klavier

Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

sms naar 4000 werkt niet op fritzbox 6850 LTE

- ontvangen van sms werkt correct

- Een gewone sms versturen naar een 06 nummer werkt correct. 

- Een sms versturen naar bijvoorbeeld 8000 geeft een foutmelding (correct)

- SMS (bv 'status') naar 4000 werkt niet. Ik krijg GEEN foutmelding. Het bericht staat wél gemarkeerd als verzonden. Het bericht lijkt te worden genegeerd (door vodafone)

- Met dezelfde sim in een smartphone, of in (bijvoorbeeld ) een tplink M7350 werkt sms naar 4000 correct

- De fritzbox 6850 LTE heeft geen functie om sms naar bepaalde nummers te blokkeren, dus daar ligt het niet aan

- Een simkaart van kpn werkt wél correct (sms 'saldo' naar 1266)

 

getest in nederland, verbonden met een vodafone cell. betreft prepaid sim kaart (met voldoende saldo).

 

Wie heeft een idee waar het aan kan liggen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @klavier

Ik heb de situatie even voor je uitgezet om te kijken of wij hierin iets kunnen betekenen. Helaas heb ik slecht nieuws. Wij bieden geen ondersteuning op de SMS-functionaliteit via een MiFi router. Het betreft dus niet iets wat wij voor je kunnen aanpassen in de instellingen. Helemaal als het versturen/ontvangen van een SMS wel werkt via een mobiele telefoon. In de meeste gevallen werkt de SMS-functionaliteit (zowel versturen als ontvangen) standaard niet i.c.m een MiFi Router. Het is dus echt een gelukje als het wel werkt, maar wanneer dit dus niet werkt bieden wij hier geen verdere ondersteuning op. Sorry! Ik had je graag ander nieuws gebracht.

Bekijk in context

7 Reacties 7
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Hey @klavier . Welkom! 

Wat lastig dat dit niet goed gaat. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik ook geen idee heb wat hier mis gaat. Gezien het in een ander apparaat wel goed gaat, zou ik zeggen dat er ergens iets niet goed gaat in je Fritzbox. Maar goed, ook dat heb je natuurlijk al getest via de KPN Sim. 

Toch ben ik heel bang dat ik hier niet echt iets in kan betekenen. Omdat ik geen idee heb waar dit nog in zou kunnen zitten. De sms wordt wel verstuurd (en door jou ontvangen), zoals je ziet wanneer je de kaart in een ander apparaat gebruikt, dus daar gaat het in elk geval niet mis. Ik denk dat je toch verder moet zoeken in je Fritzbox. 

Pup

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Zie het archief:

 

https://community.vodafone.nl/t5/Archief/Geen-sms-naar-4000/td-p/80914

 

Met vriendelijke groet,

pup

klavier
topicstarter
Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Er is geen sprake van blokkering via payinfo omdat het met dezelfde sms via verschillende andere apparaten wél functioneert. Verder heeft de fritzbox 6850 LTE geen opties om bepaalde sms nummers te blokkeren.

 

Ik ben benieuwd of er  mensen zijn met een vodafone sim en een fritzbox 6850LTE waarbij SMSen naar 4000 wél werkt. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Sorry dat ik hier niet zoveel van weet. Wat ik wel weet is dat Vodafone best een moeilijke provider is om dit soort dingen. Lees wel vaker problemen met Mifi routers en soms komt er een oplossing voor, maar vaak ook niet. Je zou eventueel een vraag kunnen stellen via een formulier op de website van Vodafone. Tref je daar de juiste persoon dan heb je kans een juist antwoord te krijgen. Je leest wel eens hier en daar wat op de community en dan hebben ze het over open poorten of zoiets. Jammer genoeg weet ik er zelf niet zoveel van 🙄

Maar goed, wie weet zijn ze er nu spoeler in geworden?! Dat kan alleen @Cecilia of @Lycke je melden 😉

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @klavier

Ik heb de situatie even voor je uitgezet om te kijken of wij hierin iets kunnen betekenen. Helaas heb ik slecht nieuws. Wij bieden geen ondersteuning op de SMS-functionaliteit via een MiFi router. Het betreft dus niet iets wat wij voor je kunnen aanpassen in de instellingen. Helemaal als het versturen/ontvangen van een SMS wel werkt via een mobiele telefoon. In de meeste gevallen werkt de SMS-functionaliteit (zowel versturen als ontvangen) standaard niet i.c.m een MiFi Router. Het is dus echt een gelukje als het wel werkt, maar wanneer dit dus niet werkt bieden wij hier geen verdere ondersteuning op. Sorry! Ik had je graag ander nieuws gebracht.

klavier
topicstarter
Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

4g werkt trouwens via vodafone wél gewoon normaal, zelfs voLTE. Het is alleen die SMS functie naar 4000. Het is vooral onhandig dat dit niet werkt want dan kun je niet (zonder gedoe) bundels activeren en kijken wat je tegoed is. 

 

Bij AVM (maker van de fritzbox) zeiden ze in eerste instantie: via kpn werkt het wél, dus ligt het aan vodafone, maar dat is natuurlijk ook een beetje te kort door de bocht. Maar daar nemen ze nu in ieder geval wél de moeite om er dieper in te duiken. Vodafone in duitsland (daar zit AVM) werkt trouwens niet met 4000. als je zoekt op '4000' in combinatie met 'sms' en 'vodafone' op domeinextensie 'de' vind je niets.

klavier
topicstarter
Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Het versturen/ontvangen van sms werkt wél, echter alleen niet naar 4000 (zie originele post). Als ik een gewone sms (naar een 06 nummer) verstuur, krijg ik ook gewoon een sms-berichtje (op de fritzbox dus) van vodafone met de kosten. Volgens mij, als het wél allemaal goed werkt, zou dat alleen maar positief zijn voor de reputatie van vodafone.

 

Kan ik trouwens ergens expliciet vinden dat vodafone de sms functionaliteit via een mifi router niet ondersteunt? 

Dat onderscheid lijkt me namelijk wel heel specifiek. Bovendien is tegenwoordig trouwens elke moderne smartphone door de hotspot functionaliteit in feite ook mifi router. En strikt genomen is de fritzbox 6850 LTE juist geen mifi router maar gewoon een vaste 4g router (niet mobiel). 

 

Ik lees trouwens (bv op tweakers) dat sms functionaliteit op mifi's in het algemeen juist wél gewoon werkt. Tenzij je bedoelt dat het bij vodafone meestal niet werkt, maar dan ligt het dus aan (beleid van?) vodafone en daar zie ik de ratio niet van. Overigens niets ten nadele van vodafone want verder ben ik heel tevreden.  

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic