Thomas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 428Posts
  • 21Oplossingen
  • 17Likes

Bellen over WiFi en 4G [VoLTE - VoWiFi]

Bij Vodafone maak je gebruik van een goed netwerk. Toch kan het zo zijn dat het bereik af en toe wegvalt. Bijvoorbeeld door dikke betonnen muren van huizen en kantoorpanden. Daarvoor hebben wij nu een oplossing: Bellen via 4G en WiFi. Dan ben je onderweg én binnen goed bereikbaar. Lees in dit topic alle informatie hierover. 
 

4377i3E03042844E720C6.png

Algemene informatie 


Wat is WiFi en 4G bellen?
Met 4G bellen is het niet alleen mogelijk om via het 2G/3G netwerk te bellen, maar ook via ons 4G netwerk. Met WiFi bellen gebruik je WiFi om verbinding te maken als er geen mobiel netwerk van Vodafone beschikbaar is.

Vanaf wanneer kan ik hier gebruik van maken?
Alle particuliere en klein zakelijk abonnees met een geschikt toestel kunnen Bellen via 4G/Bellen via WiFi gebruiken. Dit geldt inmiddels ook voor veel grootzakelijke klanten. Vanaf begin februari 2020 is One Net wel geschikt voor bellen via 4G/Bellen via WiFi. Dit geldt overigens voor zowel One Net Express als One Net Enterprise.

Wat heb ik nodig om Bellen over WiFi te gebruiken?
Je hebt een 4G geschikt abonnement nodig (particulier of klein zakelijk) én je beschikt over het juiste toestel met de laatste softwareupdate. Als je nog geen 4G toestel hebt, kun je met Vodafone Next een nieuw toestel aanvragen. 

Wat zijn de kosten voor WiFi en 4G bellen?
Je betaalt geen extra kosten voor WiFi en 4G bellen. Een gesprek berekenen we op dezelfde manier als Bellen via 2G/3G.

Is mijn toestel geschikt voor Bellen via WiFi?
Onderaan dit topic zie je in de PDF-bijlage met welke toestellen je gebruik kunt maken van Bellen via 4G/ Bellen via WiFi. Dit bestand werken wij direct bij zodra er een nieuw toestel beschikbaar is. Volg dit topic om op de hoogte te blijven. Heb jij al een account op onze Community? Klik dan als je ingelogd bent op 'Topic volgen' en je ontvangt automatisch een e-mail wanneer wij de lijst bijwerken. Ben je nog geen lid van het forum? Maak dan nu een account aan 

Wanneer gaat Vodafone toestel XX ondersteunen?
Wij doen geen uitspraken hierover totdat we zeker weten dat ondersteuning voor een specifiek toestel ook daadwerkelijk beschikbaar is voor jullie. Zodra een toestel geschikt is voor Bellen via 4G en/of WiFi, melden wij dit hier. De Samsung is in ieder geval geschikt voor Bellen via 4G en WiFi vanaf model Samsung S6 en hoger. Voor de iPhone geldt het volgende: alle varianten vanaf de iPhone 6 werken met Bellen via 4G en WiFI. Voor Huawei P serie alle varianten vanaf de P10, de Mate serie alle varianten vanaf de 10. En tot slot voor de P Smart serie werken alle varianten vanaf 2018 met Bellen via 4G en WiFi. Bekijk in de PDF-bijlage onderaan het topic of jouw toestel geschikt is. 

Kan ondersteuning voor een bepaald toestel versneld of aangevraagd worden?
Het veelvuldig vragen om support bij Vodafone versnelt eventuele ondersteuning voor een toestel niet. Vanuit Vodafone werken we graag met toestelleveranciers samen. Echter, die moeten op hun beurt tijd en middelen vrijmaken om hun toestellen (in samenwerking met ons) beschikbaar te maken voor Bellen via 4G en/of WiFi. Wanneer een toestel dus (nog) niet geschikt is voor Bellen via 4G en/of WiFi, wil het dus niet zeggen dat wij dat geblokkeerd hebben. We benaderen fabrikanten proactief om deze functie op hun toestellen te activeren en werken hiervoor graag met hen samen. Wij kunnen de software van het toestel zelf namelijk niet aanpassen.

Wil jij concrete informatie óf een verzoek doen voor Bellen via 4G en/of WiFi op ons netwerk voor een bepaald toestel? Dan raden we je aan om contact op te nemen met de producent van het betreffende toestel.
 

VoLTE en Roaming

 

In de toekomst gaan enkele operators in het buitenland zowel 2G als 3G uitschakelen. Denk bijvoorbeeld aan landen als Korea, Amerika, Mexico en Canada (oa). In die landen wordt Bellen via 4G (VoLTE) dan de enige manier om bellen of gebeld te worden. Vodafone werkt er hard aan om 4G bellen in het buitenland mogelijk te maken. Wil je bereikbaar blijven voor het thuisfront? Schakel dan alvast Bellen via 4G aan in je toestel. Zodra 4G bellen in het buitenland mogelijk is, kan je daar direct gebruik van maken. Tot die tijd biedt 4G bellen je thuis ook al een betere verbinding en signaal binnenshuis. 

 

Voor Bellen via 4G (VoLTE) heb je een actieve internetverbinding nodig. Bevind je je straks in één van de landen die 2G en 3G uitgeschakeld hebben en is je databundel op? Of heb je je datalimiet van 60,50 euro bereikt én geen actieve Alles in 1 Wereldbundel? Dan kan je niet meer internetten. 

In dat geval raden we je aan om je datalimiet in My Vodafone te verhogen. Of koop een extra databundel om te blijven bellen, appen en sms’en via het 4G netwerk in dat desbetreffende land.

 

In landen waar 2G en 3G wel nog actief is, kan je wel blijven bellen en sms’en als je databundel op is. In Nederland blijft 2G voorlopig sowieso beschikbaar tot eind 2024. 

 

Eén minuut bellen via het mobiele netwerk wordt altijd afgerekend als één minuut bellen, ongeacht of je belt via 2G, 3G, 4G of 5G. Dus niet in MB’s. Dit zie je ook zo terug op je factuur en in My Vodafone bij je verbruik. 

IMS Services
 

Noodnummers bellen
Wil je via Wifi een noodnummer zoals 112 bellen? Dan schakelt je toestel automatisch over naar het mobiele 2G of 3G netwerk. Je bent namelijk verplicht om je locatiegegevens mee te sturen wanneer je een noodnummer belt en dat kan niet via WiFi bellen. Heeft ons mobiele netwerk tijdelijk geen dekking? Geen zorgen. Je toestel schakelt dan automatisch over naar het netwerk van een andere provider.

Ik krijg een melding van IMS Service over noodoproepen
Het kan zijn dat de IMS melding in beeld komt. In de IMS melding zie je het volgende staan: "noodoproepen alleen in gebieden met mobiele dekking ".
Als Bellen over WiFi in je telefoon aan staat, krijg je deze melding. Vodafone is verplicht je op de hoogte te stellen van het feit dat je geen noodoproepen kunt plaatsen als je Bellen via WiFi gebruikt. Deze melding ontvang je ook wanneer je de functie Bellen over WiFi in je toestel hebt aanstaan, én je telefoon maakt verbinding met een WiFi-netwerk.
 

Ik wil de IMS Service melding uitzetten
Enkel de gebruiker van het toestel kan deze melding uitschakelen. Vodafone kan dit niet voor jou doen omdat het een toestelinstelling is. Uiteraard is dit wel op eigen risico en is Vodafone niet aansprakelijk voor eventuele problemen die hieruit ontstaan.


Update 01-12-2020:

Het kan zijn dat het niet meer mogelijk is om deze melding uit te schakelen is. Dit is software en toestelafhankelijk. 
 

Gebruik je een iPhone? Dan wordt deze melding niet actief gepusht. Mocht je toch op een of andere manier hinder ervan ondervinden? Dan dien je de volledige functie Bellen via WiFi in je telefoon uit te schakelen. Ga hiervoor naar de Instellingen -> Mobiel netwerk -> Bellen via WiFi. Houd er verder rekening mee bij een iPhone dat wanneer je het alarmnummer belt, het gesprek via het mobiele netwerk wordt geleid: indien beschikbaar! Gaat de call via WiFi, dan wordt de locatievoorziening van je toestel gebruikt, ook als je dit uitgeschakeld hebt. Wij raden aan bij noodgevallen gewoon je mobiele netwerk te gebruiken. 

Androidgebruikers kunnen zelf de melding uitschakelen zonder Bellen via WiFi uit te zetten.

  1. Hiervoor ga je naar het zoekscherm van je telefoon.
  2. Veeg vanaf het beginscherm van onder naar boven. 
  3. Vervolgens typ je in het zoekveld “IMS service” en klik je op het resultaat. Dan opent er een pop-up. 
  4. Klik op Meldingen. Hierdoor opent er een nieuw scherm. 
  5. Klik dan op imsicon_channel_0. Deze zal greyed out zijn, maar je kunt er gewoon op klikken. 
  6. Hier zet je de Melding op Stil. De optie om bij het Vergrendelscherm de inhoud te verbergen zet je aan. En tot slot zet je de optie Niet storen uit.


Toestelinstellingen voor VoLTE


Je toestel instellen voor WiFi bellen
Voor het bellen via 4G hoef je verder niets te veranderen. Je telefoon instellen voor Bellen via WiFi doe je zo: 

Android
1. Open de telefoonapplicatie (Het groene bel-knopje)
2. Ga naar instellingen
3. Selecteer Bel via WiFi: Aan
4. Daarna kies je bij Voorkeur WiFi of Voorkeur mobiele netwerk voor: Voorkeur mobiele netwerk.

Een andere optie is: 
1. Ga naar je beginscherm
2. Veeg van bovenaan naar beneden. Hierdoor komt er een menu naar beneden geschoven 
3 Veeg van rechts naar links
4 Zet bellen via WiFi aan.

ff3d1c4b-d4a8-4467-b499-c7372674b036.png


Vodafone Smart Ultra 7

1. Ga naar Call+
2. Klik rechts op opties (3 bolletjes)
3. Ga naar Instellingen
4. Ga naar Oproepinstellingen
5. Ga naar Bellen via WiFi en klik deze optie aan
6. Je ziet nu bovenin je scherm dat 'Bellen via WiFi' is ingeschakeld

c2cef19c-f9cc-4b23-99ef-d63ebbdf691c.png


iPhone

Vanaf 29-03-2018 staat Wifi bellen standaard aan op Apple toestellen met iOS 11.3 of hoger. Hierdoor hoef je dus geen instellingen meer aan te passen en maak je direct gebruik van Bellen via WiFi. Een uitzondering hierop is de iPhone 5s/c. Deze ondersteunt namelijk géén 4G waardoor we geen overdracht kunnen doen van het WiFi naar het mobiele netwerk. Dit zou namelijk kunnen leiden tot een verbroken verbinding. Uiteraard kun je als gebruiker hier wel handmatig voor kiezen, om in specifieke gevallen je indoor dekking alsnog te verbeteren.

Op deze manier schakel je de iPhone handmatig in voor Bellen via WiFi: 

  • Ga naar 'Instellingen' > 'Telefoon' > 'Bellen via wifi' en zorg dat 'Bellen via wifi' ingeschakeld is.
  • Start de iPhone opnieuw op.
  • Maak verbinding met een ander wifinetwerk. ...
  • Schakel 'Bellen via wifi' uit en weer in.

Het instellen van Bellen over 4G voor Apple:

  • Ga naar instellingen > Mobiel Netwerk > Opties mobiele data.
  • Klik op 'Schakel 4G in'
  • Klik vervolgens op 'Gesprekken en data'
  • Zodra er een vinkje verschijnt, kun je na één werkdag bellen via het 4G Netwerk.
     

Het instellen van Bellen over 4G voor Android:

  • Ga naar instellingen > Verbindingen > mobiele netwerken > Bellen via 4G
  • Zet de schakelaar aan.

[Update 22-7-2019] Bellen over 4G en Wifi met de Xiaomi Mi 9
Gebruikers met een Xiaomi Mi 9 kunnen nu na het bijwerken van de laatste Vodafone software gebruik maken van Bellen via 4G en Wifi. De PDF-bijlage in dit bericht is nu ook bijgewerkt met deze informatie. 
Let op: alleen de Vodafone Software is geschikt. Deze herken je aan de “VF” in de software versie, bijvoorbeeld V10.2.7.0.(PFAEUVF).
 

Bellen via WiFi lukt niet.. 
 

Waarom zie ik geen WiFi Bellen in mijn scherm?
Omdat het toestel over het algemeen zelf kiest wanneer het overschakelt naar WiFi Bellen.

Mijn firewall blokkeert bellen via WiFi, welke poort(en) gebruiken jullie?
De verbinding verloopt via UDP poorten 500 en 4500. Zorg ervoor dat je firewall deze poorten niet blokkeert.

Ik ben in het buitenland, waarom werkt het niet?
Vanuit het buitenland ondersteunen we Bellen via 4G en/of WiFi nog niet. Je gesprek verloopt daarom automatisch via 2G of 3G.

Mijn router/modem maakt gebruik van een buitenlandse alternatieve DNS, levert dat problemen op?
Er wordt een controle uitgevoerd op het source IP. Je moet dus een Nederlands IP-adres hebben om Bellen via WiFi te gebruiken.

Het lukt niet om Bellen via 4G en/of WiFi te gebruiken met mijn prepaid aansluiting, hoe kan dat?
Inmiddels zou je met prepaid ook gebruik moeten kunnen maken van deze dienst. Mits je hiervoor het geschikte toestel hebt, uiteraard. 
 

Deel jouw ervaringen! 
 

Heb je vragen over WiFi- en/of 4G-bellen of wil je jouw ervaringen delen?

Stel je vraag en open je eigen topic. Voor specifieke technische problemen waar de Community ook geen antwoord op heeft, bel je met 1201. Vraag dan naar de Network Crew (tijdens kantoortijden).

Wil je op de hoogte blijven van alle ontwikkelingen rondom Bellen via WiFi? Volg dan dit topic. Zodra er een update is, plaatsen we deze hier. Wil je direct een melding krijgen als er nieuws is? Abonneer je dan op dit topic door rechtsboven bij "Opties" op "Abonneren" te klikken. Je ontvangt dan een e-mail als er een update is. Ben je nog geen lid van onze Community? Maak dan eerst een account aan

www.vodafone.nl/act/c/VoLTE-topic

648 Reacties
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hoi rodeto,

De meeste toestellen die via de Vodafone webshop worden verkocht beschikken over Vodafone branded software (in ds CSC code staat er dan VF).

Helaas weet niet ik waarom je een PHN Galaxy S6 Edge hebt ontvangen.

Daarnaast citeer ik een zin van Marc-, " S8 en de S8+ zijn beide geschikt voor bellen via 4G en WiFi met Vodafone. Dit geldt ook voor de S8 en S8+ toestellen zonder Vodafone software."
rodeto

Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Nee, niemand weet dat. Punt is dat ik dus wel wat mis. Zoals het wifi-bellen maar bijvoorbeeld ook de update naar Nougat. En dat is jammer. De bereikbaarheid en het netwerk van Vodafone is in mijn omgeving de laatste jaren er niet beter op geworden en dan is het zuur als je niet mee kunt doen met ontwikkelingen die dat verbeteren, ondanks mijn loyalty aan Vodafone.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hoi rodeto,

Is het inmiddels toch iets duidelijker voor je geworden met het bericht van Marc- en van mij?

Groet,
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste rodeto

De techniek heet officieel Generic Acces Network of GAN.

Sommige providers ondersteunen deze techniek alleen voor een select aantal toestellen omdat ze andere toestellen niet willen testen. Ongeteste toestellen worden vervolgens niet ondersteund omdat het bij deze mogelijk niet goed werkt.

De keus welke toestellen met terug werkende kracht getest worden, is natuurlijk aan Vodafone.

Wel word nougat nu voor de eerste galaxy s6 telefoons vrijgegeven. Mogelijk stopt vodafone dus ook de wifi bellen update nog in de s6 met de update van nougat.

Als je telefoon geen vodafone branded toestel is heb je helaas, pech. Dit is 1 van de voorwaarden die gesteld is momenteel aan het wifi bellen.
rodeto

Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
beste NetwerkFreak en SamsungExpert. Ik heb inmiddels begrepen dat de S8 en de S8+ beide geschikt zijn voor bellen via 4G en WiFi met Vodafone, ook als deze toestellen geen Vodafone software hebben.
Ik heb inmiddels mijn abonnement verlengd en daarbij de S8 besteld.

Dank voor jullie reacties.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
NetwerkFreak, WiFi en 4G bellen met de Galaxy S6 was al voor de Nougat update beschikbaar ;).

rodeto, super om te horen dat je voor de Galaxy S8 bent gegaan :)! Ik wens je alvast veel plezier met dit prachtig toestel! Mocht je nog vragen hebben stel deze gerust.
Orionnl

Nieuwkomer
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik zou ook graag willen weten of dit ook werkt voor grootzakelijke abonnementen.
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Hoi Orionnl!

Bellen over WiFi en 4G is op dit moment alleen nog beschikbaar voor particuliere en klein-zakelijke klanten.
vriesdejoop

Nieuwkomer
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Zit nog weinig actie in...... :@

Wacht nog steeds op het toeveoegen van de OnePlus telefoons....
knoxville

Gedreven Ontdekker
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Mijn schoonvader heeft een iPhone 6 met de laatste software. Vodafone abonnement is een "groot bedrijf". Werkt daarom zijn vowifi niet? De functie is aangevinkt. Wanneer zullen grote bedrijven worden ondersteund?
knoxville

Gedreven Ontdekker
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Dus als ik het goed begrijp gaat zelfs na de update vowifi niet werken zolang je toestel branded is? Ik kan helaas me de s6 nog altijd niet updaten. Nu op versie 6.0.1 unbranded. Door Vodafone unbranded geleverd! Ik zit helaas met de problemen.
Anonymous
Niet van toepassing
knoxville het werkt alleen op dit moment voor particuliere klanten en klein zakelijk. Groot zakelijk helaas nog niet.
Anonymous
Niet van toepassing
Bij branded toestellen zul je moeten wachten op de update van Vodafone vriesdejoop.
Dit wordt ondersteund bij 7.0 zover ik weet.
knoxville

Gedreven Ontdekker
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Steven- maar gaat het ook werken op 7.0 unbranded?

Wanneer zullen grote bedrijven worden geïntroduceerd voor vowifi?
Anonymous
Niet van toepassing
Op dit moment is er nog niks bekend over, wanneer de groot zakelijke klanten deze optie krijgen. Op de unbranded toestellen zal de optie ook beschikbaar komen /zijn afhankelijk van welk toestel.
vriesdejoop

Nieuwkomer
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
hmmmm...
Als je niet snapt wat wordt gevraagd is het mischien handig om geen antwoord te geven.
Mijn vraag gaat NIET over branded software van Vodafone, wie wil die rommel die ongeveer vijf maand achter loopt? Branded vodafoon software voor de OnePlus bestaat niet en zal ook nooit bestaan.
Mijn vraag is of jullie van plan zijn om net als de overige providers telefoons toegang te geven to VoLTE als het toestel en software geschikt zijn, dus de non-branded telefoons!
OnePlus draaid overigens al ongeveer twee maand op 7.1.1 en voldoet al sinds eind december aan de 7.0 eis.
Het blijft vreeemd dat ik in het buitenland gewoon gebruik kan maken van VoLTE, en in Nederland met T-mobile ook.
vriesdejoop

Nieuwkomer
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Excuses Steven- zie dat je intussen wel een duidelijk antwoord gegeven hebt over de unbranded toestellen, vehaal blijft dus : Blijven afwachten..... 😞
knoxville

Gedreven Ontdekker
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
steven in dit geval de samsung S6. Wanneer gaat de unbranded firmware werken?
Anonymous
Niet van toepassing
Update 16-3-2017] Belangrijke informatie over bellen via WiFi met een Samsung S6 en/of Samsung S6 Edge:
Tijdens het updaten naar Android 7.0 Nougat wordt VoWiFi in de instellingen van je toestel uitgeschakeld. Zet dus na de update VoWiFi weer handmatig aan.

_Thomas_ is er al iets meer bekend over de unbranded toestellen. Neem aan dat dit bij nougat gaat werken.
knoxville

Gedreven Ontdekker
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Zojuist contact gehad met Samsung. Zij zeggen dat Vodafone ook de distributie van unbranded 7 firmware verspreid. Klopt dit?

zo ja, wanneer komt voor mijn s6 unbranded 7.0 uit?
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Hoi knoxville,

We hebben dit intern nagevraagd. Zodra we hier meer informatie over hebben, zullen we dit posten in dit topic.


Sietske
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1394Posts
  • 51Oplossingen
  • 59Likes
knoxville, @vriesdejoop, @Steven-,

4G/WiFi bellen wordt ook beschikbaar op vanilla (non-branded) toestellen. Hierover zijn we nog steeds met Samsung (lokaal) in overleg. We proberen deze dienst op vanilla toestellen z.s.m. beschikbaar te krijgen, maar we hebben helaas geen specifiekere informatie dan dit.
Anonymous
Niet van toepassing
Thnx Sietske
dcvtkl

Nieuwkomer
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo, enig idee wanneer we Wifi bellen voor de Microsoft Lumia 950 kunnen verwachten?
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
dcvtkl, op dit moment is dat nog niet bekend. Ook niet voor andere toestellen die nog niet op de lijst staan.
dcvtkl

Nieuwkomer
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Jammer, want de telefoon ondersteund het wel, en de ontvangst in huis is dramatisch tot nul...
knoxville

Gedreven Ontdekker
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Sietske en Sharon

Ondertussen al weer 2 weken geleden. Hebben jullie al contact kunnen leggen met Korea? Wat een jarenplan om een simpele vraag te beantwoorden waneer een firmware update komt van Samsung.

Vodafone als grote speler in de markt welke jaarlijks duizenden toestellen inkoopt bij Samsung kan niet eens een antwoord als deze achterhalen in enkele dagen tijd? Ik kan me er niks bij voorstellen. Ik ben nogal teleurgesteld in de gang van zaken.


Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
[Update 11-5-2017] Bellen over WiFi en 4G met een Samsung Xcover 4 en bellen over 4G met een Nokia 3:
Samsung gebruikers met een Samsung Xcover 4 kunnen vanaf de lancering ook bellen via WiFi en 4G. Nokia gebuikers met een Nokia 3 kunnen vanaf lancering bellen via 4G.
Rene2015

Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoe stel je bellen over wifi in op een Huawei P10?
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hoi Rene2015,

Om gebruik te maken van deze optie zal deze moeten worden ingeschakeld. Dit doe je als volgt:

1. Open de telefoonapplicatie
2. Ga naar instellingen
3. Selecteer Bel via WiFi aan
4. Vervolgens kies je bij Voorkeur WiFi of Voorkeur mobiele netwerk voor Voorkeur mobiele netwerk.

Laat je het weten of het nog is gelukt?

Groet,
Rene2015

Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dat klinkt als een niet te missen optie, maar helaas.
Hij staat er bij mij helemaal niet tussen.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hoi Rene2015,

Is de software op het toestel ook up to date? Dit check je door naar Instellingen te gaan zie dan Toestel info/Software-update en check vervolgens of een eventuele update ter beschikking is.

Groet,
Rene2015

Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ook dat had ik gedaan.
Hij zegt dat alles up to date is:
emui 5.1
VTR-L29C432B123
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Rene2015, de uitrol van de L09C432B133 is begonnen. Maar dit wordt altijd gefaseerd uitgerold. Niet iedereen ontvangt de update dus tegelijk. Nog even geduld! 🙂
Rene2015

Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Vandaag de B133 update binnen gekregen, en inderdaad het werkt! Ik kan nu bellen over wifi inschakelen. 😄
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Goed om te lezen Rene2015 😉
-Andy-

Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Klopt 't dat bellen over WiFi en 4G (voLTE) 't sinds de storing niet meer doet? Heeft VF dit tijdelijk uitgeschakeld?
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Wegens werkzaamheden aan het netwerk kan het inderdaad zo zijn dat 'bellen over Wifi en 4G' tijdelijk niet werkt. Onze collega's doen hun best om het z.s.m. op te lossen.
JanVrij

Gedreven Ontdekker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wij met 2 x Vodafone abb Samsung S7 zijn afhankelijk van Wifi bellen. Ik begrijp dat thans Wifi bellen niet mogelijk is. Is er zicht op een oplossing???
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi JanVrij,

Werkt ''WiFi en 4G bellen'' al gehele tijd niet meer of staat deze optie niet geactiveerd op je toestel? Of omdat er op dit moment gewerkt wordt aan het probleem waar Serkan eerder over een bericht heeft gepost?

Mocht het betrekken tot de problemen dan is het echter toch even afwachten totdat de problemen zijn opgelost.

Groet,
JanVrij

Gedreven Ontdekker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Optie is geactiveerd op de toestellen. Sinds enkele dagen (hoe lang?) werkt Wifi bellen niet. Waar het aan licht? Weet ik niet. Vermoden: problemen bij Vodafone. Vraag: is er zicht op een oplossing?
Antwoord: ...............................................
-Andy-

Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Probleem ligt zeker bij Vodafone en dat al sinds de storing afgelopen zondag. Ligt er hier sinds dien helemaal uit helaas...
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
En ik maar denken dat het aan mij lag.. 2x een reset gedaan.. Geen VoWiFi en VoLTE de laaste dagen.

- edit -
Sinds de 16e werkt VoWiFi weer bij mij, VOLTE nog niet.
-Andy-

Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Jammer dat 't niet even wordt gemeld. Snap dat deze dienst geen prio heeft. Zal wel te maken hebben met dit artikel: https://tweakers.net/nieuws/125965/kpn-en-vodafone-leggen-verbinding-om-klanten-in-hd-voice-te-laten...
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi all, de werkzaamheden zijn inmiddels afgerond. Bellen over Wifi en 4G werkt inmiddels weer.
-Andy-

Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Top Serkan, dank voor 't melden. Vanaf vanmorgen werkte alles weer naar behoren. Grt Andy
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Bedankt voor je terugkoppeling terug -Andy-! Geniet ervan (en van je weekend)!

Groet,
bgoedhart

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Gaat de OnePlus 3T ook ondersteund worden?
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
bgoedhart zoals het er nu naar uitziet helaas niet. Ik heb verder ook geen informatie of dit in de toekomst wel het geval zal zijn.
Rene2015

Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Interessant robertwebbe, ik had het probleem dat bellen over wifi overal werkte behalve bij mij thuis.
Ik maak thuis gebruik van "dns.watch" dns servers (84.200.69.80 / 84.200.70.40).
Na dit terug te zetten naar de standaard ziggo dns servers, en een reboot van de telefoon, werkte het meteen.

Dan vraag ik me wel af waarom het niet werkt via een andere dns server. Wordt er soms gecheckt of de dns server in nederland zit?

robertwebbe schreef:
Vandaag iets ontdekt wat mogelijk anderen ook kan helpen als WiFi bellen niet werkt. Ik had in mijn router een alternatieve DNS ingesteld. Toen ik die eenmaal verwijderd had en mijn router gereset was, werkte het direct.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties op dit artikel.

Uitgelicht topic