Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes

Betalen via je telefoonrekening beschikbaar voor Apple


Vanaf 17 April 2019 (vandaag dus!) is het mogelijk om aankopen in de iTunes App Store op het Apple IOS platform af te rekenen via de Vodafone telefoonrekening. Voor Android was dit al mogelijk, maar nu kunnen Apple fans dus ook van deze dienst gebruik maken. Betalen via je Vodafone telefoonrekening is beschikbaar voor particuliere - en zakelijke klanten van Vodafone met een mobiel telefoonnummer.

 


Wat houdt dit precies in?

Diensten zoals Netflix, Apple Music of Blendle kun je nu ook al via de Vodafone rekening betalen. Maar met deze nieuw toegevoegde functionaliteit kun je nu dus ook afrekenen binnen de iTunes App Store inclusief de in-app aankopen. Dit is dus handig wanneer je bijvoorbeeld een game of game credits koopt.

De ins en outs op een rijtje:

  • In de iTunes App Store kun je zelf aangeven welke betaalmethode je wilt gebruiken.
  • Om aankopen in de iTunes App Store af te handelen via de telefoonrekening, moet je wel de Vodafone factuur als betaalmethode geselecteerd hebben.
  • Vodafone klanten met een content blokkade kunnen geen aankopen doen via hun telefoonrekening. Hef hiervoor eerst deze blokkade op.
  • Het is mogelijk om aankopen tot en met 50 euro in de iTunes App store af te rekenen via Vodafone, met een limiet van 100 euro per dag en 300 euro per week.

Hoe activeer ik dit?
Zoals hierboven vermeld moet je dus Vodafone (telefoonrekening) instellen als betaalmethode. Volg deze handleiding om Vodafone als betaalmethode te gebruiken. Als je alle stappen correct hebt gevolgd, werkt het. Wil je deze betaalmethode wissen of stoppen? Dan kun je deze handleiding ook gebruiken.

Ben je toch niet zo tevreden over je aankoop? Of werkt het niet zoals verwacht? Dan kun je een terugbetaling aanvragen. Volg deze stappen om een terugbetaling aan te vragen. Het aankoopbedrag zal op de telefoonrekening als retourbedrag worden ontvangen.

Hoe kan ik mijn aankopen controleren?
Met een Vodafone abonnement kun je je aankopen terugvinden op je factuur in My Vodafone onder het kopje: ‘Aankoop bij derden’ in de categorie ‘Verbruiksgegevens’.

Staat de informatie die jij zoekt niet in dit topic? Bekijk dan eens onze Veelgestelde vragen over dit onderwerp. Deze zijn als bijlage toegevoegd.


12 Reacties
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Wat goed zeg, echt een geweldige service en zou haast zeggen, EINDELIJK :stuck_out_tongue_winking_eye:
Ik begrijp hier wel uit dat ik dan mijn nummer weer moet opheffen bij payinfo.nl?
En dat is nu juist wat ik dan weer niet wil dus is de dienst voor mij niet van toepassing.

Maar het is wel super handig om achter de hand te hebben.
Bedankt Vodafone, voor deze geweldige samenwerking met Apple!

Nu nog Apple Pay via mijn rekening en we zijn helemaal tevreden :sunglasses:
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Dat klopt Energieboy 🙂
Indien je een blokkade via Payinfo op je nummer hebt, moet deze eerst verwijderd worden.
anilbektas

Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bij mijn lukt het niet betalen via factuur bij vodafone zAkelijk mobile abonnement 

 

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @anilbektas 
Ik weet het niet zeker maar waarschijnlijk ligt het aan je zakelijke abonnement.
Misschien dat Vodafone deze laat blokkeren omdat je baas anders de kosten moet voldoen?!
Maar misschien kan @Steven ons verder helpen met deze info 🙂

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Het kan zijn dat dit geblokkeerd zijn door het bedrijf @anilbektas 
Dit kun je controleren bij diegene die jullie abonnementen beheert.

anilbektas

Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Heb vodafone gesprokem hun geven aan aan onze kan kan het niet geblokkeerd worden die mogelijk heit hebben wij niet bijn vodafone 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Helaas is de verkeerde informatie aan je medegedeeld. Mijn excuses daarvoor. We kunnen de optie content betalen via de Vodafone rekening uitzetten. Hierdoor kun je geen betalingen via ons doen. Daarnaast mag er geen blokkade op het nummer staan via www.payinfo.nl. Het kan ook een bepaalde afspraak met het bedrijf zijn waarvoor je werkt @anilbektas.

anilbektas

Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Is mijn bedrijf 

 

kunt u mijn even bellen 06****

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik heb je nummer weg gehaald @anilbektas ivm jouw privacy. Bij alle nummers staat de optie nu om mogelijk. Mijn excuses voor het ongemak! 

anilbektas

Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor de snelle service 
 

waren alle colegas maar zo als u inplaats van iets zeggen zonder te weten 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Heel graag gedaan! 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
anilbektas wrote:

Bedankt voor de snelle service 
 

waren alle colegas maar zo als u inplaats van iets zeggen zonder te weten 

Ik ben geen collega maar een mede klant. En zoals je zegt, gelukkig hebben we Steven op de Community, die werkt voor Vodafone en helpt heel erg goed. Sommige dingen kunnen wij als klanten ook niet weten en dan is er altijd nog iemand die het wel weet 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties op dit artikel.

Uitgelicht topic