Jackie
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 686Posts
  • 21Oplossingen
  • 63Likes

Opwaarderen en tegoed - Alles wat je altijd al hebt willen weten

Leuk zo’n prepaid! Maar om hiermee aan de slag te kunnen, moet je wel tegoed op je simkaart hebben. Dit kan in de vorm van een bundel, maar je kunt ook gewoon opwaarderen als je dit nodig hebt. De meest gestelde vragen over handmatig opwaarderen en je tegoed hebben we hieronder voor je op een rijtje gezet.


Opwaarderen, hoe werkt dat?
Om je prepaid te gebruiken, heb je tegoed nodig. Bij aanschaf van je prepaid krijg je standaard een Registratiebonus van 5,-. Deze bonus wordt actief als je je nummer binnen 2 maanden registreert in My Vodafone én na je eerste opwaardering. De Registratiebonus is onbeperkt geldig, mits je één keer in de 6 maanden ook opwaardeert óf gebruik maakt van je simkaart.

Je kunt je tegoed heel eenvoudig online opwaarderen via een directe betaallink.

< Waardeer mijn tegoed op >

Of gebruik één van de andere beschikbare opties:

  • Automatisch maandelijks opwaarderen – dit stel je in via My Vodafone
  • Geef tegoed cadeau
  • Met een opwaardeerbon
  • Opwaarderen vanuit het buitenland
  • Via sms

Al deze opties staan uitgebreid beschreven op deze pagina. Zo kun je zelf bepalen welke manier voor jou het handigst is! Je prepaid tegoed en nummer blijven onbeperkt geldig als je het tegoed minimaal 1x in de 6 maanden gebruikt.

Hoe gebruik ik Spoedtegoed?
Spoedtegoed is niet meer beschikbaar sinds 1 november 2019. Heb je nog Spoedtegoed over? Dan verrekenen we dit als je opwaardeert. Wil je het Spoedtegoed uitschakelen dat je nog niet verbruikt hebt? Dat kan via My Vodafone.

Ik heb opgewaardeerd, maar mijn tegoed is nog niet bijgeschreven
Houd er rekening mee dat het tot 24 uur kan duren voordat het tegoed is bijgeschreven. Meestal gaat de verwerking van de opwaardering sneller, maar het kan dus even duren. Is het tegoed er na 24 uur nog niet, en is de betaling wel verwerkt/afgeschreven? Neem dan even contact op met de klantenservice.

Hoeveel tegoed heb ik nog?
Dit check je in de Vodafone app, of vraag je op via My Vodafone op een desktop. Je kunt ook een sms sturen met: 'status' naar 4000.

Waar heb ik mijn tegoed aan opgemaakt?
Als prepaid klant heb je geen inzicht in je verbruik. Je ontvangt namelijk ook geen rekening. Heb je liever wel inzicht? Overweeg dan de overstap naar een abonnement. Heb je toch het idee dat er iets niet klopt aan je verbruik, dan kijkt de klantenservice dit uiteraard graag voor je na.

Ik gebruik mijn prepaid een aantal maanden niet….
Gebruik je je prepaid nummer langer dan 6 maanden niet?
Dan kun je je tegoed daarna 3 maanden niet gebruiken. Je bent de eerste 2 maanden wel nog bereikbaar. 
Waardeer je in die 3 maanden op? Dan blijven je nummer en het tegoed gewoon van jou. Als je niet opwaardeert, sluiten we je nummer af en vervalt je tegoed. Gebruik dus minimaal 1x per 6 maanden je tegoed. Dan weten we dat jouw nummer in de lucht moet blijven.

Ik was te laat! Nu is mijn nummer vervallen. Hoe kan ik nu toch prepaid klant blijven?
Als je nummer al volledig afgesloten is, kunnen we het helaas niet meer heraansluiten. Het behouden van je oude prepaid nummer is in dat geval dus niet meer mogelijk. Via deze pagina bestel je gratis een nieuwe simkaart. Je krijgt dan een nieuwe prepaid simkaart, met een nieuw 06-nummer. Je kunt maximaal 1 gratis simkaart per adres bestellen. Heb je al eens eerder zo’n simkaart besteld, neem dan contact op met de klantenservice of loop een Vodafone winkel binnen voor een nieuwe simkaart.

Ik wil met nummerbehoud overstappen van Vodafone prepaid naar een Vodafone abonnement. Wat gebeurt er met het tegoed dat nog op mijn Prepaid simkaart staat?
Heb je meer dan
5,00 beltegoed over op het moment dat je nummer overgezet wordt, dan ontvang je dit bedrag retour op één van de eerste 3 rekeningen. Stap je over van Vodafone prepaid naar een andere provider? Dan komt je tegoed op de dag van overstappen te vervallen. Dit kun je dus het beste opmaken voor de overstap: bellen bellen bellen! Zo stap je over (alle varianten).

 

Zo, dit zijn de opwaardeer-regels van prepaid in een notendop. Heb je meer informatie nodig? Bekijk dan ook eens deze pagina. Of, heeft prepaid direct jouw interesse gewekt en wil je meteen een simkaartje bestellen? Dat doe je hier.

Vragen, opmerkingen of aanvullingen op dit topic zijn natuurlijk ook altijd welkom als reactie!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties op dit artikel.

Uitgelicht topic