Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes

Apple Music - nu 3 maanden gratis!

Apple Music is de ultieme streaming ervaring voor iOS én Android-gebruikers. Met Apple Music ontdek je nieuwe muziek die speciaal voor jou is gekozen. Luister je naar wereldwijde hitlijsten en ontdek je waar je vrienden naar luisteren. En dat allemaal via Vodafone. Zo kun je Apple Music gemakkelijk aan en- uitzetten en betaal je al je entertainment apps overzichtelijk via één factuur.


Ben jij een “Music is life"- type? Dan hebben we goed nieuws voor je! Alle klanten van Vodafone die nog niet eerder gebruik hebben gemaakt van deze actie krijgen nu 3 maanden gratis Apple Music. Behoor jij tot de gelukkigen? Dan ontvang je van ons een e-mail om Apple Music te activeren. 

Dus, kort samengevat:

  • 3 maanden gratis Apple Music
  • Al je entertainment apps via Vodafone overzichtelijk op één factuur
  • Je krijgt het individuele Apple Music account
  • Na de actie van 3 maanden betaal je €9,99 via je Vodafone-factuur
  • Alleen geldig voor klanten die eerder géén gebruik maakten van Apple Music

Gebruik maken van 3 maanden gratis Apple Music? Dat doe je zo:

Zodra we de 3 maanden Apple Music promotie voor je hebben klaarstaan ontvang je van ons een e-mail met een link naar Vodafone Entertainment:

1. Klik op de link en log in met je mobiele telefoonnummer. Of gebruik de My Vodafone App. 
2. Selecteer het Apple Music aanbod, accepteer de voorwaarden en klik op 'Activeer Apple Music'. 
3. Zodra het activeren is gelukt, ontvang je een bevestiging-sms met een link om de Apple Music app te openen en je Apple ID te koppelen. Hierna kun je direct van Apple Music genieten.

Na 3 maanden...
Wil je na de actieperiode gebruik blijven maken van Apple Music? Dan hoef je verder niets te doen. Apple Music blijft actief en je betaalt maandelijks €9,99 via je Vodafone rekening. Het abonnement blijft maandelijks opzegbaar via de Vodafone Entertainment pagina.
Let op: beëindig je de actie zelf binnen de actietermijn? Dan stopt Apple Music op het einde van de volledige actieperiode.

Hoe zeg ik zelf op?
Apple Music zeg je op via de Vodafone Entertainment pagina. Klik hier op “Jouw actieve abonnementen”, vervolgens selecteer je de dienst die je wilt opzeggen (in dit geval Apple Music). Daarna verschijnt onderaan de pagina een button met “Apple Music opzeggen”.

Is er nog iets onduidelijk? Stuur ons een reactie onder dit topic of open je eigen topic

Veel plezier!


Bijgevoegd: Algemene Voorwaarden Apple Music

125 Reacties
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Wat geweldig zeg, misschien ga ik dit wel doen. Al hoewel ik nu ook al gratis luister naar Spotify, met reclame, maar dat maakt mij niet zoveel uit eigenlijk. Misschien de moeite waard om Apple Music eens 3 maanden uit te proberen 🙂
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Ik zou zeggen doen Energieboy 🙂 Leuke manier om een product te leren kennen 🙂
Naomy86

Nieuwkomer
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Oh nee! Ik heb Apple Music net geactiveerd voor mijn dochter, 3 maanden gratis. En nu heb ik het per ongeluk beëindigd, wat betekent dat het direct beëindigd wordt en niet pas na afloop van de 3 gratis maanden. What to doooooo?
PredRob

Stamgast
  • 61Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
Naomy86

Hoi dat is best lastig, ik heb dit gevonden hier over :

Als u uw abonnement tijdens de proefperiode opzegt, hebt u direct geen toegang meer tot de catalogus en andere functies van Apple Music.

Hier onder staat nog een link met meer info over hoe of je in je apple account met je muziek proef abonnement meerder opties hebt voor aanpassingen binnen de proef periode, hopelijk staat er nog wat nuttige bij voor jou probleem S6 :

https://www.iculture.nl/tips/apple-music-opzeggen/

Gr.
Pred..
Naomy86

Nieuwkomer
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Helaas zijn die opties er niet ?????
PredRob

Stamgast
  • 61Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
Op welke manier heb je het geprobeerd, via je phone in de instellingen of met je iTunes of apple account en waar heb je precies naar gekeken, zo kunnen we iets verder meedenken Naomy.
Apple is best lastig met hun producten bij opzeggingen ervan je kan ook vaak best veel aan info kwijt raken daar mee.
Maar in dit geval heb je alleen een proef periode stop gezet je zou zelfs denken dat je die 3 mnd nog gewoon zou kunnen gebruik door de instellingen weer op de juiste manier terug te zetten,
Maar dan hebben we wel wat meer info nodig wat je al geprobeerd hebt en kunnen we verder zoeken naar de juiste oplossing.
Gr.
Naomy86

Nieuwkomer
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Via de muziek app en via iTunes heb ik gekeken. Ik heb het 3 maanden gratis abonnement geannuleerd, om te voorkomen dat het na de 3 maanden betaald verder zou gaan. Echter, wist ik niet dat de dienst dan direct zou stoppen. De enige keuze die ik nu heb, is het abonnement betaald hervatten.
Abonnementen lopen altijd pas af na de proefperiode, ook bij tussentijds opzeggen, ik vind dit echt jammer!!!

ik kan geen foto meesturen want het is te groot. Maar er is alleen de optie om het betaald te hervatten.
PredRob

Stamgast
  • 61Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
Naomy
Eerst even dit:
Had je al betaalde muziek nummers van I tunes op je pc staan.
Is het op dit moment dan zo dat je die nog gewoon helemaal kan afspelen zonder reclame in het nummer.
Kan je nu muziek downloaden op je pc met I tunes zonder dat je moet betalen ?

Verder :
deze info vind je allemaal onder kopje I tunes abonnement aanpassen :

Wat staat er onder kopje abonnement, staat een prijs bij en verder het soort abonnement zoals>> individueel >>gezin >>proef >>>>> welke datum staat daar bij>>>>verloopt op ?

Verder helemaal onder in het zelfde betaaldeel van i tunes staat annuleer abonnement >>> staat>>>als je nu annuleert heb je nog tot (staat een datum) >>>> toegang tot je abonnement ? welke datum staat daar bij.

Is kijken of we dan zien hoe je account er nu voor staat.
Gr.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Goede tip PredRob! Echter kun je dit daarmee niet aanpassen.
Je mag ons een berichtje sturen via Facebook of Twitter. Wij kunnen dan kijken of we het kunnen herstellen voor je omdat dit via ons gaat.
Naomy86

Nieuwkomer
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hi Rob, van mijn dochter kan het NIET. Er komt dan en pop-up om me betaald aan te melden bij Apple Music. Van mij lukt het allemaal wel, maar ben daar niet mee ingelogd en ik heb zelf al jaren een betaald abonnement bij Apple Music.

Onder het kopje abonnement staan al die opties (individueel, gezin, jaar) maar er staat GEANNULEERD 21-2-2019 bij de datum bovenaan. Er staat geen andere datum tot wanneer ik toegang heb tot Apple Music, er staat alleen geannuleerd.

Wat je zegt, herken ik wel, want normaal gesproken zie je tot wanneer je proefperiode loopt. Apple is hier slim geweest en dat vind ik jammer!

Ondanks alle berichten, en normaliter eindig ik een proefperiode ook meteen na het aansluiten - dan stopt het abbonement pas ná afloop van de proefperiode - stopt Apple Music DIRECT als je het beeindigt en dus NIET na afloop van de 3 maanden!!!

Moderator edit: Correctie: indien je voor de einddatum het beëindigd, dan zal het per de einddatum van de proefperiode beëindigd worden.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Beste Naomy86
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Een proef abonnement afsluiten bij Apple Music direct is heel iets anders dan het afsluiten via Vodafone. Als je het direct bij Apple Music had gegaan dan kon je direct je abonnement stoppen en dan zou die pas na 3 maanden helemaal stoppen en zat je nergens aan vast. Maar bij Vodafone verloopt dit heel anders, je gaat een abonnement aan bij Vodafone en die gaat een abonnement aan bij Apple.

Steven heeft je al laten weten dat je het best even contact op kunt nemen door een berichtje te sturen naar Vodafone via Facebook of Twitter. Dan kunnen ze daar voor je kijken of ze het nog voor je kunnen herstellen.
Naomy86

Nieuwkomer
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hahaha thanks voor je bericht Energieboy ik ga het even checken.
Naomy86

Nieuwkomer
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ja, dit is dus anders helaas.....ik dacht vooruit te denken en de gratis 3 maanden alvast te stoppen.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Snap ik Naomy86
Het staat er nu ook in, zodat andere klanten hiervan op de hoogte zijn. Ik zie dit wel trouwens in de voorwaarden staan.

Correctie: indien je voor de einddatum het beëindigd, dan zal het per de einddatum van de proefperiode beëindigd worden.
PredRob

Stamgast
  • 61Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
Naomy86 wrote:
Ja, dit is dus anders helaas.....ik dacht vooruit te denken en de gratis 3 maanden alvast te stoppen.

Hoi Naomy
ik zie dat je er ondertussen uit bent gekomen wat of het probleem was en dat in het geval van je dochtersl het via Vodafone is aggesloten en niet Apple. Ik lees hier ook verder dat Vodafone hier voor hun eigen regels hebben opgesteld .
Wel fijn voor je dat je nu in ieder geval weet waar of het probleem zat ..
Gr..

Moderator edit: De regels van Vodafone zijn hetzelfde als de regels van Apple. De proefperiode wordt beëindigd per de einddatum. Ook al stop je het abonnement eerder.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Ik geniet volop met Deezer :sunglasses:!
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
SamsungExpert wrote:
Ik geniet volop met Deezer :sunglasses:!

Ik nu eigenlijk met de gratis Spotify met reclame, maar oh, zo erg is het niet.
Zit er nog hard over na te denken of ik dit nu wel of niet wil proberen voor 3 maanden 🙂
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Ik heb het zojuist voor mijzelf geactiveerd Energieboy SamsungExpert
Puur om te testen 🙂
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Steven wrote:
Ik heb het zojuist voor mijzelf geactiveerd Energieboy SamsungExpert
Puur om te testen 🙂

Ik moet het nog doen.
Geen tijd voor gehad, komt goed. ?
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Mag ik ook een advies geven aan iedereen die gebruik maakt van content blokkade voor betaalde internetdiensten? Want dan werkt het niet om je aan te melden via Vodafone. Je moet dan eerst de blokkade laten verwijderen door de klantenservice van Vodafone.

Aangezien ik mijn blokkade graag laat staan, en er dus nu ook zeker van ben dat ik geen betaalde internetdiensten kan ontvangen, zonder dat ik het wil, heb ik pech en kan ik geen gebruik maken.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Het klopt inderdaad Energieboy dat als je een blokkade op je nummer hebt staan voor content (Payinfo), het niet mogelijk is om dit te activeren.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Steven wrote:
Het klopt inderdaad Energieboy dat als je een blokkade op je nummer hebt staan voor content (Payinfo), het niet mogelijk is om dit te activeren.

Oké, dan laat ik het verder zo.
Wil deze niet weer open zetten, ben blij dat ik geen onverwachte abonnementen krijg.
Dus dan wens ik iedereen veel plezier met deze actie 🙂
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Steven wrote:
Ik heb het zojuist voor mijzelf geactiveerd Energieboy SamsungExpert

Puur om te testen 🙂


Als je maar niet overstapt naar een appel :stuck_out_tongue_winking_eye::wink:
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Ik dacht ook al, Steven en proberen met een Apple?
Volgens mij gaat er iets mis bij Vodafone 😛

Pas op hoor, er zijn grenzen 🙂
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Nee hoor, ik blijf bij Android. Maar ik vind wel dat ik onze acties of producten moet uitproberen zodat ik op de hoogte ben van het product of actie. Ik probeer dit soort acties dan ook graag uit 🙂
SunilDutt81

Nieuwkomer
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi, ik zou graag een Family account voor Apple Music willen aanvragen. ik heb immers een Vodafone (Red Together) Familie Abonnement 😉 Kan dit mogelijk gemaakt worden?
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Op dit moment is het alleen mogelijk om per nummer een account aan te vragen via Vodafone Entertainment pagina
Wij ondersteunen geen Family account SunilDutt81
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
Kun je als prepaid klant ook een abonnement op Apple Music nemen?
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
robertwebbe wrote:
Kun je als prepaid klant ook een abonnement op Apple Music nemen?

Nee, als prepaid klant kan je daar geen gebruik van maken.
Dit komt omdat ze geen factuur kunnen sturen en ze moeten het geld van je rekening af kunnen halen. Je kan natuurlijk wel direct bij Apple deze dienst afnemen!
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
Energieboy En als je er nu voor zorgt dat je altijd voldoende prepaid tegoed hebt? Bijvoorbeeld als je iedere maand een automatische opwaardering krijgt.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
robertwebbe wrote:
Energieboy En als je er nu voor zorgt dat je altijd voldoende prepaid tegoed hebt? Bijvoorbeeld als je iedere maand een automatische opwaardering krijgt.

Nee, het werkt gewoon niet op prepaid.
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
Steven Kun je dit bevestigen Steven?
Op coach schijnt iets anders te staan.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Ik weet niet wat coach is maar ik heb vanmorgen via de chat en via Twitter contact gehad met Vodafone en twee verschillende mensen geven aan dat je echt voor deze diensten een abonnement nodig hebt en dat prepaid niet mogelijk is. Ook niet de 3 maanden gratis

Ik zal, na bewerken van de plaatjes, deze hier plaatsen. Dan heb je het bewijs ook van Vodafone zelf. Je had natuurlijk ook even kunnen vragen via chat ?

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Mooier kan ik het echt niet maken
Of de klantenservice van Vodafone moet het volledig mis hebben en alleen Steven weet het antwoord

???



Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hmmz dat is interessant robertwebbe Energieboy! Ik lees namelijk via interne kanalen dat het ook voor Prepaid is. Bij Prepaid dien je ervoor te zorgen dat je minimaal 9,99 tegoed moet hebben. Heb je dit ook gecheckt?
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Steven
Ik heb het gevraagd bij de klantenservice van Vodafone en kreeg per Twitter, Chat en Telefoon (zojuist) de melding dat je alleen gebruik kunt maken van deze dienst als je een abonnement heb en GEEN Prepaid. En die laatste (per telefoon) zei nog: dit komt omdat we nooit zeker kunnen zijn dat er geld genoeg op je kaart staat en daarom is er voor gekozen om alleen abonnementen hier gebruik van te laten maken.

Ja, zeg het maar. Dan ben jij nu aan zet om al je collega's een draai om hun oren te geven om te zeggen dat het NIET waar is of dat je gaat zeggen dat je collega's wel gelijk hebben 🙂
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Nou, daar sta ik dan. Ik krijg te horen van de klantenservice dat het NIET kan maar nu blijkt, na onderzoek van Steven, dat het dus wel kan. Sorry robertwebbe, daar kon ik ook niets aan doen. Als verschillende mensen binnen Vodafone mij aangeven dat het niet kan, dan mag ik dat wel aannemen en laat ik het weten. Maar nu blijkt dat het wel kan, als je maar het geld op je prepaid hebt staan, dat ze eraf willen halen. Heb je dat niet, dan stopt het abonnement direct.

Misschien had je het ook intern kunnen vragen. Want ik begrijp dat Coach iets intern is bij Vodafone en dan was het mij ook iets duidelijker geweest dat je meer binnen Vodafone weet dan ik. Dan had ik ook mijn twijfel gehad, zeker als mensen bij Vodafone onderling het niet weten en het hier komen vragen 🙂

Succes in ieder geval, het is mij nu duidelijk en bedankt dat je me geholpen hebt met dit leer momentje. Het is dus mogelijk, ook via Prepaid, maar je moet het geld er wel op hebben staan anders stopt het abonnement.
Aaifoon

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mooie actie, zes maanden gratis Apple Music. Ik heb nu een Apple Music Family account. Welk voordeel is er voor mij als ik mijn Vodafone-abonnement verleng?
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Aaifoon wrote:
Mooie actie, zes maanden gratis Apple Music. Ik heb nu een Apple Music Family account. Welk voordeel is er voor mij als ik mijn Vodafone-abonnement verleng?

Daarvoor kan je vandaag contact opnemen met Vodafone.
Die kunnen je vertellen wat voor aanbieding ze voor je kunnen doen of je kijkt even in je My Vodafone app.

Vandaag is er ook vanaf 14:00 uur pre-order van de iPhone 11
Hoe te bestellen: https://forum.vodafone.nl/apple-ios-15/bestellen-leveringen-de-nieuwe-iphone-11-iphone-11-pro-en-iph...

Wat is er allemaal nieuw:
https://forum.vodafone.nl/apple-ios-15/ervaringen-discussie-de-nieuwe-iphone-11-iphone-11-pro-en-iph...
YoramH

Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Dus als ik nu de 3 gratis maanden activeer kan ik als die 3 maanden verlopen zijn, alsnog de 6 maanden activeren die ik bij mijn iPhone 11 pro krijg. Of werkt dat niet zo?
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi YoramH
In de algemene voorwaarden staat onder Artikel 2 Promotie 2.3:
Iedere Klant kan één keer aan beide Promoties deelnemen. Klant kan niet aan Promotie 1 deelnemen indien hij, via welke weg dan ook (waaronder, maar niet uitsluitend, Promotie 2) al gebruik heeft gemaakt van een gratis Apple Music proefabonnement.

Op de FAQ van de entertainment pagina staat:
De 6 maanden gratis Apple Music is voor Vodafone klanten die de nieuwste iPhone kopen in combinatie met een particulier Vodafone abonnement. De drie maanden gratis Apple Music promotie is voor alle andere klanten die een particulier Vodafone abonnement hebben. Dit is een doorlopende promotie, hier zit geen einddatum aan verbonden.

Neem aan dat je hier je antwoord wel kunt vinden 🙂
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Was bovenstaande informatie duidelijk genoeg voor jou YoramH?
YoramH

Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Snap eerlijk gezegd nog steeds niet of het nou wel of niet kan Sharon
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Ik begrijp dat het verwarrend is YoramH. Ik heb het zelf ook even moeten uitzoeken. Het is mogelijk om eerst gebruik te maken van 3 maanden Apple Music en vervolgens met de iPhone-actie nogmaals de 6 maanden te gebruiken. Andersom is het echter niet mogelijk!
YoramH

Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Thanks Sharon dan snel de 3 maanden aanvragen 🙂
Shirohana

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb sinds gisteren mijn nieuwe iPhone en is mijn abonnement al vanaf de 22e geactiveerd, maar vooralsnog geen sms ontvangen voor 6 maanden Apple Music.

Op welk termijn kan ik iets verwachten?
Heeft iemand enig idee?
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hi Shirohana
Misschien zijn ze daar nog niet klaar voor en doen ze dit als het hectiek rond het uitleveren gedaan is? Ik weet het ook niet hoor, we zullen even moeten wachten op Sharon, misschien dat die je wel verder kan helpen met informatie.
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Ik heb dit voor je nagevraagd Shirohana. Zodra ik een reactie heb, zal ik deze plaatsen in dit topic.
dries81

Gedreven Ontdekker
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Ik heb de iPhone pro Max gisteren ontvangen. Maar nog geen sms. Iemand een idee waarom nog niet?
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hi dries81
Zoals je hebt kunnen lezen, het bericht voor je, is Sharon dit aan het onderzoeken en als ze een reactie heeft dan zal ze dit hier melden.

Even geduld hebben dus.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties op dit artikel.

Uitgelicht topic