Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes

Mijn telefoon schakelt direct door naar voicemail

Als je voicemail alle telefoontjes aanneemt, staat er iets verkeerd in de instellingen óf heb je geen bereik. Bekijk wat voor jou de oplossing is! 
 

Doorschakeling
Het doorschakelen van de voicemail stel je in via My Vodafone. Je hebt de optie om alle telefoontjes direct door te schakelen naar je voicemail. Check dus eerst of deze functie aanstaat.

< Controleer mijn voicemail in My Vodafone >

Was dit de oplossing? Top! Stond deze optie sowieso al uit? Dan kijken we verder. 

Bereikbaar
De voicemail wordt ook direct geactiveerd als je mobiele telefoon geen netwerk kan vinden. Ben je wel bereikbaar op de plek waar je gebeld wordt? Vul hiervoor de postcode in op onze dekkingskaart

Niet storen functie
Kan je telefoon wel gewoon netwerk vinden én heb je geen doorschakelingen aanstaan? Controleer dan of de Niet storen-functie op je toestel actief is. Met 'Niet storen' schakel je geluid uit voor oproepen, waarschuwingen en meldingen die je ontvangt terwijl je telefoon vergrendeld is. 'Niet storen' kun je ook gebruiken om enkel gesprekken van bepaalde mensen toe te staan. In beide gevallen schakelt je telefoon dan door naar de voicemail omdat je niet beschikbaar bent. 

  • Bij iPhones is ‘Niet storen’ actief wanneer een symbool van een maantje in je statusbalk zichtbaar is. Lees hoe je dit uitschakelt op Apple.nl.
  • Ook Android gebruikers kunnen deze functie inschakelen. Lees hoe je ‘Niet storen’ gebruikt op deze pagina

Lukt het niet?
Zijn bovenstaande opties allemaal geen oplossing voor jou? Neem dan even contact met ons op. Het is dan niet mogelijk om dit zelf op te lossen. Een klantenservice medewerker kijkt graag met je mee.

 

Wil je nog meer lezen over het gebruik van je voicemail? Bekijk dan meer aanvullende tips en tricks:

< Stel mijn voicemail in > 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties op dit artikel.

Uitgelicht topic