Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

Alle ins en outs van Red Together

 

Met Red Together deel je samen één grote databundel met vrienden of familie. Daarnaast kunnen alle gekoppelde aansluitingen onbeperkt bellen en SMS'en. Ben je als Beheerder ook Ziggo klant en heb je al Non-Stop Dubbele data? Dan verdubbelt je bundel nog een extra keer! Bovendien krijg je € 2,5 korting op alle Red Together Extra abonnementen in je Red Together groep. 


In onderstaand topic vind je algemene informatie over de tarieven, voorwaarden en uitleg over de databundel. Heb je een vraag over het instellen en activeren van de groep? Of zoek je informatie over de Pauzeknop? Bekijk dan dit topic.


Veel gestelde vragen


Hoe kan ik een Red Together aanschaffen?
Red Together en Red Together Extra zijn verkrijgbaar via onze webshop, Vodafone winkels of telefonische verkoopafdeling via 0800-0200 056. Heb je op dit moment een ander abonnement en wil je overstappen naar Red Together? Dat kan heel eenvoudig via My Vodafone. Als er eerst een contractoverdracht moet plaatsvinden, kan dat via deze pagina.

 

Hoe kan ik een Red Together groep creëren?
Wanneer je minimaal één Red Together én Red Together Extra onder je contract hebt staan. Je activeert een Red Together groep met één druk op de knop via My Vodafone of de My Vodafone app. Je ontvangt een notificatie en als je daarop klikt is de Red Together groep geactiveerd.


Wie is de beheerder?
Degene die als eerste een My Vodafone account aanmaakt of de My Vodafone app update en de groep activeert, is de beheerder van de Together groep. Dit kan iedereen zijn met een Together of Together Extra abonnement binnen hetzelfde klantnummer. De beheerrechten zijn gekoppeld aan de groep en kunnen niet worden overgedragen. Verlaat de beheerder de groep dan behoudt hij alle rechten.

Hoe kan ik de beheerder wijzigen?
Het is niet mogelijk om zelf in My Vodafone de beheerder te wijzigen. Wil je een andere Beheerder? Start dan een eigen groep met een nieuwe Beheerder. Dit moet via een contractswijziging, die onze klantenservice voor je regelt.


Hoe kan ik de Red Together groep deactiveren?
Als beheerder zet je bij Instellingen andere groepsleden op ‘uit’. Ze worden dan aan het einde van de maand niet meer gerekend tot de groep. Eventueel verkregen voordelen komen dan voor dit groepslid te vervallen. Het groepslid is dan nog wel zichtbaar in My Vodafone en kan nog gebruikmaken van de diensten van Vodafone. Bij minder dan twee overgebleven Red Together (Extra) abonnementen wordt de Red Together groep opgeheven en vervallen de voordelen aan het einde van de maand.


Moet iedereen die in een groep zit familie zijn?
Nee hoor. Een Red Together groep kan uit maximaal 5 groepsleden bestaan. Dat betekent niet dat je allemaal op hetzelfde adres hoeft te wonen. Uitwonende kinderen of opa en oma zijn ook gewoon welkom in een Red Together groep. Om te profiteren van de voordelen van Red Together is de enige voorwaarde dat de Red Together abonnementen van je groep aan hetzelfde klantnummer zijn gekoppeld. Dat regel je eenvoudig met een contractoverdracht via My Vodafone. Ook het wijzigen van het abonnement naar een Red Together kan je zelf via My Vodafone.

Ik heb geen abonnement van Vodafone, kan ik de beheerder zijn van mijn Red Together?
Dit is niet mogelijk. Om beheerder te zijn moet je dus een Red Together of een Red Together Extra abonnement hebben.


Hoe weet ik wat ik in de Together groep verbruik?
De beheerder en de groepsleden kunnen in My Vodafone zien (desktop en app) wat de gezamenlijke databundel is en wat het totale verbruik van de groep is in die maand. Enkel de beheerder kan Instellingen wijzigen!


Gezamenlijke databundel - limiet en extra Data BloX


Hoe weet ik dat ik mijn limiet heb bereikt?
Zodra 80% van de gezamenlijke datapot is verbruikt krijgt de beheerder een notificatie.
Zodra 100% van de gezamenlijke datapot is verbruikt krijgen de beheerder en alle groepsleden een notificatie. Alleen de beheerder kan dan een data BloX aansluiten.

Wat kan ik doen als de gezamenlijke databundel op is?
Wanneer de gezamenlijke databundel verbruikt is, kun je als beheerder de BloX Together data toevoegen aan de databundel.
Je hebt de keuze uit:

5 GB: € 25
10 GB: € 40
20 GB: € 60

Red Together Extra abonnementen kunnen géén gezamenlijke Data BloX afsluiten. Zij kunnen wel de individuele BloX afsluiten. Let op: De kosten hiervan zijn voor de contracthouder.

Kan ik alle data BloX delen met mijn Red Together groep?
Je kan alleen de BloX Together data (5, 10 of 20 GB) delen met de andere groepsleden. De overige BloX zijn alleen voor individueel gebruik en tellen niet mee in de gezamenlijke databundel.

Welke bundel wordt als eerste verbruikt als de Together Extra aansluiting een extra data BloX aansluit?
De individuele bundels worden altijd als eerste verbruikt. Is deze op? Dan wordt pas de algemene databundel gebruikt.

Hoe weet ik of mijn data is verdubbeld?
Heb je een Red Together afgesloten en heb je nog minimaal één Red Together abonnement? Dan verdubbelen we automatisch je data als je dit deelt met andere groepsleden. Deze data komt dan in de gezamenlijke databundel. De data die daar wordt weergegeven is het aantal GB ná verdubbeling.

Over het persoonlijke data tegoed


Hoe stel ik het persoonlijk data tegoed in?
Het persoonlijk data tegoed is door de beheerder gemakkelijk in te stellen via My Vodafone. Selecteer het groepslid en kies de maximale hoeveelheid data. Je hebt vooralsnog de keuze uit de volgende mogelijkheden: 1 GB, 2 GB, 5 GB,10 GB, 20 GB, 30 GB, 50 GB, 60 GB, 70 GB, 80 GB, 90 GB, 100 GB, 110 GB, 120 GB, 130 GB, 140 GB of 150 GB. Zodra de gebruiker 100% van het data tegoed heeft bereikt, sturen we de beheerder én het geselecteerde groepslid een notificatie via sms.

Moet ik het persoonlijk data tegoed iedere maand opnieuw instellen?
Het data tegoed blijft iedere maand hetzelfde ingesteld zolang je dit niet wijzigt. Je kan het data tegoed wijzigen of uitzetten op ieder gewenst moment. Je nieuwe data tegoed start dan op de eerste dag van de nieuwe maand.

Wat gebeurt er als een groepslid de limiet van het persoonlijk data tegoed bereikt?
Wanneer een groepslid 100% van het persoonlijk data tegoed heeft bereikt, sturen we de beheerder én het geselecteerde groepslid een notificatie via sms. Het geselecteerde groepslid kan gewoon blijven internetten. De beheerder kan besluiten om de Pauzeknop aan te zetten om de datasnelheid voor deze gebruiker in NL en de EU te beperken. Die kan op elk gewenst moment door de beheerder aan- en uit gezet worden.

 

Red Together in combinatie met Ziggo

 

Ik combineer Vodafone & Ziggo en ontvang Non-stop gratis extra’s. Welke voordelen krijg ik dan als ik een Red Together groep creëer?
Als je Vodafone & Ziggo combineert, ontvang je Non-stop gratis extra’s:

* Dubbele data op alle Red Together abonnementen die op hetzelfde adres geregistreerd staan
* €5 korting op alle Red Together abonnementen die op hetzelfde adres geregistreerd staan. Niet op de Red Together Extra.
* Een gratis TV-pakket naar keuze (Movies & Series, Sport Totaal of Kids)
* Een gratis Veilig online pakket, waarmee je tot 20 apparaten kan beveiligen

Kijk hier voor meer informatie over de Non-stop gratis extra's.

Ik combineer Vodafone & Ziggo en ontvang non-stop gratis extra’s. Krijg ik dan nogmaals dubbele data als ik een Red Together groep creëer?
Ja, je krijgt dubbele data wanneer je Vodafone en Ziggo combineert (50 GB naar 100 GB), én je krijgt dubbele data wanneer je jouw Red Together data deelt met andere Red Together (Extra) groepsleden (100 GB naar 200 GB).

Zelf heb ik geen Ziggo, maar mijn familielid dat op een ander adres woont en bij mij op het contract zit wel. Als we dan een Red Together groep vormen krijgen we dan ook de non-stop extra’s?
Nee, dat is niet het geval. De match voor de Non-stop extra’s wordt gemaakt op het adres voor Ziggo én dat van de Vodafone contracthouder. Alleen wanneer die gelijk zijn krijg je Non-stop extra’s.

 

Overige vragen


Ik heb nog een abonnement met toestellening en wil graag deelnemen aan Red Together. Kan dat?
Als je nog een abonnement met toestellening hebt, moet deze eerst afbetaald zijn. Pas dan kunnen we het contract overzetten naar een Red Together en onderdeel maken van een Red Together groep. Neem contact op met de klantenservice voor het afbetalen van je toestellening.

Ik wil de Red Together groep verlaten. Hoe werkt dat?
Als je een Red Together groep wilt verlaten kan je dit aangeven in de My Vodafone app. De beheerder kan jouw account op ‘uit’ zetten, waardoor je geen onderdeel meer uitmaakt van de groep. Je bent nog wel zichtbaar in het overzicht omdat je nummer onder hetzelfde klantnummer valt.

Ik ben de beheerder van de Red Together en zeg mijn contract op. Wat gebeurt er dan met de Red Together groep?
Wanneer er 2 of meer abonnementen binnen de Red Together overblijven, verandert er niets: je blijft dan nog steeds beheerder van Red Together. Je hebt dan de mogelijkheid om via de My Vodafone app alle abonnementen te beheren. De voordelen blijven in stand (op basis van de nog aangesloten abonnementen. Bij 2x Extra verdwijnt bijvoorbeeld wel de gezamenlijke databundel. Indien de Red Together groep uit 2 abonnementen bestond en je jouw contract opzegt, vervalt hiermee de Red Together groep (en de voordelen) omdat er slechts één abonnement overblijft.

Voor datagebruik in het buitenland bestaat een ‘Fair Use Policy’. Geldt dit ook voor Red Together?
De Fair Use Policy die geldt voor individuele abonnementen, geldt ook voor Red Together data. Voor de Red Together (Extra) abonnementen geldt een EU datalimiet van 40 GB per sim per maand. Kijk hier voor meer informatie over de Fair Use Policy.

 

Heb je nog meer vragen of wil je graag Red Together afsluiten? 


< Zo werkt Red Together >

 

184 Reacties
Hcmv77

Nieuwkomer
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hier hetzelfde gedoe, 2 klantnummers....op 1 naam, 1 adres, betaalt via 1 bankrekening nummer....beide abonnementen 2 jaar geleden binnen een maand na elkaar afgesloten .( wist ik veel toen dat ik 2 klantnummers kreeg en wat dat inhield,  ik kan gewoon met 1x inloggen beide abonnementen vd kids beheren dus who cares?)

Totdat je mbs wilt delen via red together....dat kan alleen als je 1 klantnummer hebt

Maar alles op 1 klantnummer zetten? Nee dat kan bij Vodafone niet meer nu, en red together?? Neenee dat kan ook niet moet je eerst toestellening van 1 vd 2 telefoons afbetalen. 

Uurtje aan de chat en foon gezeten en ja hoor ineens kan het wel, ik 1 toestel afbetaald,  en? Nog steeds 2 klantnummers..…

Moet ik eerst formulieren gaan invullen en bankrekening bevestigen etc....dat na bijna 4 jaar klant met zelfde bankrekening, adres,naam etc.

Dank je de koekoek,  stap over naar kpn....Bedankt Vodafone 

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Hcmv77 
Dit is natuurlijk wel heel vervelend en je zou zeggen dat ze na 1 jaar wel weten hoe ze met Red Together om moeten gaan. Blijkbaar gaat daar nog wel wat mis, jammer genoeg. Ik kan niet zoveel voor je doen maar er zijn Vodafone medewerkers die hier langs komen en die kunnen je klacht oppakken en kijken wat er nu aan de hand is. Misschien dat ze het toch in 1x voor je kunnen oplossen en dat je dan, na zoveel jaren, toch nog klant blijft bij Vodafone.

Succes in ieder geval en als de medewerker online is dan leest die deze topic ook en pakt hij/zij je bericht op.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik kan mij voorstellen dat het niet fijn is om allerlei formulieren in te vullen hiervoor. Dit vragen wij niet zomaar on te doen.

Zodra je alles op een klantnummer gaat zetten, mag er geen toestellening op staan. Dit staat ook duidelijk bij de voorwaarden van het omzetten. https://www.vodafone.nl/support/abonnement-en-rekening/contract-overdragen.shtml

Indien je het overdraagt met een toestellening op het abonnement, zullen de kosten voor het toestel in een keer op de rekening worden gezet. Wij kunnen daarin helaas niks veranderen. Dit is namelijk wettelijk bepaald omdat je een lening aan gaat. Daarnaast staat op onze website ook duidelijk uitgelegd dat voor het Red Together abonnement alle nummers op een klantnummer moeten staan. Zonder de juiste formulieren (omdat je met persoonsgegevens te maken hebt en om fraude tegen te gaan) mogen wij niks omzetten @Hcmv77 

Ook al wordt het van hetzelfde rekeningnummer afgeschreven, ook dan moet helaas het formulier ingevuld worden. Indien alles exact hetzelfde is behalve het klantnummer, dan is het een ander verhaal. Dan kan dit intern aangevraagd worden zonder de formulieren. In alle overige gevallen kan dit niet zonder de desbetreffende formulieren.

Je hebt namelijk te maken met een lening op naam, de wet en regelgeving hieromheen en met persoonsgegevens.

Ik begrijp dat het niet fijn is als je niet verder geholpen kunt worden. En zeker als dit al in het begin is mis gegaan. Mijn excuses namens Vodafone hiervoor. Op het moment dat je dit afsluit, horen de collega's dit ook te weten en dienen dit ook mede te delen. Had je in het begin al Red Together afgesloten of eerst 2 andere abonnementen en waren alle gegevens hetzelfde of alleen het rekeningnummer? Dit haal ik namelijk niet uit je bericht.

Hcmv77

Nieuwkomer
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@ Steven

Alle gegevens waren hetzelfde en 2x red abonnement. 

Red together was er toen nog niet dacht ik. 

Het gaat mij niet zozeer om uw voorwaarden maar idd om hoe men dit vooraf afsluit in de winkel.

En verder worden via uw chats verschillende dingen verteld.

De 1 zegt kan niet, een andere vrouw zegt geen probleem en maakt een case aan waarna ik een mail krijg om een toestellening af te kopen, hetgeen ik ook direkt deed. Echter nog steeds 2 klantnummers rara. 

Ook werd mij in uw eigen chat verteld dat het invullen allemaal niet hoefde door de ene persoon en door een andere medewerker werd weer verteld dat het wel moet 

 

Er zijn 2 cases aangemaakt hiervoor, beide gesloten na 2 dagen.

Als uw wilt verwijzen naar uw voorwaarden dan lijkt het mij erg handig als AL uw medewerkers dan handelen en spreken conform uw voorwaarden. 

Waarom heb ik een toestellening af betaald dan als het allemaal niet kan? Had niet gehoeven aangezien beide toestellen in januari en februari 2020 lening vrij zijn. Het enige dat ik hiermee wilde bereiken was 1 klantnummer en dat schijnt dus maar niet te lukken .

 

Mvg

Eddy 

 

 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik ben het zeker met je eens dat iedereen de voorwaarden en de werkwijze hoort te weten. Zijn de rest van de gegevens allemaal hetzelfde of zit daar een verschil in @Hcmv77. Denk hierbij aan naam, adres, postcode, geboortedatum? Zo niet dan is de enige mogelijkheid om het om te laten zetten door het invullen en opsturen van de juiste formulieren. 

Ik vermoed als ik jouw bericht zo lees, dat mijn collega's je niet helemaal begrepen hebben. Het afkopen van een toestel kan inderdaad via een case. Echter is daarmee niet overgezet op 1 klantnummer. Dit zijn 2 aparte procedures. Mijn excuses daarvoor. Ik zal je feedback ook intern aankaarten. 

Multibas

Nieuwkomer
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vodafone zou zich kapot moeten schamen!!!!Er zit werkelijk waar geen grammetje klantvriendelijkheid in hun!!!Al 2 maanden ja echt 2 maanden!!!!bezig om een simkaart geactiveerd te krijgen en dat lukt ze niet de GROTE VODAFONE!!!!Je wordt van de kast naar de muur gestuurd en daar ben je dan al 7 jaar trouwe klant van en je wordt als stront behandeld maar wel elke maand  zo rond de € 800 betalen!!!!! En dan nog niet serieus genomen worden!!!!!Ze zouden zich kapot moeten schamen!!!! Ik ga ze zeer zeker ook niet aanraden bij onze klanten oid absoluut niet!!! Maar dit krijgt nog wel een staartje!!!!Ik zal zoveel mogelijk negatieve berichten plaatsen over Vodafone en alleen maar de waarheid niks meer niks minder misschien dat dat ze wakker schud betwijfel maar goed!!Gelukkig ken ik heel veel mensen waardoor dit bij een hoop mensen terecht zal komen!!!

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Multibas 
Erg vervelend natuurlijk. Dit is niet zoals ik Vodafone ken, misschien is het iets voor een Vodafone Community medewerker om dit op te pakken. 800,- euro per maand betalen, dat is wel heel veel geld zeg. Ik begrijp dat je heel anders denkt dan ik over Vodafone en ik hoop dat ze het snel voor je kunnen oplossen. Het zal toch wel zo zijn dat als je geen gebruik kan maken van je SIMkaart, dat Vodafone de kosten ook niet in rekening brengt. Anders zou ik daar zeker een klacht over indienen bij Vodafone en als je daar geen vertrouwen meer in hebt bij de Geschillencommissie Telecommunicatie. Een klacht over een online aankoop kun je ook laten oplossen door een onafhankelijk geschillenorgaan. Meld je klacht dan via de site van de Europese Commissie.

Succes in ieder geval en hoop dat Vodafone het een beetje snel voor je oppakt en dat je zonder zorgen weer normaal gebruik kunt maken van dit netwerk. 

ICB

Nieuwkomer
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo, Ik ben enorm gefrustreerd over “de zeer geringe tot geen oplossing gerichte organisatie” van Vodafone

Allereerst is de communicatie als het betreft een bevestiging of status van een case niet zoals het een telecom bedrijf betaamd. Je ontvangt vrijwel meteen een referentienummer maar op het moment dat er contact is kunnen de service medewerkers hier weinig mee. Vervolgens wordt mij geadviseerd opnieuw het formulier in te dienen waarbij de oude case komt te vervallen en het dus soms wel   10  dagen duurt voordat de status zichtbaar is.

Ik probeer namelijk 2 nummers van een zakelijk abonnement om te zetten naar een particulier abonnement ( contract overdracht formulier).  Als dat een keer gaat lukken wil ik voor een red together abonnement gaan.

Ik ben hier inmiddels 4 maanden mee bezig. Eerst online  4 pogingen gedaan. ( De aanhef was niet goed/andere browser/ offline invullen/niet mogelijk bestanden uploaden/Id card 2 keer uploaden omdat ik de oude contractant ben en ook de nieuwe)

Twee pogingen via de Vodafone winkel ( alles volgens Vodafone aanvraag-regels door de medewerker) Inmiddels een Vodafone medewerker aan de telefoon gehad die dit persoonlijk zou oppakken waarbij ik haar direct kon mailen met bijgevoegd ID & bankafschrift  zodat ik binnen drie dagen een reactie van haar zou krijgen. Inmiddels heb ik haar een reminder gestuurd en dit is al 3 weken geleden (03 feb) Geen reactie!!! erg slecht.

Nu maar weer een online formulier ingevuld op 11 febr. Pfff hoe is dit mogelijk.

Ik ben inmiddels meer dan 20 jaar klant en zie deze organisatie veranderen van “ fijn dat ze er zijn bedrijf” naar een logge “beeldscherm organisatie” 

Als er een komma afwijkt dan is de service/oplossing medewerker niet in staat een adequate oplossing te bieden. 

Uw antwoordt hierop weet ik al!! 

Wellicht verneem ik graag de oplossing. 

 

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @ICB 
Wow, dit klinkt wel heel erg zeg. Niet te begrijpen dat je nu al 4 maanden bezig bent om dit voor elkaar te krijgen. Gelukkig zijn er hier op de Vodafone Community medewerker aanwezig die je willen helpen. Ik zelf kan dit niet omdat ik ook een klant ben.  

Ondanks ik klant ben, en nu pas 2 jaar, hoop ik toch dat jij na 20 jaar nog verder klant wil blijven bij Vodafone. Het is een goed bedrijf maar er gaan zeker dingen mis en vervelend dat dit soort dingen dan zo lang moeten duren. Nu heb je een case aangemaakt dus ik hoop dat de Vodafone Community medewerkers daar doorheen kunnen prikken om je te helpen dit op te lossen. Want er kan natuurlijk van alles zijn en lukt het hun ook niet. 

Hoe dan ook, succes en ik hoop echt dat het snel opgelost kan worden. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @ICB 

 

Jeetje wat een ervaring. Zeker als er geen terugkoppeling vanuit de desbetreffende afdeling of winkel is geweest. Namens Vodafone mijn excuses hiervoor. Omdat het aangemeld is en het verzoek hiervoor open staat, ben ik bang dat ik vrij weinig voor je kan doen. Ik beloof hier niks in, maar ik kijk graag voor je na wat ik hierin kan betekenen voor je. Ik heb je een privébericht gestuurd.

 

Groet,

Steven

ICB

Nieuwkomer
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Zeer aangenaam verrast. Mijn klacht is serieus genomen en meteen opgepakt door Steven van Vodafone. Deze valt onder de noemer “Praatjes vullen geen Gaatjes” Binnen 24 uur is hier serieus werk van gemaakt en opgelost. Hopelijk is mijn verhaal stof om te evalueren binnen de organisatie. In tijden van digitalisering en automatisering is het belangrijk om mensenwerk ook ruimte te geven. Voelt goed!! Bedankt voor de service Steven.

MvGr

Imro

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dankjewel voor het compliment @ICB.

Hetgeen wat er mis gaat zal ik sowieso intern aankaarten zodat er hopelijk verandering komt omtrent de processen. 

Metaljef

Nieuwkomer
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi,

Even kijken of ik het nu goed begrijp.

Ik heb zelf red met een toestellening. Mijn vrouw en dochter hebben een contractvrij tele2 abonnement.

Volgens mij kan ik dan:

  • mijn red abonnement omzetten naar red together met behoud van toestelling
  • twee keer een nieuw red together extra abonnement aanschaffen met nummerbehoud vanuit tele2

Zie ik nog iets over het hoofd of moet ik nog ergens speciaal op letten?

 

Jeffrey

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Klopt helemaal @Metaljef 
Let er wel op dat als je de nummers over laat komen vanuit Tele2, dat deze nummers op jouw klantnummer worden gezet. Doe je dat niet, dan kunnen de dames geen gebruik maken van het abonnement totdat hun nummers bij jouw het klantnummer staan en gekoppeld zijn.

augi

Nieuwkomer
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Zou het niet prettig zijn, Vodafone, dat het aantal red together gebruikers niet op ‘maar’ 5 personen vast blijft zitten?

Er zijn veel samengestelde gezinnen van mee dan 5 personen, de reden van Vodafoon is ‘het systeem kan het niet verwerken’ ..maar moeten systemen nu juist niet in dienst staan van de klanten ipv ze te beperken? 

Graag zie ik de mogelijkheid om met meer dan 5 personen van Red Together gebruik te maken, tenslotte is jullie slogan ‘ voor het moderne gezin’...en veel moderne gezinnen zijn samengestelde gezinnen met meer dan 5 personen...ga ‘s een beeeetje met de tijd mee en pas jullie systeem eens aan of geef op z’n minst de mogelijkheid voor een extra ‘data only simkaart’ per Red together extra gebruiker.

Femmevdk

Nieuwkomer
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Telefonisch overgehaald om een red together abonnement af te sluiten inclusief nummerbehoud voor mijn partner en mijzelf. Vandaag zijn de abonnementen ingegaan, blijk ik geen gebruik te kunnen maken van red together data delen omdat het op 2 klantnummers is aangemaakt. Heel vervelend. Een of ander formulier in moeten vullen waar ik van betwijfel of het gaat lukken. Het moet worden overgezet van mijn naam naar mijn naam? Vreemd. Aangezien beide op mijn naam staan kan dit toch makkelijk worden overgedragen naar 1 klantnummer? 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Femmevdk 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Erg vervelend dat ze je niet goed hebben geholpen bij de klantenservice. Die zouden toch moeten weten dat een naam van contract houder niet belangrijk is, maar je klantnummer. Jullie kunnen samen best een contract op eigen naam hebben, maar hij moet wel op 1 klantnummer. En dan gaan de kosten ook van 1 rekening, die van de hoofd gebruiker en de persoon waar het klantnummer op staat. 

Ik begrijp dan ook niet waarom ze dit niet goed hebben gedaan. Aangezien ik niet bij Vodafone werk kan ik alleen onderstaan info verstrekken en je melden dat je het best bij je profielinstellingen alle gegevens invult zodat iemand van Vodafone kan mee kijken. 

Maar onderstaande info moet ook helpen want daar zitten mensen die meer weten over dit contract: Je kunt Red Together alleen activeren als de Red Together en Red Together Extra abonnementen onder één contract of klantnummer vallen. Dat betekent dat je mogelijk een contract moet overdragen. Zie hier hoe dat werkt. We raden je aan om daarna contact op te nemen met de klantenservice. Zij helpen je met het omzetten van de contracten naar een Red Together en Red Together Extra. Dit betekent dat de eventueel aanwezige Ziggo korting op één van de abonnementen komt te vervallen. Wel in ruil voor heel veel data.

Klantenservice: 0800 - 020 00 56
Openingstijden: Ma t/m vr 08.00 - 20.00 uur.
Za 09.00 - 18.00 uur

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Hey @Femmevdk . Welkom hier!

Oef, dat is verre van soepel gelopen dus. Abonnementen moeten inderdaad op 1 klantnummer staan voor ze daadwerkelijk het Red Together abonnement kunnen delen. Dit had natuurlijk meteen moeten gebeuren. 

Ik kijk graag voor je hoe het er voor staat. WIl je je profiel aanvullen? 🙂 

avreijnen

Gedreven Ontdekker
  • 16Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

Ik ben aan het overwegen om over te stappen op Red Together, maar vraag me nog een aantal zaken af. Hopelijk kan iemand die hier beantwoorden.

Zowel mijn vrouw als ik zijn contractvrij en zonder toestellening bij andere providers. Zij wil een nieuwe telefoon, ik in eerste instantie nog niet maar later wel. Wat we willen doen is een Red Together abonnement (2jaar) met toestellening op haar naam (zij is ook Ziggo-contractant) afsluiten. De Red Together Extra voor mij wordt dan in eerste instantie een maandelijks opzegbare sim only.

So far so good. Dit moet nog wel lukken. Wat ik echter nergens kan vinden is wat er gebeurt als ik op een bepaald moment wil wisselen van een maandelijks opzegbare Red Together Extra naar een abonnement met toestellening. Is dat überhaupt mogelijk? Kan een Red Together Extra met toestellening worden afgesloten? 

En wat gebeurt er vervolgens met de toestellening? Die (tweede) toestellening lijkt dan tevens op naam van mijn vrouw te moeten komen, toch? Zij is immers hoofdcontractant dan. Wordt de toestellening dan ook op haar naam bij het BKR geregistreerd (terwijl het eigenlijk mijn lening is)? 

Ik hoor graag hierover, want ik kan nergens juiste informatie hierover vinden. 

Tevens vraag ik me af (onze relatie is overigens prima, maar we zijn beide jurist 😉 we vragen ons dit soort zaken af) wat er met een Red Together Extra met toestellening gebeurt als we uit elkaar gaan en dus verhuizen, of als een van ons overlijdt. Immers staat het contract in principe op naam van mijn vrouw. Moet zij dan toch voor twee contracten blijven betalen? 

Een hoop onduidelijkheid dus. Ik hoop dat iemand die namens Vodafone kan wegnemen. Dank alvast! 

 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Hey @avreijnen Goedemorgen. 

Kijk. Je overweegt om naar ons over te stappen. Dat is natuurlijk altijd een goed plan ;-). 
En goed dat je alles precies wilt uitzoeken. Logisch dat jullie hier scherp op zijn als jurist. Ik zeg; deed iedereen dat maar. Het is goed om niet voor verrassingen te komen staan! 

Allereerst even over het Red Together abonnement en hoe dit verder gaat wanneer je (laten we niets jinxen, het is puur hypothetisch) uit elkaar zou gaan. Het abonnement kan dan “losgetrokken” worden door het Red Extra abonnement over te zetten naar een nieuw klantnummer. Dat dan wel in combinatie naar een ander abonnement, omdat je geen data hebt als je een Red Together Extra abonnement zonder hoofdabonnement hebt. 
Bij een overgang naar een ander klantnummer, moet je altijd je toestel lening afbetalen. Dus daar blijf je dan hoe dan ook niet mee zitten. Maaaaar, dan blijft de overkoepelende vraag wel over; kan je überhaupt een toestellening krijgen bij Red Together Extra (bij het hoofd wel, sowieso. Sterker nog, ik heb een leuke extra korting daarvoor voor jullie, waar ik je sowieso alvast even een mailtje voor stuur). En zo ja, op wiens naam komt deze lening. 

En eerlijk? Ik weet dit niet 100% zeker, dus ik vraag dit intern even na. De meeste van mijn collega's zijn nog niet begonnen, maar ik zal in de loop van de ochtend vast en zeker met een antwoord komen. 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Ik heb het inmiddels nagevraagd. 

Ja, je kunt het Red together extra abonnement ook met een toestel(lening) aanvragen. Deze lening komt dan wel sowieso op de naam van de hoofdcontractant (in jouw voorstel zal dat dan dus bij je partner komen) ook bij de BKR, ja. 

Zijn zo alle vragen beantwoord of is er toch nog een situatie/onderdeel onduidelijk? 🙂

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hi @Lycke Vodafone 
Nu je toch bezig bent, heb ik nog een andere vraag 🙂
Ik heb hier Red Together en een Extra en als ik op een van deze 06 nummers iets wil regelen moet of ik altijd aan de telefoon zijn, of mijn partner. Maar als het toch allemaal op 1 naam staat, en 1 klantnummer, waarom dan toch twee verschillende mensen die aan de telefoon moeten komen om iets te regelen?

Staan de contracten van Red Together nu echt op 1 naam en 1 contract? Dus als Oma er bij zou willen dan moet ik een abonnement aanvragen op mijn naam met mijn klantnummer? Is het niet zo dat Oma gewoon het contract kan aanvragen met mijn klantnummer? Dus dan staat het wel op haar adres?

Het is soms een beetje ingewikkeld en nu we toch bezig zijn leek het mij handig om hier ook maar eens duidelijkheid over te hebben. Dus als je 3 extra’s afsluit, komen die dan allemaal op naam van hoofd gebruiker, waar je ook woont en ben jij dan verantwoordelijk?

En hoe zit het dan als iemand z’n 06 nummer iets wil wijzigen? Want als zoals ik het nu begrijp van je vorige bericht dan zou altijd de hoofd gebruiker moeten bellen, voor welk nummer dan ook. Maar hier bij mij heb ik dus al eens gehad dat ik toch mijn partner moest laten bellen. Gek toch?! Als je wil uitleggen via PM mag ook hoor 

avreijnen

Gedreven Ontdekker
  • 16Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes
Lycke Vodafone wrote:

Ik heb het inmiddels nagevraagd. 

Ja, je kunt het Red together extra abonnement ook met een toestel(lening) aanvragen. Deze lening komt dan wel sowieso op de naam van de hoofdcontractant (in jouw voorstel zal dat dan dus bij je partner komen) ook bij de BKR, ja. 

Zijn zo alle vragen beantwoord of is er toch nog een situatie/onderdeel onduidelijk? 🙂

 

Nee hoor, het is duidelijk zo, dankjewel 🙂 Dan neigen we toch beide meer naar losse Red abonnementen. Het is jammer van de grote deelbundel, maar we vinden het beide niet praktisch als het allemaal administratief zo verweven moet zijn.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

@avreijnen Nee, daar kan ik wel inkomen inderdaad. 

Als je zover bent; via die link van mij krijg je dus extra korting. De link is volgens mij maar voor 1 aanvraag beschikbaar. Wil je er nog 1, zodat je evt. beide abonnementen via de link met extra voordeel kunt aanvragen? 🙂 

avreijnen

Gedreven Ontdekker
  • 16Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes
Lycke Vodafone wrote:

@avreijnen Nee, daar kan ik wel inkomen inderdaad. 

Als je zover bent; via die link van mij krijg je dus extra korting. De link is volgens mij maar voor 1 aanvraag beschikbaar. Wil je er nog 1, zodat je evt. beide abonnementen via de link met extra voordeel kunt aanvragen? 🙂 

Nou, dat is nooit mis natuurlijk! Ik weet nog niet wanneer ik zelf ook een nieuw toestel zou willen, maar een SIM only is voor zover ik kan zien tussentijds via Vodafone NEXT om te zetten naar een abonnement met toestel, toch? (misschien handiger via PM omdat dit enigszins offtopic is hier?)

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @avreijnen 
Ja, je kan nu een SIM Only aanvragen en dan kan je na 2 maanden overstappen met een Vodafone Next. Maar let op, wat je daarna aanschaft komt achter je huidige SIM Only abonnement aan. Als je kiest voor Vodafone NEXT dan wordt je abonnement verlengd!

Meer info:
https://www.vodafone.nl/abonnement/extra-opties/next


** Sorry Lycke, jij was het gesprek aan het voeren ** 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Haha, geen punt @Energieboy . Je geeft de goede informatie :-). 

 

Wat dus gezegd is klopt helemaal, @avreijnen . Ik doe je nog een code per mail. Zowel SIMonly als een abonnement met toestel kan via die weg worden besteld. 

 

avreijnen

Gedreven Ontdekker
  • 16Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes
Lycke Vodafone wrote:

Ik heb het inmiddels nagevraagd. 

Ja, je kunt het Red together extra abonnement ook met een toestel(lening) aanvragen. Deze lening komt dan wel sowieso op de naam van de hoofdcontractant (in jouw voorstel zal dat dan dus bij je partner komen) ook bij de BKR, ja. 

Zijn zo alle vragen beantwoord of is er toch nog een situatie/onderdeel onduidelijk? 🙂

 

Toch nog een vraagje. Ik ben aan het kijken geweest of we via de website een Red Together met toestel (Note 20 Ultra preorder, dat kan helaas niet via die vouchercode) en toestellening én meteen een Red Together Extra met toestel (een tweede Note 20 Ultra) en toestellening kan afsluiten. Dat lukt me niet, omdat ik via de webshop alleen maar Red Together Extra Sim Only's kan afsluiten. Is er een mogelijkheid dat ik te weten kom hoe veel deze bovenstaande combinatie zou kosten? 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Toch ewer Red Together aan het overwegen? ;-). 

 

Red together extra komt op 15 euro per maand 12,50 als je het combineert met Ziggo) en het toestel kost dan € 1.181,69 inclusief thuiskopieheffing (1.176,00 zonder). Natuurlijk kan je de lening hiervan zelf invullen (zoals 34 euro per maand, waarbij je dan éénmalig nog € 365,69 betaald (inclusief thuiskopieheffing). 

In het laatste voorbeeld geval kom je dan op 49 euro per maand (46,50 als je een Ziggo abonnement hebt). voor het extra abonnement. Het hoofd abonnement had je zelf online al gezien, denk ik? 

Zonde dat het niet kan met de vouchers inderdaad. Ik denk dat dit helaas komt door de pre-order. Je kan natuurlijk overwegen om het abonnement met de toestellen pas te kiezen als het toestel beschikbaar is. Dan kan ik je dan nieuwe vouchers sturen. Aan jou de keuze :-). 

avreijnen

Gedreven Ontdekker
  • 16Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes
Lycke Vodafone wrote:

Toch ewer Red Together aan het overwegen? ;-). 

 

Red together extra komt op 15 euro per maand 12,50 als je het combineert met Ziggo) en het toestel kost dan € 1.181,69 inclusief thuiskopieheffing (1.176,00 zonder). Natuurlijk kan je de lening hiervan zelf invullen (zoals 34 euro per maand, waarbij je dan éénmalig nog € 365,69 betaald (inclusief thuiskopieheffing). 

In het laatste voorbeeld geval kom je dan op 49 euro per maand (46,50 als je een Ziggo abonnement hebt). voor het extra abonnement. Het hoofd abonnement had je zelf online al gezien, denk ik? 

Zonde dat het niet kan met de vouchers inderdaad. Ik denk dat dit helaas komt door de pre-order. Je kan natuurlijk overwegen om het abonnement met de toestellen pas te kiezen als het toestel beschikbaar is. Dan kan ik je dan nieuwe vouchers sturen. Aan jou de keuze :-). 

Haha, opgelost door even met de klantenservice te bellen. Red Together en Red Together Extra met de twee toestellen is besteld en er werd nog een leuke korting bij gedaan ook! Dank @Lycke Vodafone en @Energieboy!

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Super gaaf!
Veel plezier met je Red Together abonnement. 
Heb het zelf ook en ben er heel blij mee. Mochten er nog vragen zijn, je weet je Community te vinden. 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Aah nice! Top geregeld, @avreijnen :-D. Veel plezier met jullie nieuwe abonnementen!

Lies1708

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Lycke Vodafone wrote:

@avreijnen Nee, daar kan ik wel inkomen inderdaad. 

Als je zover bent; via die link van mij krijg je dus extra korting. De link is volgens mij maar voor 1 aanvraag beschikbaar. Wil je er nog 1, zodat je evt. beide abonnementen via de link met extra voordeel kunt aanvragen? 🙂 

Die link wil ik ook wel?‍♀️

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes
Lies1708 wrote:
Lycke Vodafone wrote:

@avreijnen Nee, daar kan ik wel inkomen inderdaad. 

Als je zover bent; via die link van mij krijg je dus extra korting. De link is volgens mij maar voor 1 aanvraag beschikbaar. Wil je er nog 1, zodat je evt. beide abonnementen via de link met extra voordeel kunt aanvragen? 🙂 

Die link wil ik ook wel♀️

Komt er aan! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties op dit artikel.

Uitgelicht topic