Energieboy
Expert
Expert
  • 11843Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3103Likes

Wat kan je nu eigenlijk met een Apple Watch zonder iPhone?

Nu ga ik een stukje schrijven en niet eens weten of Vodafone de Apple Watch ondersteuning gaat aanbieden. Omdat ik er nog altijd van overtuigd ben dat Vodafone niet achter kan blijven, ga ik hier toch maar even tijd in stoppen. Wie weet heb je er iets aan als Vodafone opeens naar buiten communiceert dat ze de Apple Watch gaan verkopen (deze info is aangemaakt op 13 juli om 11:00).

Er zijn veel mensen die graag een Apple Watch willen aanschaffen, waaronder ik zelf. Maar wat kan je er nu eigenlijk mee als je alleen je Apple Watch meeneemt zonder dat je je iPhone gebruikt. Veel functies hebben een iPhone verbinding nodig maar er zijn er nog genoeg die geen iPhone verbinding nodig heeft. Het is een fijne gedachten om zonder iPhone de deur uit te kunnen, denk aan hardlopen, tijdens het winkelen of tijdens het uitlaten van je hond. 

Deze apps zijn te gebruiken als je Apple Watch Cellular hebt:
- Telefoon
- Berichten
- Muziek
- Mail
- Agenda
- Woning
- Kaarten
- Herinneringen

Daarom is het zo fijn om een Apple Watch aan te schaffen met een eigen 4G verbinding (en wie weet later wel 5G). Je kan iMessage berichten ontvangen, telefoongesprekken voeren, mail controleren, muziek streamen via Apple Music en je hoeft daarvoor je iPhone niet in de buurt te hebben. Naast deze standaard app's van Apple zijn er ook app's van derden die je kan gebruiken zoals Google Maps, Amazon Music, Outlook en zo zijn er vast nog wel wat meer app's. 

Maar wist je dat je ook met een Apple Watch veel functies kan gebruiken zonder 4G en zelfs zonder je iPhone? Ik wist dit zelf niet en dacht eigenlijk dat ik altijd mijn iPhone bij me moest hebben, maar dat is niet het geval. Bij veel functies is er geen internetverbinding nodig en dus ook een iPhone. Denk aan: Opgeslagen podcasts, Muziek van gesynchroniseerde afspeellijsten, Stappen tellen, Hartslag meten, Ademhalingsoefeningen, Apple TV bedienen, App's die werken met Bluetooth en zelfs betalingen doen met Apple Pay*. Deze laatste wist ik zelf niet eens, er gaat een wereld voor me open 🙄

Daarnaast heb ik nog iets geleerd en ik hoop dat ik je deze informatie ook voor het eerst vertel. Want heb je je Apple Watch, zonder 4G, in de buurt van een bekende Wifi netwerk, dan kan je nog meer functies gebruiken zonder dat je je iPhone bij de hand hebt. Je kan dan zelfs de Woning app voor HomeKit gebruiken, Bellen via Wifi, FaceTime Audio, Push berichten van iMessage en apps van derden ontvangen, weer raadplegen en je aandelen bekijken (haha, als je dat laatste bezit, anders heb je er niets aan). Ook weer dingen die ik zelf niet wist, als ik eerlijk moet zijn.

Een Apple Watch met 4G is dus makkelijk om te gebruiken maar is het ook nodig? Daar ga ik de komende tijd nog even over nadenken. Want er zijn eigenlijk best veel dingen die ik kan doen en die ik nog niet wist. Dat ik ruimte op mijn Apple Watch heb om muziek in op te slaan heb ik nooit geweten want ik gebruik altijd Apple Music en dan is wel handig om je iPhone altijd bij je te hebben. Dus misschien is een Apple Watch met 4G toch wel fijner 😋

Hoe dan ook, ik hoop nog altijd dat Vodafone de Apple Watch gaat ondersteunen. Een klein stemmetje in mij zegt van wel en dat we nog even geduld moeten hebben. Opeens is de verrassing daar en kunnen we zelfs via Vodafone een Apple Watch met 4G ondersteuning aanschaffen. 

Bedankt voor het lezen en mocht je Apple Watch vragen hebben, vooral die gaan over wanneer deze nu bij Vodafone komt, gebruik daar dat de reeds bestaande topic voor. Zelf zou ik het wel fijn vinden als deze topic een beetje rustig blijft en alleen gaat over de Apple Watch in gebruik. Bedankt ook daarvoor 😉




* even een korte uitleg van betalen met Apple Pay via je Apple Watch zonder een iPhone. Als je een betaling wilt doen via je Apple Watch dan wordt de ingebouwde NFC lezer gebruikt en daardoor kan je betalen net zoals met je pinpas. Als je gegevens van je bank maar in je Wallet staan dan ben je er helemaal klaar voor. Je met wel je horloge eerst om je pols hebben en je code hebben ingetoetst zodat de Apple Watch weet dat jij het bent. Deze moet je dan wel omhouden, zodra je je Apple Watch af doet, dan vervalt ook de betaalmogelijkheid zonder iPhone (dat is een beveiliging en dat is wel netjes). Een mooie beveiliging tegen diefstal, je hoeft niet bang te zijn dat iemand anders zomaar kan pinnen. 

1 Reactie 1
anno-1987

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Keurig artikel!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic