1
Vraag
2
Reageer en help mee
MaartenJ

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Krijg elke sms meerdere keren

Hoi,

 

ik heb net een nieuw toestel (oneplus CE 2), en ik krijg elke SMS meerdere keren. Bijv. voicemail SMS ontvang ik 5-6 keer voor hetzelfde bericht. Of een paypal SMS code komt ook 6-8 keer bezig, Picnic, etc. Gaat er iets fout bij Vodafone mbt wel/niet verzenden SMS en registreren of ik het al ontvangen heb?

 

De diensten (paypal/picnic) geven aan maar 1x de sms verzonden te hebben. En het gebeurd met elke sms....

6 Reacties 6
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Hey @MaartenJ.  Welkom hier!
 
Wat een vreemd verschijnsel. Enook flink irritant, lijkt me. Goed dat je even navraag doet. 

Heb je je oude toestel nog? Ik ben eigenlijk heel benieuwd of het ook gebeurt wanneer je je SIMkaart daar in doet. Of In een ander toestel, uiteraard. Puur even om samen uit te zoeken waar het exact misgaat. 

MaartenJ
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het lijkt erop dat in het oude toestel ik de smsjes maar 1x ontvang. Maar er zit soms enkele uren tussen, dus kan het niet met zekerheid zeggen. De SIM kaart zit nu weer in het nieuwe toestel. Blijkbaar registreert hij niet dat ik de SMS al ontvangen heb en krijg ik het daardoor meerdere keren?

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Hm. Dan zou je zeggen (maar misschien is die conclusie te snel getrokken hoor) dat het iets in je nieuwe telefoon is. Wellicht iets met de instellingen ofzo. 
Ik moet zeggen dat ik ook echt geen idee heb waar dit aan zou kunnen liggen. 

 

Voor de duidelijkheid; de SMSjes komen dus niet tegelijk meerdere keren tussen, maar kan ook uren uit elkaar liggen? Er zit niet een patroon in? En heb je het enkel met voicemail SMSjes, of ook met andere SMSjes? Als je als test bijvoorbeeld gewoon een SMS van een vriend ontvangt? 

MaartenJ
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb ook een support vraag/bug report lopen bij OnePlus. Ik wacht hun reactie ook af. Maar lijkt erop dat er niet wordt doorgegeven dat ik de SMS al ontvangen heb en dus binnen blijf krijgen (weet niet of dat aan toestel of netwerk ligt). Dit gebeurt ook met voicemail SMSjes van vodafone, SMSjes dus van services die OTPs sturen. En het kan inderdaad uren uit elkaar liggen (rond 21.00 eerste sms, en dan rond 5 uur snachts nog 2x ontvangen).

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 227Posts
  • 37Oplossingen
  • 90Likes

Hi @MaartenJ,

 

Heb je toevallig al reactie van OnePlus? We zijn erg benieuwd of daar wat uitkomt!

MaartenJ
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ik kreeg daar 2 reacties. 1 om mijn toestel in developers mode te zetten en alles te loggen en te reproduceren, dat ga ik niet doen want kost veel te veel tijd en gedoe. Andere suggestie was bellen over 4G /Wifi uit te zetten in de instellingen, dat heb ik net gedaan en even afwachten of dat werkt bij nieuwe SMSjes die ik ontvang (net even een paypal login gedaan met sms) . Las op een ander forum dat reset van SIM kaart ook soms schijnt te helpen. Maar dat kunnen alleen jullie doen 😉

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic