Sander
Community Developer
Community Developer
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 26Likes

Altijd bereikbaar met OneNumber van Vodafone

Met OneNumber voor je Apple smartwatch kun je voortaan zonder telefoon de deur uit en blijf je toch bereikbaar. Gewoon met je eigen telefoonnummer. Handig toch? OneNumber is gekoppeld aan je eigen Vodafone abonnement. Dit betekent dat je de data en minuten uit je huidige bundel gebruikt.

 

Wat is OneNumber precies?
Vodafone OneNumber is het digitale abonnement dat je afsluit om je mobiele nummer te koppelen aan je cellular smartwatch. Dit doen wij via eSIM, een digitale simkaart in je smartwatch. Je smartwatch gebruikt dan de data en belminuten uit je Vodafone abonnement.


De voordelen op een rij

  • Ook zonder mobiel ben je bereikbaar
  • Zowel je data als je minuten uit één bundel
  • Eén 06-nummer voor twee devices

 

Wat heb je nodig om gebruik te maken van OneNumber?

  • Een iPhone XR of hoger 
  • Minimaal iOS 17.1 of hoger
  • Vodafone abonnement
  • Apple cellular Watch Series 4 of nieuwer met minimaal watchOS 10.1

 

< Alles over OneNumber > 

 


FAQ

Ik heb een Apple smartwatch en ben ook al klant van Vodafone. Kan ik ook gebruik maken van OneNumber?
Dit is zeker mogelijk. Op dit moment bieden wij OneNumber aan voor Apple cellular Watches.

 

Zijn alle Apple Watches geschikt voor OneNumber?
De Apple cellular Watch Series 4 of nieuwer met minimaal watchOS 10.1 zijn geschikt voor OneNumber.

 

Hoe weet ik of mijn huidige Apple Watch de functie cellular ondersteunt?
Een cellular smartwatch wil zeggen dat de smartwatch een simkaart ondersteunt. Een cellular Apple Watch herken je aan de rode ring op de crown (de draaiknop aan de zijkant). Staat er geen rode ring op de crown? Dan heb je naast je smartwatch ook altijd je mobiel nodig om verbinding te maken. De vorige generatie smartwatches werkt alleen met wifi en Bluetooth, de nieuwste generatie (cellular watches) werkt ook met eSIM.

 

Werkt OneNumber ook in het buitenland?
OneNumber werkt momenteel alléén in Nederland. Uiteraard kun je wel gewoon je Apple Watch blijven gebruiken, zolang je maar een bluetooth-verbinding hebt met je telefoon. 


Staat jouw vraag er niet bij of wil je graag je eerste ervaring met OneNumber met de Vodafone Community delen? Laat dan een reactie achter!

 

 

36 Reacties
corvankruchten

Gedreven Liefhebber
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 59Likes

Schermafbeelding 2023-10-31 om 09.35.18.png    

Wat doe ik fout? Ik heb al herstart gedaan van iPhone en Watch. Heb Red-abo en een watch met rode cirkel.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11841Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3101Likes

@Sander - Wanneer gaat Vodafone ook OneNumber aanbieden in het buitenland?

@corvankruchten  - Je kan beter op 1 plek je vraag stellen en niet op meerdere plekken. Daarnaast is het misschien zelfs nog beter om een eigen topic te starten want op deze manier vallen je vraag niet op bij de moderatoren en zien ze je vraag misschien wel over het hoofd. 

Jrnholt

Gedreven Liefhebber
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 116Likes

Ook ik heb de vraag of en wanneer Vodafone ook roaming gaat aanbieden voor One Number. Ik woon letterlijk op 2 kilometer van de Belgische grens en kom dus wekelijks in het buitenland…

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3033Posts
  • 892Oplossingen
  • 1031Likes

@Energieboy en @Jrnholt OneNumber werkt niet in het buitenland. Het is vooralsnog niet bekend of we dit ook in het buitenland gaan aanbieden. Als dit in de toekomst wijzigt, dan zullen we dit uiteraard laten weten via de gebruikelijke kanalen.

BanRay

Gedreven Meekijker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoe zit het met zakelijke abonnementen? Daar lees ik niks over. Of is dan het verhaal wederom dat dit nauwlettend in de gaten wordt gehouden, of dat men weinig animo verwacht? Zucht...

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3033Posts
  • 892Oplossingen
  • 1031Likes

Hi @BanRay 
Je bent niet de enige die zich dit afvraagt! Ik heb toevallig deze vraag gisteren ook beantwoord en zal mijn reactie hier delen: 

BanRay

Gedreven Meekijker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Cecilia  Hoe kom ik erachter of mijn nummer onder een grootzakelijke klant valt? Mijn mobiele nummer staat in mijn persoonlijke profiel.

Jasper2

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 27Likes

Waar blijft de ondersteuning voor Samsung Watches (en eventuele andere android based watches)??

 

Jammer om ook bij Vodafone te zien dan ze de oogkleppen op hebben en volledig Apple oriented zijn en geen ook hebben voor andere gebruikers zo te zien.

 

In het buitenland werkt het al met OneNumber, maar hier natuurlijk niet 😉

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3033Posts
  • 892Oplossingen
  • 1031Likes

@BanRay Op basis van je mobiele nummer zie ik dat deze valt onder GrootZakelijk.

@Jasper2 Vooralsnog ondersteunen we op dit moment alleen OneNumber i.c.m Apple Watches. In de toekomst willen we dit ook zeker mogelijk maken voor smartwatches voor Samsung. Hiervoor is nog geen datum bekend.

Martijn_MKL

Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb via jullie de watch titanium, krijg net werk melding, wordt niet ondersteund. Vreemd terwijl jullie wel beweren en verkopen.


wat en wanneer de oplossing, krijg nergens antwoord!

melding:

IMG_0378.png

vdK

Stamgast
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 72Likes

@Martijn_MKL 
aangezien je ook in het andere draadje vrijwel dezelfde vraag hebt staan heb ik daar gereageerd. Als je jezelf daar goed inleest zal je zien dat OneNumber gewoon goed werkt. Bij mij in ieder geval wel. Ik heb het donkerbruine vermoeden dat je ook een beta versie IOS op je iPhone hebt staan. Dan gaat het dus idd niet werken.

Martijn_MKL

Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@vdK 

Hoi, Bedankt voor uw reactie.

Ik krijg nu de volgende tekst: apple watch VF NL-accound komt niet in aanmerking voor mobiele voorzieningen op je apple watch

vdK

Stamgast
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 72Likes

Heb je het andere draadje, waar je ook een reactie plaatste, al doorgenomen? Daar staan heel veel tips & tricks in. Als het dan nog niet werkt heb je hulp van de moderator daar of de klantenservice nodig.  Als je die posts in het andere draadje doorneemt kom je de naam van die moderator vanzelf tegen. Het is weekend dus….

 

MichelF

Ontdekker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 23Likes

Ik heb onenumber geactiveerd op me apple watch en liep tegen het volgende aan.

 

toen ik mijn vrouw belde met met watch kreeg ze een heel ander nummer in beeld dan me eigen 06 nummer, terwijl jullie (vodafone) zeggen dat deze esim aan je huidige nummer wordt gekoppeld.

 

gebeld met jullie helpdesk en die beweerde dat de esim voor de apple watch een ander virtueel 06 nummer krijgt welke is gekoppeld aan de bestaande 06 nummer, dit is wel omslachtig als je iemand belt toch…

 

ik heb het getest en inderdaad 2 06nummers die zowel op mijn iPhone als op mijn apple watch afgaan, als ik vanaf een willekeurige telefoon bel.

maar als ik met mijn iPhone bel, bel ik uit met 06 nr 1 en als ik met mijn apple watch uit bel, bel ik met 06 nr 2.

inkomend maakt dus niet uit.

 

dus ik moet al mijn contacten 2 06 nummer geven i.v.m. nummerherkenning.

 

dit lees ik totaal nergens in de informatie van onenumber terug, maar wel vreemd.

jullie zeggen namelijk “Eén 06-nummer voor twee devices” en dit klopt dus niet.

hoop dat jullie deze info ook aanpassen op de site, duidelijke omschrijving en info voor de klant. En dit voorkomt onnodige belletjes/chats naar de helpdesk van Vodafone

 

Voor de rest, tot nu toe, nog geen problemen ondervonden.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3033Posts
  • 892Oplossingen
  • 1031Likes

Hi @MichelF, goedemorgen!

Dit is natuurlijk niet de bedoeling, want het heet uiteraard niet voor niets OneNumber. Wil je mij een privébericht sturen met daarin jouw klantnummer, mobiele nummer en de data + tijdstip van het gesprek of gesprekken waarop dit gebeurde? Dan ga ik het intern voor je doorzetten ter onderzoek 🙂

FransF

Nieuwkomer
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

hallo allen,

 

ik heb een eerste versie apple ultra met up to date software, toch kan ik deze niet koppelen voor telefoneren met de watch.

in de winkel zeggen ze dat ultra nog niet aangehaakt kan worden, herkent iemand dat?

gr. frans

MichelF

Ontdekker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 23Likes

Cecilia,

ik probeer een prive bericht te sturen maar krijg html-foutmldingen of limiet bereikt

 
MichelF

Ontdekker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 23Likes

Cecilia

 

je hebt een prive bericht, maar wel een heel gedoe om onder de foutmeldingen HTML uit te komen

 
MichelF

Ontdekker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 23Likes

@FransF ik heb welliswaar de Ultra 2 maar moest mijn iPhone even opnieuw opstarten.

en beide device moeten wel de laatste watchOS en iOS draaien

Jrnholt

Gedreven Liefhebber
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 116Likes

Je hebt niet de laatste versie van iOS en watchOS nodig. Het werkt al vanaf iOS 17.1 en WatchOS 10.1. 

MichelF

Ontdekker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 23Likes

@Jrnholt ,

 


Heb je helemaal gelijk in, dit is op het moment van schrijven inderdaad de een na laatste.

 

Maar goed, bij mij zag de watch eerst ook geen netwerk, en ik moest mijn iPhone even herstarten en vanaf dat moment liep ik er zo door heen met mijn oude apple Watch 4.

ik moet er bij zeggen dat ik even daarvoor wel een melding gehad heb met “vf_nl” geupdate

 
FransF

Nieuwkomer
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Beste Vodafone familieleden,

 

Het is gelukt de ultra te koppelen, nu maar eens bekijken of het gaat bevallen.

Dank voor jullie hulp berichten!

 

Mvg Frans

MichelF

Ontdekker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 23Likes

@Cecilia is er al iets bekend over het extra nummer die de watch krijgt?, volgende maand loopt de gratis maanden af en op deze mannier weet ik niet of ik deze extra abonnement van 5 euro het wel waard vindt.

als het zoals jullie beschrijven “onenumber” 1 nummer is .. maar heb nu nog steeds een apple watch die een eigen telefoonnummer heeft

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3033Posts
  • 892Oplossingen
  • 1031Likes

Hi @MichelF 
Voor dit euvel staat een ticket open. Wanneer je met jouw Smartwatch belt, die niet via Bluetooth gekoppeld is aan de iPhone, ziet de ontvanger het secundaire (verborgen) mobiele nummer in plaats van het primaire mobiele nummer. Hierdoor is het voor de ontvanger niet duidelijk wie er belt. De oorzaak van dit probleem is nog in onderzoek! Een oplostijd is om die reden nog niet bekend.

Jrnholt

Gedreven Liefhebber
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 116Likes

@Cecilia dit probleem hebben we toch in de andere topic al besproken en daarvoor was toch ook al een oplossing gegeven?

 

Ik had dit probleem met het “onjuiste” telefoonnummer zelf aanvankelijk ook, maar na het volgen van de stappen die daar werden aangeraden, was het meteen opgelost. 

MichelF

Ontdekker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 23Likes

@Cecilia nu krijgen de klanten 3 maanden gratis, maar eigelijk werkt het niet goed, is er dan geen mogelijkheid om deze gratis termijn te verlengen totdat het product wel goed werkt.

ik baal er wel van en zit er aan te denken om er toch mee te stoppen.

nu moet ik mijn contacten 2 nummers geven, en misschien over een tijdje als het probleem opgelost is weer wijzigen bij mijn contacten.

iets wat ik, persoonlijk, niet gewend ben van vodafone. 

MichelF

Ontdekker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 23Likes

@Jrnholt welk topic bedoel je?, hier is Cecilia mee bezig toch.

En misschien handig, als jij het wel voor elkaar gekregen heb, deze stappenplan te delen, ik heb je topic bekeken maar ik wordt er niet echt wijzer uit wat nu de oplossing is

marolto

Nieuwkomer
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Activeren One Number werkt niet.

Ik probeer sinds afgelopen week om One Number op mijn Apple Watch te activeren. Als ik de procedure doorloop (en de sms-code heb ingevoerd om in te loggen) duurt het even en krijg ik de melding dat er geen 06-nummer gevonden zou zijn (zie foto). Ik heb twee nummers op mijn naam staan (die staan ook in de VF-app). Ik heb vorige week gebeld met de klantenservice, op hun advies de netwerkinstellingen gereset, de wifi uitgezet (ik doe dit dus allemaal via het mobiele netwerk), maar ik blijf die melding krijgen. Ook heb ik sinds ik gebeld heb (afgelopen dinsdag, vijf dagen geleden) helemaal niets meer gehoord van de klantenservice. Ze zouden wel van zich laten horen.  Ik hoop dat dit op te lossen is.

IMG_0141.PNG

MichelF

Ontdekker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 23Likes

Bij mij werkte het wel echter kreeg ik een ander nummer erbij wat niet opgelost kon worden in de 3 maanden gratis proberen. 

elke keer als ik belde met me apple watch kwam er bij de tegenpartij een ander nummer in beeld, totaal niet wat de naam "onenumber" zou moeten doen.

dus helaas opgezegd, en ook nooit meer iets over gehoord dat het probleem gevonden is.

Vodafone heeft een dienst gelanceerd wat eigenlijk niet goed werkt of niet uitvoerend getest is.

ik hoop dat Mod Celilia ooit nog met de mededeling komt dat het probleem is opgelost (laatste communicatie van november 2023)

 

Wel erg teleurgesteld.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3033Posts
  • 892Oplossingen
  • 1031Likes

Hi @marolto 
Deze foutmelding wordt veroorzaakt doordat er meerdere gebruikers in My Vodafone staan. In dit geval 2 profielen met verschilende rechten, maar wel met hetzelfde e-mailadres. Ik heb dit zojuist laten samenvoegen tot 1 gebruiker. Dit is met een uurtje ongeveer verwerkt in My Vodafone. Later vandaag zal je dus zonder problemen OneNumber moeten kunnen bestellen.

@MichelF Yes, dat is opgelost. Ik heb dit een tijdje geleden bijgewerkt in mijn uitgelichte reactie in het centrale topic. 

MichelF

Ontdekker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 23Likes

@Cecilia ik neem aan dat je het over mij heb met het samenvoegen?, en inderdaad heb ik het bericht van jou in een ander topic gemist.

 

ik hoop dat ik opnieuw gebruik kan maken van de 3 maanden op proef, hoor graag naar de mogelijkheden

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3033Posts
  • 892Oplossingen
  • 1031Likes

@MichelF Het samenvoegen m.b.t. de foutmelding was bedoeld voor @marolto. Vandaar ook de mention boven het eerste gedeelte van het bericht 🙂

Bestel gerust OneNumber opnieuw. De proefperiode heeft al actief gestaan en zal niet automatisch toegevoegd worden, maar aangezien je in die periode er niet volledig gebruik van hebt kunnen maken en OneNumber hebt opgezegd dan kan ik altijd nog een vergoeding ter hoogte van de proefperiode inschieten. Laat maar weten als het is aangevraagd, dan kijk ik mee.

MichelF

Ontdekker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 23Likes

heb het net aangevraagd 11:35 en is geactiveerd

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3033Posts
  • 892Oplossingen
  • 1031Likes

@MichelF Super! Ik zie OneNumber actief staan. De credit ter hoogte van de proefperiode heb ik in orde gemaakt. Je ziet dit terug in My Vodafone als creditfactuur. Het bedrag zal worden verminderd met de eerstvolgende incasso.

MichelF

Ontdekker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 23Likes

Super bedankt voor de credit.

ik ga straks testen en dan laat ik het hier nog even weten

marolto

Nieuwkomer
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Even een update van mij: het is opgelost. Achter de schermen waren ze dus druk bezig. Bedankt!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties op dit artikel.

Uitgelicht topic