Kyra
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 499Posts
  • 5Oplossingen
  • 49Likes

Op vakantie in het buitenland met prepaid

Deze informatie is verouderd en daarom gearchiveerd.

 

Lees meer



Niets is fijner dan onbezorgd te kunnen genieten van je welverdiende vakantie. Toch wil iedereen graag bereikbaar zijn in het buitenland en dat kan! In dit topic geven we je een aantal tips om het gebruik in het buitenland soepel en zo voordelig mogelijk te laten verlopen.

Wat kost het om in het buitenland te bellen, sms’en of internetten?
In de EU gebruik je je smartphone gewoon zoals thuis, want je belt, sms't en internet gewoon uit je bundel. Buiten de EU zijn de tarieven anders, we hebben op onze website per land aangegeven wat het kost om te bellen, sms of internetten.

Wat moet ik doen om gebruik te kunnen maken van internet in het buitenland?
Als je gebruik wilt maken van het internet in het buitenland moet je erop letten dat dataroaming aan staat in je toestel. Maak je gebruik van een iPhone, let er dan op dat het EU-internet uit staat. Werkt het internet toch niet, kijk dan via My Vodafone na of je wellicht een blokkade hebt voor het gebruik in het buitenland. Via https://handleidingen.vodafone.nl kun je ook nog je internetinstellingen controleren. De APN is in bijna alle gevallen live.vodafone.com. Mocht ook dat niet het geval zijn, neem dan contact op met onze klantenservice.

Kan ik mijn tegoed opwaarderen in het buitenland?
Opwaarderen gaat nét zo makkelijk als in Nederland. Het is wel handig om te weten dat je niet met buitenlandse opwaardeerkaarten je tegoed kunt opwaarderen. Koop in Nederland een opwaardeerbon en neem die mee op reis. Uiteraard kun je ook gebruik maken van één van de andere manieren om op te waarderen.

Hoe beschermen jullie mij tegen hoge kosten voor het gebruik van mijn mobiel in het buitenland?
Maak je gebruik van Prepaid, dan kun je het tegoed bijhouden via My Vodafone en we sturen je ook nog een sms als je de grens over gaat. Hierin staan de tarieven die je in het betreffende land betaalt.

Daarnaast heeft iedere klant standaard een datalimiet van € 60,50. Hiermee beschermen we je tegen hoge internetkosten in het buitenland. Zodra je deze limiet bereikt, wordt het internet voor die dag geblokkeerd. Je kunt de datalimiet zelf aanpassen via My Vodafone.

Wat moet ik doen voordat ik op reis ga?

  • Download apps als je nog in Nederland bent.
  • Zet het automatisch updaten van apps uit of op wifi-only.
  • Zet muziek op je toestel voordat je vertrekt zodat je in het buitenland geen muziek hoeft te streamen.
  • Deactiveer automatische back-ups zoals bv iCloud of zet deze op wifi-only.
  • Zet dataroaming uit en activeer dit alleen als je echt gebruik gaat maken van internet.
  • Zet het synchroniseren van apps en e-mail op handmatig zodat je zelf kunt bepalen wanneer je toestel data binnenhaalt. Op die manier kun je het verbruik goed zelf in de gaten houden.
  • Bedenk dat je betaalt voor het ontvangen van een gesprek in sommige landen. Dus als iemand je voicemail inspreekt, dan kan dat geld kosten.
  • Al deze instellingen kunnen op elk moment worden aangepast. Als je dus weer in Nederland bent kun je dit gewoon weer inschakelen.

Na het lezen van dit topic ben je ready to go! We wensen je dan ook alvast een hele fijne vakantie

Sander_0-1683623242516.png

 

 

 

0 Reacties 0
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic