Annelies321

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

dagelijkse Wangiri fraude; telefoonnummers blokkeren helpt niet. Help!

Hallo,

 

Ik krijg de laatste weken bizar veel ongewenste telefoontjes, waarbij ook elke keer de voicemail wordt ingesproken ''Hello...hello...''.

Het zijn meerdere telefoontjes per dag en de nummers zijn ook steeds verschillend; heb nu al zeker 5 verschillende nummers.

 

Het is erg lastig om onderscheid te maken, want soms gaat het ook om  +31 nummers.

 

Ik heb geprobeerd het nummer te blokkeren (Samsung Galaxy S10), maar nog steeds komen ze er doorheen + spreken ze de voicemail in.

 

Elke dag een paar keer, om gek van de worden! 😖

Wat kan ik doen? Waar komt dit vandaan? Sta ik onbewust ergens in een register oid?

 

Hieronder enkele nummers van de afgelopen dagen:

+316*******

+316*******

+316*******

+316*******
+316******* 
+316*******

**Mod edit: mobiel nummers verwijderd uit openbaar bericht ***

Dank alvast!

 

gr,

 

Annelies

 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11820Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Hoi @Annelies321 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Hier is niet zoveel aan te doen. Alleen maar blokkeren van de nummers in je toestel, dat kan je doen. Ook Vodafone kan hier niet zoveel aan doen omdat deze mensen ook gebruikte 06 nummers gebruiken en dan zou het betekenen dat die nooit meer iemand kunnen bellen bij Vodafone. Dus voor Vodafone is het niet te doen om te blokkeren, dit moet je echt zelf doen. 

Je nummer kan toch ergens online terecht zijn gekomen, maar het kan ook willekeur zijn van de mensen die je willen oplichten. Herken je het nummer niet, niet opnemen en heb je het wel gedaan, gelijk ophangen en niet terug bellen. 

Lees ook nog even deze topic bij Vodafone.

Bekijk in context

Andr3

Gedreven Liefhebber
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 20Likes

Er is een android app: mr.number

Hiermee kan je alle onbekende nummers stilhouden / weigeren. Ze kunnen dan nogwel de voicemail bereiken. Kijk even in jouw app store hiervoor? Misschien dat je wat aan deze app heb?

Zelf heb ik voicemail uitgeschakeld. De telefoon gaat wat langer over maar geen gedoe met voicemail. 

Bekijk in context

3 Reacties 3
Energieboy
Expert
Expert
  • 11820Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Hoi @Annelies321 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Hier is niet zoveel aan te doen. Alleen maar blokkeren van de nummers in je toestel, dat kan je doen. Ook Vodafone kan hier niet zoveel aan doen omdat deze mensen ook gebruikte 06 nummers gebruiken en dan zou het betekenen dat die nooit meer iemand kunnen bellen bij Vodafone. Dus voor Vodafone is het niet te doen om te blokkeren, dit moet je echt zelf doen. 

Je nummer kan toch ergens online terecht zijn gekomen, maar het kan ook willekeur zijn van de mensen die je willen oplichten. Herken je het nummer niet, niet opnemen en heb je het wel gedaan, gelijk ophangen en niet terug bellen. 

Lees ook nog even deze topic bij Vodafone.

Andr3

Gedreven Liefhebber
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 20Likes

Er is een android app: mr.number

Hiermee kan je alle onbekende nummers stilhouden / weigeren. Ze kunnen dan nogwel de voicemail bereiken. Kijk even in jouw app store hiervoor? Misschien dat je wat aan deze app heb?

Zelf heb ik voicemail uitgeschakeld. De telefoon gaat wat langer over maar geen gedoe met voicemail. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11820Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Wat goed @Andr3 , bedankt voor de tip!
Misschien heeft de TS hier iets aan. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic