Template

Gedreven Liefhebber
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Super experts teveel mogelijkheden

Naar nu blijkt kunnen Super experts op de Vodafone community (aantal zijn dezelfde als bij Ziggo community) zomaar topics van anderen als opgelost markeren.

Dit vind ik niet kunnen, dit gaat veel te ver een Super Expert zou die mogelijkheid totaal niet moeten hebben. 

 

Alleen een Medewerker van VodafoneZiggo zou deze mogelijkheid moeten hebben en uiteraard de Topic Starter. 

 
 
Uitgelicht
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Reacties
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi allen!

Er is iets opgevallen, waar veel vragen over zijn ontstaan. Tijd voor uitleg! Er zijn een aantal gebruikers die we, in een pilot, een tijd terug de mogelijkheid hebben gegeven om een reactie binnen een topic als een oplossing te markeren. Dit is niet nieuw, overigens, maar al meer dan een jaar het geval. Hieronder verdere uitleg over hoe en wat: 

 

Waarom markeren we oplossingen? 
Op de Community helpen klanten andere klanten. Er zijn hier vele “vaste” bezoekers die precies weten hoe alles binnen de Community werkt, maar het gros van de bezoekers komt hier simpelweg om een antwoord op de vraag te vinden. Om deze mensen zo snel mogelijk te helpen, is het handig dat dit antwoord bovenaan in het topic staat. Daarom willen we in zo veel mogelijk van de topics een oplossing gemarkeerd hebben. Door de reactie die een antwoord geeft op de initiële vraag van de topic starter bovenin te zetten, maken we het topic beter leesbaar en overzichtelijker.  

 

Waarom kunnen anderes users dit nu ook?
Vooropgesteld: Het modereren van topics is en blijft natuurlijk een taak van een moderator. In de praktijk zien we geregeld dat een TS een onjuist antwoord als oplossing heeft gemarkeerd, meerdere antwoorden zijn geselecteerd of dat achteraf blijkt dat er door de TS te snel een antwoord als oplossing is gemarkeerd. Om de leesbaarheid en overzichtelijkheid van de topics te waarborgen corrigeren we dit. Daarnaast zijn er ook topics waarin geen oplossing is geselecteerd terwijl deze er wel is. Dit is natuurlijk zonde, want je wilt dat een (nieuwe) gebruiker met een soortgelijke vraag op gemakkelijke wijze een oplossing kan vinden. Dit is tenslotte het doel van een Community. Om die reden willen we het selecteren van een oplossing beschikbaar maken voor meer actieve leden op onze Community.

Testperiode. 
Allereerst; het gaat hier om een test. We kijken hoe het gaat nu een aantal geselecteerde users deze mogelijkheid hebben, voor we andere users aan laten haken. We willen de groep niet te groot maken in één keer, om het overzicht te behouden en goed te kunnen beoordelen wat deze verandering teweeg brengt. Het gaat hier om de kwaliteit van de topics en niet hoe vaak een oplossing wordt gemarkeerd. Ook belangrijk om te weten: In de spelregels hebben we meegenomen dat een user nooit zijn eigen reacties mag markeren. Dat laat je aan een ander over. 

Is de “oplossing” final?
Wanneer een reactie als oplossing is gemarkeerd, betekent het niet dat dit definitief is. Of dit nou door een user of door een moderator gedaan is. Zo kan het zijn dat er later een betere reactie komt, maar kan het ook heel goed zijn dat een topicstarter bijvoorbeeld een verkeerde reactie als oplossing gemarkeerd heeft. Daarnaast hebben we ook nog de mogelijkheid om de ‘oplossing’ te veranderen naar ‘uitgelichte reactie’. In alle gevallen is het zo: Wij als moderator hebben het eindoordeel, we gaan alle topics (meerdere keren) bij langs om het juiste bericht te markeren.  

Ik zie het steeds fout gaan. 
Zoals gezegd; het gaat hier om een test. Zien jullie dus dat er (regelmatig) verkeerde berichten als oplossing worden gemarkeerd; geef het dan vooral aan ons door. Je kan dit doen door berichten te rapporteren. Dit is voor ons waardevolle feedback en jullie kunnen hier dus ook echt iets in betekenen. 

25 Reacties 25
Puppie007

Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

welke bevoegdheden hebben de super experts hier?

staat dat ergens beschreven.?

Template
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

@Puppie007 Dat kan ik nergens vinden. Echter had een Super Expert mijn topic gisteren zomaar als opgelost gemarkeerd. Dat hoort uiteraard niet. Die optie zou een Super expert helemaal niet behoren te hebben. Alleen de TS zelf uiteraard als deze vind dat het voldaan is en uiteraard bepaalde medewerkers van VodafoneZiggo. 

Puppie007

Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ben het met jou eens mits er netjes gereageerd wordt is er niks aan de hand.

Bij grof taalgebruik zou het mogelijk moeten zijn om dat te verwijderen of op slot gezet worden.

Maar dan nog door een medewerker......doen ze bij ziggo ook niet dus zal hier niet veel anders zijn omdat ik de medewerkers zie die op beide fora acrief zijn.

Template
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

@Puppie007 Als een topic, zomaar door een andere klant als opgelost gemarkeerd kan worden ben je als bedrijf verkeerd bezig, dit hoort niet.

Het is uiteraard ook niet netjes dat een andere klant dit doet. Onder netjes blijven valt dit ook. Topics van anderen als opgelost markeren is dat uiteraard niet, dat doe je gewoon niet. 

Dave!

Gedreven Raadgever
  • 191Posts
  • 13Oplossingen
  • 53Likes

Super Expert heeft hier geen extra bevoegdheden tot zover bekend, en is hetzelfde als bij de community van Ziggo, omdat dit een Community is die beheerd wordt door de Medewerkers van de Ziggo Community waar het veel drukker is, en er is maar 1 Super Expert en die kan men helpen en zijn informatie wat hij weet van Vodafone delen met de gebruikers. Deze Super Expert is een zeer ervaren persoon en niet zomaar voor de community gekozen. Waarom er zo moeilijk wordt gedaan snap ik niet, als je Super Expert wilt worden, moet je wel aan eisen voldoen en je moet ook opvallen bij de Community Medewerkers en als je zo al in een topic staat dan gooi je je eigen glazen in. En elke keer de discussie over Super Experts waarom, er is op de Ziggo Community al genoeg over geschreven, waarom moet dat hier herhaald worden. En de Super Expert hier is geen Super Expert voor de Ziggo Community omdat hij daar bijna nooit actief is, alleen op de community van Vodafone.

 

Van mij mag er een Slotje op topic: Einde discussie die er is gevoerd al op de Ziggo Community.

Template
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

De mogelijkheid tot een topic markeren door Super Expert, als zijnde opgelost hoort gewoon niet, uiteraard wel als deze topic van de Super Expert zelf is. 

Zomaar andermans topic markeren, is not done. Super experts zouden nooit dat soort recht behoren te hebben. 

 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2911Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi allen!

Er is iets opgevallen, waar veel vragen over zijn ontstaan. Tijd voor uitleg! Er zijn een aantal gebruikers die we, in een pilot, een tijd terug de mogelijkheid hebben gegeven om een reactie binnen een topic als een oplossing te markeren. Dit is niet nieuw, overigens, maar al meer dan een jaar het geval. Hieronder verdere uitleg over hoe en wat: 

 

Waarom markeren we oplossingen? 
Op de Community helpen klanten andere klanten. Er zijn hier vele “vaste” bezoekers die precies weten hoe alles binnen de Community werkt, maar het gros van de bezoekers komt hier simpelweg om een antwoord op de vraag te vinden. Om deze mensen zo snel mogelijk te helpen, is het handig dat dit antwoord bovenaan in het topic staat. Daarom willen we in zo veel mogelijk van de topics een oplossing gemarkeerd hebben. Door de reactie die een antwoord geeft op de initiële vraag van de topic starter bovenin te zetten, maken we het topic beter leesbaar en overzichtelijker.  

 

Waarom kunnen anderes users dit nu ook?
Vooropgesteld: Het modereren van topics is en blijft natuurlijk een taak van een moderator. In de praktijk zien we geregeld dat een TS een onjuist antwoord als oplossing heeft gemarkeerd, meerdere antwoorden zijn geselecteerd of dat achteraf blijkt dat er door de TS te snel een antwoord als oplossing is gemarkeerd. Om de leesbaarheid en overzichtelijkheid van de topics te waarborgen corrigeren we dit. Daarnaast zijn er ook topics waarin geen oplossing is geselecteerd terwijl deze er wel is. Dit is natuurlijk zonde, want je wilt dat een (nieuwe) gebruiker met een soortgelijke vraag op gemakkelijke wijze een oplossing kan vinden. Dit is tenslotte het doel van een Community. Om die reden willen we het selecteren van een oplossing beschikbaar maken voor meer actieve leden op onze Community.

Testperiode. 
Allereerst; het gaat hier om een test. We kijken hoe het gaat nu een aantal geselecteerde users deze mogelijkheid hebben, voor we andere users aan laten haken. We willen de groep niet te groot maken in één keer, om het overzicht te behouden en goed te kunnen beoordelen wat deze verandering teweeg brengt. Het gaat hier om de kwaliteit van de topics en niet hoe vaak een oplossing wordt gemarkeerd. Ook belangrijk om te weten: In de spelregels hebben we meegenomen dat een user nooit zijn eigen reacties mag markeren. Dat laat je aan een ander over. 

Is de “oplossing” final?
Wanneer een reactie als oplossing is gemarkeerd, betekent het niet dat dit definitief is. Of dit nou door een user of door een moderator gedaan is. Zo kan het zijn dat er later een betere reactie komt, maar kan het ook heel goed zijn dat een topicstarter bijvoorbeeld een verkeerde reactie als oplossing gemarkeerd heeft. Daarnaast hebben we ook nog de mogelijkheid om de ‘oplossing’ te veranderen naar ‘uitgelichte reactie’. In alle gevallen is het zo: Wij als moderator hebben het eindoordeel, we gaan alle topics (meerdere keren) bij langs om het juiste bericht te markeren.  

Ik zie het steeds fout gaan. 
Zoals gezegd; het gaat hier om een test. Zien jullie dus dat er (regelmatig) verkeerde berichten als oplossing worden gemarkeerd; geef het dan vooral aan ons door. Je kan dit doen door berichten te rapporteren. Dit is voor ons waardevolle feedback en jullie kunnen hier dus ook echt iets in betekenen. 

Bertusje

Stamgast
  • 60Posts
  • 0Oplossingen
  • 28Likes

Vodafone maakt uit wat hier op het forum hoort en/of niet hoort en wie, welke rechten, waarvoor wel en waarvoor niet heeft.

Anderen kunnen het daar wel of niet mee eens zijn, maar dat veranderd niet direct en zelfs mogelijk helemaal niets aan de eerdere en weloverwogen beslissingen die Vodafone genomen heeft, als ik eerdere vergelijkbare discussies goed heb begrepen.

Puppie007

Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

en wie zijn de testers ?

En wat mogen ze?

Template
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

@Puppie007 Is daar een lijst van? 

Puppie007

Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

ik zou het niet weten.

Bertusje

Stamgast
  • 60Posts
  • 0Oplossingen
  • 28Likes

@Template Je topic wordt landelijk nieuws.

 

Ophef bij Ziggo-abonnees: ‘superklanten’ krijgen privileges | Totaal TV

 

Met zelfs een reactie eronder van een fake/nep super-expert:

 

  • Nassi Bo Beun Moordrecht 03-03-2023 17:52 uur
    Ik ben op een of andere manier super-expert geworden, waarschijnlijk omdat ik meerdere mensen goed heb geholpen, maar ik heb nog geen etentje gezien. Sommige super-expert zijn gewoon veel posters met standaard copy-paste antwoorden. Ik heb wel toegang tot het afgesloten deel van het forum, maar daar staat niets bijzonders in. Ben er al een paar maanden niet geweest.

 

En andere reacties, waaronder:

 

  • tjolkhekking85 Juinen 03-03-2023 14:00 uur
    Ophef om niks, dat gebeurd overal. Iedereen kan zo'n zgn. superexpert worden. Kwestie van goed werk verrichten op het forum zodat het team je eruit pikt. Reken maar dat deze superexperts niet achterover leunen en lekker profiteren van alle cadeautjes, deze mensen zitten uren per dag andere klanten te helpen. Nu is het Ziggo, dan weer KPN of T-Mobile. Uiteindelijk niks anders dan zoals vrijwilligers bij de voetbalclub die eind van het jaar ook wel eens een hapje met elkaar gaan eten en een biertje drinken. Hulde aan de vrijwilliger!! Of dat nu bij de schaats- of voetbalclub is, of bij de historische vereniging die de gemeente helpt of in dit geval Ziggo.
Template
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

@Puppie007 Jammer

Template
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

@Energieboy Nu, flik je het weer

Template_0-1679303020693.pngTemplate_1-1679303065824.png

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Mocht je moeite hebben met de Vodafone Community regels dan kan je contact opnemen met @Cecilia

Wim C.

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik begrijp deze ophef niet helemaal. 😳

In mijn ogen gaat dit echt nergens over. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2911Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

@Template Bij deze wil ik je vriendelijk verzoeken om bij het plaatsen van berichten de Community huisregels in acht te nemen. In het betreffende topic heb ik het antwoord als oplossing gemarkeerd, omdat dit bericht simpelweg de informatie bevat hoe de vork in de steel zit wat betreft jouw vraag. Het is belangrijk dat deze informatie zichtbaar en makkelijk vindbaar is voor anderen. Dat dit misschien niet het antwoord is waarop je zelf had gehoopt staat hier los van. 

Zoals je ziet gaat de melding in jouw screenshot ook over een ander topic, namelijk dit huidige topic. Zowel hier als op de Ziggo Community heb je jouw ongenoegen kenbaar gemaakt. Momenteel is dit het proces dat meerdere gebruikers dus naast een topicstarter en een moderator antwoorden als oplossing kunnen markeren. Als daarin iets fout gaat, dan kun je dat bericht rapporteren. Houd er alleen wel rekening mee dat een oplossing echt de informatie verstrekt zoals het is en dus niet altijd alleen maar positief nieuws is. 

Dave!

Gedreven Raadgever
  • 191Posts
  • 13Oplossingen
  • 53Likes

Kleine ander ding, ik krijg nu steeds mail uit dit topic met een oplossing en zie alleen de huidige, wat wordt hier steeds veranderd

@Cecilia of @Energieboy 

Puppie007

Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

ondertussen heb ik ook al vijf keer een mail gehad dat het opgelost is....een hik in de mail server?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic