1
Vraag
2
Reacties
GwnMartijn

Meedenker
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Forum problemen bij gebruik van iCloud+ Verberg mijn e-mailadres (Hide My Email)

Sinds een tijdje heb ik een iCloud+ abonnement waarin Privédoorgifte (Private Relay) en Verberg mijn e-mailadres (Hide My Email) bij inbegrepen zitten.
Wanneer ik Verberg mijn e-mailadres gebruik op de websites en diensten waar ik een online account heb ervaar ik nergens problemen. Alleen hier op het Vodafone Community forum zie ik dat e-mailberichten van dit forum niet aankomen. Ik heb daarom mijn e-mailadres in mijn forum account gewijzigd naar een gewoon e-mailadres.

 

Kan Vodafone mij misschien hiermee helpen?
Ik heb al contact gezocht met de Apple Support, maar zij konden de oorzaak van het probleem niet achterhalen.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
GwnMartijn
topicstarter
Meedenker
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Hoi @Lycke en @Energieboy , Ik ben nog even op eigen onderzoek gegaan en ben iets opmerkelijks tegengekomen.

Het probleem met iCloud e-mailadressen lijkt niet alleen aanwezig te zijn bij de Vodafone Community, maar ook bij andere bedrijven en/of organisaties die gebruik maken van het Khoros Community platform.

 

Twee voorbeelden hiervan zijn het Britse BT (onderdeel van BT Group) en het Canadese Public Mobile.
BT heeft hiervan destijds een melding van gemaakt bij Khoros.
Dit probleem is onderzocht door Khoros en hieruit blijkt het volgende:

 

Berichten die verzonden worden door het Khoros platform naar iCloud e-mailadressen verlaten ook daadwerkelijk de e-mailserver(s) zoals het hoort, maar de [at]iCloud.com en [at]me.com domeinen lijken de berichten niet door te laten.
De oorzaak van het probleem ligt in dit geval bij Apple en niet bij Khoros.
Er zal dus een melding gemaakt moeten worden bij Apple over dit probleem.

 

Mochten jullie deze informatie zelf ook willen bekijken, dan heb ik hieronder de links bijgevoegd.

https://community.bt.com/t5/BT-com-Community-feedback/Unable-to-change-email-address/td-p/2140837

https://productioncommunity.publicmobile.ca/t5/Get-Support/iCloud-email-not-supported/td-p/279912

Bekijk in context

19 Reacties 19
Energieboy
Expert
Expert
  • 11753Posts
  • 3466Oplossingen
  • 3088Likes

Hoi @GwnMartijn 
Privédoorgifte (Private Relay) is in bèta, dus erg lastig om hierin iets te kunnen betekenen. Daar gaan best ook nog wel eens dingen fout zoals het gebruik van je DigD of andere websites zoals die van de overheid. Inloggen gaat dan niet lekker met Private Relay. Verberg mijn e-mailadres (Hide My Email) werkt geweldig en gebruik ik zelf ook, maar ook daar gaat het bij sommige sites nog niet helemaal lekker. Echter, bij Vodafone & Ziggo op de community is het een ramp om een Apple mail adres te gebruiken. Dus dit probleem ligt niet aan Hide My Email, maar echt aan de community van Vodafone & Ziggo. Ik heb dit probleem al aangekaart toen ze over zijn gegaan naar een nieuwe community en daar zou een onderzoek naar gedaan worden alleen daarna nooit meer iets van vernomen. Daarom ben ik ook maar overgegaan naar een ander mail adres en dat werkt wel.

Goed dat je het even aankaart, misschien dat ze dan nu weer wakker zijn geworden en ook mijn vraag hierover vanuit het begin weer terug kunnen vinden 🙂 - Laten we wachten op iemand van Vodafone, die kan het oppakken en zal het doorgeven aan de juiste afdeling. Ben benieuwd!

GwnMartijn
topicstarter
Meedenker
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Hoi @Energieboy 

Ik gebruik Privédoorgifte om deze reden ook nog niet volledig. Alleen bij websites waar er geen problemen mee ontstaan.
Ook zit ik regelmatig op goed beveiligde wifi-netwerken die dit blokkeren.
Wat betreft Verberg mijn e-mailadres, heb jij dan alleen problemen met Hide My Email of ook met een gewoon iCloud e-mailalias?

Energieboy
Expert
Expert
  • 11753Posts
  • 3466Oplossingen
  • 3088Likes

Ik heb zelfs ook problemen met een gewoon iCloud email adres 😞 

GwnMartijn
topicstarter
Meedenker
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Wat ik zelf nu als tijdelijke oplossing gebruik is Firefox Relay. Misschien zou je dit eens kunnen proberen.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11753Posts
  • 3466Oplossingen
  • 3088Likes

Ik zal eens kijken... maar goed, VodafoneZiggo moet het natuurlijk wel een keer oplossen 🙂 

GwnMartijn
topicstarter
Meedenker
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Ze moeten inderdaad dit probleem eens serieus gaan nemen.
Maar dit is misschien ook afhankelijk van hoeveel meldingen ze hierover krijgen. En volgens mij gebruiken in Nederland niet veel mensen een iCloud e-mailadres. Meestal is het Outlook (Hotmail, Live) of Gmail.

 

Kan ik nog wel een iCloud e-mailadres gebruiken voor My Vodafone zonder problemen?

Energieboy
Expert
Expert
  • 11753Posts
  • 3466Oplossingen
  • 3088Likes

Geen idee, ik gebruik daar dus ook een ander mail adres voor. Niet geprobeerd eigenlijk.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Hey @GwnMartijn. Welkom hier!

Poeh, ik moet zeggen dat ik niet meteen begreep waar dit allemaal over ging. Ik gebruik zelf geen icloud mailadres en ben niet bekend met de opties die je noemt. 

Maar ik begreep dat EnergieBoy inderdaad eerder al problemen had met het ontvangen van notificaties van de Community op zijn icloud adres. Ik vraag me dus af of het daadwerkelijk te maken heeft met Hide My Email of "gewoon" met het gebruik van een icloud-adres. Voor ik zaken doorzet die niet volledig zijn. 

 

Heb je de mogelijkheid om Hide My .. uit te schakelen en te kijken of je zonder dat wel gewoon je notificaties binnenkrijgt op je icloud mailadres? 

GwnMartijn
topicstarter
Meedenker
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Hoi @Lycke .
Ik heb nu net ook een gewoon iCloud e-mailadres geprobeerd in combinatie met mijn forum account en het blijkt dat het echt een probleem is met e-mailadressen van Apple (dus gewone e-mailadressen en Hide My Email adressen). Berichten zoals verificatiemails en andere e-mails die direct naar een iCloud e-mailadres worden gestuurd komen niet aan.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11753Posts
  • 3466Oplossingen
  • 3088Likes

Ja, net zoals een jaar geleden toen Vodafone, en Ziggo, over gingen naar een nieuwe community platform. 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Hmm. Ik ga het hier even navragen bij mijn collega's. Als ik het zo hoor is het destijds ook al wel doorgezet naar aanleiding van EnergieBoy zijn bevindingen. Eens kijken hoe het hiermee gaat. 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Er staat momenteel geen issue meer open/in onderzoek. Destijds was de impact enkel op EnergieBoy en is het op een laag pitje komen te staan. Omdat hij een ander e-mailadres gebruikte en dat werkte, is hier geen werk meer van gemaakt. 

Ik ben bang dat een impact van 2 klanten hier weinig in gaat veranderen. @GwnMartijn, wanneer je nu een ander e-mailadres aanmaakt, komen de notificaties en dergelijke wel aan? 

GwnMartijn
topicstarter
Meedenker
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Notificaties komen wel aan als ik gebruik maak van Outlook (Hotmail, Live, MSN), Gmail of Ziggo Mail. Geen enkel e-mailadres van Apple werkt op dit forum.

Ik ga dan maar een Outlook e-mailadres gebruiken voor het forum.

GwnMartijn
topicstarter
Meedenker
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Hoi @Lycke en @Energieboy , Ik ben nog even op eigen onderzoek gegaan en ben iets opmerkelijks tegengekomen.

Het probleem met iCloud e-mailadressen lijkt niet alleen aanwezig te zijn bij de Vodafone Community, maar ook bij andere bedrijven en/of organisaties die gebruik maken van het Khoros Community platform.

 

Twee voorbeelden hiervan zijn het Britse BT (onderdeel van BT Group) en het Canadese Public Mobile.
BT heeft hiervan destijds een melding van gemaakt bij Khoros.
Dit probleem is onderzocht door Khoros en hieruit blijkt het volgende:

 

Berichten die verzonden worden door het Khoros platform naar iCloud e-mailadressen verlaten ook daadwerkelijk de e-mailserver(s) zoals het hoort, maar de [at]iCloud.com en [at]me.com domeinen lijken de berichten niet door te laten.
De oorzaak van het probleem ligt in dit geval bij Apple en niet bij Khoros.
Er zal dus een melding gemaakt moeten worden bij Apple over dit probleem.

 

Mochten jullie deze informatie zelf ook willen bekijken, dan heb ik hieronder de links bijgevoegd.

https://community.bt.com/t5/BT-com-Community-feedback/Unable-to-change-email-address/td-p/2140837

https://productioncommunity.publicmobile.ca/t5/Get-Support/iCloud-email-not-supported/td-p/279912

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Goed gevonden, @GwnMartijn. Heel erg bedankt voor het delen van de informatie! 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11753Posts
  • 3466Oplossingen
  • 3088Likes

Ik ga er dan vanuit dat ook VodafoneZiggo een melding maakt bij Apple?
Of in ieder geval van Khoros en dat die dan weer contact opnemen met Apple?

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

"Dit probleem is onderzocht door Khoros en hieruit blijkt het volgende:"


Zo te lezen is het dus al bekend bij Khoros :-). 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11753Posts
  • 3466Oplossingen
  • 3088Likes

Maar er staat ook "Er zal dus een melding gemaakt moeten worden bij Apple over dit probleem"
En wie gaat dat doen? Khoros of VodafoneZiggo? Lijkt me niet dat wij klanten dit moeten gaan doen?
Of VodafoneZiggo zal nog eens met Khoros contact op kunnen nemen en vragen wat ze eraan hebben gedaan, of aan gaan doen? 

Iemand zal Apple moeten contacten 😎

GwnMartijn
topicstarter
Meedenker
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

@Lycke @Energieboy 

Even een update:

 

Ik heb vandaag contact opgenomen met de Apple Support aangezien ik ditzelfde probleem ook ervaar bij een andere dienst.
Het is nu in ieder geval doorgezet en er wordt nu een onderzoek gestart.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic