Sharon
Community Developer
Community Developer
  • 3522Posts
  • 213Oplossingen
  • 434Likes

My Vodafone: geen rollen beschikbaar

Wil jij inloggen op My Vodafone en krijg je de melding “Geen rollen voor de gebruiker beschikbaar”? Lees dan snel verder!

 

Deze foutmelding betekent namelijk: "leeg account". Er zit dus nog geen account gekoppeld aan jouw gegevens. Hiervoor zijn twee oplossingen:

  1. Probeer in dit geval altijd eens in te loggen op My Vodafone via de website. Daarna kun je bij Profiel je mobiele nummer koppelen aan je account. Daarna zou alles weer moeten werken. Is dit niet het geval? Snel door naar optie 2 dan!
  2. Vul, als je dit nog niet gedaan hebt, bij je profiel de volgende gegevens aan: mobiele nummer, naam, adres, geboortedatum en laatste 4 cijfers van het bankrekeningnummer. Stuur ons vervolgens een bericht dat je de geen-rollen- beschikbaar- melding krijgt. Dit kan door een reactie te plaatsen onder dit topic óf een eigen topic te openen
    Wij resetten dan vervolgens je account en sturen je een uitnodiging om een nieuw account aan te maken. 


Lukt het dan nog steeds niet? Bekijk ook eens dit topic over inlogproblemen. Heb je andere feedback? Dan horen wij het natuurlijk ook graag! 

4 Reacties
munro123450
Nieuwkomer
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb de foutmelding rollen niet beschikbaar

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 709Posts
  • 190Oplossingen
  • 344Likes

Hi @munro123450
Een warm welkom op de Vodafone Community!

Tijd om hiermee aan de slag te gaan. Waar ik wel benieuwd naar ben is of je toevallig ook optie 1 al had gecontroleerd in dit topic? Zo niet, dan wil ik je vragen om dat te doen. Mocht dat geen oplossing bieden, stuur mij dan een privéberichtje met daarin de volgende gegevens:
Naam contractant:
Adresgegevens:
Mobiel nummer:
Laatste 4 cijfers van het IBAN rekeningnummer:
Geboortedatum:

In het weekend zijn wij via de Community niet aanwezig. Het kan dus zijn dat je niet direct een respons krijgt. Mocht je liever direct geholpen willen worden, dan raad ik je aan om even te bellen of te chatten. 

Juliette7
Nieuwkomer
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hi, ik krijg ook de melding "geen rollen beschikbaar" als ik probeer in te loggen in de app. Ik ben net overgestapt van prepaid naar postpaid abonnement. Maar als ik op de website op mijn vodafone probeer in te loggen staat daar nog steeds mijn prepaid abonnement geregistreerd en ik kan ook niet mijn telefoonnummer toevoegen (het vakje is grijs). 

Steven
Community Moderator
Community Moderator
  • 11188Posts
  • 1686Oplossingen
  • 2089Likes

Hoi @Juliette7,
Welkom op de community van Vodafone. Dat klinkt niet goed. Zo te horen spelen er 2 dingen:
- Er is nog een account actief op je prepaid nummer
- Je krijgt de melding er zijn gee nrollen beschikbaar.

Ik help je graag hier mee verder! Kun je mij een privebericht sturen via hier? Je kunt hier bovenaan klikken op een nieuw bericht. Vervolgens voeg je mij toe als ontvanger.
In het bericht mag je de volgende gegevens vermelden voor de verificatie:
- Voor- en achternaam
- Adres en postcode
- Geboortedatum en mobiel nummer
- Laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer 
Ik hoor graag van je! 

Uitgelicht topic