Energieboy
Expert
Expert
  • 11854Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3103Likes

Prepaid bij Vodafone nu ook als eSIM verkrijgbaar

Het verbaast mij dat Vodafone stilletjes de eSIM heeft ingevoerd voor Prepaid houders. Het blijkt nu mogelijk te zijn om je Prepaid SIMkaart om te laten zetten naar een eSIM of als je een nieuwe Prepaid SIMkaart aanschaft dan heb je de keuze uit een eSIM of SIMKaart. 

Ja mensen, het is nu ook mogelijk bij Vodafone. Erg handig voor als je een tweede mobielenummer in je toestel wil gebruiken of wanneer je alleen maar een Prepaid SIMkaart hebt en een eSIM wil aanschaffen omdat je naar het buitenland gaat en daar een "plaatselijk" SIMkaart in je toestel wilt stoppen. Hoe dan ook, het is super handig! Als iPhone gebruiker weet ik dat je vanaf iPhone 13 en nieuwere modellen ondersteuning heeft voor twee actieve eSIM's.

Heb je al een SIMkaart en wil je deze omwisselen naar een eSIM, dan kan je dit heel eenvoudig doen via de speciale Wissel je SIM om pagina van Vodafone. Daar vraag je een eSIM voucher aan door je mobiele telefoonnummer op te geven en dan krijg je een controle code per SMS en die moet je dan invoeren. Dit kan overigens ook als je een SIMkaart wil aanvragen. 

Heb je nog geen Prepaid van Vodafone en wil je deze aanschaffen? Bij aanschaf van een Prepaid kaart krijg je eerst een SIMkaart en wil je deze vervangen voor een eSIM dan moet je dit doen via de Wissel je SIM om pagina van Vodafone. Ik hoop dat Vodafone het mogelijk maakt om zelf te kiezen of je nu een SIMkaart wil of een eSIM. Is wel zo handig en minder kosten voor Vodafone om op te sturen 😁


image.jpeg

 

1 Reactie 1
Adonis

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ook handig voor tijdelijk nummer. Daarmee bedoel ik dat iemand nog op een (geschikt) toestel wacht en intussen wel bereikbaar wil/moet zijn, vanwege allerlei diensten. Dan is het prettig bij iemand die je kunt vertrouwen alvast een nummer kunnen "stallen", vergelijkbaar met het briefadres dat mensen die tijdelijk in het buitenland zijn, of "zonder vaste woon-/verblijfplaats", kunnen aanvragen bij bepaalde instanties of vrienden. Het gepriegel met die fysieke kaartjes kan heel irritant zijn. Overigens bij andere providers (KPN)  behalve bij Simyo, kan je het (nog) niet aanvragen voor prepaid. Maar bedankt ja, iphone 13's en hoger kunnen twee actieve esims hebben, maar de derde  fysieke kan daar dan weer niet nog bij actief zijn. dat je het maar weet. Dus zakelijk, dan kun je naar het buitenland nog, een andere plaatselijke sim aanschaffen maar dan moet je nog schipperen. Bedankt voor de update! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic