan zin om deze discussie weer op twitter te gaan voeren? Ik vermoed van niet.

Kortom, de brief, het deactiveren en verdwijning van tegoed, er lijkt iets mis bij Vodafone en geen bereidheid
dit in individuele gevallen uit te zoeken. Vodafone was ivm dekking voor mij slechts beperkt bruikbaar en die
30 + euro? Jammer maar ik vermoed niet de enige te zijn die dit overkomt en Vodafone pas na publiciceit misschien actie onderneemt.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Vanuit hier kunnen wij helaas niet in de systemen om te controleren wat er precies is gebeurt of een verschil hierin voor jou maken. Daarvoor zul je echt bij de klantenservice moeten zijn. Het tegoed wordt namelijk eerst bevroren voordat het nummer wordt stopgezet. Tijdens het stopzetten vervalt het tegoed.
Ik ga dit wel intern aankaarten zodat er naar het proces gekeken wordt.
WimXL

Nieuwkomer
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Bedankt voor uw reaktie.
Als ik nogmaals het eerste bericht lees blijkt duidelijk dat sinds 19 maart 2018 het beltegoed onbeperkt
houdbaar is zolang je minimaal 1x per half jaar er gebruik van maakt.
Ik voldeed volledig aan deze voorwaarde en toch kan na 8 december geen gebruik meer van mijn
tegoed maken en is mijn tegoed NIET bevroren zoals de helpdesk mij tweemaal vertelde en heb ik
1 euro compensatie gekregen, ben ik ruim 30 euro kwijt en moet later ik later nog eens opwaarderen.
Wat in de mededeling staat over 19 maart is dus gewoon onwaar. Heeft Vodafone dan interne processen
die afwijken van de voorwaarden die ze hun klanten meedelen? Dit maakt het nog meer een zaak dat publiciteit
verdient.
Die 30 euro mag Vodafone houden maar het feit dat de boel zo belazerd wordt is iets wat je van malafide
bedrijven verwacht.
Ik kopieer deze correspondentie en stuur die nu in zijn geheel naar de redactie consumenten ;rogramma
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Als ik hier op mag inhaken en hardop met jullie meedenken?

Bericht:
Als ik nogmaals het eerste bericht lees blijkt duidelijk dat sinds 19 maart 2018 het beltegoed onbeperkt
houdbaar is zolang je minimaal 1x per half jaar er gebruik van maakt.

Antwoord:
Volgens mij was dit geldig vanaf 19 maart 2018 met dan geldende beltegoed. Heb je voor 19 september nog een keer gebeld, opgewaardeerd of een smsje verzonden? Want dat is dan wel belangrijk natuurlijk.

Wat gebeurt er als je je nummer 6 maanden niet hebt gebruikt?
Dan kun je je tegoed 3 maanden niet gebruiken. Je bent de eerste 2 maanden wel nog bereikbaar.
Waardeer je in die 3 maanden op? Dan blijven je nummer en het tegoed gewoon van jou. Als je niet opwaardeert, sluiten we je nummer af en vervalt je tegoed.


Mij zegt dan dat je voor 19 december opnieuw had moeten opwaarderen zodat je je nummer niet kwijt raakt en dat je dan nog gewoon verder kunt gaan. Maar nogmaals, ik wil alleen hardop met je mee denken want ik vind het natuurlijk ook erg vervelend wat je is overkomen!!

Ik begrijp dat je het er niet mee eens bent en dat je nu 30,- euro hebt uitgegeven en daar niets voor terug krijgt. Maar om te zeggen dat Vodafone je aan het belazeren is, dat geloof ik niet. Er zal ergens een menselijke fout zijn gemaakt, dat kan natuurlijk altijd gebeuren. Je eigen beltegoed kan je altijd controleren in je My Vodafone app, dat is wel zo handig, zeker als het om prepaid gaat. Steven is van Vodafone en gaat het intern voor je aankaarten en je zou zelf nog eens kunnen proberen om een privé berichtje te sturen via Facebook en/of Twitter om te kijken of ze je daar nog kunnen helpen.

Laten we hopen dat het verder in orde komt en dat je er samen met Vodafone uit komt. Kom je er nu niet uit dan kan je altijd nog een klacht indienen via deze website: https://www.vodafone.nl/support/contact/klacht.shtml. En kom je er dan nog niet uit kan je altijd nog contact opnemen met de Geschillencommissie Telecommunicatie. Maar eerst even afwachten wat Vodafone voor je kan doen, Steven geeft het door.

Succes en bij deze wil ik je toch nog wel een goed 2019 wensen!
WimXL

Nieuwkomer
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Bedankt voor reaktie.
Mijn beltegoed kan ik controleren, die was 0 en nu 1 euro. Tot 8 december kon ik gewoon bellen en dat heb ik sinds 17 maart 2018 meerdere gedaan oa op 8 juni 2018 meermaals en de laatste keer op 2 oktober 2018 . Deze uitgaande
zijn bij OUT zichtbaar in mijn telefoon.
Ik voldeed dus alle aan voorwaarden die u noemt maar op 8 december was het nummer zonder vooraankondiging
onbruikbaar d.w.z. ik kon niet meer bellen maar wel gebeld worden.
Zoals ik eerder schreef heb ik 2 x kontakt met uw helpdesk gehad die mij vertelde over samengaan met Ziggo en
een over prepaid voor 17 maart. Het was voor mij niet duidelijk, wel dat tegoed altijd bevroren werd maar in mijn tegoed was het gewoon nul en niets meer aan te doen behalve opwaarderen en verlies nemen. Wel 1 euro op tegoed gekregen om het nummer te activeren.
Het lijkt mij volkomen duidelijk. Ik voldeed aan alles wat u nu schrijft en toch loop ik tegen een muur aan.
Vermoedelijk is dit geen unieke kwestie maar ik heb hier al meer tijd aan besteed dan mij die 30 plus euro waard is.
Mogelijk komt er op andere wijze toch nog iets van terecht.
vr groeten
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Zoals eerder al aangegeven raad ik aan om nogmaals hierover te bellen. Via hier kan ik geen gegevens inzien WimXL. Dit is ivm privacy redenen. Je mag hiervoor ook een chat starten of een bericht sturen via Twitter of Facebook zodat mijn collega's met je mee kunnen kijken.
Ik hoop voor je dat het snel wordt opgelost.
hermanxxl

Nieuwkomer
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook ik heb hetzelfde ondervonden als Wimxl alleen was mijn beltegoed veel en veel hoger....ik wilde de mobiel gebruiken maar kreeg de melding op de telefoon: sym niet geregistreerd voor spraak...Ik dacht dat het aan het android systeem lag en heb op instellingen gezocht....natuurlijk niets te vinden totdat ik wilde bellen en na informatie bij Vodafone bleek dat mijn nummer helemaal niet meer bestond.....Ook ik ben laaiend en zeer teleurgesteld hoe Vodafone hier mee omgaat en vervolgens een maandabonnement probeert aan te smeren als een soort tegemoed komertje nl een maand gratis bellen maar wel aan een abonnement vastzitten..... Waardeloos en zeer frustrerend en inderdaad zou dit mooi zijn voor een consumentenprograma...
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Zodra je het nummer niet gebruikt voor 6 maanden met data, sms of bellen, dan vervalt het nummer. Sinds wanneer is je nummer niet meer bereikbaar hermanxxl?
hermanxxl

Nieuwkomer
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben vanmorgen in de Vodafone winkel geweest. Daar hebben ze contact opgenomen met de technische dienst. Ik heb in de winkel laten zien dat ik hem nog gebruikt hebt op 19 juli 2019 te Aruba. Wanneer het telefoonnummer niet meer bereikbaar was weet ik niet precies. Ik kreeg telkens een bericht van: sim niet geregistreerd voor spraak. Ik dacht dat dit een vermelding van google was totdat ik gisteren toen ik de telefoon wilde gebruiken in de gaten kreeg dat mijn nummer niet meer bestond....ik heb altijd veel op mijn account staan om vanuit het buitenland met mijn moeder te kunnen bellen die niet in Nederland maar in het buitenland woont. Een symkaart van dat land nemen heeft dan geen zin. Naar mijn beste weten is er onlangs nog geld opgezette weten begin juli. Dat zou zijn gebeurt op Schiphol door iemand van de boekhandel omdat het bij mij niet lukte....later bedacht ik dat ik geen sms had ontvangen van het tegoed. Ik heb meerdere Vodafone prepaids telefoons waar meestal rond de 200 euro opstaat aan te goed . Op de ene krijg ik altijd berichten van Vodafone op deze waar nu het nummer geblokkeerd is nauwelijks. Ik heb ook geen sms-je ontvangen om op te waarderen of de telefoon te gebruiken...…..De technische dienst van jullie is er nu mee bezig om te kijken of ik het nummer en beltegoed terug kan krijgen.....dit is me nog nooit overkomen en naar mijn idee volkomen onterecht....ik hoop op een positief antwoord......Herman
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Ik had je een privébericht gestuurd hermanxxl. Helaas heb ik geen reactie mogen ontvangen. Mocht je willen dat wij met je meekijken, dan mag je ons een bericht sturen via Facebook of Twitter. Je kunt natuurlijk ook het onderzoek afwachten.
hermanxxl

Nieuwkomer
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Steven.......
Het probleem is uiteindelijk opgelost door jullie man in een telefoonwinkel van Vodafone. .....ik ben er in totaal 5x geweest en had eigenlijk de moed al opgegeven. Mijn toestelnummer ben ik kwijt maar het telefoon tegoed heb ik terug gekregen nadat men bij jullie was geconstateerd dat ik geen sms of andere waarschuwing had ontvangen. ......wat ik nog steeds vreemd vindt is hoe dit heeft kunnen gebeuren omdat ik mijn telefoon aantoonbaar nog heb gebruikt in de maand voordat ik werd afgesloten en ongeveer 2 maanden daarvoor het prepaid bedrag had opgewaardeert......ik ben in ieder geval blij dat het is opgelost en wil jullie man een pluim geven en niet de telefoniste van jullie die me ptobeerde af te schepen met een nieuw abonnement. ......vriendelijke groeten. ...en hopelijk tot nooit weer.....Hermanxxl
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
In ieder geval bedankt voor het terug koppelen hermanxxl
Laten we hopen dat het nu verder prima en goed blijft verlopen 🙂

Fijne dag!
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Super om te horen dat het uiteindelijk is opgelost hermanxxl
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties op dit artikel.

Uitgelicht topic