Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes

Hotspot nodig? Zo stel je dat in!


Ben je aan het werk op je laptop en laat WiFi het afweten? Maak dan een hotspot van je mobiele telefoon. In een handomdraai tover je je smartphone om tot je persoonlijke WiFi-hotspot. Zo blijf je via het netwerk van je telefoon verbonden met je collega’s. 

Persoonlijke WiFi-hotspot instellen op iPhone

  • Ga naar 'Instellingen'
  • Zorg dat de 'Wifi' optie op je iPhone aanstaat
  • Ga terug naar 'Instellingen' en ga vervolgens naar 'Mobiel netwerk'
  • Ga naar 'Persoonlijke hotspot' en schakel de optie 'Sta anderen toe verbinding te maken' in
  • Stel altijd een sterk wachtwoord in zodat er niemand anders kan inloggen op jouw WiFi-hotspot

Persoonlijke WiFi-hotspot instellen op Android

  • Ga naar 'Instellingen', dan naar 'Draagbare WiFi-hotspot' en zet deze aan
  • Kies een naam voor je hotspot en kies voor WPA2 als beveiligingsmethode
  • Stel altijd een sterk wachtwoord in zodat er niemand anders kan inloggen op jouw WiFi-hotspot
  • Zodra je je hotspot hebt geactiveerd, verschijnt er een icoontje in het notificatiescherm. Hier zie je in één oogopslag hoeveel apparaten met jouw telefoon verbonden zijn

Afhankelijk van welke Android telefoon je hebt, kunnen bovenstaande stappen licht afwijken.

Ik heb geen iPhone of Android
Gebruik jij een andere telefoon? Kies dan in de toestelhandleiding jouw merk en type toestel . Vervolgens wordt stap voor stap uitgelegd hoe je een hotspot instelt op jouw mobiele telefoon. 

< Stel een hotspot in op mijn telefoon > 

Lukt het instellen op je iPhone of Android apparaat ook niet met bovenstaande instructie? Gebruik dan ook de toestelhandleiding voor een uitgebreidere uitleg. 

Hoe verbind ik mijn laptop of tablet met mijn hotspot? 

Nu heb je de hotspot in je telefoon ingesteld, maar wil je deze natuurlijk ook gebruiken. Volg hiervoor onderstaande stappen.

  • Klik op het WiFi-icoon in de menubalk van je laptop of tablet om het WiFi-menu te openen
  • Zoek vervolgens in de lijst naar de naam van jouw hotspot. Komt deze niet tevoorschijn? Vaak helpt het om de WiFi-hotspot op je smartphone even uit- en aan te schakelen
  • Voer het wachtwoord in en maak verbinding

Let op: je dataverbruik neemt mogelijk toe wanneer je een WiFi-hotspot gebruikt. Bekijk je actuele dataverbruik in My Vodafone.

Heb je nog aanvullingen of opmerkingen over hotspots? Of lukt het instellen of verbinden van de hotspot niet? Laat het ons weten in de reacties of open je eigen topic. De Community helpt je graag verder! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties op dit artikel.

Uitgelicht topic