Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 441Likes

Nieuwe bundels voor prepaid!

Vodafone YOU Prepaid verandert per 27 mei in Vodafone Prepaid. Behalve deze naamswijziging verandert ook het aanbod van onze Prepaid bundels. Ben jij een Prepaid gebruiker? Lees dan snel verder. In dit topic leggen we alles uit!

 

0dbc56bc-9efa-4b71-9dcd-5c6ca92c93cd.png


Met ons nieuwe Prepaid aanbod heb jij alles in eigen hand. Maandbundels met zowel data, sms als belminuten in één worden vanaf 27 mei niet meer verkocht. In plaats daarvan zijn er aparte data, bel –en sms bundels. Zo kun je de bundel kiezen die op dat moment het beste bij jou past.
Daarnaast bieden we vanaf nu ook een speciale dag – en weekbundel aan. Handig dus als je een korte tijd wat meer gebruik wilt maken van je telefoon dan andere momenten.

We zetten kort de ins en outs voor je op een rijtje:

 

  • De nieuwe bundels zijn vanaf vandaag, 27 mei, aan te sluiten via My Vodafone of door te sms’en naar 4000.
  • De nieuwe bundels bevatten dubbel zoveel data en zijn goedkoper ten opzichte van de oude YOU bundels. Zo heb je al een nieuwe 2GB maandbundel voor €9,- !
  • Vanaf 27 mei worden oude YOU bundels niet meer automatisch verlengd en kunnen na afloop niet meer worden aangesloten. In plaats daarvan kun je gebruik maken van de nieuwe Vodafone Prepaid bundels.
  • Het standaardtarief (pay-as-you-go) blijft onveranderd (min: € 0,20/ sms: € 0,15/ MB: € 0,10). Het aparte buitenbundeltarief (van YOU) bestaat dus niet meer. Als je bundel op is en je schaft geen nieuwe aan betaal je dus eerdergenoemd standaardtarief.
  • Prepaid simkaarten in combinatie met een telefoon zijn vanaf vandaag ook niet meer online beschikbaar. Deze combinatie is enkel nog in onze winkels verkrijgbaar.

Kijk voor aanvullende informatie en een overzicht van onze nieuwe bundels op: www.vodafone.nl/prepaid. We zijn erg benieuwd wat jullie vinden van deze nieuwe Prepaid opties. Maarrrrr.... ook andere vragen of opmerkingen zijn natuurlijk welkom als post onder dit topic.

Have fun!

21 Reacties
Energieboy
Expert
Expert
  • 12128Posts
  • 3535Oplossingen
  • 3156Likes
Wat mooi dat Vodafone z'n Prepaid heeft aangepast. Ziet er netjes uit 🙂
Handig die Dag- en weekbundels en wat goed 1 dag 10GB voor slechts 3,- euro (incl. 100 min/sms). En 4G, dat is helemaal TOP natuurlijk.

Veel plezier met Vodafone Prepaid, zal ook eens kijken of het in de praktijk lekker loopt.
Even testen met m'n Prepaid kaartje 🙂 😛



For people who want to read the page in English:
Click here to read the information on this page in English.
John500

Liefhebber
  • 56Posts
  • 10Oplossingen
  • 10Likes
De Dag bundel is een mooie toevoeging 🙂

Wat ik bij de nieuwe maand bundels niet helemaal begrijp is dat er helemaal geen minuten bij staat, daarvoor moet je dus een extra bundel kopen van 4 euro .

Bij bv de 2GB bundel had best bv 10 min/sms bij kunnen zitten, net als bij de You bundels.

Ook is het jammer dat de Beperkt Internet Blox ( net zoals bij abonnementen ) niet beschikbaar is voor Prepaid.

Met zo een blox kan je zonder zorgen, dat je beltegoed er door heen gaat, echt je hele data bundel er door heen jagen, en je kan in ieder geval nog whatasppen, vodafone doet dat in vele andere landen ook gewoon met Prepaid.

Zelfs als zou zo een Beperkt Internet blox 1 euro kosten, zou het interessant kunnen zijn.

Dan zou je dus voor 10 euro 2GB krijgen en daarna 64Kbits, wat net genoeg is voor whatsapp en dus prima om zo bv je kind nog te kunnen bereiken via whatsapp.
Energieboy
Expert
Expert
  • 12128Posts
  • 3535Oplossingen
  • 3156Likes
Hoi John500
Ik ben het met je eens dat het jammer is dat er geen data en bel/sms bundel samen meer is. Maar aan de andere kant is er misschien bij mensen alleen behoefte aan data en geen bel/sms bundel en bij anderen is het misschien weer alleen bel/sms bundel en geen data. Dus aan die kant zeg ik, fijn dat het nu los van elkaar staat.

Beperkt Internet Blox is natuurlijk eigenlijk wel een beetje logisch dat dit niet kan bij Vodafone Prepaid. Dan zouden mensen nooit meer een data bundel hoeven nemen of iets. Of je moet zeggen dat als je maand nog niet op is dat je dan minder kan internetten tot aan het einde van de maand. Daar valt iets voor te zeggen maar ik denk dat het technisch niet mogelijk is en je moet toch een verschil hebben tussen abonnement en prepaid.

Misschien een idee om daar extra euro voor te vragen. Je hebt ze misschien op een idee gebracht 🙂
Wel top dat je ook hier een reactie hebt geschreven. Vodafone neemt dit zeker mee en leest het ook :wink:
Maarten227

Nieuwkomer
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vind het jammer dat de oude you bundels weg zijn, zou graag de oude bundels weer terug krijgen.
John500

Liefhebber
  • 56Posts
  • 10Oplossingen
  • 10Likes
Energieboy wrote:
Hoi John500

Ik ben het met je eens dat het jammer is dat er geen data en bel/sms bundel samen meer is. Maar aan de andere kant is er misschien bij mensen alleen behoefte aan data en geen bel/sms bundel en bij anderen is het misschien weer alleen bel/sms bundel en geen data. Dus aan die kant zeg ik, fijn dat het nu los van elkaar staat.

Beperkt Internet Blox is natuurlijk eigenlijk wel een beetje logisch dat dit niet kan bij Vodafone Prepaid. Dan zouden mensen nooit meer een data bundel hoeven nemen of iets. Of je moet zeggen dat als je maand nog niet op is dat je dan minder kan internetten tot aan het einde van de maand. Daar valt iets voor te zeggen maar ik denk dat het technisch niet mogelijk is en je moet toch een verschil hebben tussen abonnement en prepaid.

Misschien een idee om daar extra euro voor te vragen. Je hebt ze misschien op een idee gebracht 🙂
Wel top dat je ook hier een reactie hebt geschreven. Vodafone neemt dit zeker mee en leest het ook :wink:


Dat is natuurlijk ook wat ik bedoel he, maar misschien had ik het niet helemaal goed uitgelegd.

En ja verschil tussen Prepaid en abonnement moet je idd hebben, maar dat verschil is al zoo groot, daar gaat deze kleine aanpassing echt niks aan veranderen.

en technisch gezien is dit absoluut gewoon mogelijk, in het buitenland word dit voor prepaid al bij veel aanbieders ook zo gedaan, dat lijkt mij geen probleem.
Anoniemx

Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Situatie:
Een bundel voor 4gb afgesloten €14
De sms/bel bundel afgesloten €4

20 euro opgewaardeerd, nu 1 euro over?
Plus op de site staat dat de bel/sms bundel 100 minuten zou zijn, ik heb er 75.

Volgens mij klopt dit niet

Jammer dat de oude bundels weg zijn, maar hoop dat ik wel geholpen word met dit probleem.
Groetjes
Energieboy
Expert
Expert
  • 12128Posts
  • 3535Oplossingen
  • 3156Likes
Hoi Anoniemx
Wat je zegt, het is zeker jammer dat de oude vorm van Vodafone Prepaid is gestopt. Had het liever ook anders gezien maar Vodafone dacht zeker dat we er aan toe waren om dingen te willen aanpassen.

Ik loop even door je vragen heen. Je heb voor 18,- euro aan bundels gekocht en je had 20,- euro op je kaart staan. Dan is het vreemd dat je nu nog maar 1,- euro over hebt. Is die euro niet op gegaan aan data en/of belminuten, net voor je de bundels hebt geactiveerd? Waar het aan ligt zou je misschien eens kunnen vragen aan de klantenservice van Vodafone. Die kunnen namelijk in het systeem kijken, al hoewel ze uit privacy niet kunnen zien waar je iets aan hebt uitgegeven. Maar ze kunnen volgens mij wel zien of er kosten zijn gemaakt (die 1,- euro die je dan mist).

Je aantal bel/sms bundel die op 75 staat. Er staat ook niet dat je geen 100 minuten/sms hebt ontvangen. Er staat dat je nog 75 minuten/sms over hebt, van de 100. Dus je zal toch inmiddels al 25 minuten/sms hebben gebruikt. Als dat niet het geval is dan kan ik je ook hierbij aanraden om contact op te nemen met de klantenservice van Vodafone. Je kan ze bellen maar je kan ook een chat starten.

Laat nog even weten hoe het is afgelopen. Ben wel benieuwd wat ze je hierover kunnen melden.
Anoniemx

Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Dat is het juist, ik heb echt net voor dat ik de bundels heb aangesloten 20 euro opgewaardeerd. En helemaal niets gebruikt/gebeld

Maar ik ga zo de klantenservice bellen. Hopen dat ik die kosten dan wel vergoed krijg
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Heb je inmiddels contact gehad met mijn collega's Anoniemx?
Anoniemx

Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Steven wrote:
Heb je inmiddels contact gehad met mijn collega's Anoniemx?

Jazeker! Netjes opgelost na een paar minuten de juiste bundel weer aangesloten!
Dankjulliewel
Energieboy
Expert
Expert
  • 12128Posts
  • 3535Oplossingen
  • 3156Likes
TOP!
Veel plezier 😉
gtb

Nieuwkomer
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dit had wel even via sms of mail kenbaar gemaakt kunnen worden. 12/6/219 kreeg ik nog een sms dat mij. you L bundel weer verlengd was. Maar nu krijg ik ineens berichten dat mijn beltegoed op is. Na even zoekende kom ik er achter dan de You L bundels niet meer bestaan.
dit is toch. Ier normaal. Hoop snel een passende oplossing te ontvangen.
gtb

Nieuwkomer
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Energieboy
Expert
Expert
  • 12128Posts
  • 3535Oplossingen
  • 3156Likes
Hoi gtb
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Ik ben het helemaal met je eens dat Vodafone dit wel had mogen melden. Heb hier ook een prepaid nummer acties en ook daar geen bericht op ontvangen. Maar ja, Vodafone heeft nu eenmaal dit besluit genomen en daar veranderen we niet zoveel meer aan. Verwacht niet dat Vodafone dit zal terug draaien. Maar wie weet, als meer mensen iets melden, dat Vodafone de oude bundels terug wil plaatsen.

Deze bundels zijn nu actief bij Vodafone Prepaid:
https://www.vodafone.nl/support/prepaid/zo-werkt-prepaid.shtml

Hoop dat je er toch iets mee kunt en anders, ik durf het bijna niet te zeggen als Vodafone fan, ga je op zoek naar een andere provider?!
gtb

Nieuwkomer
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik vind de aanpassing van de bundels ook niet het probleem. Alleen als ze me melden via sms dat mijn bundel met een maand verlengd is. Ga ik daar vanuit. En als ze dan niet die bundel activeren maar afschaffen dan is het toch niet normaal dat alles van mijn beltegoed afgaat. Had bericht gestuurd en ik had nieuwe bundel geactiveerd. Oi.d.

dit is ook de reden waarom ik geen abonnement heb. .
Green

Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Nou ik vind die nieuwe bundels helemaal niks.
Als je nog "ouderwets" smst tel je bij Vodafone niet meer echt mee geloof ik.
Met max. 100 sms'jes per maand kom je niet echt ver.

Als je die bundel voor 100 sms'jes afsluit en hij is eerder in de maand al op, kan je hem dan wel eerder weer opnieuw afsluiten?
Lalautje

Nieuwkomer
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heel jammer dat deze bundels weg zijn.
Je word nu op extra kosten gejaagd, erg jammer van Vodafone!
Waarom niet een (kleine) bundel met mb's en belminuten voor een aantrekkelijke prijs?
Ik ben erg tevreden verder over Vodafone, maar ik ga toch maar eens bij andere providers kijken.
Energieboy
Expert
Expert
  • 12128Posts
  • 3535Oplossingen
  • 3156Likes
Lalautje wrote:
Heel jammer dat deze bundels weg zijn.
Je word nu op extra kosten gejaagd, erg jammer van Vodafone!
Waarom niet een (kleine) bundel met mb's en belminuten voor een aantrekkelijke prijs?
Ik ben erg tevreden verder over Vodafone, maar ik ga toch maar eens bij andere providers kijken.

Ben met je eens hoor, zeker jammer dat ze alles hebben aangepast.
Hoop dan ook dat Vodafone snel weer terug komt met bundels (lekker alles in 1).
Heb zelf ook een prepaid als test en merk wel op dat als je geen bundels koopt dat dan wel alles van je tegoed af gaat. Maar dat gaan dan wel erg snel, merk ik op 😞
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Lalautje Dankjewel voor je feedback. Er is gekozen voor grotere bundels bij prepaid omdat hier vraag naar was. Ik zal je feedback intern doorgeven!
John500

Liefhebber
  • 56Posts
  • 10Oplossingen
  • 10Likes
Ik denk ook niet dat het probleem is dat de bundels groter zijn geworden.

Het vreemde is dat er helemaal is afgestapt van Combi-Bundels, waarom niet naast de huidige bundels ook een paar combi bundels aanbieden.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Ik zal het intern aankaarten John500!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties op dit artikel.

Uitgelicht topic