Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Live Voicemail in iOS 17, ook bij Vodafone?

Beste Vodafone,
Afgelopen maandag heeft Apple z'n nieuwe update geïntroduceerd, iOS 17. Met weer nieuwe mogelijkheden en dingen waar ik bijna zeker van ben dat Vodafone daarin een belangrijke rol speelt. Neem nu Live Voicemail functie, dit is een realtime transcriptie die je krijgt te zien als iemand een voicemail achterlaat. Je kan dan zelf bepalen of je het gesprek alsnog opneemt. 

Apple-WWDC23-iOS-17-Live-Voicemail-230605.jpgOproepen die door een provider als ‘spam’ worden gezien, worden direct afgewezen en gaan dus niet naar Live Voicemail. Dankzij de kracht van de Neural Engine worden transcripties van Live Voicemail rechtstreeks op het device uitgevoerd en blijven ze ook helemaal privé.

Maar ja, nu komt de vraag, gaan we dit ook kunnen gebruiken bij Vodafone. Aangezien Vodafone geen Visual Voicemail heeft vraag ik me af of het werkt bij Vodafone?


Ik stel deze vraag nu maar gelijk want mocht Vodafone dit nu niet kunnen leveren, dan snap je wel dat de hele community er weer vol mee komt te staan, net zoals de Apple Watch ondersteuning (en gelijk heeft iedereen). Dus Vodafone, gaan wij straks deze functie kunnen gebruiken in de nieuwe 
iOS? Zo nee, dan graag nu al beginnen met het programmeren hiervan en zorgen dat het werkt en niet zo lang mee wachten, net zoals de Apple Watch. Ik denk dat ik wel kan spreken namens veel iPhone gebruikers. Zeker Visual Voicemail, wat veel mensen graag zouden willen gebruiken.

Alvast bedankt en ik hoor het wel 😜

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3032Posts
  • 876Oplossingen
  • 1030Likes

Hi @Energieboy 

We hebben hier natuurlijk privé al even contact over gehad, maar hierbij dan ook nog het statement voor andere Apple liefhebbers die hierin interesse hebben: 

De Live Voicemail functie van Apple (iOS 17) wordt niet ondersteund door Vodafone, omdat het onderdeel is van Visual Voicemail. Momenteel ondersteunen we Visual Voicemail niet, dus Live Voicemail is ook niet mogelijk. Er zijn vooralsnog geen plannen om dit in de toekomst te ondersteunen. Dergelijke verzoeken om onze diensten en services in de toekomst te verbeteren zullen we altijd intern aankaarten en dat verzoek heb ik bij deze dan ook direct kenbaar gemaakt. 

Bekijk in context

4 Reacties 4
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3032Posts
  • 876Oplossingen
  • 1030Likes

Hi @Energieboy 

We hebben hier natuurlijk privé al even contact over gehad, maar hierbij dan ook nog het statement voor andere Apple liefhebbers die hierin interesse hebben: 

De Live Voicemail functie van Apple (iOS 17) wordt niet ondersteund door Vodafone, omdat het onderdeel is van Visual Voicemail. Momenteel ondersteunen we Visual Voicemail niet, dus Live Voicemail is ook niet mogelijk. Er zijn vooralsnog geen plannen om dit in de toekomst te ondersteunen. Dergelijke verzoeken om onze diensten en services in de toekomst te verbeteren zullen we altijd intern aankaarten en dat verzoek heb ik bij deze dan ook direct kenbaar gemaakt. 

Jrnholt

Gedreven Liefhebber
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 116Likes

Jammer dat Vodafone geen plannen heeft om Live Voicemail en zelfs Visual Voicemail te ondersteunen, maar in elk geval wel fijn dat Cecilia hierover zo duidelijk communiceert. Hierdoor weten huidige en potentiële klanten (of potentiële overstappers) waar ze aan toe zijn en kunnen ze zelf bij de keuze voor een provider bepalen hoe zwaar dit voor hen weegt.

 

Ik zou wél willen dat Vodafone ten aanzien van de Apple Watch 4G ondersteuning ook zo helder zou communiceren. Het kán dus wel…

pmania

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik had ergens bij iculture gelezen dat het meer een vervanging zal gaan worden voor visual voicemail, maar voorlopig iig niet met de release van iOS 17 krijgen wij het hier toch weer niet in Europa. Komt eerst weer alleen in de USA en Canada beschikbaar jammergenoeg.

Op deze preview pagina over iOS 17 staat het er ook helemaal niet bij https://www.apple.com/nl/ios/ios-17-preview/

Wel stom eigenlijk dat de meeste nieuwe dingen altijd in Amerika enzo uitkomen, dan word daar meer bepaald waar het allemaal heen gaat in de toekomst, van mijn part mogen ze daar best wat aan gaan doen. Wij maar denken dat we hier vaak vooroplopen, lijkt eerder dat we er alleen maar een beetje achteraan hobbelen.

thomasbriet

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Vodafone is de enige telecomprovider die een techniek die al bijna 10 jaar bestaat pertinent links laat liggen. Erg jammer van deze instelling. Wat voor moeite kan het zijn om zoiets nu te implementeren als alle andere providers het wél gewoon kunnen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic