Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes

My Vodafone: geen rollen beschikbaar

Wil jij inloggen op My Vodafone en krijg je de melding “Geen rollen voor de gebruiker beschikbaar”? Lees dan snel verder!

 

Deze foutmelding betekent namelijk: "leeg account". Er zit dus nog geen account gekoppeld aan jouw gegevens. Hiervoor zijn twee oplossingen:

  1. Probeer in dit geval altijd eens in te loggen op My Vodafone via de website. Daarna kun je bij Profiel je mobiele nummer koppelen aan je account. Daarna zou alles weer moeten werken. Is dit niet het geval? Snel door naar optie 2 dan!
  2. Vul, als je dit nog niet gedaan hebt, bij je profiel de volgende gegevens aan: mobiele nummer, naam, adres, geboortedatum en laatste 4 cijfers van het bankrekeningnummer. Stuur ons vervolgens een bericht dat je de geen-rollen- beschikbaar- melding krijgt. Dit kan door een reactie te plaatsen onder dit topic óf een eigen topic te openen
    Wij resetten dan vervolgens je account en sturen je een uitnodiging om een nieuw account aan te maken. 


Lukt het dan nog steeds niet? Bekijk ook eens dit topic over inlogproblemen. Heb je andere feedback? Dan horen wij het natuurlijk ook graag! 

39 Reacties
munro123450

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb de foutmelding rollen niet beschikbaar

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @munro123450
Een warm welkom op de Vodafone Community!

Tijd om hiermee aan de slag te gaan. Waar ik wel benieuwd naar ben is of je toevallig ook optie 1 al had gecontroleerd in dit topic? Zo niet, dan wil ik je vragen om dat te doen. Mocht dat geen oplossing bieden, stuur mij dan een privéberichtje met daarin de volgende gegevens:
Naam contractant:
Adresgegevens:
Mobiel nummer:
Laatste 4 cijfers van het IBAN rekeningnummer:
Geboortedatum:

In het weekend zijn wij via de Community niet aanwezig. Het kan dus zijn dat je niet direct een respons krijgt. Mocht je liever direct geholpen willen worden, dan raad ik je aan om even te bellen of te chatten. 

Juliette7

Nieuwkomer
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hi, ik krijg ook de melding "geen rollen beschikbaar" als ik probeer in te loggen in de app. Ik ben net overgestapt van prepaid naar postpaid abonnement. Maar als ik op de website op mijn vodafone probeer in te loggen staat daar nog steeds mijn prepaid abonnement geregistreerd en ik kan ook niet mijn telefoonnummer toevoegen (het vakje is grijs). 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Juliette7,
Welkom op de community van Vodafone. Dat klinkt niet goed. Zo te horen spelen er 2 dingen:
- Er is nog een account actief op je prepaid nummer
- Je krijgt de melding er zijn gee nrollen beschikbaar.

Ik help je graag hier mee verder! Kun je mij een privebericht sturen via hier? Je kunt hier bovenaan klikken op een nieuw bericht. Vervolgens voeg je mij toe als ontvanger.
In het bericht mag je de volgende gegevens vermelden voor de verificatie:
- Voor- en achternaam
- Adres en postcode
- Geboortedatum en mobiel nummer
- Laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer 
Ik hoor graag van je! 

aranshirwani

Nieuwkomer
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi, ik krijg deze foutmelding ook

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @aranshirwani,

Welkom op de community van Vodafone. Ik help je graag hier mee verder. Kun je mij een privebericht sturen met daarin de volgende gegevens via hier:
- Voor- en achternaam
- Adres en postcode
- Geboortedatum
- Laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer
- e-mailadres wat je gebruikt voor My Vodafone en je 06 nummer.
 

Dash_hoefdraad

Nieuwkomer
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi ik krijg een melding als ik probeer in te loggen bij de my Vodafone app.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @Dash_hoefdraad,
Een warm welkom op de Vodafone Community.
 

Een vervelende melding die je krijgt te zien, maar deze is gelukkig gemakkelijk door ons op te lossen! De melding geeft eigenlijk aan dat je nieuwe abonnement niet gekoppeld is aan jouw My Vodafone account. We kunnen dit oplossen door je oude account te verwijderen, zodat je je opnieuw kunt registeren en dan is je nieuwe abonnement gelijk gekoppeld aan je nieuwe account. Om dit te realiseren heb ik iets meer gegevens van je nodig. 

Wil je de volgende gegevens naar mij toesturen in een privéberichtje?

Naam contractant:
Adresgegevens:
Geboortedatum:
Gebruikersnaam My Vodafone:
Laatste 4 cijfers IBAN rekeningnummer.
 

Je kunt mij een privéberichtje sturen door naar je inbox te gaan, een bericht op te stellen en mij als ontvanger te kiezen. Ik zie je berichtje graag tegemoet! 

g.schots

Nieuwkomer
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo, ik krijg in de app de foutmelding mbt. de rollen.
Ben vandaag met nummerbehoud overgestapt van een andere provider, mijn vrouw had vodafone al als provider. Haar nummer was al gekoppeld aan het account. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Ik help je hier graag verder bij @g.schots
Wil je de volgende gegevens naar mij toesturen in een privéberichtje?

Naam contractant:
Adresgegevens:
Geboortedatum:
Gebruikersnaam My Vodafone:
Laatste 4 cijfers IBAN rekeningnummer.
 

Je kunt mij een privéberichtje sturen door naar je inbox te gaan, een bericht op te stellen en mij als ontvanger te kiezen. Ik zie je berichtje graag tegemoet! 

melanie zondag

Nieuwkomer
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb de foutmelding rollen niet beschikbaar

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @melanie zondag, welkom hier!

Vervelend dat je deze melding te zien krijgt! Gelukkig is deze melding wel gemakkelijk op te lossen en ik help je hier dan ook graag bij. De melding geeft aan dat er een leeg account is gekoppeld en hierdoor heb je geen inzage. We kunnen dan het My Vodafone account verwijderen zodat je je opnieuw kunt registeren. De koppeling tussen My Vodafone en je abonnement wordt dan opnieuw gemaakt en de melding is dan met de noorderzon verdwenen 🙂

Om je hierbij te helpen heb ik wel wat extra informatie van je nodig. Wil je het volgende naar mij toesturen in een privébericht?
Naam contractant:
Mobiel nummer:
Adresgegevens;
Geboortedatum:
Laatste 4 cijfers IBAN:
Gebruikersnaam My Vodafone:

Je kunt mij een privébericht sturen door naar je inbox te gaan op de Community, een bericht op te stellen en mij als ontvanger te selecteren. Ik zie je berichtje graag tegemoet! 🙂

Alp135

Meekijker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi! Ik krijg de foutmelding rollen niet beschikbaar

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @Alp135, welkom hier!

Ik help je graag om van deze vervelende foutmelding af te komen. De melding geeft aan dat er geen account is gekoppeld aan je gegevens. Gelukkig is dit gemakkelijk op te lossen. Wil je mij een privébericht sturen met de volgende informatie?

Naam contractant:
Mobiel nummer:
Adresgegevens:
Geboortedatum:
Laatste 4 cijfers IBAN rekeningnummer:
Gebruikersnaam My Vodafone:

Je kunt mij een privébericht sturen door naar je inbox te gaan op de Community, een bericht op te stellen en mij als ontvanger te selecteren. Ik zie je bericht graag tegemoet! 🙂

Alp135

Meekijker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi @Cecilia 

ik kan mijn inbox niet vinden. Naast de bel voor meldingen staat geen envelopje…. Wat nu?

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

@Alp135 Oh wat stom! Je mag de informatie anders ook wel in je Community profiel zetten onder het kopje 'persoonlijke informatie'' en bij 'persoonlijke opmerkingen'. Dat is alleen zichtbaar voor ons als moderator. Geef je mij een seintje als je dat hebt gedaan? 🙂

Alp135

Meekijker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Cecilia Ik heb het bij persoonlijke opmerkingen gezet.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Yes, super bedankt @Alp135. Er is inderdaad geen koppeling tussen jouw abonnement en My Vodafone. Het oude My Vodafone account heb ik nu verwijderd. Je kunt je nu opnieuw registreren voor My Vodafone en dan is alles weer inzichtelijk. Laat je mij weten of het is gelukt? 🙂

jerome585

Nieuwkomer
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goedemiddag, 

 

ik krijg de geen-rollen- beschikbaar- melding

 

Zouden jullie kunnen helpen? Ik zat er 5 minuten geleden nog wel in

 

Bedankt!

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @jerome585, welkom hier!

Zeker wil ik je helpen met het oplossen van deze foutmelding! Stuur je mij een privébericht met de volgende informatie?
Naam contractant:
Mobiel nummer:
Adresgegevens:
Laatste 4 cijfers IBAN rekeningnummer:
Gebruikersnaam My Vodafone:

Je kan mij een privébericht sturen door naar je inbox te gaan op de Community, een bericht op te stellen en mij als ontvanger te selecteren. Ik zie je berichtje graag tegemoet zodat ik voor je aan de slag kan gaan.

Kjeltw

Nieuwkomer
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo!

 

ik krijg de melding geen rollen beschikbaar, zouden jullie mij daar mee willen helpen?

 

Met vriendelijke groet

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Maar natuurlijk wil ik ook jou daarbij helpen @Kjeltw. Wil je mij dan ook een privébericht sturen met de benodigde informatie zoals hierboven is aangegeven?

Jesper.leuv

Nieuwkomer
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb de foutmelding rollen niet beschikbaar

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Goedemorgen @Jesper.leuv, welkom hier!

Een geluk bij een ongeluk dat je dan op dit topic stuit. Ik help je hier graag mee verder.  Stuur je mij een privébericht met de volgende informatie?
Naam contractant:
Mobiel nummer:
Adresgegevens:
Laatste 4 cijfers IBAN rekeningnummer:
Gebruikersnaam My Vodafone:

Je kan mij een privébericht sturen door naar je inbox te gaan op de Community, een bericht op te stellen en mij als ontvanger te selecteren. Ik zie je berichtje graag tegemoet zodat ik voor je aan de slag kan gaan.

Phano

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi, Ik heb de foutmelding rollen niet beschikbaar

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @Phano, goedemorgen en welkom hier!

Ik help je graag verder om deze foutmelding op te lossen! Wil je mij een privéberichtje sturen met de gevraagde informatie zoals in het topic aangegeven? Dan duik ik er verder voor je in.

JaspervH

Meekijker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb de foutmelding rollen niet beschikbaar.

 

Kunt u mij alstublieft helpen. Ik kan nu uberhaupt niet meer in de mobiele app bij mijn account. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Ola @JaspervH, welkom hier!

Zeker wil ik je helpen met het oplossen van deze foutmelding! Stuur je mij een privébericht met de volgende informatie?
Naam contractant:
Mobiel nummer:
Adresgegevens:
Laatste 4 cijfers IBAN rekeningnummer:
Gebruikersnaam My Vodafone:

Je kan mij een privébericht sturen door naar je inbox te gaan op de Community, een bericht op te stellen en mij als ontvanger te selecteren. Ik zie je berichtje graag tegemoet zodat ik voor je aan de slag kan gaan.

JaspervH

Meekijker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi, ik wil je de gegevens graag sturen, maar kan mijn inbox nergens vinden. 

Bij 'stel je vraag' kan ik nergens de optie vinden om een privébericht te sturen. En in een reactie op deze topic lukt dat ook niet.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @JaspervH 
Als je ingelogd bent op de Community dan zie je bovenin aan de rechterzijde een envelopje. Dit is je inbox en vanuit daar kan je ook mij een privébericht sturen.

JaspervH

Meekijker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

JaspervH_0-1700575167689.png

 Ik heb dat envelopje dus niet, kan dat?

 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Dat is heel gek! Ik heb iets voor je aangepast. Wil je eens opnieuw inloggen in de Vodafone Community. Nadat je opnieuw bent ingelogd moet het envelopje zichtbaar zijn.

Kevin1006

Nieuwkomer
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb de melding geen rollen beschikbaar

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Goedemorgen @Kevin1006 
Ik help je graag om deze foutmelding op te lossen. Wil je mij een privéberichtje sturen met de benodigde informatie zoals is aangegeven in de eerdere berichten hier :)? Dan neem ik graag een kijkje achter de schermen.

Kevin1006

Nieuwkomer
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi @Cecilia 

 

Ik zie ook nergens het envelopje 😞

 

Kevin

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

@Kevin1006 Als het goed is moet je het envelopje nu wel zien 🙂 Lukt het niet, dan mag je de informatie ook toevoegen in je Community profiel onder 'Persoonlijke Informatie' vermelden.

lisannemaasland

Nieuwkomer
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik krijg de melding geen rollen voor de gebruiker. Ik wilde mijn moeder toevoegen, maar daarna is het helaas flink misgegaan. Ik kan wel inloggen via de site maar niet in de app. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @lisannemaasland, goedemorgen en welkom hier!

Als ik met je meekijk in My Vodafone dan zie ik dat het gelukt is om het abonnement van jouw moeder toe te voegen. Via het drop-down menu kan ik switchen tussen gebruiker en zie ik dat bij beide de gegevens worden ingeladen. Staat alles bij jou nu ook goed en heeft het wat verwerkingstijd nodig gehad? 

lisannemaasland

Nieuwkomer
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Celia, ja het staat nu goed! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties op dit artikel.

Uitgelicht topic