De nieuwe Community is live! Maar dit brengt natuurlijk ook vragen met zich mee. De meest voor de hand liggende vragen hebben we voor jou alvast op een rijtje gezet. Maar laten we beginnen met twee handige weetjes.
Persoonlijke berichten vervallen - Je begint met een lege inbox. Wil je dus de privéberichten behouden? Sla deze dan z.s.m. op door de tekst te kopiëren en in een eigen tekstbestandje op te slaan.
forum.vodafone.nl wordt community.vodafone.nl - Een nieuwe Community en een nieuwe naam.
Blijft mijn gebruikersnaam hetzelfde?
Je gebruikersnaam blijft gewoon hetzelfde tenzij je gebruikersnaam bestaat uit 16 leestekens of meer. Is bij jou het geval? Bekijk dan onderstaand voorbeeld aandachtig:
Uitzondering: maximaal 15 leestekens
Heb je nu een gebruikersnaam van 16 leestekens of meer? Dan wordt deze teruggebracht naar 15 leestekens. Houd hier dus rekening mee tijdens het inloggen.
Oude situatie |
Nieuwe situatie |
Jan_Willem_Janssen |
Jan_Willem_Jans |
Kan ik op de vernieuwde Community nog inloggen met mijn oude gebruikersnaam en wachtwoord?
Kan ik met mijn Facebook-account nog inloggen op de vernieuwde Community?
Kan ik met het My Vodafone-account ook inloggen op de vernieuwde Community?
Gaan mijn topics en reacties ook mee naar de nieuwe Community?
Ja hoor, dit nemen we natuurlijk mee. Je vindt je topics en reacties gewoon terug onder jouw naam.
Blijft de indeling van de topics hetzelfde?
De indeling verandert compleet! Nu zijn de topics onderverdeeld in de categorieën: Welkom, Contract & Abonnement, Vodafone Diensten, Netwerk, Toestellen & Software en Doe mee. Al deze categorieën vind je straks terug onder Support. Daarnaast hebben we de categorie Kennisgids.
- In Support vind je alle door Community gebruikers gemaakte topics. Hier kan je ook een nieuw topic openen. De topics worden onderverdeeld in vijf categorieën: Diensten, Toestellen, Abonnement, Suggesties en Over de Vodafone Community.
- De Kennisgids bestaat uit alle informatie, instructie- en videotopics die door het Vodafone-team maar ook door Vodafone gebruikers is gemaakt. Je vindt er ook meer informatie over de Super Experts. Kortom; een mooie bibliotheek met informatie.
Verhuist mijn avatar en profiel ook mee?
Als jij je avatar hebt gepersonaliseerd, zijn deze ook op de nieuwe Community zichtbaar. Net als je eventuele ingevulde mobiele nummer, postcode en huisnummer. Dit laatste is natuurlijk alleen zichtbaar voor Vodafone Moderators.
Wat gebeurt er met mijn rank, statistieken en verzamelde badges?
We verhuizen alles mee! Zowel je rank als de statistieken zijn direct weer zichtbaar. De meeste verzamelde badges pakken we alleen wat later uit. De badges zijn dus niet meteen zichtbaar.
Worden mijn voorkeursinstellingen zoals het volgen van specifieke topics en categorieën meegenomen?
Omdat je je eigen persoonlijke feed kan regisseren, begin je met een blanco inrichting. Vul dit dus naar je eigen smaak in!
Kan ik op de nieuwe Community ook privéberichten naar anderen sturen?
Zeker, je kan privéberichten naar elkaar blijven versturen. Alleen zijn de oude privéberichten niet overgezet.
Wij zijn heel blij met onze vernieuwde Vodafone Community! Dit is voor iedereen wennen maar we zijn ervan overtuigd dat het vele voordelen met zich meebrengt. Zit jij nog met vragen? Stel ze dan gerust!