Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 732Likes

Hoe vraag ik een unlockcode aan bij Vodafone?

Om je toestel geschikt te maken voor andere simkaarten heb je een unlockcode nodig. Deze kun je aanvragen via je My Vodafone account. Indien je geen Vodafone klant (meer) bent kun je gebruik maken van het online formulier.

Ik heb een aantal topics over het opvragen van een unlockcode / simlockvrij maken van je toestel samengevoegd in dit topic. Er zijn o.a. verschillende oplossingen aangedragen door forumgebruikers en moderators om je verder te helpen.

297 Reacties
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @abby1957,

Welkom op het Vodafone Forum! Lastig dat het opvragen van een unlockcode via de website niet lukt! In dat geval is het mogelijk om de code aan te vragen bij onze klantenservice.

Je kunt op verschillende manieren contact opnemen met onze klantenservice. Dit kan ook via bijvoorbeeld Twitter of Facebook. Het Forum is bedoeld voor en door gebruikers. Via het Forum is het niet mogelijk om je gegevens na te kijken of dit soort zaken aan te vragen, kijk voor meer informatie hierover in dit topic.
abby1957

Nieuwkomer
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
het probleem is dat ik geen klant ben bij vodafone en niet in Nederland verblijf
enitrauw

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
hallo vodafone,

ik heb recent een samsung galaxy trend plus gekocht bij jullie, blijkt simlock te hebben. Via site wordt imei niet herkend, medewerker zegt dat unlock code is opgevraagd bij leverancier/fabrikant.
Vragen die ik daarna gestuurd heb, worden helemaal niet beantwoord, nul reactie.
Hoe lang gaat dat aanvragen duren van die code bij leverancier? Als dat nog een week gaat duren, wil ik het toestel retourneren, wat is daarvoor de procedure?

Graag reactie...
marcaspi

Nieuwkomer
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Halo Vodafone,

Ik probeer al een aantal dagen een unlockcode te krijgen om mijn toestel simlock vrij te krijgen. Helaas elke keer als ik op de website het formulier invul en de sms ontvangen heb, krijg ik de foutmelding die ik al vele voor mij heb zien krijgen. "Het verzoek kan helaas niet worden uitgevoerd, probeer later nog eens" Ik wil het toestel graag doorschuiven binnen het gezin maar zit al een paar dagen de sim te wisselen om het weer te proberen.

Ik heb verschillende browsers geprobeerd alsook de computer en netwerk van de buurman en op mijn werk maar elke keer dezelfde melding.

Met vr gr
Marc
PeterVC

Nieuwkomer
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Vodafone Smartphone Crew medewerkers,Ik wil graag de unlockcode voor mijn telefoon ontvangen. Ik heb echter problemen met de aanvraag via de vodafone site.1.Als ik wil inloggen krijg ik de melding :"Je hebt voor dit nummer nog geen My Vodafone account aangemaakt. Klik hieronder op 'Account aanmaken' en volg de instructies."2.Als ik opnieuw een account probeer aan te maken krijg ik de foutmelding:"Het nummer dat je hebt ingevuld moet een Vodafone nummer zijn."3.Via wat zoekwerk kwam ik bij een unlock aanvraag op jullie site die via een formulier kon.Na een SMS code naar mijn werk telefoon te hebben gestuurd en ingevuld. Het invullen van mijn e-mail en IMEI code. Kreeg ik na het aanklikken van “volgende” een nieuwe pagina met de foutmelding:“Het verzoek kan helaas niet worden uitgevoerd.
Probeer het later opnieuw. ”Ik hoop dat U mij kan helpen.Met vriendelijke groet,Peter
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @marcaspi en @PeterVC,

Welkom op het Vodafone Forum en bedank voor jullie posts.

Zoals ik al heb aangegeven in een eerder dit topic.

Je kunt hiervoor op verschillende manieren contact opnemen met onze klantenservice. Dit kan ook via bijvoorbeeld Twitter of Facebook. Het Forum is bedoeld voor en door gebruikers, en het delen van informatie met andere bezoekers over diensten, producten of toestellen. Verzoeken voor unlockcodes kunnen hier niet worden behandeld.
sandwich

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wilt u uw iPhone uit het netwerk slot te openen? Als dat zo is, gebruikt u Extern ontgrendeling methode om deze te ontgrendelen. Je kan het krijgen van een van de online leveranciers zoals TheUnlockSpot.com het te ontgrendelen.
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Even een aanvulling op de opmerking van @sandwich
Als je jouw toestel simlockvrij maakt buiten de toestelfabrikant om, loop je het risico dat je de fabrieksgarantie kwijt raakt. Wij raden dit niet aan.
Heb je problemen bij het aanvragen van de unlockcode Neem dat even contact op met onze klantenservice. Zij helpen je graag om de aanvraag af te ronden.
Hondengeleider

Nieuwkomer
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik heb :LG telefoon en zou graag unlock code willen hebben
jagertje

Nieuwkomer
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het formulier werkt niet om de simlockvrijcode op te vragen.
Lijkt wel of het niet mag. Er komt cntinue een foutmelding.

mijn zoon heeft 2 jaar geleden een prepaid Samsung Mini2 GT-S 6500D met Vodafone pre-paid gekocht.
ik wil het toestel nu simlock vrij maken.
Echter, jullie website geeft een continue een fout melding.
Kunt u mij aan de simlockvrijcode helpen?
Imei is 352992051352773

Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo@Jagertje,
Dat is niet zo mooi van die melding. We kunnen je wel op een andere manier helpen. Alleen niet via het forum :-(.
Zet svp een berichtje op onze Facebook tijdlijn.
Een collega gaat dan met je in gesprek en heeft nog een paar aanvullende gegevens van je nodig. We kunnen de code dan voor je opvragen bij de toestelfabrikant.

Groetjes, Per
jagertje

Nieuwkomer
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ook niet mooi want ik heb geen facebook:$
kan ik ergens heen emailen?

jagertje

Nieuwkomer
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
t de chat op de site werkt ook al niet
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hoi @jagertje
In dat geval blijft de optie over om te bellen met de klantenservice. Je kunt hen bereiken op het nummer 1201 met een Vodafone toestel. Heb je geen werkend Vodafone toestel dan kun je 06 -54 500 100 kiezen.

Groeten, Per

blitz70

Nieuwkomer
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hallo

ik heb vandaag meerdere keren geprobeerd om een unlockcode aan te vragen maar krijg alleen maar de melding :Het verzoek kan helaas niet worden uitgevoerd.
Probeer het later opnieuw.

is er nog een andere manier om een unlockcode te krijgen ?
het gaat over een LG E400
imei *moderator edit: IMEI-code verwijderd, dit is een persoonlijke code*



blitz70

Nieuwkomer
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
het is nu 2015 en het is nog steeds het zelfde hoor 😛
ben nu al 3 dagen bezig en ook nog niks ......
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 207Likes
@blitz70

Ik heb je forumtopic verplaatst. Zoek voordat je een topic plaatst altijd even of er al een topic over dit onderwerp bestaat zodat er niets dubbel wordt geplaatst. Hierin vind je vast meer informatie.
Rietje90

Nieuwkomer
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik probeer ook mijn unlockcode op te vragen. En vul steeds opnieuw de vragen in van "Je toestel is geblokkeerd" en eindig met de knop dat ik wél klant ben en op de knop My Vodafone klik. Maar kan nergens op My Vodafone het aanvraagformulier vinden. Ben ook al in contact via facebook en die zei dat het onder het kopje Mijn toestel moest vinden, maar ook daar zie ik ook niks staan. Ik zelf zit helemaal in Australië en kan dus niet naar de winkel toekomen...ook de Vodafone hier in Australië konden mij geen dienst verlenen.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @Rietje90 , ik heb het voor je nagekeken, het lijkt erop dat het formulier in de nieuwe My Vodafone omgeving ontbreekt. Ik heb dit intern doorgegeven zodat de optie kan worden toegevoegd. Je kunt tot die tijd wel het formulier bij 'Je bent geen klant' invullen. Het verzoek wordt dan toch verwerkt, ook al ben je wel klant bij ons. Bedankt voor het melden!
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
@Rietje90 en andere lezers. Wanneer je nu de stappen via https://vodafone.nl/unlock volgt kom je altijd uit bij het juiste formulier. Op dit moment wordt je niet meer naar My Vodafone verwezen. Mogelijk komt dit wel weer terug zodra het ook via My Vodafone weer mogelijk is.
nconzen

Nieuwkomer
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Ik wil een galaxy Y gt55360 simlocksimlockvrij maken.
hóe verkrijg ik de code.
toestel is ouder dan 1 jaar.

Gr. Nick
Nevets86
Expert
Expert
  • 5447Posts
  • 253Oplossingen
  • 785Likes
Hey @nconzen

De unlockcode kun je opvragen via https://www.vodafone.nl/support/toestel/pukcode-en-simlock.shtml
Hier gaan wel een paar dagen overheen omdat de unlockcode moet worden opgevraagd bij de leverancier.
Zou je mijn antwoord ook als oplossing willen aanvuren zodat andere forumgebruikers deze ook makkelijk terug vinden.
Mocht je nog vragen hebben dan ben je altijd welkom hier.

Groetjes stevied86
vangoor

Nieuwkomer
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo

Ik heb een Samsung Galaxy Trend wil daar graag unlock code voor. Mijn simkaart is inmiddels verlopen.
als ik via online formulier dit wil doen geeft hij dit aan :

Hoe krijg je de unlockcode?Vul onderstaand formulier in. Wij sturen je de unlockcode via e-mail. Hierin leggen we ook uit hoe je de unlockcode op jouw toestel invoert.
Heb je het toestel bij een andere provider of in het buitenland aangeschaft? Dan kun je hier geen unlockcode aanvragen.
Als we de unlockcode niet in ons bezit hebben, dan vragen we deze op bij de fabrikant van het toestel. Als de fabrikant ook de code niet heeft, kunnen we het toestel niet simlockvrij maken. Hiervoor zijn we niet aansprakelijk.
Wat kost het?De unlockcode is gratis als je het toestel langer dan een jaar in je bezit hebt. Heb je het toestel korter dan een jaar, dan zijn de kosten voor de unlockcode afhankelijk van je toestel.
Na het invullen van het onderstaande formulier ga je akkoord met de kosten voor de unlockcode.
Je betaalt de unlockcode via je prepaid-tegoed. Ben je geen klant meer? Dan krijg je een e-mail met de betaalmogelijkheden.


UnlockcodeHet verzoek kan helaas niet worden uitgevoerd.
Probeer het later opnieuw. Wat moet ik nu doen ?? Gr Harold
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 896Likes
Hoi,

Je zou even contact kunnen opnemen met de klantenservice want je probleem is lastig te verhelpen via het forum.

www.vodafone.nl/support/contact/
florknee

Nieuwkomer
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Vodafone,

Ik wil graag een unlock code aanvragen. De Vodafone Zakelijk specialist heeft mij doorverwezen naar volgende pagina:
http://business.vodafone.nl/klantenservice/aanvragen_en_wijzigen/toestel_instellen/unlockcode_aanvra...

Ik kom hier niet verder omdat ik mijn 10-cijferig telefoonnummer moet opgeven. Ik heb echter alleen een SIM ontvangen. Hier is wel een PIN, PUK en ICCID op vermeld, maar niet het telefoonnummer.

Hoe kan ik de unlockcode aanvragen?

MVG

Floris Kneefel
roy_dehaas

Nieuwkomer
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goedemorgen,

Ik heb een vodafone abbonement en gisteren een vodafone prepaid gekocht met toestel om een nieuw toestel te hebben voor mijn abbonement. Nu vraagt dit nieuwe toestel (samsung galaxy trend) een sim kaart ontgrendeling.

Online gezien dat Vodafone zijn prepaid en abbo's ook locked. De unlock kun je online bij vodafone aanvragen. Dit tot 2 keer toe online geprobeerd maar deze code werkt niet.
Stap 1 is een code aanvragen en per sms ontvangen. Die lukt.
Stap 2, deze online invullen en dit werkt niet.

Niet zo blij mee, koop bewust producten van Vodafone om dit probleem niet te hebben. Wat is hier de meerwaarde van?

Hoe kom ik aan een code om mijn nieuwe toestel te gaan gebruiken?

Roy
Nevets86
Expert
Expert
  • 5447Posts
  • 253Oplossingen
  • 785Likes
Hey roy_dehaas,

Wat je kunt doen is even de cookies verwijderen van je browser onder de instellingen. Tevens kun je ook een andere browser proberen. Mocht dit niet werken raad ik je aan vanaf morgen de klantenservice te contacteren. Via www.vodafone.nl/support/contact kun je zien hoe. De klantenservice is vandaag gesloten.

Groetjes stevied86
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
florknee Toets op je toestel eens *#100#. Vaak zie je dan je nummer in je beeldscherm verschijnen.
Windstorm

Gedreven Meedenker
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Probeer ook de sim-unlock code aan te vragen voor een Samsung Young II, Krijg ook de melding: "Het verzoek kan helaas niet worden uitgevoerd.
Probeer het later opnieuw."

Treurig te moeten constateren dat óók dit onderdeel binnen Vodafone niet functioneerd! Zoveelste in een hele rij.. Blij als ik de unlockcode heb!
Kyra
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 499Posts
  • 5Oplossingen
  • 48Likes
@Windstorm,

Als je via de website echt alleen een foutmelding krijgt, raad ik je aan contact op te nemen met de klantenservice. Mijn collega's kunnen de code dan alsnog voor je opvragen. Andere forumleden kunnen je hier verder niet mee helpen.
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Als ik de unlockcode aanvraag voor mijn Huawei Ascend W1, krijg ik de melding
dat het verzoek niet verwerkt kan worden. Deze melding krijg ik bij het online formulier en ook via My Vodafone. Het toestel is van december 2013.
Hoe kan ik het toestel nu unlocken?
Nevets86
Expert
Expert
  • 5447Posts
  • 253Oplossingen
  • 785Likes
Hey Musty

Neem hiervoor contact op met de klantenservice. Zij zijn vanaf maandag 8 uur weer geopend. Zij kunnen de unlockcode voor je aanvragen. Zorg ervoor dat je alle gegevens bij de hand hebt zoals een imei nummer en klantnummer.
Zodra zij dit aanvragen gaan er een paar dagen over heen omdat de unlock code bij de fabrikant moet worden opgevraagd. Zodra zij deze weer hebben nemen zij weer contact met je op.

Groetjes stevied86
Spekkie

Nieuwkomer
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben reeds jaren Vodafone klant, eerst via mijn BV nu als particulier. Ik wil de SIM lock verwijderen van mijn VORIGE toestel omdat ik in het buitenland een locale SIM kaart wil kopen voor dit toestel. Als ik dat probeer via de website lukt het niet om het juiste type toestel - HTC ONE X- bij mijn telefoonnummer te krijgen (dat geeft alleen maar mijn huidige toestel - HTC ONE Mini 2 - weer), ook niet als ik de IMEI van mijn vorige toestel invoer. Wat moet ik doen? Ik ga a.s. zaterdag op reis!
Nevets86
Expert
Expert
  • 5447Posts
  • 253Oplossingen
  • 785Likes
Als het niet via de website lukt dan raad ik je aan om contact op te nemen met de klantenservice
Zij kunnen een case aanmaken voor je.
JelcodeP

Nieuwkomer
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goedenavond,

Ander half jaar geleden heb ik een Samsung Galaxy Trend Plus GT-S7580 gekocht met een prepaid.
De telefoon dus gewoon gekocht en is mijn eigendom maar ik kan hier geen andere prepaid op gebruiken omdat hij om een "ontgrendelings pin sim netwerk code" vraagt.
Met Vodafone al geruime tijd aan de lijn gezeten maar ik vraag me af of mijn vraag wel begrepen wordt. Na lange tijd, ergenis en onbegrip echter geen adequate oplossing gekregen.
Heeft u enig idee wat er mis is en wat de oplossing hiervoorkan zijn?

ik verneem het graag,

Jelco de Pater
Nevets86
Expert
Expert
  • 5447Posts
  • 253Oplossingen
  • 785Likes
Het enige wat je nodig is, is de unlockcode als het geen prepaid kaartje van vodafone is
Deze kun je hier opvragen: https://www.vodafone.nl/support/toestel/pukcode-en-simlock.shtml
Maria-Belen

Nieuwkomer
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste,

Ik heb sins kort een Iphone s6, en die is uitgegaan omdat de batterij leeg was....nu s het zo dat ik hem met geen mogelijke manier weer aan kan zetten...hij vraagt altijd om een Sim vergrendel code.... ik heb 0000 geprobeert maar het werkt niet. Ik heb hem al helemaal uitgezet en nog eens geprobeert maar het werk niet, Ik heb gem vergrendeld met mijn vinger afdruk herkenning. maar dat werkt ook niet...ik krijg hem niet meer aan de praat...kan iemand mij helpen, woon alleen en ben erg ziek, dus heb ik de telefoon hard nodig.....

Alvast bedankt voor de moeite.....
Nevets86
Expert
Expert
  • 5447Posts
  • 253Oplossingen
  • 785Likes
Ai , je kunt proberen om een aantal keer de pincode verkeerd in te voeren zodat hij gaat vragen naar een pukcode. De pukcode kun je terug vinden in my Vodafone of via de klantenservice. Mocht dat niet werken kun je het toestel herstellen via ITunes. Let er dan wel op dat alles gewist wordt. Heel veel beterschap. Ik hoor graag of het gelukt is of als je nog vragen hebt.
Maria-Belen

Nieuwkomer
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb al best wel vaak het geprobeert maar er word maar niet om een puk code gevraagd...... ik heb zovaak geprobeert dat ik nu al 15 min moet wachten om het opnieuw weer te probren.... 😞
Maria-Belen

Nieuwkomer
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoe bedoelt u, met alles word gewist...fotos, contacten ...echt alles??????
Nevets86
Expert
Expert
  • 5447Posts
  • 253Oplossingen
  • 785Likes
Heb je toevallig nog een ander toestel in de buurt waar de simkaart kan?
Nevets86
Expert
Expert
  • 5447Posts
  • 253Oplossingen
  • 785Likes
Als er geen automatische back-up wordt gemaakt via iCloud etc. Dan wordt echt alles gewist 😞
DE iPhone herstellen doe je alleen voor de vingerscanner. Het probleem met de simkaart is hier dan nog niet mee opgelost.
Kyra
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 499Posts
  • 5Oplossingen
  • 48Likes
Maria-Belen, is het nog gelukt met de tips van Steven-?
Mariokube

Nieuwkomer
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi everybody,

First, I write in English since I don't speak Dutch.
Few years ago I was in the Netherland for work where I bough a Vodafone mobile phone with a prepaid card.
Now I'm back in France and my Dutch number is no longer active.

I would like to unlock the phone so I need the unlock code. However I cannot get it, I tried to use the online formular but it doesn't work, when a write my French or dutch number to send the SMS-code, I doesn't send any mail, so I'm stuck !

I hope you could help me, thanks
Sietske
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1394Posts
  • 51Oplossingen
  • 59Likes
Hi Mariokube,

Did you use the following link to get your unlockcode?
https://www.vodafone.nl/support/toestel-en-simkaart/codes.shtml#unlockcode-content
You've to fill in the number that you're using right now, so that we can send the code to that number.
Next to that you also need you IMEI-number. Do you have that?
And are you sure your mobile phone has a simlock? So is the phone from before November 2014?
Mariokube

Nieuwkomer
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi Sietske,

First, yes I'm sure the phone is Sim-locked since I bought it in July 2014. When I try to put a French Sim card it's says it's Sim-locked.
I used the link you gave me but it didn't work. When I put my current French number, it doesn't send me any code.
I supposed it's because I should had +33 before my number (code phone for France), but the fill box does not allow that.
And finally, I have the IMEI number in my possession.

Thanks for your reply and helping me.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Mariokube, you can use our general e-mail form on https://vodafone.nl/e-mail. Please note your IMEI-number, the brand and model in the form and also the reason why you cannot use the normal unlock form. The e-mail can then be forwarded to the according department.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties op dit artikel.

Uitgelicht topic