MeneerDylan

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

sim kaart vervangen

Goedemorgen, ik heb een sms gekregen dat vandaag mijn nummer zou worden overgezet naar vodafone met nummerbehoud. In de sms staat dat als mijn huidige SIM kaart het niet meer doet dat ik dan mijn nieuwe SIM kaart met het abbonement erop erin kan doen maar hoe zit dat eigenlijk? Want ik heb nummerbehoud dus kan ik dan nu al mijn nieuwe SIM kaart erin doen?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @MeneerDylan

Wat leuk dat je per vandaag overstapt naar Vodafone! Je geeft aan dat je al een SMS hebt gekregen dat je nummer per vandaag overgaat. In de loop van de dag zal je nummer dan worden overgezet. Tot die tijd kun je gewoon blijven bellen met je oude sim. Zodra die niet meer werkt, plaats je de nieuwe simkaart in je toestel of installeer je de eSIM volgens het stappenplan. Dat is als het ware het seintje dat de portering van je nummer is verwerkt.

Bekijk in context

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

@MeneerDylan Je krijgt hier niet opnieuw een SMS over, want als je oude simkaart het niet meer doet komt deze SMS ook niet aan. Waar je het wel gemakkelijk aan kan herkennen is op het startscherm van je mobiele telefoon. De naam van de netwerkoperator is dan niet meer zichtbaar, net zoals de streepjes die je bereik aangeven en 4G/5G (in het geval je mobiele data aanstaat).

Bekijk in context

4 Reacties 4
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @MeneerDylan

Wat leuk dat je per vandaag overstapt naar Vodafone! Je geeft aan dat je al een SMS hebt gekregen dat je nummer per vandaag overgaat. In de loop van de dag zal je nummer dan worden overgezet. Tot die tijd kun je gewoon blijven bellen met je oude sim. Zodra die niet meer werkt, plaats je de nieuwe simkaart in je toestel of installeer je de eSIM volgens het stappenplan. Dat is als het ware het seintje dat de portering van je nummer is verwerkt.

MeneerDylan
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ah oke, krijg ik dan een SMS dat mijn huidige SIM kaart het niet meer doet of komt er een logo te staan boven in mijn scherm (wat ik wel vaak kreeg toen mijn SIM kaart geblokkeerd was)

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

@MeneerDylan Je krijgt hier niet opnieuw een SMS over, want als je oude simkaart het niet meer doet komt deze SMS ook niet aan. Waar je het wel gemakkelijk aan kan herkennen is op het startscherm van je mobiele telefoon. De naam van de netwerkoperator is dan niet meer zichtbaar, net zoals de streepjes die je bereik aangeven en 4G/5G (in het geval je mobiele data aanstaat).

MeneerDylan
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ah oke, dan let ik wel even op de streepjes die mijn bereik aangeven naast mn wifi logo. Bedankt voor de informatie!!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic