Thomas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 428Posts
  • 21Oplossingen
  • 17Likes

Bellen over WiFi en 4G [VoLTE - VoWiFi]

Bij Vodafone maak je gebruik van een goed netwerk. Toch kan het zo zijn dat het bereik af en toe wegvalt. Bijvoorbeeld door dikke betonnen muren van huizen en kantoorpanden. Daarvoor hebben wij nu een oplossing: Bellen via 4G en WiFi. Dan ben je onderweg én binnen goed bereikbaar. Lees in dit topic alle informatie hierover. 
 

4377i3E03042844E720C6.png

Algemene informatie 


Wat is WiFi en 4G bellen?
Met 4G bellen is het niet alleen mogelijk om via het 2G/3G netwerk te bellen, maar ook via ons 4G netwerk. Met WiFi bellen gebruik je WiFi om verbinding te maken als er geen mobiel netwerk van Vodafone beschikbaar is.

Vanaf wanneer kan ik hier gebruik van maken?
Alle particuliere en klein zakelijk abonnees met een geschikt toestel kunnen Bellen via 4G/Bellen via WiFi gebruiken. Dit geldt inmiddels ook voor veel grootzakelijke klanten. Vanaf begin februari 2020 is One Net wel geschikt voor bellen via 4G/Bellen via WiFi. Dit geldt overigens voor zowel One Net Express als One Net Enterprise.

Wat heb ik nodig om Bellen over WiFi te gebruiken?
Je hebt een 4G geschikt abonnement nodig (particulier of klein zakelijk) én je beschikt over het juiste toestel met de laatste softwareupdate. Als je nog geen 4G toestel hebt, kun je met Vodafone Next een nieuw toestel aanvragen. 

Wat zijn de kosten voor WiFi en 4G bellen?
Je betaalt geen extra kosten voor WiFi en 4G bellen. Een gesprek berekenen we op dezelfde manier als Bellen via 2G/3G.

Is mijn toestel geschikt voor Bellen via WiFi?
Onderaan dit topic zie je in de PDF-bijlage met welke toestellen je gebruik kunt maken van Bellen via 4G/ Bellen via WiFi. Dit bestand werken wij direct bij zodra er een nieuw toestel beschikbaar is. Volg dit topic om op de hoogte te blijven. Heb jij al een account op onze Community? Klik dan als je ingelogd bent op 'Topic volgen' en je ontvangt automatisch een e-mail wanneer wij de lijst bijwerken. Ben je nog geen lid van het forum? Maak dan nu een account aan 

Wanneer gaat Vodafone toestel XX ondersteunen?
Wij doen geen uitspraken hierover totdat we zeker weten dat ondersteuning voor een specifiek toestel ook daadwerkelijk beschikbaar is voor jullie. Zodra een toestel geschikt is voor Bellen via 4G en/of WiFi, melden wij dit hier. De Samsung is in ieder geval geschikt voor Bellen via 4G en WiFi vanaf model Samsung S6 en hoger. Voor de iPhone geldt het volgende: alle varianten vanaf de iPhone 6 werken met Bellen via 4G en WiFI. Voor Huawei P serie alle varianten vanaf de P10, de Mate serie alle varianten vanaf de 10. En tot slot voor de P Smart serie werken alle varianten vanaf 2018 met Bellen via 4G en WiFi. Bekijk in de PDF-bijlage onderaan het topic of jouw toestel geschikt is. 

Kan ondersteuning voor een bepaald toestel versneld of aangevraagd worden?
Het veelvuldig vragen om support bij Vodafone versnelt eventuele ondersteuning voor een toestel niet. Vanuit Vodafone werken we graag met toestelleveranciers samen. Echter, die moeten op hun beurt tijd en middelen vrijmaken om hun toestellen (in samenwerking met ons) beschikbaar te maken voor Bellen via 4G en/of WiFi. Wanneer een toestel dus (nog) niet geschikt is voor Bellen via 4G en/of WiFi, wil het dus niet zeggen dat wij dat geblokkeerd hebben. We benaderen fabrikanten proactief om deze functie op hun toestellen te activeren en werken hiervoor graag met hen samen. Wij kunnen de software van het toestel zelf namelijk niet aanpassen.

Wil jij concrete informatie óf een verzoek doen voor Bellen via 4G en/of WiFi op ons netwerk voor een bepaald toestel? Dan raden we je aan om contact op te nemen met de producent van het betreffende toestel.
 

VoLTE en Roaming

 

In de toekomst gaan enkele operators in het buitenland zowel 2G als 3G uitschakelen. Denk bijvoorbeeld aan landen als Korea, Amerika, Mexico en Canada (oa). In die landen wordt Bellen via 4G (VoLTE) dan de enige manier om bellen of gebeld te worden. Vodafone werkt er hard aan om 4G bellen in het buitenland mogelijk te maken. Wil je bereikbaar blijven voor het thuisfront? Schakel dan alvast Bellen via 4G aan in je toestel. Zodra 4G bellen in het buitenland mogelijk is, kan je daar direct gebruik van maken. Tot die tijd biedt 4G bellen je thuis ook al een betere verbinding en signaal binnenshuis. 

 

Voor Bellen via 4G (VoLTE) heb je een actieve internetverbinding nodig. Bevind je je straks in één van de landen die 2G en 3G uitgeschakeld hebben en is je databundel op? Of heb je je datalimiet van 60,50 euro bereikt én geen actieve Alles in 1 Wereldbundel? Dan kan je niet meer internetten. 

In dat geval raden we je aan om je datalimiet in My Vodafone te verhogen. Of koop een extra databundel om te blijven bellen, appen en sms’en via het 4G netwerk in dat desbetreffende land.

 

In landen waar 2G en 3G wel nog actief is, kan je wel blijven bellen en sms’en als je databundel op is. In Nederland blijft 2G voorlopig sowieso beschikbaar tot eind 2024. 

 

Eén minuut bellen via het mobiele netwerk wordt altijd afgerekend als één minuut bellen, ongeacht of je belt via 2G, 3G, 4G of 5G. Dus niet in MB’s. Dit zie je ook zo terug op je factuur en in My Vodafone bij je verbruik. 

IMS Services
 

Noodnummers bellen
Wil je via Wifi een noodnummer zoals 112 bellen? Dan schakelt je toestel automatisch over naar het mobiele 2G of 3G netwerk. Je bent namelijk verplicht om je locatiegegevens mee te sturen wanneer je een noodnummer belt en dat kan niet via WiFi bellen. Heeft ons mobiele netwerk tijdelijk geen dekking? Geen zorgen. Je toestel schakelt dan automatisch over naar het netwerk van een andere provider.

Ik krijg een melding van IMS Service over noodoproepen
Het kan zijn dat de IMS melding in beeld komt. In de IMS melding zie je het volgende staan: "noodoproepen alleen in gebieden met mobiele dekking ".
Als Bellen over WiFi in je telefoon aan staat, krijg je deze melding. Vodafone is verplicht je op de hoogte te stellen van het feit dat je geen noodoproepen kunt plaatsen als je Bellen via WiFi gebruikt. Deze melding ontvang je ook wanneer je de functie Bellen over WiFi in je toestel hebt aanstaan, én je telefoon maakt verbinding met een WiFi-netwerk.
 

Ik wil de IMS Service melding uitzetten
Enkel de gebruiker van het toestel kan deze melding uitschakelen. Vodafone kan dit niet voor jou doen omdat het een toestelinstelling is. Uiteraard is dit wel op eigen risico en is Vodafone niet aansprakelijk voor eventuele problemen die hieruit ontstaan.


Update 01-12-2020:

Het kan zijn dat het niet meer mogelijk is om deze melding uit te schakelen is. Dit is software en toestelafhankelijk. 
 

Gebruik je een iPhone? Dan wordt deze melding niet actief gepusht. Mocht je toch op een of andere manier hinder ervan ondervinden? Dan dien je de volledige functie Bellen via WiFi in je telefoon uit te schakelen. Ga hiervoor naar de Instellingen -> Mobiel netwerk -> Bellen via WiFi. Houd er verder rekening mee bij een iPhone dat wanneer je het alarmnummer belt, het gesprek via het mobiele netwerk wordt geleid: indien beschikbaar! Gaat de call via WiFi, dan wordt de locatievoorziening van je toestel gebruikt, ook als je dit uitgeschakeld hebt. Wij raden aan bij noodgevallen gewoon je mobiele netwerk te gebruiken. 

Androidgebruikers kunnen zelf de melding uitschakelen zonder Bellen via WiFi uit te zetten.

  1. Hiervoor ga je naar het zoekscherm van je telefoon.
  2. Veeg vanaf het beginscherm van onder naar boven. 
  3. Vervolgens typ je in het zoekveld “IMS service” en klik je op het resultaat. Dan opent er een pop-up. 
  4. Klik op Meldingen. Hierdoor opent er een nieuw scherm. 
  5. Klik dan op imsicon_channel_0. Deze zal greyed out zijn, maar je kunt er gewoon op klikken. 
  6. Hier zet je de Melding op Stil. De optie om bij het Vergrendelscherm de inhoud te verbergen zet je aan. En tot slot zet je de optie Niet storen uit.


Toestelinstellingen voor VoLTE


Je toestel instellen voor WiFi bellen
Voor het bellen via 4G hoef je verder niets te veranderen. Je telefoon instellen voor Bellen via WiFi doe je zo: 

Android
1. Open de telefoonapplicatie (Het groene bel-knopje)
2. Ga naar instellingen
3. Selecteer Bel via WiFi: Aan
4. Daarna kies je bij Voorkeur WiFi of Voorkeur mobiele netwerk voor: Voorkeur mobiele netwerk.

Een andere optie is: 
1. Ga naar je beginscherm
2. Veeg van bovenaan naar beneden. Hierdoor komt er een menu naar beneden geschoven 
3 Veeg van rechts naar links
4 Zet bellen via WiFi aan.

ff3d1c4b-d4a8-4467-b499-c7372674b036.png


Vodafone Smart Ultra 7

1. Ga naar Call+
2. Klik rechts op opties (3 bolletjes)
3. Ga naar Instellingen
4. Ga naar Oproepinstellingen
5. Ga naar Bellen via WiFi en klik deze optie aan
6. Je ziet nu bovenin je scherm dat 'Bellen via WiFi' is ingeschakeld

c2cef19c-f9cc-4b23-99ef-d63ebbdf691c.png


iPhone

Vanaf 29-03-2018 staat Wifi bellen standaard aan op Apple toestellen met iOS 11.3 of hoger. Hierdoor hoef je dus geen instellingen meer aan te passen en maak je direct gebruik van Bellen via WiFi. Een uitzondering hierop is de iPhone 5s/c. Deze ondersteunt namelijk géén 4G waardoor we geen overdracht kunnen doen van het WiFi naar het mobiele netwerk. Dit zou namelijk kunnen leiden tot een verbroken verbinding. Uiteraard kun je als gebruiker hier wel handmatig voor kiezen, om in specifieke gevallen je indoor dekking alsnog te verbeteren.

Op deze manier schakel je de iPhone handmatig in voor Bellen via WiFi: 

  • Ga naar 'Instellingen' > 'Telefoon' > 'Bellen via wifi' en zorg dat 'Bellen via wifi' ingeschakeld is.
  • Start de iPhone opnieuw op.
  • Maak verbinding met een ander wifinetwerk. ...
  • Schakel 'Bellen via wifi' uit en weer in.

Het instellen van Bellen over 4G voor Apple:

  • Ga naar instellingen > Mobiel Netwerk > Opties mobiele data.
  • Klik op 'Schakel 4G in'
  • Klik vervolgens op 'Gesprekken en data'
  • Zodra er een vinkje verschijnt, kun je na één werkdag bellen via het 4G Netwerk.
     

Het instellen van Bellen over 4G voor Android:

  • Ga naar instellingen > Verbindingen > mobiele netwerken > Bellen via 4G
  • Zet de schakelaar aan.

[Update 22-7-2019] Bellen over 4G en Wifi met de Xiaomi Mi 9
Gebruikers met een Xiaomi Mi 9 kunnen nu na het bijwerken van de laatste Vodafone software gebruik maken van Bellen via 4G en Wifi. De PDF-bijlage in dit bericht is nu ook bijgewerkt met deze informatie. 
Let op: alleen de Vodafone Software is geschikt. Deze herken je aan de “VF” in de software versie, bijvoorbeeld V10.2.7.0.(PFAEUVF).
 

Bellen via WiFi lukt niet.. 
 

Waarom zie ik geen WiFi Bellen in mijn scherm?
Omdat het toestel over het algemeen zelf kiest wanneer het overschakelt naar WiFi Bellen.

Mijn firewall blokkeert bellen via WiFi, welke poort(en) gebruiken jullie?
De verbinding verloopt via UDP poorten 500 en 4500. Zorg ervoor dat je firewall deze poorten niet blokkeert.

Ik ben in het buitenland, waarom werkt het niet?
Vanuit het buitenland ondersteunen we Bellen via 4G en/of WiFi nog niet. Je gesprek verloopt daarom automatisch via 2G of 3G.

Mijn router/modem maakt gebruik van een buitenlandse alternatieve DNS, levert dat problemen op?
Er wordt een controle uitgevoerd op het source IP. Je moet dus een Nederlands IP-adres hebben om Bellen via WiFi te gebruiken.

Het lukt niet om Bellen via 4G en/of WiFi te gebruiken met mijn prepaid aansluiting, hoe kan dat?
Inmiddels zou je met prepaid ook gebruik moeten kunnen maken van deze dienst. Mits je hiervoor het geschikte toestel hebt, uiteraard. 
 

Deel jouw ervaringen! 
 

Heb je vragen over WiFi- en/of 4G-bellen of wil je jouw ervaringen delen?

Stel je vraag en open je eigen topic. Voor specifieke technische problemen waar de Community ook geen antwoord op heeft, bel je met 1201. Vraag dan naar de Network Crew (tijdens kantoortijden).

Wil je op de hoogte blijven van alle ontwikkelingen rondom Bellen via WiFi? Volg dan dit topic. Zodra er een update is, plaatsen we deze hier. Wil je direct een melding krijgen als er nieuws is? Abonneer je dan op dit topic door rechtsboven bij "Opties" op "Abonneren" te klikken. Je ontvangt dan een e-mail als er een update is. Ben je nog geen lid van onze Community? Maak dan eerst een account aan

www.vodafone.nl/act/c/VoLTE-topic

648 Reacties
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Omdat signaalplus uitgefaseerd is rwlangeveld zijn wij begonnen met bellen over Wi-fi en 4G uit te rollen. De lijst met toestellen wordt dan ook regelmatig geupdate met nieuwe toestellen. Doordat wij dit aanbieden en steeds updaten is het netwerk niet verslechterd. Het is niet zomaar dat wij hiermee stoppen. Hier zitten helaas meerdere redenen achter.
Daarnaast heb je zelf voor dit toestel gekozen voor een toestel wat niet ondersteund wordt. Wat wel je goed recht is. Ik ben het dan ook niet helemaal eens met je bericht.
Mocht er een slechte dekking zijn, kun je altijd de network check doorlopen. Aan het einde kun je een onderzoek aanmaken voor de network crew.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Gebruikers met een Samsung A10, OnePlus 7 en OnePlus 7 Pro kunnen nu na het bijwerken van de laatste software gebruik maken van bellen via Wifi en 4G. De pdf-bijlage in dit bericht én het eerste bericht van dit topic is daarop toegevoegd/bijgewerkt.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Gaat lekker zo... elke keer wel weer een nieuwe update
TOP Vodafone 😉
Saidinho84

Nieuwkomer
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Steven wrote:
Gebruikers met een Samsung A10, OnePlus 7 en OnePlus 7 Pro kunnen nu na het bijwerken van de laatste software gebruik maken van bellen via Wifi en 4G. De pdf-bijlage in dit bericht én het eerste bericht van dit topic is daarop toegevoegd/bijgewerkt.

Waarom wordt OnePlus 6 en 6t niet toegevoegd? Wanneer kunnen we die verwachten? Die maakt gebruik van dezelfde software oxygen os
Kovanzo

Nieuwkomer
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Wanneer wordt de oppo ax7 ondersteund???
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
[Update 12-6-2019] Bellen over 4G en Wifi met de Samsung XCover 4s
Gebruikers met een Samsung XCover 4s kunnen nu na het bijwerken van de laatste software gebruik maken van bellen via 4G en Wifi. De pdf-bijlage in dit bericht én het eerste bericht van dit topic is daarop toegevoegd/bijgewerkt.
a3aan79

Gedreven Ontdekker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Saidinho84 wrote:

Steven wrote:
Gebruikers met een Samsung A10, OnePlus 7 en OnePlus 7 Pro kunnen nu na het bijwerken van de laatste software gebruik maken van bellen via Wifi en 4G. De pdf-bijlage in dit bericht én het eerste bericht van dit topic is daarop toegevoegd/bijgewerkt.
Waarom wordt OnePlus 6 en 6t niet toegevoegd? Wanneer kunnen we die verwachten? Die maakt gebruik van dezelfde software oxygen os


Ik ben hier ook benieuwd naar. Kunnen jullie dit niet regelen met Oneplus?
Petervdh

Nieuwkomer
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb een oneplus 6 en het werkt, je moet alleen je carrier instellingen aanpassen en bv op Vodafone India zetten.
a3aan79

Gedreven Ontdekker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Petervdh wrote:
Ik heb een oneplus 6 en het werkt, je moet alleen je carrier instellingen aanpassen en bv op Vodafone India zetten.


Dat doe ik nu ook, alleen moet je dat na elke update opnieuw doen. Ik ben altijd voor makkelijkere manieren 😉
ulpoader

Nieuwkomer
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Petervdh wrote:
Ik heb een oneplus 6 en het werkt, je moet alleen je carrier instellingen aanpassen en bv op Vodafone India zetten.

Op welke manier is dit in te stellen? Mijn vrouw heeft een Oneplus 6t en ik wil dit even testen met mijn Vodafone sim.
a3aan79

Gedreven Ontdekker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
ulpoader wrote:

Petervdh wrote:
Ik heb een oneplus 6 en het werkt, je moet alleen je carrier instellingen aanpassen en bv op Vodafone India zetten.
Op welke manier is dit in te stellen? Mijn vrouw heeft een Oneplus 6t en ik wil dit even testen met mijn Vodafone sim.


Zie https://forum.xda-developers.com/oneplus-5t/how-to/guide-volte-vowifi-german-carriers-t3817542

En je kunt Vodafone UK gebruiken. En ja, er staat een 5t, maar werkt ook met de Oneplus 6 🙂
ulpoader

Nieuwkomer
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
a3aan79 wrote:

ulpoader wrote:

Petervdh wrote:
Ik heb een oneplus 6 en het werkt, je moet alleen je carrier instellingen aanpassen en bv op Vodafone India zetten.
Op welke manier is dit in te stellen? Mijn vrouw heeft een Oneplus 6t en ik wil dit even testen met mijn Vodafone sim.
Zie https://forum.xda-developers.com/oneplus-5t/how-to/guide-volte-vowifi-german-carriers-t3817542

En je kunt Vodafone UK gebruiken. En ja, er staat een 5t, maar werkt ook met de Oneplus 6 🙂

Dank je, dan zal ik dat eens gaan proberen. Fijner is wel dat het vanuit Vodafone ondersteund wordt als dit elke keer weer uitgevoerd moet worden na een update. We zitten nu beide prive bij KPN en zullen naar VF overstappen als dit ondersteund wordt.
Elstrein

Nieuwkomer
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ulpoader wrote:

a3aan79 wrote:

ulpoader wrote:

Petervdh wrote:
Ik heb een oneplus 6 en het werkt, je moet alleen je carrier instellingen aanpassen en bv op Vodafone India zetten.
Op welke manier is dit in te stellen? Mijn vrouw heeft een Oneplus 6t en ik wil dit even testen met mijn Vodafone sim.
Zie https://forum.xda-developers.com/oneplus-5t/how-to/guide-volte-vowifi-german-carriers-t3817542

En je kunt Vodafone UK gebruiken. En ja, er staat een 5t, maar werkt ook met de Oneplus 6 🙂
Dank je, dan zal ik dat eens gaan proberen. Fijner is wel dat het vanuit Vodafone ondersteund wordt als dit elke keer weer uitgevoerd moet worden na een update. We zitten nu beide prive bij KPN en zullen naar VF overstappen als dit ondersteund wordt.

Ja ik zou het ook graag willen met mijn 6T. Wat ik niet begrijp is dat vodafone dat niet als ondersteuning biedt, deze telefoons zijn heel recent en gewoon geschikt hiervoor, volgens mij toch niet anders dan de Oneplus 7 en 7pro?
Vodafone, gaan jullie deze telefoons ook toevoegen?????
rikse

Nieuwkomer
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Marc- Steven Thomas12 Graag de Nokia 4.2 ondersteuning toevoegen.
Zowel de hardware (het toestel zelf), alsmede de software (Android One Pie) biedt ondersteuning voor 4G bellen dito WIFI.

Nu is Vodafone aan zet.
Alvast hartelijk dank.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Ik ga het intern voor je navragen rikse. Mocht ik een antwoord krijgen, dan laat ik het hier weten.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
rikse Ik heb inmiddels een reactie:

Nee, over dit toestel is bij ons niets bekend aangezien wij als Vodafone dit toestel niet verkopen. Wij ondersteunen alleen de toestellen die wij zelf verkopen.

Nokia heeft onze settings, dus Nokia kan er zelf voor kiezen om zowel 4G bellen als Wifi bellen te implementeren in dit toestel.

Ik raad je dan ook aan om bij Nokia te gaan vragen voor ondersteuning van beide diensten op het Vodafone netwerk.
ulpoader

Nieuwkomer
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
rikse zou je dit ook willen uitzoeken voor de Oneplus6t? Ik weet dat jullie deze niet verkopen, maar aan de achterkant (qua software) is deze hetzelfde als de Oneplus7.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
ulpoader wrote:
rikse zou je dit ook willen uitzoeken voor de Oneplus6t? Ik weet dat jullie deze niet verkopen, maar aan de achterkant (qua software) is deze hetzelfde als de Oneplus7.

Ik denk dat je deze vraag aan Steven wilt vragen 😉
ulpoader

Nieuwkomer
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Energieboy wrote:

ulpoader wrote:
rikse zou je dit ook willen uitzoeken voor de Oneplus6t? Ik weet dat jullie deze niet verkopen, maar aan de achterkant (qua software) is deze hetzelfde als de Oneplus7.
Ik denk dat je deze vraag aan Steven wilt vragen 😉

Haha, scherp! Je hebt helemaal gelijk. Steven ; kun je dit uitzoeken?
rikse

Nieuwkomer
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Steven wrote:
rikse Ik heb inmiddels een reactie:

Nee, over dit toestel is bij ons niets bekend aangezien wij als Vodafone dit toestel niet verkopen. Wij ondersteunen alleen de toestellen die wij zelf verkopen.

Nokia heeft onze settings, dus Nokia kan er zelf voor kiezen om zowel 4G bellen als Wifi bellen te implementeren in dit toestel.

Ik raad je dan ook aan om bij Nokia te gaan vragen voor ondersteuning van beide diensten op het Vodafone netwerk.

Steven Vanzelfsprekend dank ik je allereerst hartelijk voor de moeite.
Ik waardeer het dat je het zo snel hebt opgepakt.

Uiteraard heb ik Nokia gevraagd of het toestel ondersteuning biedt, vooreerst ik hier als eerste reactie ga schrijven dat Nokia 4.2 4G en WIFI bellen ondersteunt.

Nokia verwijst mij vervolgens door naar Vodafone en nu verwijst Vodafone mij terug naar Nokia.
Het bekende kastje naar de muur verhaal.

In het buitenland kan ik uiteraard, bij wijze van test met een andere provider, met 4G en WIFI bellen.
Hetzelfde geldt voor de Nokia 8.0 die hier ook enkel als 4G bellen staat aangekaart.

Ik stel vast dat het niet uitmaakt of een toestel hardware, alsmede softwarematig compatibel is met 4G + WIFI bellen.
Het is leidend of Vodafone het toestel verkoopt.

Het is nu afwachten totdat VodafoneZiggo de prijzen weer verhoogt vanwege het feit dat men graag 'de verbinding snel, betrouwbaar en veilig te houden'.

Waar vervolgens een dermate kleine groep gebruik van kan maken dat het verwaarloosbaar is.

Wij ondersteunen alleen de toestellen die wij zelf verkopen.
MarcelvdL

Nieuwkomer
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb een Nokia 8 Scirocco en ik heb gister even contact opgenomen met Nokia en daar is verteld dat specifiek ook dit toestel VoWiFi als VoLTE ondersteund en dat de provider daarvoor ook instellingen naar dit toestel zou moeten sturen om dit te "unlocken".

Ik zie echter in het lijstje op dit forum (PDF) dat dit toestel alleen VoLTE geschikt is.

Wanneer kan ik een update ontvangen voor de VoWiFi? Het netwerkbereik binnenshuis is namelijk erg slecht tot geen bereik.
a3aan79

Gedreven Ontdekker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
ulpoader wrote:

a3aan79 wrote:

ulpoader wrote:

Petervdh wrote:
Ik heb een oneplus 6 en het werkt, je moet alleen je carrier instellingen aanpassen en bv op Vodafone India zetten.
Op welke manier is dit in te stellen? Mijn vrouw heeft een Oneplus 6t en ik wil dit even testen met mijn Vodafone sim.
Zie https://forum.xda-developers.com/oneplus-5t/how-to/guide-volte-vowifi-german-carriers-t3817542

En je kunt Vodafone UK gebruiken. En ja, er staat een 5t, maar werkt ook met de Oneplus 6 🙂
Dank je, dan zal ik dat eens gaan proberen. Fijner is wel dat het vanuit Vodafone ondersteund wordt als dit elke keer weer uitgevoerd moet worden na een update. We zitten nu beide prive bij KPN en zullen naar VF overstappen als dit ondersteund wordt.

Is het nog gelukt? Ik zit tegenwoordig op de betaversie voor de OnePlus 6 en ik hoefde na de laatste 2 OTA's deze handeling niet opnieuw uit te voeren...

En daarbij, de handeling zelf heb ik binnen 2 minuten geklaard. Maar ben met je eens dat het handiger zou zijn als het vanuit Vodafone ondersteund wordt.
a3aan79

Gedreven Ontdekker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Steven wrote:
Wij ondersteunen alleen de toestellen die wij zelf verkopen.


Steven Verkopen jullie de OnePlus 7 ook dan?
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Wij verkopen de OnePlus 7 en 6 niet a3aan79, rikse, Energieboy en ulpoader
Het veelvuldig vragen om support bij Vodafone versnelt eventuele ondersteuning niet. Vanuit Vodafone werken we graag met toestelleveranciers samen. Echter, die moeten op hun beurt tijd en resources vrijmaken om hun toestellen (in samenwerking met VF-NL) vrij te schakelen voor Bellen via 4G/Bellen via WiFi. Wil jij concrete informatie of een verzoek doen voor Bellen via 4G/Bellen via WiFi op het VF-NL netwerk voor een bepaald toestel? Dan raden we je aan om contact op te nemen met de producent van het betreffende toestel.
a3aan79

Gedreven Ontdekker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Steven wrote:
Wij verkopen de OnePlus 7 en 6 niet a3aan79, rikse, Energieboy en ulpoader
Het veelvuldig vragen om support bij Vodafone versnelt eventuele ondersteuning niet. Vanuit Vodafone werken we graag met toestelleveranciers samen. Echter, die moeten op hun beurt tijd en resources vrijmaken om hun toestellen (in samenwerking met VF-NL) vrij te schakelen voor Bellen via 4G/Bellen via WiFi. Wil jij concrete informatie of een verzoek doen voor Bellen via 4G/Bellen via WiFi op het VF-NL netwerk voor een bepaald toestel? Dan raden we je aan om contact op te nemen met de producent van het betreffende toestel.


Steven ik snap er niets meer van... Jullie ondersteunen de Oneplus 7 en 7 pro niet, maar toch ook weer wel gezien dit bericht hieronder?

Steven wrote:
Gebruikers met een Samsung A10, OnePlus 7 en OnePlus 7 Pro kunnen nu na het bijwerken van de laatste software gebruik maken van bellen via Wifi en 4G. De pdf-bijlage in dit bericht én het eerste bericht van dit topic is daarop toegevoegd/bijgewerkt.


Blijft dus de vraag: waarom Oneplus 7 en 7 pro wel en niet de Oneplus 6 en 6T?
MarcelvdL

Nieuwkomer
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Steven , Zou jij kunnen vertellen wanneer ik een update vanuit Vodafone krijg voor het bellen via WiFi? Binnenshuis is de verbinding vaak erg slecht. Ik heb reeds contact gehad met Nokia en daaruit kom ik te weten dat mijn Nokia 8 Sirocco dit ondersteund. Zij geven ook aan dat het vanuit Vodafone unlocked zou moeten worden.
D-2010

Stamgast
  • 59Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes
Goedenavond, ik heb een los toestel via Coolblue aangeschaft. Het betreft de Samsung Galaxy S10e.
Vanaf volgende maand bel ik via het Vodafone netwerk. Kan ik dan wel gebruik maken van bellen over 4G en VoWifi?
Ik vraag dit omdat het toestel niet direct bij Vodafone is gekocht.
Alvast bedankt voor het antwoord!
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi D-2010
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Als je wilt eten of je toestel geschikt is, kijk dan op de eerste pagina van deze topic.
Daar heeft de moderator een PDF geplaatst met alle beschikbare toestellen.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
a3aan79 Oneplus heeft ervoor gezorgd dat deze optie beschikbaar is op hun toestellen. De OnePlus 7 (Pro) wordt inderdaad ondersteund.
Betreft de OnePlus 6 kan dit aangevraagd worden bij de fabrikant.
MarcelvdL ik heb helaas geen inzicht in wanneer updates uit komen voor toestellen. 4G bellen zou al moeten kunnen op de Nokia 8 Sirocco. Bellen over Wi-FI durf ik helaas niet te zeggen.
a3aan79

Gedreven Ontdekker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Steven wrote:
a3aan79 Oneplus heeft ervoor gezorgd dat deze optie beschikbaar is op hun toestellen. De OnePlus 7 (Pro) wordt inderdaad ondersteund.
Betreft de OnePlus 6 kan dit aangevraagd worden bij de fabrikant.
MarcelvdL ik heb helaas geen inzicht in wanneer updates uit komen voor toestellen. 4G bellen zou al moeten kunnen op de Nokia 8 Sirocco. Bellen over Wi-FI durf ik helaas niet te zeggen.


Steven oke...en hoe vraag ik dit aan? Heb ik dan nog bepaalde gegevens van Vodafone nodig?
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Nee, je hebt geen gegevens verder van ons nodig a3aan79.
Je kunt dit aankaarten bij OnePlus.
a3aan79

Gedreven Ontdekker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Steven wrote:
Nee, je hebt geen gegevens verder van ons nodig a3aan79.
Je kunt dit aankaarten bij OnePlus.

Zij moeten dus "gewoon" VodafoneNL toevoegen aan hun lijstje?
Het toestel beschikt al wel over VoWifi en VoLTE,
a3aan79

Gedreven Ontdekker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Steven wrote:
Nee, je hebt geen gegevens verder van ons nodig a3aan79.
Je kunt dit aankaarten bij OnePlus.


Steven zie onderstaand de reactie van Oneplus:

Hi Adriaan,

Thank you for contact OnePlus Customer Support!

We understand that you would like VoWiFi and VoLTE support on VodafoneNL for the OnePlus 6 & 6T.
We understand how these features can benefit our users.

We are continually working to provide a better experience to our users.
To enable VoWiFi and VoLTE the device manufacturer and the network providers must come together.
We are working towards supporting more network providers to make the features like VoWiFi and VoLTE accessible to our users.

To speedup the process please provide feedback to your network provider as well.
We hope to have your understanding and cooperation regarding this.

Let us know if you have any other query or concern.

Have a nice day.

Regards,
OnePlus Customer Support
Alexander Brown

Hoe kan ik jullie verder samen brengen?

Groet,
Adriaan
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Dankjewel voor het doorgeven a3aan79!
Wij hebben helaas niet de mogelijkheid om dit aan te zetten in het toestel. Dit zal Nokia zelf moeten doen. Zij gaan over de updates en features wat het toestel kan.

Wij gaan namelijk alleen over het netwerk. Dit betekent niet dat wij het blokkeren voor andere toestellen. De fabrikant kan met ons hierover contact opnemen.
D-2010

Stamgast
  • 59Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes
Energieboy wrote:
Hoi D-2010
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Als je wilt eten of je toestel geschikt is, kijk dan op de eerste pagina van deze topic.
Daar heeft de moderator een PDF geplaatst met alle beschikbare toestellen.


Bedankt voor je reactie.
Mijn telefoon staat daar inderdaad vermeld, maar ik heb ook wel eens gelezen dat er bepaalde firmware op het toestel moet staan. Hopelijk volstaat mijn firmware dan...
Ik wacht het verder wel af.
tqla

Nieuwkomer
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Beste VF-medewerkers,

Er wordt in dit topic al een jaar lang (!) gediscussieerd over VoLTE/VoWiFi ondersteuning voor de Oneplus 6. Jullie wijzen naar Oneplus en zij wijzen terug naar jullie.

Wanneer pakt iemand de handschoen op en gaat hier iets aan veranderen?!
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
tqla wrote:
Beste VF-medewerkers,

Er wordt in dit topic al een jaar lang (!) gediscussieerd over VoLTE/VoWiFi ondersteuning voor de Oneplus 6. Jullie wijzen naar Oneplus en zij wijzen terug naar jullie.

Wanneer pakt iemand de handschoen op en gaat hier iets aan veranderen?!


Het veelvuldig vragen om support bij Vodafone versnelt eventuele ondersteuning niet. Vanuit Vodafone werken we graag met toestelleveranciers samen. Echter, die moeten op hun beurt tijd en resources vrijmaken om hun toestellen (in samenwerking met ons) vrij te schakelen voor bellen via 4G en/of WiFi. Wanneer een toestel dus (nog) niet geschikt is voor bellen via 4G en/of WiFi wilt het dus niet zeggen dat wij dat geblokkeerd hebben. We benaderen fabrikanten proactief om deze functie op hun toestellen te activeren en werken hiervoor graag met hen samen.

Wil jij concrete informatie of een verzoek doen voor bellen via 4G en/of WiFi op ons netwerk voor een bepaald toestel? Dan raden we je aan om contact op te nemen met de producent van het betreffende toestel. Wij kunnen de software van het toestel zelf namelijk niet aanpassen.
tqla

Nieuwkomer
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Marc- wrote:

tqla wrote:
Beste VF-medewerkers,

Er wordt in dit topic al een jaar lang (!) gediscussieerd over VoLTE/VoWiFi ondersteuning voor de Oneplus 6. Jullie wijzen naar Oneplus en zij wijzen terug naar jullie.

Wanneer pakt iemand de handschoen op en gaat hier iets aan veranderen?!
Het veelvuldig vragen om support bij Vodafone versnelt eventuele ondersteuning niet. Vanuit Vodafone werken we graag met toestelleveranciers samen. Echter, die moeten op hun beurt tijd en resources vrijmaken om hun toestellen (in samenwerking met ons) vrij te schakelen voor bellen via 4G en/of WiFi. Wanneer een toestel dus (nog) niet geschikt is voor bellen via 4G en/of WiFi wilt het dus niet zeggen dat wij dat geblokkeerd hebben. We benaderen fabrikanten proactief om deze functie op hun toestellen te activeren en werken hiervoor graag met hen samen.
Wil jij concrete informatie of een verzoek doen voor bellen via 4G en/of WiFi op ons netwerk voor een bepaald toestel? Dan raden we je aan om contact op te nemen met de producent van het betreffende toestel. Wij kunnen de software van het toestel zelf namelijk niet aanpassen.


Proactief? Nederlandse gebruikers wachten al een jaar! Het is Vodafone UK wel gelukt om dit met Oneplus af te stemmen.

Ik heb 6x contact gezocht met Oneplus en zij zeggen dat jullie het moeten regelen. Dus nogmaals: wie pakt de handschoen op bij Vodafone Nederland?
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
tqla wrote:

Marc- wrote:

tqla wrote:
Beste VF-medewerkers,

Er wordt in dit topic al een jaar lang (!) gediscussieerd over VoLTE/VoWiFi ondersteuning voor de Oneplus 6. Jullie wijzen naar Oneplus en zij wijzen terug naar jullie.

Wanneer pakt iemand de handschoen op en gaat hier iets aan veranderen?!
Het veelvuldig vragen om support bij Vodafone versnelt eventuele ondersteuning niet. Vanuit Vodafone werken we graag met toestelleveranciers samen. Echter, die moeten op hun beurt tijd en resources vrijmaken om hun toestellen (in samenwerking met ons) vrij te schakelen voor bellen via 4G en/of WiFi. Wanneer een toestel dus (nog) niet geschikt is voor bellen via 4G en/of WiFi wilt het dus niet zeggen dat wij dat geblokkeerd hebben. We benaderen fabrikanten proactief om deze functie op hun toestellen te activeren en werken hiervoor graag met hen samen.
Wil jij concrete informatie of een verzoek doen voor bellen via 4G en/of WiFi op ons netwerk voor een bepaald toestel? Dan raden we je aan om contact op te nemen met de producent van het betreffende toestel. Wij kunnen de software van het toestel zelf namelijk niet aanpassen.
Proactief? Nederlandse gebruikers wachten al een jaar! Het is Vodafone UK wel gelukt om dit met Oneplus af te stemmen.

Ik heb 6x contact gezocht met Oneplus en zij zeggen dat jullie het moeten regelen. Dus nogmaals: wie pakt de handschoen op bij Vodafone Nederland?


We willen de handschoen graag pakken, maar wij kunnen de software zelf niet aanpassen. We hebben daar geen toegang toe. Als de fabrikant het om wat voor reden (nu) niet wilt doen, dan houdt het helaas op.
tqla

Nieuwkomer
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Marc- wrote:

We willen de handschoen graag pakken, maar wij kunnen de software zelf niet aanpassen. We hebben daar geen toegang toe. Als de fabrikant het om wat voor reden (nu) niet wilt doen, dan houdt het helaas op.

Hebben jullie al contact gezocht met de fabrikant (lees: de proactieve aanpak)? Zij zeggen namelijk van niet en daarom gebeurt er niks.
oneplusoneservi

Nieuwkomer
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Marc- wrote:

tqla wrote:
Beste VF-medewerkers,

Er wordt in dit topic al een jaar lang (!) gediscussieerd over VoLTE/VoWiFi ondersteuning voor de Oneplus 6. Jullie wijzen naar Oneplus en zij wijzen terug naar jullie.

Wanneer pakt iemand de handschoen op en gaat hier iets aan veranderen?!
Het veelvuldig vragen om support bij Vodafone versnelt eventuele ondersteuning niet. Vanuit Vodafone werken we graag met toestelleveranciers samen. Echter, die moeten op hun beurt tijd en resources vrijmaken om hun toestellen (in samenwerking met ons) vrij te schakelen voor bellen via 4G en/of WiFi. Wanneer een toestel dus (nog) niet geschikt is voor bellen via 4G en/of WiFi wilt het dus niet zeggen dat wij dat geblokkeerd hebben. We benaderen fabrikanten proactief om deze functie op hun toestellen te activeren en werken hiervoor graag met hen samen.

Wil jij concrete informatie of een verzoek doen voor bellen via 4G en/of WiFi op ons netwerk voor een bepaald toestel? Dan raden we je aan om contact op te nemen met de producent van het betreffende toestel. Wij kunnen de software van het toestel zelf namelijk niet aanpassen.


Wat een flauwekul. Als je zelf geen bevoegdheden hebt om dit op te lossen, antwoord dan liever niet maar ga op zoek naar iemand die dat wel heeft. De klanten wachten er al een jaar op en blijkbaar kan een eerste lijn dit niet oplossen. Escaleer dit zodat er wat mee gedaan wordt. Domweg negeren door klanten naar de klantenservice van Oneplus sturen lost niks op. De hele wereld maakt gebruik van vowifi behalve vodafone gebruikers in Nederland. Aan wie ligt het dan?
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
oneplusoneservice wrote:
Wat een flauwekul. Als je zelf geen bevoegdheden hebt om dit op te lossen, antwoord dan liever niet maar ga op zoek naar iemand die dat wel heeft. De klanten wachten er al een jaar op en blijkbaar kan een eerste lijn dit niet oplossen. Escaleer dit zodat er wat mee gedaan wordt. Domweg negeren door klanten naar de klantenservice van Oneplus sturen lost niks op. De hele wereld maakt gebruik van vowifi behalve vodafone gebruikers in Nederland. Aan wie ligt het dan?


Dit antwoord is besproken met onze technische afdeling die gaan over de implementatie van VoLTE en VoWiFi. Zij zoeken echt pro-actief contact op met fabrikanten. Dus het antwoord blijft helaas hetzelfde. Ik begrijp je frustratie ook wel als de fabrikant er niets aan wilt doen. Als je dit flauwekul vindt, dan is dat je groot recht om dat te vinden.. Maar dan houdt het gesprek verder op.
oneplusoneservi

Nieuwkomer
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Marc- wrote:

oneplusoneservice wrote:
Wat een flauwekul. Als je zelf geen bevoegdheden hebt om dit op te lossen, antwoord dan liever niet maar ga op zoek naar iemand die dat wel heeft. De klanten wachten er al een jaar op en blijkbaar kan een eerste lijn dit niet oplossen. Escaleer dit zodat er wat mee gedaan wordt. Domweg negeren door klanten naar de klantenservice van Oneplus sturen lost niks op. De hele wereld maakt gebruik van vowifi behalve vodafone gebruikers in Nederland. Aan wie ligt het dan?
Dit antwoord is besproken met onze technische afdeling die gaan over de implementatie van VoLTE en VoWiFi. Zij zoeken echt pro-actief contact op met fabrikanten. Dus het antwoord blijft helaas hetzelfde. Ik begrijp je frustratie ook wel als de fabrikant er niets aan wilt doen. Als je dit flauwekul vindt, dan is dat je groot recht om dat te vinden.. Maar dan houdt het gesprek verder op.


Signal plus uitfaseren en klanten met een oneplus 6 een dikke vinger geven. Natuurlijk is dit een beetje gechargeerd maar in de kern absoluut waar. Ik spreek namens ongeveer 5000 Oneplus gebruikers van de Oneplus Vereniging die jullie in de kou laten staan. Na jouw antwoord is het is ons duidelijk dat we op zoek moeten gaan naar een nieuwe provider.
tqla

Nieuwkomer
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
oneplusoneservice wrote:

Signal plus uitfaseren en klanten met een oneplus 6 een dikke vinger geven. Natuurlijk is dit een beetje gechargeerd maar in de kern absoluut waar. Ik spreek namens ongeveer 5000 Oneplus gebruikers van de Oneplus Vereniging die jullie in de kou laten staan. Na jouw antwoord is het is ons duidelijk dat we op zoek moeten gaan naar een nieuwe provider.


Ik zal een laatste poging doen om de inhoud van dit topic te delen met Oneplus. Indien zij wederom aangeven dat het probleem bij VF ligt zal ik overstappen naar een andere provider.
oneplusoneservi

Nieuwkomer
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
tqla wrote:

oneplusoneservice wrote:
Signal plus uitfaseren en klanten met een oneplus 6 een dikke vinger geven. Natuurlijk is dit een beetje gechargeerd maar in de kern absoluut waar. Ik spreek namens ongeveer 5000 Oneplus gebruikers van de Oneplus Vereniging die jullie in de kou laten staan. Na jouw antwoord is het is ons duidelijk dat we op zoek moeten gaan naar een nieuwe provider.
Ik zal een laatste poging doen om de inhoud van dit topic te delen met Oneplus. Indien zij wederom aangeven dat het probleem bij VF ligt zal ik overstappen naar een andere provider.

Met jou nog 5000 andere gebruikers. We zijn het echt zat!
a3aan79

Gedreven Ontdekker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
oneplusoneservice wrote:

tqla wrote:

oneplusoneservice wrote:
Signal plus uitfaseren en klanten met een oneplus 6 een dikke vinger geven. Natuurlijk is dit een beetje gechargeerd maar in de kern absoluut waar. Ik spreek namens ongeveer 5000 Oneplus gebruikers van de Oneplus Vereniging die jullie in de kou laten staan. Na jouw antwoord is het is ons duidelijk dat we op zoek moeten gaan naar een nieuwe provider.
Ik zal een laatste poging doen om de inhoud van dit topic te delen met Oneplus. Indien zij wederom aangeven dat het probleem bij VF ligt zal ik overstappen naar een andere provider.
Met jou nog 5000 andere gebruikers. We zijn het echt zat!

Mwah.. Ik stap niet over.. Met een korte handeling na elke software update heb ik gewoon vowifi en volte op m'n Oneplus 6
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
tqla wrote:

Marc- wrote:
We willen de handschoen graag pakken, maar wij kunnen de software zelf niet aanpassen. We hebben daar geen toegang toe. Als de fabrikant het om wat voor reden (nu) niet wilt doen, dan houdt het helaas op.
Hebben jullie al contact gezocht met de fabrikant (lees: de proactieve aanpak)? Zij zeggen namelijk van niet en daarom gebeurt er niks.


Uiteraard, we hebben contact met OnePlus. Dat jullie nu geen uitrol zien hoeft overigens niet te betekenen dat er niets zou gebeuren. Een snelle ronde langs de Nederlandse operatoren lijkt overigens te laten zien dat Vodafone de enige is met geteste OnePlus support (voor de OnePlus 7 / 7 pro).
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
[Update 22-7-2019] Bellen over 4G en Wifi met de Xiaomi Mi 9
Gebruikers met een Xiaomi Mi 9 kunnen nu na het bijwerken van de laatste Vodafone software gebruik maken van bellen via 4G en Wifi. De pdf-bijlage in dit bericht én het eerste bericht van dit topic is daarop toegevoegd/bijgewerkt.

Let op: alleen de Vodafone Software is geschikt, deze is te herkennen aan de “VF” in de software versie, bijvoorbeeld V10.2.7.0.(PFAEUVF).
WilliamBST

Nieuwkomer
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste,
Ik mis in het lijstje van toestellen waarmee je kan WiFi bellen de CAT s41. Volgens de specificaties zou hij wel moeten kunnen WiFi bellen. Maar ondersteund Vodafone dit dan nog niet? G4 bellen kan sowieso. Ik heb laatst een CAT S41 geprobeerd met een Vodafone SIM en hij wilde zich inderdaad niet aanmelden op de WiFi om mee te bellen. Het was een Vodafone zakelijk abonnement met met een IPhone SE kan ik hier wel mee WiFi bellen.

Mvg,
William.
EschwinS

Nieuwkomer
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goedemiddag,

Ik ben een pixel 3 gebruiker, ik heb mijn telefoon geüpdate naar beta 6 gister. En wifibellen werkt perfect. Heb nu eindelijk telefonisch bereik via wifi op plekken in gebouwen waar ik dat niet had.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties op dit artikel.

Uitgelicht topic