Template

Gedreven Liefhebber
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Super experts teveel mogelijkheden

Naar nu blijkt kunnen Super experts op de Vodafone community (aantal zijn dezelfde als bij Ziggo community) zomaar topics van anderen als opgelost markeren.

Dit vind ik niet kunnen, dit gaat veel te ver een Super Expert zou die mogelijkheid totaal niet moeten hebben. 

 

Alleen een Medewerker van VodafoneZiggo zou deze mogelijkheid moeten hebben en uiteraard de Topic Starter. 

 
 
Uitgelicht
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Reacties
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi allen!

Er is iets opgevallen, waar veel vragen over zijn ontstaan. Tijd voor uitleg! Er zijn een aantal gebruikers die we, in een pilot, een tijd terug de mogelijkheid hebben gegeven om een reactie binnen een topic als een oplossing te markeren. Dit is niet nieuw, overigens, maar al meer dan een jaar het geval. Hieronder verdere uitleg over hoe en wat: 

 

Waarom markeren we oplossingen? 
Op de Community helpen klanten andere klanten. Er zijn hier vele “vaste” bezoekers die precies weten hoe alles binnen de Community werkt, maar het gros van de bezoekers komt hier simpelweg om een antwoord op de vraag te vinden. Om deze mensen zo snel mogelijk te helpen, is het handig dat dit antwoord bovenaan in het topic staat. Daarom willen we in zo veel mogelijk van de topics een oplossing gemarkeerd hebben. Door de reactie die een antwoord geeft op de initiële vraag van de topic starter bovenin te zetten, maken we het topic beter leesbaar en overzichtelijker.  

 

Waarom kunnen anderes users dit nu ook?
Vooropgesteld: Het modereren van topics is en blijft natuurlijk een taak van een moderator. In de praktijk zien we geregeld dat een TS een onjuist antwoord als oplossing heeft gemarkeerd, meerdere antwoorden zijn geselecteerd of dat achteraf blijkt dat er door de TS te snel een antwoord als oplossing is gemarkeerd. Om de leesbaarheid en overzichtelijkheid van de topics te waarborgen corrigeren we dit. Daarnaast zijn er ook topics waarin geen oplossing is geselecteerd terwijl deze er wel is. Dit is natuurlijk zonde, want je wilt dat een (nieuwe) gebruiker met een soortgelijke vraag op gemakkelijke wijze een oplossing kan vinden. Dit is tenslotte het doel van een Community. Om die reden willen we het selecteren van een oplossing beschikbaar maken voor meer actieve leden op onze Community.

Testperiode. 
Allereerst; het gaat hier om een test. We kijken hoe het gaat nu een aantal geselecteerde users deze mogelijkheid hebben, voor we andere users aan laten haken. We willen de groep niet te groot maken in één keer, om het overzicht te behouden en goed te kunnen beoordelen wat deze verandering teweeg brengt. Het gaat hier om de kwaliteit van de topics en niet hoe vaak een oplossing wordt gemarkeerd. Ook belangrijk om te weten: In de spelregels hebben we meegenomen dat een user nooit zijn eigen reacties mag markeren. Dat laat je aan een ander over. 

Is de “oplossing” final?
Wanneer een reactie als oplossing is gemarkeerd, betekent het niet dat dit definitief is. Of dit nou door een user of door een moderator gedaan is. Zo kan het zijn dat er later een betere reactie komt, maar kan het ook heel goed zijn dat een topicstarter bijvoorbeeld een verkeerde reactie als oplossing gemarkeerd heeft. Daarnaast hebben we ook nog de mogelijkheid om de ‘oplossing’ te veranderen naar ‘uitgelichte reactie’. In alle gevallen is het zo: Wij als moderator hebben het eindoordeel, we gaan alle topics (meerdere keren) bij langs om het juiste bericht te markeren.  

Ik zie het steeds fout gaan. 
Zoals gezegd; het gaat hier om een test. Zien jullie dus dat er (regelmatig) verkeerde berichten als oplossing worden gemarkeerd; geef het dan vooral aan ons door. Je kan dit doen door berichten te rapporteren. Dit is voor ons waardevolle feedback en jullie kunnen hier dus ook echt iets in betekenen. 

25 Reacties 25
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

@Puppie007 en @Dave! Jullie hebben net als iedereen in dit topic meermaals deze melding gekregen. De reden is simpelweg omdat er een oplossing wordt geselecteerd en deze vervolgens weer ongedaan wordt gemaakt door iemand anders. 

Zoals in mijn eerdere bericht aangegeven bevat de oplossing in dit geval de informatie zoals het proces momenteel is. Hier hoeft niet iedereen het altijd mee eens te zijn, maar desalniettemin blijft het bericht wel de juiste informatie bevatten. Vanuit Vodafone (en Ziggo) vinden wij deze informatie relevant voor andere gebruikers en wil je dat deze informatie snel en gemakkelijk terug te zien is. Om die reden hebben we mijn reactie nu ''uitgelicht''. Deze optie kan niet ongedaan worden gemaakt, behalve door een moderator. 

Puppie007

Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

@Ceciliazou je dan ook een lijst van namen willen publiceren van welke superexperts dit kunnen/mogen doen.

Dat scheelt alweer veel type werk en zet dat dan ook bij ziggo op het forum.

Dave!

Gedreven Raadgever
  • 191Posts
  • 13Oplossingen
  • 53Likes

@Cecilia  Duidelijk 😉 ik vat hem

Energieboy
Expert
Expert
  • 11782Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Sommige vragen begrijp ik en sommige vragen niet. Omdat ik graag alles weet, of eigenlijk wil weten hoe iemand denkt over dingen, stel ik deze vraag. Ik bedoel er verder niets bij, dus vat het niet vervelend op, maar wil graag je achterliggende gedachten weten @Puppie007. Waarom is het zo belangrijk om te weten wie hier, en of bij Ziggo, SuperExperts is en waarom is het zo belangrijk om te weten wie nu "Markeer als oplossing" kan aanmerken. Begrijp me niet verkeerd, van mij mag je het weten en doe daar zeker niet geheimzinnig over. Maar ik laat dit aan VodafoneZiggo over, daar wil ik me verder niet mee bemoeien. Ook omdat ze, dacht ik, nog in een test fase zitten.

Dan is mijn vraag natuurlijk, weet je dan van elke forum/community, waar je op zit, wie wat wel en niet mag? Ik zelf niet, vind het eigenlijk niet zo belangrijke maar het kan best zijn dat jij dit wel vind. Ik ben het volkomen met je eens dat VodafoneZiggo hier transparant in mag zijn en eventueel een topic kan aanmaken met daarin de namen van alle Moderatoren van VodafoneZiggo en/of SuperExperts. Dan weet je als klant ook van wie je een antwoord kan verwachten en wie je met een ingewikkelde vraag het best kan helpen (overigens, iedereen mag een antwoord geven natuurlijk 😊 en een Best Oplossing markering krijgen). 

Eigenlijk zouden we hetzelfde willen van VodafoneZiggo, een beetje meer transparantie. 😉😎
Bij deze alvast een heel fijn weekend gewenst!

Puppie007

Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

@Energieboy  Transparant heet dat, waarom niet melden dat voorkomt ergernis.

Vodafone en ziggo zijn geen echte fora.

Ik ben zelf ook moderator bij diverse fora en daar ishet heel duidelijk omschreven in de regels wie wel iets of niet kan.

Hier gaan klanten iets doen wat eigenlijk niet kan, het is nergens geregeld/vermeld wat een klant hier kan doen.
Eem medewerker (moderator) kan berichten aanpassen en sluiten en eventueel weer open zetten dat is een duidelijke taak. Dan krijg je daarna allemaal titels die eigenlijk niks zijn dan alleen maar klant.
En de krijg je bepaalde klanten met een uitzondering, zonder dat daar iets over verteld of vermeld.

Die bepaalde klanten kunnen dan andere klanten eigenlijk zo mond dood maken door een topic te sluiten.

ik zie dit eigenlijk als inbreuk op mijn schrijf (type) werk.

 

bekijk het eens van deze kant: ik ben klant bij een groot grutter en kom daar de winkel binnen en ga de prijzen veranderen, de klanten zullen blij zijn maar de medewerker niet.

En nee nu niet het laatste aangehaalde gaan gebruiken om dit topic voor te zetten. Ik geef je een gedachte mee die bij vele gebruikers leeft.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11782Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Ik ga helemaal niet verder, zou niet durven. Ben alleen maar blij dat je je uitspreekt in deze en dat helpt VodafoneZiggo ook weer. De gedachten die je mee geeft is dan ook aan VodafaneZiggo, ik kan er niet zoveel mee, ik mag de regels niet bepalen. Wil alleen een dingetje wel nog even duidelijk maken: Een SuperExpert kan GEEN topic sluiten, alleen markeren als Oplossing en mocht dan de Topicstarter het er niet mee eens zijn dan kan deze hem altijd weer zelf verwijderen. Alleen een moderator van VodafoneZiggo kan een topic sluiten en eventueel verplaatsen. 

In ieder geval bedankt voor je info, daar kan VodafoneZiggo vast iets mee. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic