Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 440Likes

Hoe wijzig ik mijn datalimiet?

Nu we weer naar het buitenland mogen reizen is een beetje inzicht in ons dataverbruik wel handig. Je wilt natuurlijk niet verrast worden door een onverwacht hoge rekening als je thuiskomt. Maar ook in Nederland geldt een datalimiet om je te beschermen tegen hoge kosten.

Uitleg over de datalimiet
Een datalimiet is een begrenzing op de hoeveelheid mobiele data die je kan gebruiken. Als je in Nederland bent, staat deze standaard op 100 euro. Je verbruikt natuurlijk eerst de databundel die bij jouw abonnement hoort. Je krijgt een sms als je 80% verbruikt hebt van je bundel en nog eentje bij 100% verbruik.

Is je bundel helemaal op? Dan ga je buitenbundelkosten maken. Zodra dit de 100 euro aantikt, wordt jouw mobiele data geblokkeerd op ons netwerk: de datalimiet. Zo maak je dus niet nog meer extra kosten.

Datalimiet voor Nederland uitschakelen

Je kan de blokkade ook zelf uitschakelen oftewel de datalimiet verhogen. Dit is wel pas mogelijk als je voor 100 euro aan data buiten je bundel hebt verbruikt. Sms NL DATA UIT naar 4000.

Blox Beperkt Internet
Ben jij liever safe dan sorry? Gebruik dan de gratis BloX Beperkt Internet om extra kosten buiten je bundel te voorkomen. De BloX verlaagt je internetsnelheid in Nederland en de EU zodat je gratis internet zodra de databundel van je abonnement op is. 

Je maakt hierdoor dus geen kosten buiten je bundel. Je downloadsnelheid gaat terug naar maximaal 64 Kbps. Uploaden gaat met 32 Kbps. Video's kijken of online gamen wordt wat lastig, maar je kan wel gewoon appen en surfen. 

< Activeer BloX Beperkt Internet > 

Datalimiet in het buitenland
In het buitenland staat de datalimiet standaard op 60,50 euro. Zit je aan dit bedrag aan buitenbundelkosten in het buitenland? Dan kan je (om de kosten te beperken) niet meer verder internetten. Ook hierbij geldt: je kan deze limiet zelf aan- of uitzetten. En als je een abonnement hebt, ook het bedrag aanpassen. Dat varieert van 60,50 euro tot onbeperkt.

< Wijzig mijn datalimiet in My Vodafone >

Datalimiet voor prepaid

In My Vodafone zet je zelf je datalimiet uit of aan. Of stuur een sms'je met de tekst "datalimiet aan" of "datalimiet uit" naar het nummer 4000.

< Datalimiet aan- of uitzetten in My Vodafone >

 

Mijn datalimiet wijzigen lukt niet
Wat vervelend! Vul in je profiel zoveel mogelijk gegevens in en stuur ons een berichtje dat het niet lukt. De Community helpt je graag verder.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties op dit artikel.

Uitgelicht topic