gio2903!

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mobiele data (5G) werkt traag en SMS dat toestel niet gebruiksklaar is voor internet

voorheen tmobile 4g abo gehad icm galaxy s20 met een e-sim, daarvoor s10 en s7 met fysieke sim, werkte altijd top. nu overgestapt naar vodafone met een sony xperia 5 iv en ook een esim. regelmatig wel 2/3 streepjes bereik, maar internet doet gewoon niks. krijg ook regelmatig een sms dat mijn instellingen niet kloppen. iemand een idee wat hiermee bedoeld wordt? kan me van vroeger herinneren dat je de APN moest instellen, maar kan niks veranderen hierin, is allemaal greyed-out.

Screenshot_20230529-130739.png

3 Reacties 3
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3033Posts
  • 876Oplossingen
  • 1030Likes

Hi @gio2903! 

Super irritant dat je zo'n trage verbinding ervaart via de mobiele data. Ik raad je aan om een kruistest te doen. Hierbij gaat je simkaart in een ander type en merk toestel. En een andere simkaart in jouw toestel. Hiermee sluit je uit of het probleem bij het toestel ligt, de simkaart en of netwerk.nJe kunt een kruistest eventueel in een van onze winkels doen. Mocht het uitwijzen dat het aan de simkaart/netwerk ligt, raad ik aan om een simwissel te doen in een van onze winkels.

Lost dit het niet op? Dan raad ik je aan om de stappen te doorlopen van onze network check. Aan het einde van de network check, kun je een onderzoek aanmaken voor mijn collega's. Zij gaan dan controleren wat er aan de hand is. Vermeld zoveel mogelijk informatie in het onderzoek.

Wat betreft de melding over dat je toestel niet gebruiksklaar is voor internet. Dit is een melding die je kan krijgen als de APN niet op de juiste wijze is ingesteld. Het bericht is in die situatie terecht, maar we zien helaas ook dat deze melding heel vaak onterecht wordt verstuurd na bijvoorbeeld een software update van je toestel. Het goede nieuws is dat daar aan het einde van dit kwartaal een fix voor wordt verwacht. Je kan eventueel ook proberen om de APN eens in zijn volledigheid te verwijderen en dan opnieuw in te stellen 🙂 

gio2903!
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ik heb helaas geen ander toestel die gebruik kan maken van een e-sim..

de sms die ik krijg is inderdaad elke keer na een software-update, maar ook soms random. ik zal de APN proberen opnieuw in te stellen. waar kan ik de juiste gegevens vinden?

 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3033Posts
  • 876Oplossingen
  • 1030Likes

@gio2903! De APN-instellingen vind je op deze pagina. Krijg je hierna nog steeds dit bericht, dan komt dit dus doordat het bericht ook wordt verstuurd na een software update. Maar gelukkig staat daar dus een fix voor op de planning aan het einde van dit kwartaal. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic