Richie75

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Is iedere beller uit Engeland een fraudeur

Is iedereen die belt uit Engeland een fraudeur?? 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Richie75 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Nee hoor. Ik ken veel mensen uit Engeland en die bellen me regelmatig. Die zijn dus zeker geen fraudeurs. Het is alleen, als jij geen mensen kent vanuit Engeland, en wie jij ook nooit je 06 nummer hebt gegeven, dan kan je er bijna voor 99% vanuit gaan dat het mensen zijn die jou niet willen bellen. Je zou dan kunnen zeggen dat het fraudeurs kunnen zijn. Bellen ze je, herken je het nummer niet, neem dan niet op en bel ook niet terug. Want dat terug bellen kan je soms ook nog wel eens flink geld kosten. 

Heel simpel: ken je niemand vanuit Engeland en herken je het nummer niet, NIET opnemen, wegdrukken en daarna het nummer blokkeren in je telefoon. En heb je per ongelijk toch opgenomen, hang dan gewoon weer op. 

Bekijk in context

2 Reacties 2
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Richie75 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Nee hoor. Ik ken veel mensen uit Engeland en die bellen me regelmatig. Die zijn dus zeker geen fraudeurs. Het is alleen, als jij geen mensen kent vanuit Engeland, en wie jij ook nooit je 06 nummer hebt gegeven, dan kan je er bijna voor 99% vanuit gaan dat het mensen zijn die jou niet willen bellen. Je zou dan kunnen zeggen dat het fraudeurs kunnen zijn. Bellen ze je, herken je het nummer niet, neem dan niet op en bel ook niet terug. Want dat terug bellen kan je soms ook nog wel eens flink geld kosten. 

Heel simpel: ken je niemand vanuit Engeland en herken je het nummer niet, NIET opnemen, wegdrukken en daarna het nummer blokkeren in je telefoon. En heb je per ongelijk toch opgenomen, hang dan gewoon weer op. 

freebert

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

is wel oppassen met nummerherkenning, vooral met de iphone, via facetime is het erg gemakkelijk om namen en nummers te spoofen. als je data ooit gehacked is geweest (en dat is inmiddels van iedereen) is de kans steeds groter dat je hiermee te maken kan krijgen. via social engineering staat er dan een naam of nummer van bekende in beeld. 

 

eigenlijk moeten providers nummers gaan verifiëren en als de herkomst niet gecontroleerd kan worden, dit duidelijk vermelden bij nummerweergave. als je het niet vertrouwd altijd even een whatsappje of mailtje naar die persoon sturen met een eigengemaakte tijdelijke pincode erin. 

 

veel bedrijven hebben tegenwoordig ook een service pincode voor helpdesks, maar dan moet het account natuurlijk niet gehackt zijn. signiant detail is dat dit vaak een 6 of 8 cijfers zijn, die nodig is om data te ontsleutelen, wat natuurlijk erg gemakkelijk te bruteforcen  is voor insider attacks.  

 

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic