Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

Alle ins en outs over je voicemail

Soms is het gewoon even niet handig om een gesprek aan te nemen. Dan kun je jouw nummer doorschakelen naar je voicemail of zelfs naar een ander nummer. Lees de meest gestelde vragen over voicemail in dit topic. 


Voicemail aanzetten
Bel naar 12331 (gratis) om je voicemail aan te zetten.

Voicemail uitzetten
Uitzetten van je voicemail kan door naar 12330 (gratis) te bellen.

Een pincode instellen
Beveilig je voicemail met een pincode. Zo kan niemand je berichten beluisteren.

  • Bel met je mobiel naar 1233 en toets 11 voor het hoofdmenu
  • Kies 2 voor de persoonlijke instellingen van je voicemail
  • Kies 3 voor pincode en kies een code van 4 cijfers
  • Je kunt hier ook je pincode wijzigen en aangeven wanneer je voicemail om de pincode moet vragen


Pincode vergeten?

Voer 3 keer een foute code in en je ontvangt een tijdelijke code via sms. Die kun je later weer wijzigen.
Lukt het niet? Neem dan contact op via 1200.

Ik wil de taal van mijn voicemail wijzigen. Kan dat?
Als je belt naar 1233 kun je je persoonlijke instellingen aanpassen. Dit doe je door in het menu te kiezen voor optie 2- optie 4 - en vervolgens nog eens optie 2.

Direct doorschakelen
Wil je niet gestoord worden? Zet telefoontjes dan meteen door naar je voicemail. Bij een abonnement kun je ook doorschakelen naar een ander nummer. Je stelt dit in via My Vodafone.

Mijn voicemail berichten beluisteren (ook in het buitenland of ander toestel)
Bel naar 1233 om je berichten te beluisteren. Ben je in het buitenland of bel je met een ander toestel? Bel dan naar 06 54 50 12 33. De kosten van het beluisteren van je voicemail in het buitenland zijn afhankelijk van het beltarief in het land waar je verblijft. Dat zoek je hier op. 

Prepaid
Indien je prepaid hebt, kost het bellen naar de voicemail het standaard beltarief. Via hier zie je alle tarieven die bij prepaid gelden. 


Melding nieuwe voicemailberichten (bel óf sms)
We kunnen je bellen óf sms'en als je een nieuw voicemailbericht hebt. Dit doe je in My Vodafone via Producten -> Toestel en Sim -> Voicemail instellen. Wil je dus niet gebeld worden door je voicemail, schakel dan de optie “sms ontvangen” in.

< Stel mijn voicemail in via My Vodafone >

Berichten bewaren
Niet beluisterde berichten blijven 8 dagen bewaard. Berichten die je hebt beluisterd, zijn na 24 uur weg. Toets tijdens het beluisteren van je bericht op 5 om het nog 3 dagen te bewaren.

Berichten wissen
Toets tijdens het beluisteren van een bericht optie 77 in om een bericht te wissen. Met optie 777 wis je in één keer alle beluisterde berichten.

Meteen terugbellen
Tijdens het beluisteren van een ingesproken bericht kun je de beller meteen terugbellen. Hiervoor hoef je niet eerst de verbinding te verbreken en het nummer van de beller in te toetsen. Een terugbelgesprek activeer je door tijdens het beluisteren van het bericht optie 1 in te toetsen.

Je eigen welkomstboodschap?
Spreek een persoonlijke welkomstboodschap in of zet één of meerdere standaardmelding(en) aan.

Bel hiervoor met je mobiel naar 1233 en toets 11 voor het hoofdmenu. Kies 2 voor persoonlijke instellingen. Kies 1 voor welkomstboodschap en maak een keuze uit de volgende opties: 

  • Spreek een persoonlijke boodschap in
  • Tijdelijke boodschap opnemen
  • Je naam opnemen
  • Standaard nummer boodschap aanzetten
  • Afwezigheidsboodschap aanzetten
  • Duo welkomstboodschap aanzetten


Rinkeltijd aanpassen

Kies zelf wanneer je toestel doorschakelt naar de voicemail. De rinkeltijd is standaard ingesteld op 15 seconden.

  • Bel met je mobiel naar 1233 en toets 11 voor het hoofdmenu
  • Kies 2 voor de persoonlijke instellingen van je voicemail
  • Kies 5 voor Rinkeltijd en stel een tijd in tussen 5 en 30 seconden


Bieden jullie ook Visual Voicemail aan?

Vodafone biedt geen Visual Voicemail aan.

Ik wil dat iemand alleen een bericht hoort bij mijn voicemail maar niets kan inspreken.
Alleen een welkomstbericht laten horen is niet mogelijk. De beller krijgt altijd de mogelijkheid om jouw voicemail in te spreken.

Dit topic bevat de belangrijkste en meest gestelde vragen over het gebruik van voicemail. We hopen dat je hiermee al een eind op weg bent! Maar, zoek je uitleg over een specifiekere functie of onderdeel? Kijk dan eens in de bijgevoegde handleiding van Vodafone Voicemail.

Zoek je meer informatie over het doorschakelen naar een ánder nummer? Lees dan dit topic

Staat het antwoord op je vraag ook niet in de handleiding? Stel je vraag en open je eigen topic. De Community helpt jou graag verder!
 

12 Reacties
Bryjorn

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik probeer mijn voicemail uit te zetten maar lukt niet als ik 12330 bel wordt er gezegd dat het niet toereikend is is er nog een andere manier

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11782Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Wachten op een Vodafone Community medewerker en anders contact opnemen met de klantenservice van Vodafone om te vragen of ze je nummer een X willen resetten. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Bryjorn 

Kun je mij een privébericht sturen met de volgende gegevens: naam, adres, postcode, geboorte datum, laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer en natuurlijk je mobiele nummer. 

Dan schakel ik vanuit hier de voicemail voor je uit.

Peter van Heun

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik had een Huawei Mate 9 en kon daarin per contactpersoon de voicemail aanzetten. Nu heb ik een Samsung S20 en kan daarin die optie niet vinden. Weet iemand of dat kan en hoe dan?

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Bij Samsung is dit helaas niet mogelijk @Peter van Heun :(.

Vragenvragen

Gedreven Ontdekker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Er wordt gezegd dat het bellen naar de nummers 12330 en 12331 gratis is. Dit klopt niet. Prepaid klanten betalen het normale tarief. Beter is om je voicemail te activeren of te deactiveren via je inlog bij Vodafone of door behulp van USSD codes. Voor de volledigheid zou er bij moeten staan gratis mits u een abonnement heeft. Ik heb Vodafone klantenservice hierover ingelicht en zij zeiden dat 12231 en 12330 valt onder het bellen naar je voicemail 1233. Echter 12330 en 12331 is een langer telefoonnummer dan 1233. Bij KPN prepaid kun je wel gratis je voicemail in en uitschakelen. Het is voor bellers verwarrend wanneer je bijvoorbeeld ingesprek bent en de beller krijgt gelijk je voicemail te horen. Iemand kan dan denken dat het toestel niet aan staat terwijl je wel bereikbaar bent. Ook de ingestelde tijd (binnen 30 seconden) gaat hij al over naar je voicemail. Meer dan 30 seconden kan niet ingesteld worden. Dan moet je soms vliegensvlug je telefoon beantwoorden. 

 

 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Het klopt inderdaad dat prepaid klanten andere tarieven hebben, dan onze abonnementen @Vragenvragen. De tekst is hierop ook aangepast en staat natuurlijk ook in onze voorwaarden van prepaid. 
Dankjewel voor je oplettendheid en het doorgeven hiervan! 
 

 

ronzw

Nieuwkomer
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goedemorgen.

Is het al mogelijk dat ik mijn eigen boodschap ik kan spreken, maar dat men geen voicemail achter kan laten?
Nu krijg ik steeds dat mensen een voicemail inspreken, maar diezelfde dag mij ook al via mail of whatsapp hebben benaderd.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11782Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Nee @ronzw , dat is niet mogelijk.
Je kan wel zeggen dat ze NIETS moeten inspreken. Maar alleen een boodschap en geen inspreek mogelijkheid, dat is er dus nog altijd niet bij Vodafone en ik weet ook niet of ze daar mee bezig zijn en/of wel oren naar hebben 🙂

ronzw

Nieuwkomer
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nou... dat had ik zelf nog niet bedacht... hahaha 😜

eijgie

Nieuwkomer
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi, waarom kan ik geen mp.3 of mp.4 of .wav of welke vorm  dan ook van een audio file indienen voor mijn welkomsboodschap. Ik wil dat mijn stem cleaner en scherper klinkt dan nu mogelijk wordt gemaakt. Via je mobiel (iPhone 14pro) inspreken na de piep als "het bandje loopt" blijf het klinken alsof ik ergens in 1998 zit. Kan dit niet iets meer 2023?? 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @eijgie 
Slecht nieuws. Dit is alleen mogelijk bij een paar specifieke grootzakelijke abonnementen en bij een paar Amerikaanse providers. Verder wordt dit niet ondersteund. Volgens mij heeft T-Mobile hier in het verleden ooit een test mee gedaan, maar zijn ook zij daarmee gestopt. Ik geef je suggestie in ieder geval intern door, maar dit is geen garantie dat hier in de toekomst iets in zal veranderen. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties op dit artikel.

Uitgelicht topic