De registratie bij het BKR is positief. Dat wil zeggen dat er alleen geregistreerd staat dat je een lening hebt. Heb je een betalingsachterstand bij ons? Dan zijn we verplicht om dit (na 60 dagen) te melden en is de registratie vanaf dat moment dus negatief. Een negatieve registratie kan invloed hebben op andere kredietverzoeken zoals abonnementen of zelfs hypotheken. Is de achterstand betaald? Dan geven wij dat ook door aan BKR.
Ik wil geen registratie
Een registratie kun je op 3 manier voorkomen.
Ik heb een registratie, maar wil deze verwijderen
Heb je al een abonnement met een toestellening en wil je daar vanaf? Je kunt het openstaande bedrag in één keer aflossen. Zo werkt het:
Let op:
Ik wil inzage in mijn BKR registratie
Als je wilt weten of je geregistreerd bent bij het BKR, dan kun je jouw gegevens opvragen via BKR. Vodafone kan dit niet voor je doen.
Aanvullende informatie
Bij een toestellening vanaf € 250 zijn wij zoals gezegd verplicht om een inkomens- en lastentoets uit te voeren. Dat houdt in dat je de gezinssamenstelling, gezinsinkomen en de maandelijkse vaste lasten moet opgeven bij de aanvraag van je abonnement. Wil je weten wat dit voor jou betekent vóórdat je een abonnement afsluit? Doe dan de toestellening check. Zo weet je wat je maximaal kunt lenen.
Mis je iets in dit topic? Of heb je een andere vraag over BKR? Laat het ons weten in de reacties of open je eigen topic. De Community denkt graag met je mee! Bekijk ook eens ons topic met achtergrondinformatie over de toestellening.