Niels2

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Aankopen op factuur via derden (Apple) niet te herleiden

Ik heb al een aantal maanden een bedrag via derden (Apple) op mijn factuur van Vodafone staan.

Ik kan in mijn app store aankopen dit bedrag (en Apple serienummer) helemaal niet terugvinden. Hoe kom ik erachter welke app dit is? 

En hoe kan ik, zonder dat ik weet welke app dit is, het stopzetten?

Bedankt,

N

24 Reacties 24
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Niels2 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Vervelend en hoop dat ik een oplossing voor je heb. Waarom je bedragen van derden niet terug kan vinden in de App Store is omdat je deze aankopen doet via Vodafone. Al je bestellingen komen dan in één overzicht op je Vodafone telefoonrekening, die je online zou moeten kunnen bekijken in je My Vodafone appWanneer je betaalt met een mobiele telefoonabonnement, vind je jouw aankopen uit de App Store terug in My Vodafone. Onder het onderdeel ‘aankopen bij derden' in de categorie 'verbruiks gegevens’ (Je hebt een limiet van € 50 per aankoop. € 100 per dag met een maximum van € 300 per maand). Bij betalingen met een prepaid telefoonnummer, verrekenen ze het bedrag van je aankoop direct met je prepaidtegoed.

Meer informatie over betalen in de App Store via je rekening van Vodafone, kijk hier. Ben je niet tevreden over je aangekochte app? Neem dan contact op met Apple via: Apple Contact Support.

Niels2
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

verwijderd bericht

Niels2
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt, maar het is niet echt het antwoord op mijn vraag. Ik heb mijn factuur bekeken en zie daar dus het bedrag van derde bij staan zoals je omschrijft. Maar heb nooit een derde (in dit geval apple) geautoriseerd om via Vodafone rekening te betalen. Ik weet ook niet welke dienst er dus nu elke maand wordt afgeschreven. Ik wil dit zo snel mogelijk annuleren. Ik kan het niet annuleren bij apple (of app store) want daar is de dienst helemaal  niet zichtbaar… 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Dan zou je eens kunnen kijken via www.payinfo.nl en zien of je daar een abonnement hebt open staan. Mocht dat het geval zijn, geef dan op die pagina aan dat je dit niet wenst en dat alle betaalmogelijkheden en/of betalingen, direct gestopt moeten worden. Dan zou ik haast denken dat dit niet via Apple gaat, anders zou het online moeten staan, ook bij Apple. 

Kijk daarom nog even bij Payinfo op de site, misschien kan je daar nog iets terug vinden aan betalingen. 

Spara

Raadgever
  • 76Posts
  • 14Oplossingen
  • 39Likes

Is het toevallig een bedrag van €9,99? Zo ja, heb je gebruik gemaakt van gratis Apple music? Als je dat niet opzegt, loopt dat abonnement namelijk over in de normale betaalde variant en die kost €9,99. Als dit het is, kun je dit als het goed is uitzetten bij Instellingen > Tik op je naam > Abonnementen. Ik heb zelf geen iPhone, dus het kan zijn dat ik er een beetje naast zit, maar dit heb ik in ieder geval wel eens gezien.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Dat is een hele goede gedachte Spara.
Echter, dan zou dit gezien moeten worden bij Apple Store, en dat is niet het geval. Daarom denk ik ook dat het niets te maken heeft met Apple, maar dat het gewoon een andere dienst is, die zich misschien omschrijft met Apple of zo?! Het is en blijft een beetje vaag. Misschien kan de topic starter een plaatje plaatsen (wel alle privé gegevens dan onherkenbaar maken). 

Niels2
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

bedankt voor het meedenken allemaal!

Ik snap er echt nog steeds niets van. Ik heb in mijn apps store  heb ik maar 1 x disneyplus subscription staan. 

Via payinfo.nl zie ik nu 3 x disneyplus staan waaronder ook de code van de factuur van vodafone. Dus die is boven water! Maar dan komt het:

Ik betaal maandelijks 1x disneyplus via paypal (welke standaard gekoppeld staat aan mijn app store).

Maar ik betaal ook maandelijks 1 x disneyplus via vodafone factuur.

En tot slot: in het overzicht van payinfo.nl staan drie disneyplus betalingen?????

Ook een vreemde detail: ik heb nooit bij mijn weten disneyplus akkoord gegeven om via mijn vodoafone rekening te factureren.

Het gaat echt niet goed zo!

Ik ga proberen de paypal te annuleren.

Ik wil sowieso die via vodoafone geannuleerd hebben.. Hoe doe ik dat? Hij staat nml. alleen in payinfo.nl en niet in mijn subscriptions.

 

Zoals jullie vroegen wat screenshots bijgevoegd 

Niels2
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

die eindigend op 1020 staat dus wel op vodafone factuur maar niet in de itunes/app store subscriptions en dus kan ik m niet annuleren.

Hier hoop ik dat vodafone kan helpen dus …

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Wat ik hier uit opmaak is dat je via Vodafone facturen al 3 maanden hebt voldaan. Want dit geeft Payinfo je aan, het gaat hier om 3 maanden. Wil je niet via Vodafone betalen dan zou ik bij Payinfo de knop omzetten van blokkeren. Dan stopt alle betalingen via Vodafone. Daarna zou ik kijken wat er gebeurd of je via Paypal dan ook nog betalingen hebt. Of je stopt via Paypal en laat je betalingen doorlopen via Vodafone. 

Je kan via de info bij Apple store zien via wie deze betaling is gedaan. Dan weet je welke je moet verwijderen en welke moet behouden. Ik kan niet met je mee kijken, dit moet iemand van Vodafone doen en die zijn er maandag weer. Maar ik zou zelf eerst even kijken bij wie je welke betaling hebt gedaan en via Apple store bij wie de betaling is gedaan. 

Log ook eens in op deze webpagina om te zien of je via Vodafone entertainment ook betalingen doet. Overigens weet ik niet of je via Paypal ook kan betalen met je Vodafone factuur (heb geen Paypal). Je kan dit zelf eerst allemaal controleren. 

Niels2
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

ok bedankt voor je snelle hulp weer @Energieboy .

Ik ga kijken of ik dit kan opvolgen en zodoende de dubbele betalingen kan stopzetten.Wel nog steeds vreemd dat een betaling zo via vodafone kan worden opgezet zonder dat ik er kennelijk erg in heb gehad.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Graag gedaan, ik probeer te helpen waar kan.
Wat alleen heel vreemd is dat je via Entertainment, van Vodafone, geen Disney kan afsluiten. Dus via My Vodafone heb je nooit dit abonnement kunnen afsluiten. Het kan zijn dat je betaal via Vodafone hebt geactiveerd en dat je met je Vodafone telefoonrekening betalingen doet in de Apple Store, dat zou natuurlijk kunnen. Meer informatie hierover kan je hier vinden. Dan moet wel je payinfo aan blijven staan, anders kan je niet meer betalen! 

Dus je moet bij jezelf te raden gaan hoe en waar je je abonnement hebt geactiveerd. Ik heb zelf ook even gekeken in mijn iPhone bij mijn abonnementen maar ik zie niet waar deze is afgesloten (ik doe het wel gewoon allemaal via Apple, maar dacht toch even te kijken). Daar is geen informatie uit te halen, jammer genoeg. Ik denk dat je toestemming hebt gegeven om via je Vodafone telefoonrekening te mogen betalen in de Apple Store en dat je Disney hebt geactiveerd via Apple Store en daarom dus nu de betalingen doet via Vodafone telefoonrekening. Je ziet ook bij payinfo 3 maanden achter elkaar staan, niets mis, zou je zeggen. Dat je dan ook nog via PayPal een betaling doet, dat moet je dan even bekijken. Een van deze twee moet je dan stop gaan zetten. 

Maar nogmaals, het zijn maar dingen die ik even hardop bedenk. Misschien dat Apple met je mee kan kijken waarvan deze betalingen verlopen of mail naar Disney, die moeten je zeker kunnen helpen met deze info. 

Niels2
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Helaas heb ik de nieuwe factuur al ontvangen voor de komende maand en wederom staat er een bedrag van 6,99 op voor aankopen via derden.

Ondanks dat ik alle abbo’s voor Disneyplus heb opgezegd en in payinfo.nl de optie om te betalen via vodafone had uitgeschakeld…

Ik ben bang dat maar 1 optie overblijft die sowieso zou moeten werken: het hele telefoon abonnement opzeggen…

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Hey @Niels2 . Wat vervelend dat je hier nog altijd mee zit :-(. 

Op je printscreens zie ik in de 1e afbeelding duidelijk Disney+. Is dat je "normale" abonnement die je via paypal betaalt? 
In die 2e, van Payinfo, zie ik niets staan over Disney+. Weet je wel zeker dat dit om Disney+ gaat? Naar mijn weten kost Disney+ namelijk inmiddels al een tijdje meer dan 6,99. 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Ik heb nog even gezocht qua abonnementen van 6,99. Kan het YouTube Premium Lite zijn? Zegt dat je wat? 

 

Niels2
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hi @Lycke , nee ik heb geen premium lite abbo.

Alleen Disney plus ooit gedaan. Maar dan alleen via iphone app store.

Wel gek hè dat je niet kan zien waarvoor een bedrag wordt afgeschreven… Dat moet volgens mij echt worden veranderd vanuit vodafone dan heb je als klant dit gedoe niet (laat staan de kosten die elke maand nu doorlopen)

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 226Posts
  • 37Oplossingen
  • 90Likes

Helder, @Niels2! Ik heb geen gegevens hier van je om te dubbelchecken, maar er staat wel 'Apple' toch? Dat is uiteindelijk de derde partij die het op hun beurt weer regelen met Disney+. Omdat er nu wat zaken door elkaar heen lopen, toch nog even de dubbelcheck: Heb je ook al eens gekeken in de My Vodafone app bij het tabje "Producten" > "Entertainment"?

Niels2
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

beste @Alex , ik zie in de app onder het menu de optie ‘producten’ maar geen ‘Entertainment’…

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Ik weet niet of je een Red Together abonnement hebt? Je moet dan even een nummer selecteren, boven in beeld. Dan zie je wat ik hier onderaan zie. Dus een nummer selecteren, boven in beeld, als dat kan. 

4392AE88-6E81-45EA-8A96-F941F0ED6E91.jpeg

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 226Posts
  • 37Oplossingen
  • 90Likes

Hi @Niels2,

 

Zijn er nog vorderingen gemaakt?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic