Per
Oud Vodafone Moderator
Oud Vodafone Moderator
  • 803Reacties
  • 78Oplossingen
  • 112Likes

Ik heb verlengd (of ben zojuist klant geworden), en nu?

Leuk dat je (weer) voor ons kiest! In dit topic lees je hoe je telefoon geleverd wordt, wanneer je abonnement gewijzigd wordt én hoe je eerste rekening is opgebouwd.  

Nieuwe telefoon
Laten we beginnen met het leukste onderdeel: je nieuwe telefoon. Bestel je telefonisch of online in combinatie met een nieuwe telefoon? Dan ontvang je deze thuis. 

Ik heb een nieuwe aansluiting
Heb je bij je verlenging of nieuwe aansluiting gekozen voor een nieuw toestel? Dan ontvang je van ons een e-mail wanneer je telefoon klaarstaat voor levering. Je maakt dan vervolgens met Dynalogic (onze koerier) een afspraak om je telefoon in ontvangst te nemen.

De levering werkt als volgt:

• Het legitimatiebewijs dat je hebt gebruikt met het plaatsen van de bestelling wordt door de koerier nog een keer gecheckt
  • Je bankgegevens controleren we door een pintransactie van 0,01 op een mobiel pinapparaat
  • Als alle gegevens kloppen onderteken je het contract 
  • Je neemt de bestelling in ontvangst en tekent hiervoor 
  • Eventuele rembourskosten kun je afrekenen via het mobiele pinapparaat

Heb je een zakelijk abonnement afgesloten? Dan controleert de koerier ook je uittreksel van het KvK. Let op: dit mag niet ouder zijn dan 6 maanden.

Ik heb verlengd
Ook als je verlengt ontvang je van ons een e-mail zodra we jouw nieuwe telefoon versturen. Vervolgens ontvang je van PostNL een e-mail met een Track & Trace code, zodat je het pakket kunt volgen en eventueel de afspraak kunt verzetten. 

Pakbon
Bij een nieuwe telefoon zit een “Pakbon". Hierop staat de inhoud van de doos. Bewaar deze bon goed, dit is je garantiebewijs en wordt maar 1 keer verstrekt!
Mocht je ooit je toestel ter reparatie aan moeten bieden, dan controleren we met deze bon of en wanneer de telefoon bij ons gekocht is.

Verzekeren
Het is altijd verstandig om je telefoon te verzekeren. Bij Vodafone verzeker je je telefoon vanaf 5,50 euro per maand.

< Verzeker mijn telefoon >

Ik ben niet tevreden  
Het versturen van je nieuwe telefoon doen we zeer zorgvuldig. Klopt er toch iets niet met je bestelling?

• Je hebt een andere kleur besteld
  • Het toestel werkt niet naar behoren
  • Het toestel is beschadigd tijdens vervoer

Stuur het pakket dan binnen 14 dagen terug. Gebruik hiervoor het retourformulier dat in de doos zit. Heb je het toestel in de Vodafone winkel gekocht, dan kan het binnen 48 uur geruild worden. Voorwaarde is dat er géén gebruikssporen op het toestel zitten én je de originele verpakking en alle accessoires hebt.

Start nieuwe abonnement
Heb je een nieuwe aansluiting bij ons zonder nummerbehoud? Dan gaat je abonnement meteen van start.
Stap je naar ons over met nummerbehoud, dan krijg je van ons een datum waarop jouw nummer overgezet wordt, en dus ook jouw abonnement bij ons begint.

Heb je verlengd? Dan start je nieuwe abonnement op de einddatum van je huidige contract. Bijvoorbeeld:

• Je oude abonnement loopt tot 1-12-2020
  • Je verlengt op 2-8-2020 met 2 jaar (4 maanden voor je einddatum)
    Verder berekenen we je abonnementskosten vanaf de start van je abonnement plus de komende maand. Daarom kan deze wat hoger uitvallen dan verwacht. Bekijk hier een voorbeeld.
  • Dat betekent dat je nieuwe abonnement start per de einddatum van je contract; je nieuwe einddatum is dan 1-12-2022.

Je eerste rekening
Op je eerste rekening staan eenmalige kosten zoals aansluitkosten (bij een nieuw abonnement), of kosten voor je telefoon.

Tip: maak een account aan voor My Vodafone. Dan check je elke maand eenvoudig je nieuwe rekening online.

Heb je een andere vraag over de start van je nieuwe aansluiting bij ons? Of een aanvulling op dit topic? Laat het ons weten in de reacties of
open je eigen topic.

255 Reacties
Jannus
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Als je net verlengt hebt, hoe lang kan het dan duren voor je een bericht krijgt dat het verstuurd is? Heb vanmorgen verlengd en ben heel benieuwd naar het toestel natuurlijk.

Beetje ongeduldig misschien. 🙂

Gr Jan
Bas
Oud Vodafone Moderator
Oud Vodafone Moderator
  • 2791Reacties
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi Jannus, in de meeste gevallen heb je het toestel met een paar dagen in huis 🙂
claudia2803
Nieuwkomer
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
beste vodafone,

ik heb gisteren verlengd, en moest 99 euro bijleggen voor de Samsung galaxy s4 voor 38 euro per maand.
nu krijg ik een mail binnen dat je 19 euro moet bij betalen, zelfde toestel en hetzelfde abbonement 400 min onbeperkt sms en 1gb data.

Ik neem aan dat ik nu ook maar 19 euro hoef bij te betalen? Aangezien ik daar niet op geattendeerd ben door de medewerker van vodafe?

met vriendelijke groet

Clauida
Arina
Expert
Expert
  • 2268Reacties
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey Claudia,

Neem hiervoor even contact op met de klantenservice om de mogelijkheden te bespreken.
https://www.vodafone.nl/support/algemeen/je-bestelling.shtml

Jannus
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik hoop het haha kan haast niet wachten. Hoorde dat het gemiddeld 10 dagen kan duren?

Hoop natuurlijk eerder. 🙂

Thnks
Astrid
Oud Vodafone Moderator
Oud Vodafone Moderator
  • 1746Reacties
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Als je geluk hebt, en het toestel is op voorraad, dan heb je het waarschijnlijk eerder in huis 😄
fsfikke
Ontdekker
  • 2Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb zojuist verlengd naar een Red met een 5S er bij. Maar wat houdt het tegen dat mijn nieuwe abbo meteen al in werking treed? Mijn vorige abbo is 7 oktober dit jaar verlopen?
Of moet ik wachten tot dat ik de telefoon krijg?
Maartje
Oud Vodafone Moderator
Oud Vodafone Moderator
  • 2859Reacties
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hey fsfikke,

Normaal gaat je nieuwe abonnement dan inderdaad wel meteen in! Heb je wel een bevestiging ontvangen van je bestelling?
IbrahimA
Gedreven Liefhebber
  • 49Reacties
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Hallo!

Ik heb dus ook een iPhone 5s besteld (nieuwe klant) met de new phone every year extra erbij.
Alleen lees ik nu pas dat je abonnement dan wel elk jaar word verlengt als je gaat voor een nieuwe telefoon.

Zou ik deze optie alsnog uit kunnen zetten als mijn abonnement ingaat? Of zouden jullie het alvast uit kunnen zetten?

Zoniet dan wil ik me bestelling annuleren en opnieuw een bestelling plaatsen maar dan zonder de npey optie.

Alvast bedankt!
rayui
Nieuwkomer
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Misschien een 'rare' vraag, maar ik stel hem toch maar voor de zekerheid. Vandaag een abonnement afgesloten bij jullie en deze gaat meteen vandaag in. Ik hoef zelf niets te doen neem ik aan? Bij mijn vorige provider moest dit namelijk wel.

Arina
Expert
Expert
  • 2268Reacties
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Ibrahim,

Je kunt NPEY gewoon aan laten staan, mocht je aan het eind van dat jaar geen nieuwe toestel willen dan kan dat ook en krijg je de 120 euro die je gespaard hebt terug op je rekening. Als je wel een nieuwe telefoon kiest wordt je abonnement inderdaad verlengd met 2 jaar. Na weer een jaar krijg je weer dezelfde keuze: verlengen met nieuwe toestel of geld terug 🙂
@Rayui: Je hoeft verder niets te doen inderdaad 🙂
IbrahimA
Gedreven Liefhebber
  • 49Reacties
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Beste Arina,

Ik had ergens op de site van vf gelezen dat je na een jaar als je geen nieuwe telefoon wil maar de helft van het geld terug kreeg. Maar kan ik niet naar jullie bellen als me abonnement ingaat dat ze de npey optie uitzetten? Of zou ik dat zelf dan kunnen doen door in te loggen op my Vodafone?

Alvast bedankt!
Arina
Expert
Expert
  • 2268Reacties
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Ik heb het voor de zekerheid opgezocht. Mocht je na een jaar geen nieuwe telefoon willen krijg je de 120 euro terug minus 30 euro administratiekosten.

Echter lees ik ook dat eenmaal aangesloten je een jaarcontract bent aangegaan en dit dus niet voortijdig af te sluiten is. Wellicht zit je nog binnen de wettelijke bedenktijd, dan zou ik even bellen met mijn collega's van de klantenservice.
IbrahimA
Gedreven Liefhebber
  • 49Reacties
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Ik had wel gelezen dat ik de bestelling nog wel kan annuleren. Als ik maandag naar jullie klantenservice zou bellen en de bestelling annuleer en tegelijkertijd opnieuw een bestelling plaats maar dan zonder npey, moet ik dan wachten totdat Vodafone het bedrag heeft terug gestort of kunnen jullie het overzetten naar de nieuwe bestelling?

Hoop dat je snapt wat ik bedoel.
Nicky_Deenen
Nieuwkomer
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste vodafone,

Ik heb om 14:06 een nieuw abonnement afgesloten met een Huawei ascend P6. Echter blijft hij nu nog steeds melden dat ik geen service heb. Wel vraagt hij de pincode van mijn sim-kaart. Ik kan niet bellen, smsen en; of internetten. Graag wilde ik vragen wanneer dit in werking gaat.

Ook kan ik geen Myvodafone aanmaken. Dan meldt hij dat het geen vodafone nummer is.

Ik heb mijn abonnement afgesloten bij de Belcompany.

Met vriendelijke groet,

Nicky Deenen
Maartje
Oud Vodafone Moderator
Oud Vodafone Moderator
  • 2859Reacties
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Nicky_Deenen schreef:
Beste vodafone,

Ik heb om 14:06 een nieuw abonnement afgesloten met een Huawei ascend P6. Echter blijft hij nu nog steeds melden dat ik geen service heb. Wel vraagt hij de pincode van mijn sim-kaart. Ik kan niet bellen, smsen en; of internetten. Graag wilde ik vragen wanneer dit in werking gaat.

Ook kan ik geen Myvodafone aanmaken. Dan meldt hij dat het geen vodafone nummer is.

Ik heb mijn abonnement afgesloten bij de Belcompany.

Met vriendelijke groet,

Nicky Deenen
Hi @Nicky_Deenen Werkt alles inmiddels naar behoren? 😄
Daan91
Nieuwkomer
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mijn abonnement loopt pas eind februari 2014 af, maar mijn huidige mobiel is best aan vernieuwing toe. Als ik mijn abonnement nu al verleng met een mobiele telefoon er bij (zeg Samsung S4 mini), ontvang ik die dan wel al binnen enkele werkdagen, of ontvang ik die pas als het nieuwe contract (in maart) ingaat?
Dan zou ik hem denk ik eerder los aanschaffen en verlengen met een Sim-Only.

Groet,

Daan
Bas
Oud Vodafone Moderator
Oud Vodafone Moderator
  • 2791Reacties
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo Daan91, welkom op het forum. Als je je abonnement nu verlengt krijg je direct je toestel. Nouja, zo snel als de koerier het bij je kan krijgen ;). Je oude abonnementsvorm wordt ook direct omgezet naar de nieuwe en je nieuwe kortingen e.d. gaan dus ook vast in.
smi73balk
Nieuwkomer
  • 2Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb gister ook mijn aanbieding verzilverd en verlengd en gekozen voor de Galaxy S4. Abo is al omgezet maar nog steeds geen bevestiging gehad van de bestelling. Is dat normaal?
Rmoerman
Nieuwkomer
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb 14 november een nieuw red abo afgesloten met een iPhone 5s daarbij. Hier moest een x bedrag bijbetalen dat heb ik meteen via Ideal voldaan. Nu heb ik twee mailtjes van vodafone gehad met wat de kosten waren en dat de betaling in goede orde is ontvangen. Hoe gaat het nu verder? Ik verder niks meer vernomen.

Iemand enig idee of dit een normale procedure is?

Groet,
Romario
smi73balk
Nieuwkomer
  • 2Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb dus net de telefoon ontvangen! Dit zonder enige mail. Geen bevestigingsmail, geen verzendmail nada.
Niet echt handig, maar ja.....telefoon is er en dat is wat telt.
Zit ook een nieuwe sim bij. Moet ik die gebruiken of kan ik de oude uit mijn S3 overzetten?
Marc
Oud Vodafone Moderator
Oud Vodafone Moderator
  • 7271Reacties
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
@Rmoerman Bedankt voor je verlenging. Je kunt op de volgende website de status van je bestelling volgen. Dit geldt alleen bij een online bestelling. Heb je telefonisch besteld dan kun je bellen met 0800 0560 (gratis).

@smi73balk Fijn dat je je telefoon hebt ontvangen! Apart dat je geen e-mail hebt ontvangen. Wellicht dat dit nog naar een oud e-mailadres is gegaan of dat de mails in je ongewenste items map terecht zijn gekomen. Wanneer je oude simkaart het juiste formaat heeft dan kun je deze blijven gebruiken en overzetten naar je nieuwe telefoon.
madmiraal
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi!
Ik heb vanmiddag verlengd, maar ik heb helemaal geen bevestigingsmail gehad. Ook in ''mijn vodafone'' zie ik niets. Kan iemand mij helpen?

groetjes
Bas
Oud Vodafone Moderator
Oud Vodafone Moderator
  • 2791Reacties
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Zeker. Bel/mail/chat/tweet de klantenservice even. Sturen we de bevestiging alsnog. Het snelste & handigste is in dit geval denk ik de status-order-lijn. Het nummer vind je hier op vodafone.nl
De collega's daar kunnen naast de bevestiging versturen ook gelijk je hele order controleren.
svd
Gedreven Liefhebber
  • 32Reacties
  • 2Oplossingen
  • 6Likes
Goedemiddag,

Ik ben nieuw op dit forum, maar al sinds 'Libertel' een tevreden klant van Vodafone.
Ik heb een vraag.Gisteren heb ik via Facebook en Twitter een vraag gestuurd en kreeg daar van crewmember Linda binnen 2 minuten via Facebook antwoord op. Onderstaand mijn vraag, ik heb echter daarna geen reactie meer gehad na het sturen van een prive-bericht:

Mijn vraag:
Goedendag. Ik ben al jaren tevreden klant en dus heb ik wederom mijn abonnement verlengd. Deze keer in combinatie met een Iphone 5S. De verlenging betreft van Sizz Iphone naar Vodafone Red Essential, welke ingaat op 13-12-13. Ik heb ergens gelezen dat het abonnement vanaf begin verlenging al Red zou moeten zijn, dus met 4G. Ik heb echter nog geen 4G ondanks dat ik in een gebied verblijf met goede 4G dekking. Ik heb mijn toestel al een keer aan en uit gezet en ook al de sim opnieuw geplaatst. Niets helpt. Moet ik wachten tot de 13e om 4G werkend te krijgen?

Antwoord Vodafone:

Vodafone NederlandHoi Stephan, je geeft aan dat je abonnement op 13-12 ingaat. Ik wil dit graag voor je nakijken. Stuur even een privébericht met daarin je 06-nummer, adres, klantnummer, geboortedatum en laatste 4 cijfers van je rekeningnummer. Groetjes, Linda // http://voda.fo/ne/s6zfeWelkom op het forum! - Vodafone Forum - 82078forum.vodafone.nlWelkom op ons forum! Leuk dat je een kijkje komt nemen. Voordat je aan de slag gaat op het forum wil ik je vragen onderst... - 82078

Marc
Oud Vodafone Moderator
Oud Vodafone Moderator
  • 7271Reacties
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hallo @svd,

Zo te zien is je privébericht al beantwoord. Mocht je nog vragen hebben, laat je het dan even weten?
Desie87
Nieuwkomer
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Als ik mijn abonnement verleng voordat mijn huidige contract verloopt, per wanneer ga ik dan het nieuwe maandbedrag betalen?
JeannetteZ
Nieuwkomer
  • 2Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb mijn abonnement omgezet en inmiddels mijn nieuwe telefoon binnen.
Hierbij heb ik een pakbon gekregen maar geen aankoopbewijs van de telefoon.
Hoe gaat dit, krijg ik die alsnog thuisgestuurd?
svd
Gedreven Liefhebber
  • 32Reacties
  • 2Oplossingen
  • 6Likes
@marc Ik heb een zeer duidelijk antwoord gehad en geen vragen. Hartelijk dank voor jullie hulp 🙂
Maartje
Oud Vodafone Moderator
Oud Vodafone Moderator
  • 2859Reacties
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@Desie87

Het antwoord op deze vraag staat al in de eerste post van Perry vermeld: Klik hier. Op het moment dat je nieuwe abonnement in gaat betaal je ook de kosten voor je nieuwe abonnement. :D. Deze worden natuurlijk wel naar rato berekend omdat je de bundels ook naar rato ontvangt. Op de eerste van de volgende maand krijg je dan de volledige bundels.

@JeannetteZ

De pakbon geldt ook als aankoopbewijs en garantiebewijs. Hiervoor heb je dus geen apart bewijs nodig!
sikilachi
Ontdekker
  • 5Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

ik heb gister mijn abo telefonisch verlengt met een red d abo en een nieuw toestel. Mevrouw die ik aan de lijn had zei dat ik binnen 48 uur een bevestigings mail zou krijgen die heb ik mooi 24 uur na mijn bestelling gekregen. Alles gaat goed maar waar kan ik zien wanneer ze mijn toestel opsturen of wat is de levertijd van een note 3 wit?

mvg
JeannetteZ
Nieuwkomer
  • 2Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dank je wel Maartje!
Maartje
Oud Vodafone Moderator
Oud Vodafone Moderator
  • 2859Reacties
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hi @sikilachi

Ik heb je berichtje even verplaatst. Alle informatie die je moet weten over je verlenging staat in dit topic vermeld. 😄
Dianne06
Nieuwkomer
  • 2Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Vodafone

Als ik vandaag een bestelling via jullie plaats hoe zit dat dan met de startdatum. Ik ben nu geen klant en mijn huidige abonnement loopt begin februari af. Ik wil graag mijn nummer behouden. Gaat het abonnement bij jullie dan in begin februari? En zeggen jullie een contract op bij de oude provider of zou ik dat zelf moeten doen?

Hoor graag snel van jullie!
Gr Anne
Dianne06
Nieuwkomer
  • 2Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Vodafone,

Wanneer ik overstap en mijn huidige abonnement loopt pas begin februari af wanneer gaat dan mijn nieuwe abonnement bij jullie in want ik wil niet met dubbele kosten zitten (gaat wel om nummerbehoud). Zien jullie aan mijn nummer wanneer het abonnement in zou moeten gaan? nog een vraag zeggen jullie het oude contract op of moet ik dat zelf doen?

Hoor graag snel van jullie,

Groetjes Anne
misskrullebol
Nieuwkomer
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
goeiemorgen, ik heb gister een abbonement bij jullie afgesloten maar de telefoon blijft aangeven dat ie nog niet is aangesloten op het netwerk.. wat houd dit in en hoe kan ik dit oplossen? mvg
Maartje
Oud Vodafone Moderator
Oud Vodafone Moderator
  • 2859Reacties
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@misskrullebol

Heb je ook nummerbehoud aangevraagd? Dan moet nummerbehoud eerst worden goedgekeurd voordat je nummer bij ons actief zal worden.
rick1966
Ontdekker
  • 3Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik wil mijn vodafone abonnement dat binnenkort afloopt verlengen. Nu zie ik op de site dat bestaande klanten extra korting krijgen (elke maand € 2). Echter: nieuwe klanten betalen € 25 voor een jaarabonnement sim only red essential, als bestaande klant krijg ik extra korting maar moet ik € 34 betalen?
Ben ik nou gek of heb ik iets gemist?
Annabelle
Oud Vodafone Moderator
Oud Vodafone Moderator
  • 1846Reacties
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hé rick1966,

Was je ingelogd toen je deze aanbiedingen bekeek? Was dit altijd via de Vodafone website, of zag je dit via de website van een externe aanbieder? Heb je eventueel linkjes zodat ik het kan nakijken?
crealady
Nieuwkomer
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik vorige week dinsdag een verlenging aangevraagd met een nieuwe Samsung Galaxy S4 mini maar nog geen bericht gekregen dat het verstuurd is. Eerst zou ik het voor het weekend krijgen, daarna zou het gelijk aan het weekend en nu vandaag krijg ik te horen dat wanneer je bericht krijgt via de mail duurt het nog 5 werkdagen. Het mobiel is gewoon op voorraad want dat hebben ze telefonisch gezegd, alleen moet het nog aangemeld worden bij de Post NL.. weet niet hoelang zo iets moet duren maar mijn hoesje van de telefoon heb ik nog eerder dan de mobiel. Nu lees ik hier op het forum dat als je de bevestiging via de mail binnen hebt dan krijg je de mobiel met ongeveer 2 dagen. Ik heb de bevestiging al vanaf donderdag gekregen maar nog steeds geen bericht dat het verstuurd is. Dan hoor ik ook weer dat niet iedereen bericht krijgt dat je gewoon moet afwachten. Snap er nu echt helemaal niets meer van. Ik zal dan maar gewoon afwachten maar leuk vind ik het niet. Hebben meer mensen hier problemen mee? Voortaan ga ik naar de vodafone winkel want dan heb je gelijk je mobiel.

rivking16
Nieuwkomer
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Onlangs heb ik mijn abbonoment verlengd bij vodafone naar Red E.
Vandaag is mijn verlenging/aanvraag goedgekeurd.
Wanneer krijg ik de telefoon/ hoelang duurt het dat m'n iphone binnen is?

Astrid
Oud Vodafone Moderator
Oud Vodafone Moderator
  • 1746Reacties
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
@rivking16 Wat een leuk vooruitzicht, een nieuw toestel.
Meer informatie over verlengen vind je op onze website.
In deze post op ons forum vind je nog meer details.
Alvast veel plezier ermee 😄
claudia182
Nieuwkomer
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Als ik nu een nieuw abonnement afsluit, kan ik die dan later in laten gaan maar dat ik wel alvast de telefoon krijg?

Bas
Oud Vodafone Moderator
Oud Vodafone Moderator
  • 2791Reacties
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi Claudia, het forum is er vooral voor tips & tricks van gebruikers onderling. Je krijgt dus niet altijd direct antwoord, iemand moet net het antwoord op je vraag weten 🙂

Het kan dat als je nu een nummer neemt, je je telefoon iets eerder krijgt dan dat je nummer in gaat. Wat niet kan is nu een toestel bestellen, en bijvoorbeeld in april pas je abonnement in laten gaan.
Microshot
Nieuwkomer
  • 2Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Afgelopen zaterdag heb ik mijn abonnement verlengd en omgezet van Iphone Smart naar Red Super. Hoe kom ik erachter wanneer dit ingaat en waarom moet dit zo lang duren? Als je een nieuw abonnement afsluit is deze toch ook dezelfde dag al actief?
Astrid
Oud Vodafone Moderator
Oud Vodafone Moderator
  • 1746Reacties
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Hoi @Microshot ik heb je bericht even verplaatst naar dit topic. Je ziet in de eerste post nog een aantal weetjes nav een nieuwe bestelling/ verlenging.
Zodra jouw abonnement wordt omgezet krijg je hiervan bericht. Je ziet dit ook in My Vodafone. Mocht het erg lang duren, of denk je dat je de mail hebt gemist? Neem dan even contact op met onze klantenservice. Zij kunnen de status voor je nakijken.

GerritS1976
Gedreven Raadgever
  • 162Reacties
  • 6Oplossingen
  • 48Likes
Afgelopen zaterdag heb ik mijn abonnement verlengd en omgezet van Iphone Smart naar Red Super. Hoe kom ik erachter wanneer dit ingaat en waarom moet dit zo lang duren?
Het omzetten van een abonnement kan in principe vrij snel gebeuren. Het ligt er alleen aan wanneer het abonnement precies verlopen is. Soms kan het wat langer duren. Bij mij is in het verleden het omzetten van abonnement verschillend verlopen. De ene keer moest ik wachten op schriftelijke bevestiging waarin de datum van omzetting vermeld stond, het andere moment was de wijziging per direct actief. Het ligt er maar net aan hoe de verlenging onderling is gecommuniceerd.

In de winkel krijg je vaak n.l. een brief mee of digitale bevestiging als PDF per e-mail. Via telefonische klantenservice krijg je het vaak schriftelijk bevestigd.

Of de wijziging al doorgevoerd is, kun je vaak terugzien bij My.Vodafone onder 'Tegoed en Verbruik' of via de My.Vodafone App onder "Abonnement".

Als je een nieuw abonnement afsluit is deze toch ook dezelfde dag al actief?

Klopt, bij een nieuw abonnement is ook geen sprake van lopende tegoeden etc. Hoewel bij een nieuw abonnement vaak eerst voor enkele dagen een tijdelijk abonnement wordt opgevoerd met een lagere tegoed en hoeveelheid data. Hierna gaat je maandelijkse tegoed daadwerkelijk lopen.

Voorbeeld: Ik heb mijn toestel en sim ontvangen op 13-08-2012, mijn abonnement loopt echter van/tot iedere 15e van de maand. Eigenlijk loopt een nieuw abonnement dus ook niet direct maar zit er minder vertraging in.
Microshot
Nieuwkomer
  • 2Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Okay, tot zover een aardige uiteenzetting van mijn vraag en een vrij aardige vertaling van het proces, maar hiermee kan ik nog niet achterhalen per wanneer ik daadwerkelijk de omzetting kan verwachten. In de Vodafone-shop konden ze mij melden dat hier ca. vijf werkdagen voor staat, maar ik kan nergens een bevestiging nazien van mijn omzetting, behalve dat ik een bevestiging heb dat mijn abonnement wordt omgezet. Ook in MyVodafone zie ik geen mellding van wijziging. NB. ik kreeg vandaag een aanbieding via snailmail binnen voor verlenging met toestel. In mijn fantasie zie ik postjongens met karretjes rondlopen op een groot kantoor met papieren in postmappen naar diverse afdelingen met veel bureaus waar alle aanvragen in grote stapels worden gedumpt, wachtend op behandeling van post in naar post uit naar het volgende bureau tot er weer een mannetje met een karretje langskomt.Voor dit soort 'simpele' mutaties moet er toch een veel snellere weg zijn in deze digitale tijd?
Annabelle
Oud Vodafone Moderator
Oud Vodafone Moderator
  • 1846Reacties
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi @Microshot

Het is geen goed teken dat je niets ziet veranderen. Als het gaat om een verlenging (en die conclusie trek ik uit wat je schrijft) dan zou dit direct omgezet moeten zijn. Er is één uitzondering; als je een Sim-Only abonnement neemt gaat het abonnement wel pas per einddatum in. Zou dit het geval kunnen zijn?
veder
Nieuwkomer
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb het idee dat jullie genoeg klanten hebben. Mijn abbo loopt in maart af maar ben nog niet eens gebeld om te verlengen.....
Het kan toch niet zo zijn dat ik moet bellen.....

Kan altijd naar een ander.

mvg

**bleep** Veer

Uitgelicht topic