Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes

Hoe bestel ik een nieuwe simkaart bij Vodafone?

Deze informatie is verouderd en daarom gearchiveerd.

 

Lees meer

Wissel je van toestel of is je simkaart versleten? Vraag dan een nieuwe simkaart aan. Lees hier hoe je een nieuwe simkaart aanvraagt en welke simkaarten we hebben. 


Optie 1: Haal een nieuwe simkaart in een Vodafone winkel. Je krijgt hierbij direct een geactiveerde simkaart mee. De winkelmedewerker kan je ook helpen met het overzetten van je telefoonnummers. Je loopt al bellende de winkel uit 😉
Optie 2: Of neem contact op via onze klantenservice en een medewerker helpt je verder.

Bestel je de simkaart via de klantenservice, dan wordt binnen 5 werkdagen thuis gestuurd. De simkaart is uit veiligheidsoverwegingen niet geactiveerd. Je kunt deze zelf online activeren via My Vodafone

Vind je dit lastig? Bekijk dan een instructie: 


< Activeer mijn simkaart > 

 

Mocht dit toch niet lukken, neem dan contact met ons op. Wil je je simkaart laten activeren door ons? Dan moet je ‘oude’ simkaart nog actief zijn. Is dit niet het geval, ga dan even langs een Vodafone winkel.

Uit welke simkaarten kan ik kiezen?

De 3-in-1 variant
Deze kaart wordt geleverd in een handige 3-in-1 variant, zodat je jouw gewenste formaat er alleen maar uit hoeft te klikken. We hebben verschillende formaten: standaard-, micro- of nano. 

eSim

De eSIM is de digitale variant van de fysieke simkaart. Dit nieuwe type sim is beschikbaar voor alle Vodafone abonnementen. Je bestelt eSIM eenvoudig in onze eSIM shop. Je kunt eSIM alleen gebruiken met een toestel dat daarvoor geschikt is. Of je eSIM met jouw toestel kunt gebruiken vind je in de online handleidingen. Let op: Duo Sim is niet mogelijk als je een eSIM gebruikt. 


Duo Sim
Heb je twee telefoons of een autotelefoon? Dan is de Duosimkaart voor jou een uitkomst! Dit zijn twee simkaarten met hetzelfde simkaartnummer die aan één telefoonnummer gekoppeld worden. Let wel op dat je steeds maar één van de twee tegelijk kunt gebruiken en ook steeds één van de twee toestellen uitzet. Let op: Als je een eSIM hebt, kun je Duo Sim niet gebruiken. Het is niet mogelijk om één mobiel nummer te gebruiken op een eSIM in combinatie met een andere sim.
Heb je prepaid? Ook dan is Duo Sim niet beschikbaar.

Multi Data Sim
Het is niet meer mogelijk om Multi Data Sim te bestellen. Heb je nu Multi Data Sim? Dan kun je gewoon gebruik blijven maken van je simkaarten.

Meer informatie over het bestellen, activeren en prijzen van de simkaarten vind je op deze pagina.

4 Reacties 4
Francois83

Gedreven Ontdekker
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

@Maartje opmerking: ( is niet mogelijk via mijn Vodafone )

Optie 2: Bestel een nieuwe simkaart via My Vodafone.

 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Francois83, dit is al een heel oud topic waarop je reageert. Het klopt inderdaad dat het niet mogelijk is om een simkaart te bestellen via My Vodafone.
Je kunt een simkaart bestellen door contact op te nemen met de klantenservice (via 1200, 0800-0094, Chat, Twitter of Facebook. Hiervoor moet je wel nog bereikbaar zijn op je oude simkaart.
Een andere optie is om langs een van onze winkels te gaan. Neem daarvoor een geldig ID bewijs mee. 

 

Heb je prepaid: zorg ervoor dat het My Vodafone account geregistreerd is op naam, adres en postcode.

Francois83

Gedreven Ontdekker
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

@Steven misschien  wel een idee om de topic dan aan te passen 😉

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

We zijn bezig met de oude topics te reviewen en aan te passen.  Dit topic zal daarbij ook aan de beurt komen @Francois83 :). Ik heb voor de zekerheid het stukje bestellen via My Vodafone weg gehaald. Dankjewel voor het doorgeven.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic