1
Vraag
2
Reacties
JohanT1975

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

van 4G+ naar EDGE

Heb een vraag over het netwerk hoe het kan dat  op 1 specifieke plaats van Ma t/m Vrij signaal vol 4g+  behalve nachten en de weekenden waar het signaal soms edge is ?

Toestel reboten heeft soms zin maar ook dat werkt in meeste gevallen niet en helaas ben ik niet de eenige die er last van hebt en gaat om diverse toestellen met VF abbo.

Volgens VF is de meeting van desbetreffende locatie 100% in orde.

 

Locatie is bedrijventrein Laarakker te Haps aan de A 73 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @JohanT1975  het kan verschillende oorzaken hebben waar je toestel terug springt naar het Edge netwerk (2G). Denk hierbij aan de omgeving, drukte op de mast, weer, riolering van gebouwen.

In dit geval raad ik aan om eens de networks check te doorlopen (als het toestel op Edge staat). Hierdoor doorloop je een paar instellingen. Mocht je het daarmee niet kunnen oplossen, dan kun je aan het einde een onderzoek aanmaken voor onze Network crew. Zij gaan dan er verder mee aan de slag voor je. https://www.vodafone.nl/support/internet-en-dekking/ik-kan-niet-bellen-of-internetten.shtml

 

Laat je weten of het gelukt is?

Bekijk in context

4 Reacties 4
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @JohanT1975  het kan verschillende oorzaken hebben waar je toestel terug springt naar het Edge netwerk (2G). Denk hierbij aan de omgeving, drukte op de mast, weer, riolering van gebouwen.

In dit geval raad ik aan om eens de networks check te doorlopen (als het toestel op Edge staat). Hierdoor doorloop je een paar instellingen. Mocht je het daarmee niet kunnen oplossen, dan kun je aan het einde een onderzoek aanmaken voor onze Network crew. Zij gaan dan er verder mee aan de slag voor je. https://www.vodafone.nl/support/internet-en-dekking/ik-kan-niet-bellen-of-internetten.shtml

 

Laat je weten of het gelukt is?

JohanT1975
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Steven, 

 

Wat jij al aangaf heb ik al gedaan helaas heeft dat geen oplossing voortgekomen ivm de meeting die m'n heeft gedaan geen noemenswaardig veranderingen heeft aangegeven. 

 

Heb dat al eens gedaan melding met vragen inc. locatie en wat ik zelf al aan gegeven hebt het in bepaalde tijdsvlakken de nachten en de weekenden, waar juist minder minder mensen actief zijn in de omving.

 

Er zou toch een oorzaak moeten zijn dat dit gebeurt terwijl netwerk 100% operationeel is en geen onderhoud of iets dergelijks is of aanwezig.

 

En ja heb ook al eens met 2 andere toestellen geprobeerd om te kijken als het zelfde probleem voor deed 

 

vriendelijke groet Johan.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Wat gaf de network crew als terugkoppeling @JohanT1975?

Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes

We ontvangen graag nog een update van jou @JohanT1975! Anders wordt dit topic op korte termijn gesloten. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic