1
Vraag
2
Reageer en help mee
timnhs

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

uitgaande VPN (PPTP protocol)

Via een vaste internetverbinding kan ik succesvol een VPN verbinding opzetten via het PPTP protocol. Zodra ik de internetverbinding wijzig naar 4/5G via mijn iphone hotspot verbindt de VPN niet meer. Wordt het PPTP protocol ondersteund bij mobiel internet? Alvast dank.

3 Reacties 3
GwnMartijn

Meedenker
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Hallo @timnhs, Gebruik je een bepaalde VPN-dienst zoals NordVPN, ExpressVPN of CyberGhost VPN? Of gebruik je een bedrijfs VPN?
Mocht het zo zijn dat je een dienst als NordVPN gebruikt, dan zou je eventueel kunnen kijken of een ander VPN-protocol wel werkt, zoals OpenVPN of Wireguard/Nordlynx.

timnhs
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi Martijn, ik connect via de ingebouwde VPN in Windows 10 naar een IP adres van een externe partij (softwareleverancier), die alleen het PPTP protocol ondersteund. Deze melding krijg ik: The VPN connection between your computer and the VPN server could not be completed. The most common cause for this failure is that at least one Intemet device (for example, a firewall or a router) between your computer and the VPN Server, is not configured to allow Generic Routing Encapsulation (GRE) protocol packets. If the problem persists, contact Your network administrator or Internet Service Provider. 

Kan het zijn dat Vodafone dit verkeer niet ondersteund? Met een KPN Sim werkt het wel.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @timnhs 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Ik heb even gekeken op de community en kwam deze topic tegen met als antwoord vanuit Vodafone: Ik ben het een en ander hierover gaan controleren bij ons. Bij ons staat alles correct ingesteld. Vervolgens ben ik gaan schakelen met mijn collega's van de technische dienst. Zij gaven als terugkoppeling aan dat wij geen instellingen kunnen aanpassen voor een VPN verbinding. Je dient hiervoor contact op te nemen met de VPN provider. Zij kunnen uitzoeken waarom het bij jou niet werkt met ons netwerk. Vanuit hier hebben wij daar helaas geen inzicht in. Officieel is dit ook niet iets wat wij ondersteunen maar ik vind wel dat het van belang is dat je de juiste gegevens hebt. Laat je weten wat zij aangeven en of zij een oplossing hebben? 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic