1
Vraag
2
Reageer en help mee
Leob

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

sms versturen en ontvangen

Ik ben net overgestapt naar vodafone. Alles werkt, behalve sms. Ik kan niks versturen en ook niet ontvangen. heb op de site zitten speuren, maar word er niet wijzer van….  Ik zou graag willen weten hoe dit op te lossen.

 

2 Reacties 2
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Leob 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Wat is NET overgestapt? Is dat echt NET of al een paar dagen?
Als je vandaag bent overgestapt dan kan het wel even duren voor het volledige systeem van Vodafone je nummer heeft opgepakt. Heb dan aub nog even geduld!

Voor de zekerheid kan je nog even kijken of het SMS nummer wel correct is. Kijk onder netwerkinstellingen naar SMS instellingen en zie of dit nummer er staat: +316540881000. Eventueel kan je het toestel even uitzetten, en dan na 2 of 3 minuten weer aan om een reset te geven op het systeem (kan je dus ook zelf proberen voor je gaat bellen). En je zou nog kunnen proberen om je SIMkaart in iemand anders z’n toestel te doen om te zien of het daar wel in werkt. Als laatste, om zelf te proberen, zet in vliegtuigmodes en dan weer terug zetten en/of even van netwerk wisselen en dan weer terug gaan naar Vodafone NL. 

Dit zijn de dingen die je in ieder geval zelf kan proberen!


Ben je van de week al overgestapt dan kan je ook onderstaande twee dingen doen:
1) wachten op een Vodafone medewerker (moderator) en die kan je helpen door je een reset te geven, vul dan aub wel bij je profielinstellingen je gegevens in, dan kunnen ze gelijk aan de slag.
2) bel, of chat, met de klantenservice van Vodafone. Ook deze mensen kunnen je helpen en een reset uitvoeren op het systeem van Vodafone en dan moet het weer werken.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @Leob 
Een warm welkom op de Vodafone Community. 

Wat leuk dat je sinds kort gebruik maakt van Vodafone! Ik zie dat je abonnement op 12 januari 2021 is gestart. Op basis van de instellingen zou je wel SMS berichten moeten kunnen ontvangen en versturen. Heb je toevallig nog gekeken naar de tips van @Energieboy ? Ik ben reuze benieuwd wat hier is uitgekomen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic