Zo werkt de Vodafone Community!
Welkom op de Ziggo Community. Lees hier hoe je kan stijgen in ranks, wat badges zijn en hoe je andere klanten kan helpen met jouw kennis. Wat is een Community?De Vodafone Community is bedoeld voor ied...
Zoals bij elke goed georganiseerde en gezellige community zijn ook hier een aantal huisregels opgesteld. Zou houden we het hier gezellig, positief en overzichtelijk. Met dit overzicht lees je wat we van jou verwachten.
Algemeen gedrag:
1. Je bent onder één account actief.
2. Gebruik niet de naam 'Ziggo', 'Vodafone' of VodafoneZiggo’ in je gebruikersnaam of profielfoto. Dit zorgt voor verwarring met de moderators van Vodafone. We passen je gebruikersnaam aan en stellen je hiervan op de hoogte per e-mail.
3. Plaats geen berichten die er op lijken dat je betrokken bent bij de organisatie VodafoneZiggo. Zo ontstaan er geen misverstanden.
4. In je gebruikersnaam, profielfoto of profiel staan geen provocerende of discriminerende uitingen.
5. Denk goed na over je gebruikersnaam, want deze kun je zelf niet meer wijzigen. Als dit wel gewijzigd moet worden, stuur dan een e-mail naar community@vodafoneziggo.com met je nieuwe gebruikersnaam. Een moderator neemt dan contact met je op.
6. Wees respectvol naar andere gebruikers en moderators.
7. Volg aanwijzingen en tips van moderators op.
Plaats geen berichten* die:
8. Commerciële links, merk- of bedrijfsnamen, andere reclame of spam bevatten.
9. Bijdragen aan het boycotten van VodafoneZiggo of andere bedrijven.
10. Discriminerende uitspraken bevatten, provocerend gedrag vertonen of seksueel getint zijn.
11. Scheldwoorden of een overvloed aan leestekens en hoofdletters bevatten.
12. Afwijken van het oorspronkelijke topic of onwaarheden bevatten.
13. Persoonlijke gegevens bevatten, zoals adres en telefoonnummer van jezelf of anderen. We verwijderen dan de persoonlijke gegevens uit je bericht.
Als je een topic opent:
14. Controleer eerst of jouw vraag of opmerking niet eerder is geplaatst.
15. Let op de forumindeling; plaats je bericht onder de juiste categorie en formuleer een duidelijke titel. Zo houden we het overzichtelijk.
16. Plaats je bericht binnen één categorie op het forum, zo voorkom je dubbele gesprekken over hetzelfde onderwerp.
17. Wees zo volledig mogelijk in de beschrijving van je vraag. Geef aan welke oplossingen voor je probleem je zelf al geprobeerd hebt. Zo ben je uiteindelijk sneller geholpen.
Een ongepast bericht gezien?
Het kan natuurlijk voorkomen dat je een ongepast bericht tegenkomt. Wil je een ongepast bericht melden? Klik dan bij het bericht op het pijltje naar beneden. Klik op de optie 'Ongepaste inhoud melden'. Hier wordt gevraagd om een reden in te vullen, doe dit zo volledig mogelijk. De moderators beoordelen het bericht en ondernemen gepaste actie indien nodig.
Aansprakelijkheid
18. VodafoneZiggo is niet verantwoordelijk voor de inhoud. Aan berichten die door Vodafone moderators zijn geplaatst, kunnen geen rechten worden ontleend.
19. Alle berichten op de Community worden automatisch eigendom van de organisatie. Hierdoor hebben wij het recht om de inhoud van berichten te wijzigen en/of te verwijderen.
20. Wanneer je je niet houdt aan de huisregels, riskeer je ontzegging van de toegang tot de Vodafone Community. Het oordeel van de community manager en/of moderator is bindend.
21. Als een topic om welke reden dan ook uit de hand dreigt te lopen, behoudt de moderator het recht deze zonder vooraankondiging te sluiten, te wijzigen en/of te verwijderen zonder waarschuwing vooraf. De moderator kan een waarschuwing sturen via een privébericht, openbaar bericht, e-mail of telefonisch.
22. Mocht je één of meerdere huisregels overtreden, dan kan je van ons een ban krijgen. We stellen je hiervan op de hoogte per e-mail. Bannen is het blokkeren van het account en daarmee ontzeggen wij de toegang tot de Vodafone Community. Dit kan een tijdelijke of een permanente ban zijn. Een permanente ban kan tevens direct worden gehanteerd bij ernstige misdragingen, het aanmaken van een tweede account en spam.
Wat kun je van ons als moderators verwachten?
Natuurlijk mag je van ons ook verwachten dat wij ons netjes gedragen. Wij zijn vanuit Vodafone actief en zorgen ervoor dat de huisregels worden nageleefd en je geholpen wordt met het vinden van een antwoord. Je kunt ons niet standaard een privébericht sturen. Als er privécontact nodig is, is dat vanuit het initiatief van een moderator.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Welkom op de Ziggo Community. Lees hier hoe je kan stijgen in ranks, wat badges zijn en hoe je andere klanten kan helpen met jouw kennis. Wat is een Community?De Vodafone Community is bedoeld voor ied...