Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes

Ik heb verlengd (of ben zojuist klant geworden), en nu?

Dit artikel is verouderd en daarom gearchiveerd.

 

Lees meer

Leuk dat je (weer) voor ons kiest! In dit topic lees je hoe je telefoon geleverd wordt, wanneer je abonnement gewijzigd wordt én hoe je eerste rekening is opgebouwd.  
 

Nieuwe telefoon
Laten we beginnen met het leukste onderdeel: je nieuwe telefoon. Bestel je telefonisch of online in combinatie met een nieuwe telefoon? Dan ontvang je deze thuis. 

Ik heb een nieuwe aansluiting
Heb je bij je verlenging of nieuwe aansluiting gekozen voor een nieuw toestel? Dan ontvang je van ons een e-mail wanneer je telefoon klaarstaat voor levering. Je maakt dan vervolgens met Dynalogic (onze koerier) een afspraak om je telefoon in ontvangst te nemen.

De levering werkt als volgt:

  • Het legitimatiebewijs dat je hebt gebruikt met het plaatsen van de bestelling wordt door de koerier nog een keer gecheckt
  • Je bankgegevens controleren we door een pintransactie van 0,01 op een mobiel pinapparaat
  • Als alle gegevens kloppen onderteken je het contract 
  • Je neemt de bestelling in ontvangst en tekent hiervoor 
  • Eventuele rembourskosten kun je afrekenen via het mobiele pinapparaat

Heb je een zakelijk abonnement afgesloten? Dan controleert de koerier ook je uittreksel van het KvK. Let op: dit mag niet ouder zijn dan 6 maanden.

Ik heb verlengd
Ook als je verlengt ontvang je van ons een e-mail zodra we jouw nieuwe telefoon versturen. Vervolgens ontvang je van PostNL een e-mail met een Track & Trace code, zodat je het pakket kunt volgen en eventueel de afspraak kunt verzetten. 

Pakbon
Bij een nieuwe telefoon zit een “Pakbon". Hierop staat de inhoud van de doos. Bewaar deze bon goed, dit is je garantiebewijs en wordt maar 1 keer verstrekt!
Mocht je ooit je toestel ter reparatie aan moeten bieden, dan controleren we met deze bon of en wanneer de telefoon bij ons gekocht is.

Verzekeren
Het is altijd verstandig om je telefoon te verzekeren. Bij Vodafone verzeker je je telefoon vanaf 5,50 euro per maand.

< Verzeker mijn telefoon >

Ik ben niet tevreden  
Het versturen van je nieuwe telefoon doen we zeer zorgvuldig. Klopt er toch iets niet met je bestelling?

  • Je hebt een andere kleur besteld
  • Het toestel werkt niet naar behoren
  • Het toestel is beschadigd tijdens vervoer

Stuur het pakket dan binnen 14 dagen terug. Gebruik hiervoor het retourformulier dat in de doos zit. Heb je het toestel in de Vodafone winkel gekocht, dan kan het binnen 48 uur geruild worden. Voorwaarde is dat er géén gebruikssporen op het toestel zitten én je de originele verpakking en alle accessoires hebt.

Start nieuwe abonnement
Heb je een nieuwe aansluiting bij ons zonder nummerbehoud? Dan gaat je abonnement meteen van start.
Stap je naar ons over met nummerbehoud, dan krijg je van ons een datum waarop jouw nummer overgezet wordt, en dus ook jouw abonnement bij ons begint.

Heb je verlengd? Dan start je nieuwe abonnement op de einddatum van je huidige contract. Bijvoorbeeld:

  • Je oude abonnement loopt tot 1-12-2020
  • Je verlengt op 2-8-2020 met 2 jaar (4 maanden voor je einddatum)
    Verder berekenen we je abonnementskosten vanaf de start van je abonnement plus de komende maand. Daarom kan deze wat hoger uitvallen dan verwacht. Bekijk hier een voorbeeld.
  • Dat betekent dat je nieuwe abonnement start per de einddatum van je contract; je nieuwe einddatum is dan 1-12-2022.

Je eerste rekening
Op je eerste rekening staan eenmalige kosten zoals aansluitkosten (bij een nieuw abonnement), of kosten voor je telefoon.

Tip: maak een account aan voor My Vodafone. Dan check je elke maand eenvoudig je nieuwe rekening online.

Heb je een andere vraag over de start van je nieuwe aansluiting bij ons? Of een aanvulling op dit topic? Laat het ons weten in de reacties of
open je eigen topic.

 

 

259 Reacties 259
Jannus

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Als je net verlengt hebt, hoe lang kan het dan duren voor je een bericht krijgt dat het verstuurd is? Heb vanmorgen verlengd en ben heel benieuwd naar het toestel natuurlijk.

Beetje ongeduldig misschien. 🙂

Gr Jan
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi Jannus, in de meeste gevallen heb je het toestel met een paar dagen in huis 🙂
claudia2803

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
beste vodafone,

ik heb gisteren verlengd, en moest 99 euro bijleggen voor de Samsung galaxy s4 voor 38 euro per maand.
nu krijg ik een mail binnen dat je 19 euro moet bij betalen, zelfde toestel en hetzelfde abbonement 400 min onbeperkt sms en 1gb data.

Ik neem aan dat ik nu ook maar 19 euro hoef bij te betalen? Aangezien ik daar niet op geattendeerd ben door de medewerker van vodafe?

met vriendelijke groet

Clauida
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey Claudia,

Neem hiervoor even contact op met de klantenservice om de mogelijkheden te bespreken.
https://www.vodafone.nl/support/algemeen/je-bestelling.shtml

Jannus

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik hoop het haha kan haast niet wachten. Hoorde dat het gemiddeld 10 dagen kan duren?

Hoop natuurlijk eerder. 🙂

Thnks
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Als je geluk hebt, en het toestel is op voorraad, dan heb je het waarschijnlijk eerder in huis 😄
fsfikke

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb zojuist verlengd naar een Red met een 5S er bij. Maar wat houdt het tegen dat mijn nieuwe abbo meteen al in werking treed? Mijn vorige abbo is 7 oktober dit jaar verlopen?
Of moet ik wachten tot dat ik de telefoon krijg?
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hey fsfikke,

Normaal gaat je nieuwe abonnement dan inderdaad wel meteen in! Heb je wel een bevestiging ontvangen van je bestelling?
IbrahimA

Gedreven Liefhebber
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Hallo!

Ik heb dus ook een iPhone 5s besteld (nieuwe klant) met de new phone every year extra erbij.
Alleen lees ik nu pas dat je abonnement dan wel elk jaar word verlengt als je gaat voor een nieuwe telefoon.

Zou ik deze optie alsnog uit kunnen zetten als mijn abonnement ingaat? Of zouden jullie het alvast uit kunnen zetten?

Zoniet dan wil ik me bestelling annuleren en opnieuw een bestelling plaatsen maar dan zonder de npey optie.

Alvast bedankt!
rayui

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Misschien een 'rare' vraag, maar ik stel hem toch maar voor de zekerheid. Vandaag een abonnement afgesloten bij jullie en deze gaat meteen vandaag in. Ik hoef zelf niets te doen neem ik aan? Bij mijn vorige provider moest dit namelijk wel.


Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Ibrahim,

Je kunt NPEY gewoon aan laten staan, mocht je aan het eind van dat jaar geen nieuwe toestel willen dan kan dat ook en krijg je de 120 euro die je gespaard hebt terug op je rekening. Als je wel een nieuwe telefoon kiest wordt je abonnement inderdaad verlengd met 2 jaar. Na weer een jaar krijg je weer dezelfde keuze: verlengen met nieuwe toestel of geld terug 🙂
@Rayui: Je hoeft verder niets te doen inderdaad 🙂
IbrahimA

Gedreven Liefhebber
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Beste Arina,

Ik had ergens op de site van vf gelezen dat je na een jaar als je geen nieuwe telefoon wil maar de helft van het geld terug kreeg. Maar kan ik niet naar jullie bellen als me abonnement ingaat dat ze de npey optie uitzetten? Of zou ik dat zelf dan kunnen doen door in te loggen op my Vodafone?

Alvast bedankt!
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Ik heb het voor de zekerheid opgezocht. Mocht je na een jaar geen nieuwe telefoon willen krijg je de 120 euro terug minus 30 euro administratiekosten.

Echter lees ik ook dat eenmaal aangesloten je een jaarcontract bent aangegaan en dit dus niet voortijdig af te sluiten is. Wellicht zit je nog binnen de wettelijke bedenktijd, dan zou ik even bellen met mijn collega's van de klantenservice.
IbrahimA

Gedreven Liefhebber
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Ik had wel gelezen dat ik de bestelling nog wel kan annuleren. Als ik maandag naar jullie klantenservice zou bellen en de bestelling annuleer en tegelijkertijd opnieuw een bestelling plaats maar dan zonder npey, moet ik dan wachten totdat Vodafone het bedrag heeft terug gestort of kunnen jullie het overzetten naar de nieuwe bestelling?

Hoop dat je snapt wat ik bedoel.
Nicky_Deenen

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste vodafone,

Ik heb om 14:06 een nieuw abonnement afgesloten met een Huawei ascend P6. Echter blijft hij nu nog steeds melden dat ik geen service heb. Wel vraagt hij de pincode van mijn sim-kaart. Ik kan niet bellen, smsen en; of internetten. Graag wilde ik vragen wanneer dit in werking gaat.

Ook kan ik geen Myvodafone aanmaken. Dan meldt hij dat het geen vodafone nummer is.

Ik heb mijn abonnement afgesloten bij de Belcompany.

Met vriendelijke groet,

Nicky Deenen
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Nicky_Deenen schreef:
Beste vodafone,

Ik heb om 14:06 een nieuw abonnement afgesloten met een Huawei ascend P6. Echter blijft hij nu nog steeds melden dat ik geen service heb. Wel vraagt hij de pincode van mijn sim-kaart. Ik kan niet bellen, smsen en; of internetten. Graag wilde ik vragen wanneer dit in werking gaat.

Ook kan ik geen Myvodafone aanmaken. Dan meldt hij dat het geen vodafone nummer is.

Ik heb mijn abonnement afgesloten bij de Belcompany.

Met vriendelijke groet,

Nicky Deenen
Hi @Nicky_Deenen Werkt alles inmiddels naar behoren? 😄
Daan91

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mijn abonnement loopt pas eind februari 2014 af, maar mijn huidige mobiel is best aan vernieuwing toe. Als ik mijn abonnement nu al verleng met een mobiele telefoon er bij (zeg Samsung S4 mini), ontvang ik die dan wel al binnen enkele werkdagen, of ontvang ik die pas als het nieuwe contract (in maart) ingaat?
Dan zou ik hem denk ik eerder los aanschaffen en verlengen met een Sim-Only.

Groet,

Daan
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo Daan91, welkom op het forum. Als je je abonnement nu verlengt krijg je direct je toestel. Nouja, zo snel als de koerier het bij je kan krijgen ;). Je oude abonnementsvorm wordt ook direct omgezet naar de nieuwe en je nieuwe kortingen e.d. gaan dus ook vast in.
smi73balk

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb gister ook mijn aanbieding verzilverd en verlengd en gekozen voor de Galaxy S4. Abo is al omgezet maar nog steeds geen bevestiging gehad van de bestelling. Is dat normaal?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic